Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltasanomissa juttua naisesta joka valittaa, ettei yhteiskunta enää maksa taksikyytejä lastenlasten luo...

Vierailija
06.07.2026 |

... ja hän pääsee katsomaan näitä vain silloin, kun lapset hakee hänet lapsiaan katsomaan. Ei herranjestas! Mihin tämä maailma on menossa, kun  yhteiskunnan pitäisi jo maksaa taksikyydit sukulaisiin.

Ihme ruikutusta koko juttu.  Tämä juttu siis luettavissa " kikka Räty, 64, puhuu arasta asiasta, miltä tuntuu, kun pitää lainata lapsilta rahaa."

Pitäiskö ihmisen vähän ottaa vastuuta elämästään, eikä vinkua, että  vanhemmat poltti ja (ilmeisesti joi) ja hänellä ei  lapsena ollut rahaa lähteä luokkaretkille ja siitä se kierre sitten lähti. Ikuisesti köyhä...

Kommentit (234)

Vierailija
221/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassialman rahat taitavat mennä "pariin siideriin" kerta toisensa jälkeen...

Vierailija
222/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyköön kotonaan kunnes on varaa itse kustantaa ajatusmaailma taattua vasemmistolaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa en ymmärrä ollenkaan mikä näiden tällaisten artikkelien tarkoitus on. Onko tää toimittajan mielestä joku tosi hyvä idea vai kerätäänkö tällä vain klikkejä

Nostatetaan kansan kateutta ja katkeruutta niin että kaikki heikennykset voi sitten viedä loppuun. Toimittaja sitten irrottaa asiayhteyksistä joitain sanomisia, ehkä toimittaja saa siitä rahallista tai ammatillista hyötyä, onhan Suomi korruptoitunut maa nykyään.

Vierailija
224/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jutussa lukenut että sai anteeksi opintovelat ulosotossa? Jos opiskeli sairaanhoitajaksi ja ei voinut tehdä fyysisesti raskasta työtä niin olisi voinut tehdä miljoona muuta työtä sairaanhoitajana jos olisi halunnut, ei lama kestänyt for ever. Jutussa olisi voitu avata mihin rahat palaa, onko niin paljon muka kalliita lääkkeitä että ne syö ison osan rahoista? Mitä tämä daami syö..tekeekö itse ruokaa jne. Ja miksei matkusta julkisilla? Järvenpäässä on junarata ja kyllä junalla pystyy matkustamaan rollaattorin turvin. Osa ihmisistä on vaan niin avuttomia ja elämänhallinta kadoksissa ettei pysty muuhun kuin ruikuttamaan. Tämä tyyppi ei ole paljon veroja maksanut mutta saa lähes saman verran rahaa käteen kuin moni matalapalkkainen joka on tehnyt töitä nuoruudesta asti. 

Kohta tehdään provosoiva juttu matalapalkkaisesta, koko elämän työtä tehneestä. Saadaan joku raflaava juttu ja nuoriso käy kimppuun kommenttikentillä. Heikennyksiä tiedossa.

Vierailija
225/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon, että kyseinen henkilö on halunnut itsestään tällaisen lehtijutun. Tiedän ja tunnen ihmistyypin. Että osaan karttaa.

On maksettu haastattelusta, muut tahot hyötyy.

Vierailija
226/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiota lypsetään surutta, ja vasemmisto-vuher- demarit sen sallivat-

Vierailija
227/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä pisti silmään tämä Kikka Rädyn juttu. Itse asiassa ihmisellä on asiat hyvin. Mikä ruikuttaja. Kyllä monella eläkeläisellä ei ole sen enempää rahaa käytetettävissä ja monella vielä vähemmän. Ja vaikka ois tehnyt töitä koko ikänsä. Ja eikun vain pitää pärjätä. Mihinkähän rouva työntää rahansa?

Sitä sietää kyllä ihmetellä. Ja oikein pitää sitten viikko syödä riisipuuroa ja mansikkakeittoa, kun on tuhlannut rahaa pariin lonkeroon, kun käy laulamassa karaokea :D  Muuhun ei muka ole varaa.

Ei ole todellista. Marttyyri.

Sinua ei sanat riitä kuvaamaan. Enkä viitsi olla ilkeä julkisesti. 

Noo, minä tulen paljon pienemmällä rahalla toimeen, mutta olen sentään tehnyt töitä koko ikäni pienellä palkalla , mutta siitä huolimatta säästänyt itselleni asunnon. Oman siis.  Olen maksanut opintolainani pois, enkä ole saanut niitä anteeksi valtiota. 

Ja jos minulla olisi rahat vähissä, en todellakaan söisi riisipuuroa ja kaupan mansikkakeittoa, vaan kaurapuuroa ja keittäisin kiisselit itse.  Tai söisin sen  kaurapuuron voisilmän kanssa.  Kapakan lonkeroita en joisi ollenkaan. Jos haluaisin  juoda lonkeroa, ostaisin sen kaupasta, en ravintolasta, jossa hinta on moninkertainen. Ja laulaisin sitä karaokea selvinpäin ja joisin siellä ravintolassa vettä.  Ihminen voi tehdä elämässään niin paljon kaikkea mukavaa ihan selvinpäin ja ilmaiseksi, että on kyllä oma vika, jos jää kotiin istumaan ja ainoa ilo on kerran kuussa karaoke ja siideri. 

2 - 3 siideristä känni? Just.

Kolme siideriä ja taksilla baariin mennen tullen. Varmasti sillä rahalla bussit lasten luokse. Mutta jos se baari-ilta on tärkeämpi niin sinnehän ne rahat kannattaa laittaa. Todellakin oikein, ettei yhteiskunnan piikkiin matkustele sukulaisten luo. 

Vierailija
228/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa en ymmärrä ollenkaan mikä näiden tällaisten artikkelien tarkoitus on. Onko tää toimittajan mielestä joku tosi hyvä idea vai kerätäänkö tällä vain klikkejä

Nostatetaan kansan kateutta ja katkeruutta niin että kaikki heikennykset voi sitten viedä loppuun. Toimittaja sitten irrottaa asiayhteyksistä joitain sanomisia, ehkä toimittaja saa siitä rahallista tai ammatillista hyötyä, onhan Suomi korruptoitunut maa nykyään.

Usein se on kyllä päätoimittaja tai joku muu joka otsikoi jutut. Ei välttämättä toimittaja joka jutun kirjoitti ja haastatteli.

Vierailija
229/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon, että kyseinen henkilö on halunnut itsestään tällaisen lehtijutun. Tiedän ja tunnen ihmistyypin. Että osaan karttaa.

On maksettu haastattelusta, muut tahot hyötyy.

Suomessa ei käsittääkseni makseta lehtijutuista. Suurin osa toimittajista selaa somea ja etsii sieltä juttuja.

Vierailija
230/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuoden nuorempi ja vähän kirpaisi että häntä pidetään vanhuksena ja kuinka teidän mielestä tuon ikäiset ja kipeät pitäis vaan poistaa yhteiskunnasta kokonaan..

Käyn töissä ja olen ainakin omasta mielestäni ihan mukava työkaveri myös meidän n v 2005 syntyneiden kanssa. Ne varmaan ajattelee, että menis tuo jo johonki hoitolaitokseen, siellähän pidetään bingoiltoja ja yhteislaulua..

Seuraan mielestäni muotia ja pukedun ihan tyyllikkäästi, yritän välttää tokmannilta-mukava-trikootunika-tyylliä. 
Tuo Kikka on kyllä todella negatiivisen oloinen, raskas paketti kyllä. Olisko ihan masentunut mutta kovin tyytymätön koko elämäänsä, paitsi lapset.

Ihan vaan voisi veikata että on kipuja, saako edes nukuttua niiden vuoksi. Kipu kyllä masentaa ja iloja on vaikea löytää elämään. Hermokivut on hvetistä. Sitten tiedät kun itsellesi tulee sama.

Vierailija
231/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se rankkaa kun saa vain 1500 e / kk . Jotkut saa 600e.

Monisairaalle se on vähän, jos tarvitsee lääkkeitä, terv.hoitopalv. kotihoitoa, turvarannekkeuta, jo ateriapalvelu voi olla 16-18€/pv. Ja kaikista lääkkeistä ei saa Kela korvausta, vaikkä reseptilääke ja lääkäri määrännyt eikä kartuta lääkekattoa.

Ja se voi kohdata meitä kaikkia, eikä siihen tarvitse kuin joku kaatuminen tai tapaturma. 

Aika moni työkyvytön joutuu elämään 595€ yleistuella. (Ja hakemaan töitä). On monta sairautta, paljon lääkkeitä, lääkärikäyntejä eikä ole oikeutettu kotihoitoon eikä varaa ateriapalveluun. Itse pitää pärjätä, yksin jos omaiset asuu kaukana. 1500€ olisi lähes 3x enemmän rahaa, luulisi riittävän kyllä.

Miksi ei haeta toimeentulotukea? 

Koska sitä ei myönnetä jos on yhtään säästöjä ja jos yhtään mietit niin säästöjä on pakko olla kipeenä ja monisairaana että pääsee joskus taksilla sairaalaan tai lääkäriin. Kukaan ei kuskaa ilmaiseksi. Ja jos asuu omistusasunnossa, on pakko olla säästöjä esimerkiksi ylimääräistä yhtiövastiketta varten (voi tulla ihan milloin tahansa, eikä voi maksaa käteisellä). Ei niitä voi hassata mihinkään muuhun, tai joutuu konttaamalla kulkemaan ja kadulle asumaan.

Vierailija
232/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan töitä ois varmaan ollu, on varmaan joku asennevamma, varmaan tupakoikin, miten muka menee viikon rahat jos käy baarissa, meneekl taksilla.

Lapset varmaan häpeää tuota julkista ruikutusta.

Vierailija
233/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta antoi opintolainet anteeksi... Jep. Käyn töissä ja en pärjää paljoa paremmin kuin hän. Enkä valita, vaikka joka euron eteen pitää raataa jaksamisen rajoilla.

Eikö ole ihanaa olla terve ja työkykyinen? Jonain päivänä ehkä et enää ole.

Vierailija
234/234 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö ymmärrä, tämä on taas näitä järjestettyjä haastatteluita jotta kansa suuttuisi ja hyväksyisi kaikkien (!) eläkeläisten ansioiden ja sairaille tarkoitettujen tukien heikennyksen. Tämä on sama kun haastateltiin "elintapatyötöntä" Ossi Nymania, sen jälkeen kaikki (!) työttömät niputettiin luusereiksi työtä vieroksujiksi, lätkäistiin aktiivimalli ja sen keksijä pyysi myöhemmin anteeksi sitä, jouduttuaan itsekin työnhakijaksi ja huomattuaan miten väärä se malli oli. Kokoomus tätä agendaa ajaa edelleen, ovat vieneet suomen kaikenlaiseen ahdinkoon, lapsiperheet ovat kärsijöinä, työttömyys on ennätys korkealla mutta edelleen se kokkareiden mielestä on kansalaisten syytä. Mistään ei tarvitse heidän poliitikkona ottaa vastuuta. Rahaa löytyy kyllä hyväveli hämäräbisneksiin. Ovat mokanneet ja nyt maksatetaan kansalla.

Mokanneet? Eivät kyllä omasta mielestään ole mokanneet missään. Hyvä hallitusohjelma ja täysin oikeiston oppikirjan mukaan. Nappisuoritus, köyhiltä rahat rikkaille. Se oli suunnitelma ja toteutus 10+.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän