Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas naapurin kolmevuotias yksin kerrostalon pihalla! Prkle!!!

Vierailija
20.05.2007 |

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti jättää 3v. yksin pihalle. äiti ei vaan viitsi itse ulkoilla, kun se oma perse painaa niin paljon.

niin se naapurikin jätti 4v. täyttävän tytön yksin pihalle, syytä oli riittävästi, kun perheeseen syntyi vauva. äiti ei enään kerinnytkään ulos.

Vierailija
42/128 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian pieni lapsi ulkoilee säännöllisesti yksin ulkona. lastensuojelussa ei katsota mitään lakipykäliä, vaan onko lapsi heitteillä.

sillä ei ole mitään merkitystä onko joku sukulaisesi töissä lastensuojelussa. ilmeisesti ei näe kovinkaan hyvin ympärillensä. lastensuojelussa päätetään onko oikein, että 3v. on yksin pihalla ilman valvontaa.

t. eräs asiaa vierestä seurannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuisi miten turvalliselta ja rauhalliselta tahansa, niin aina voi sattua jotakin yllättävää, esim. huoltoauto ajaa paikalle. Osaako 3-vuotias välttämättä varoa tarpeeksi pihalla ajavia autoja?

Mielestäni oli järkyttävää, että joku kirjoitti katsovansa 3-vuotiaansa perään vain 10-15 minuutin välein! Jos tuo on totta, niin huhhuh. Siinä ei kyllä ole enää valvonnasta kyse!

Vierailija
44/128 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyse on laiskuudesta,

kun äiti jättää 3v. yksin pihalle. äiti ei vaan viitsi itse ulkoilla, kun se oma perse painaa niin paljon.

niin se naapurikin jätti 4v. täyttävän tytön yksin pihalle, syytä oli riittävästi, kun perheeseen syntyi vauva. äiti ei enään kerinnytkään ulos.

Vierailija
45/128 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te normaalit äidit osaa lukea rivien välistä, että että nämä laiskat äidit jotka " jäåävät hoiteleen pienempiä vauvojaan sisälle, pesemään pyykkiä jne" ovat niin selviä lestoja.

Ei kome vuotiaan perään tarvitse katsoa kokoajan, eikä minkään muunkaan ikäisen, ne on katsos herran huomassa, ja omalla vastuullaan, ja siksi niihin voi luottaa!

Tunnistaa jo näistä lauseista, että " voihan sitä sattua isoimmillekin" ja " joskushan sitä kumminkin kuollaan " kuten yksi tyyppi näytti puolustelevan. Näin on näyttänyt tän kaupungin lessuilla olevan, en tiedä johtuuko särkymävarasta vai mistä lie väsymyksestä, mutta niiden komivuotiaat ja allekin, ovat ilman aikuisia ulkoilleet. Sen ikäiset on niillä jo lapsenvahteina pienimmille.

Ja tehkää KAIKKI vaan sinne sossuun ilmoitus näistä yksinään ulkoilevista pienistä, kyseessähän on heitteille jättö, ja jos ei se, niin ainakin joutuvat nämä lapset ottamaan itse täyden vastuun turvallisuudestaan, JA SE ON TUON IKÄISELLE liian suuri vastuu : (

Vittuako niitä lapsia pitää tehdä ollenkaan, jos ei niiden kanssa jakseta ulkoilla? Vittu mitä uusavuttomuutta, jos ei muka ehdi ruokaa tekemään ja pyykkejä pesemään muulloin, kun juuri silloin kun olisi ulkoiluaika. Ehtii helposti hoitamaan arkiaskareet, ja silti ulkoilemaan vaikka 2 kertaa päivässä useamman tunnin.

Voihan sen vauvan laittaa vaunuihinkin nukkumaan pihalle, vai iskeekö taas tää tekosyy, elikkä siis oikeesti laiskuus, ettei jakseta edes pukea koko laumaa ? Vittu hankkikaa joku tukiperhe lapsellenne, jossa lapsi saa sellaiset huoltajat, jossa saa turvallisesti ulkoilla riskeeraamatta silti henkeään, jos ette itse jaksa ulkoilla.

Kyse ei ole hysteriasta, vaan vastuusta. Perkele se on niin lyhyt aika niiden lapsuudessa, kun ne tarvitsee aikuisen vielä katsomaan perään, että eikö sitäkään jakseta. Kun kumminkin kolmevuotiaat on muutoin niin omatoimisia, että se vähä mihin ne vielä ITSESTÄÄNSELVÄSTI tarvitsevat vanhempiensa tukea ja turvaa on ulkoilu, tarviiko niitä vaaroja saatanan pässit vielä perustellakin ????

Vierailija
46/128 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turvallisata on

Vierailija
47/128 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on arvosteltu äitejä jotka on vienyt lapsensa mummilaan hoitoon muutamaksi päiväksi huonoina ja että heidän lapsistaan kasvaa jotai tunne vammaisia kun ovat tulleet hyljätyksi niin pienenä.

Minusta tuollainen yksin pihalle jättäminen muutamaksi tunniksi leikkimään on paljon pahempi asia joka on paljon haitallisempaa kuin mummilaan meneminen yöksi ilman vanhempia.

Te jotka päästättä ilman valvontaa pienen lapsen yksin leikkimään ulos ja jos siellä jotain sattuu niin luuletteko ettette ole tapahtuneeseen syyttömiä?? Heitteille jättö se on ei mikään muu

Eli jos teidän lapsi juoksee auton alle kun on ollu " tutussa ympäristössä" leikkimässä ja te olette 1000 kertaa kerranneet säännöt niin se tapahtunut on teidän omaa syytä koska olette voineet " luottaa" omaan kolivuotiaaseen ja päästäneet lapsen yksin pihalle.

Itselläni on kohta kolmivuotias tyttö enkä ikimaailmassa päästäisi yksin pihalle lie minne hänkin lähtisi siitä kun on niin utelias luonteeltaan ja huoleton. Ja kun etiäpäin aattelen niin uskaltaisinko silloin 4-5-vuotiaanakaan. Riipppuu millainen hänestä tulee. Mutta oli minkä ikäinen lapsi tahansa vaikka teini ikäinen niin kyllä heidän menonsa täytyy kotona tietää eikä vaan päästtää menemään ja sanoa kuhan nukkumaan tuut kotiin.

Vierailija
48/128 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kokonaan en jaksanut lukea mutta mielenkiintoista luettavaa..

Äitejä on erilaisia ja samoin lapsia. Jostain mll:n sivuilta tms luin että 4 vuotiasta voisi jo opettaa olemaan pieniä aikoja ilman valvontaa pihalla ja minä olen samaa mieltä mutta -RIIPPUU PIHASTA, LAPSESTA, SEURASTA JA YMPÄRISTÖSTÄ.

Omani täyttää pian 4v eli on nyt vielä hetken aikaa 3v. Asumme rivariyhteisössä joka muodostaa sisäpihan ja lähellä on tie muttei vilkasliikenteinen vaan sellainen päättyvä tie. Asumme maantasalla ja olen antanut lapseni leikkiä pieniä aikoja itsekseen tai siis naapurin lasten kanssa ulkona. Ramppaavat jatkuvasti sisällä ja pidän oveakin usein auki jotta kuulen äänet. Lisäksi liityn itse lasten seuraan ja pyrähtelen itse ulos vähän väliä. Täällä on kaikenaikaa aikuisia silmäpareja, lasten äitejä ja isitkin, takapihoilla kurkkimassa että tilanne on hallinnassa. Tämä on kyllä turvallinen ja terve ympäristö ja vaihtoehto ja tuntuu oikealta. Kerrostalon pihalle en päästäisi koska mielestäni jo rappukäytävässä yksin kulkeminen on vaarallista ja lapsen pitää päästä esteettä käymään kotona -ainakin minun lapseni.

Haluan vaan kantaa korteni kekoon ja osallistua tähän keskusteluun sanomalla ettei kaikki ole niin mustavalkoista. Minä olen hyvin kanaemomainen, huolehtiva äiti joka todella välittää lapsestaan ja on likimain unohtanut omat tarpeensa tässä lapsen kasvatustyössä. Maailma on paha ja kaikkea voi toki sattua mutta mielestäni siis tapauskohtaisesti ja ympäristökohtaisesti 3-4 vuotiaat voivat olla valvonnan alaisena pieniä aikoja keskenäänkin turvallisessa ympäristössä ulkona.

Aurinkoista jatkoa kaikille!

Vierailija
49/128 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koko ketjua lukenut, mutta kommentoin silti. Olen aikoinaan meinannut ajaa yhden yksin ulkoilleen lapsen päälle, kun hän vaan tupsahti auton eteen. Ajoin onneksi vieraassa paikassa hyvin hitaasti, joten sain jarrutettua. Siltikin vielä kymmenen vuoden jälkeen tapaus muistuu mieleen vähintään kerran viikossa. Se hyöty tapauksesta on ollut, että ajan erityisesti risteysalueilla aina hiljaa ja katson joka puskan taa odottaen, että sieltä joku taapero taas tielle pomppaa.

Vierailija
50/128 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihassa kaksi idioottia 4- ja 6-vuotiasta heittää aikuisten päälle hiekkaa, leikkii huippuvaarallisia leikkejä mattotelineellä, juoksentelee, v*ttuilee aikuisille, hakkaa toisiaan kivillä, lyö, läpsii ja sinnekö mun tyttö pitäisi työntää?

Aina on niitäkin idiootteja, jotka antaa lastensa pilata muiden ulkoilumahdollisuudet!

En tiedä kuka heidän vanhemmat ovat, asuvat sillä tavalla, että en näe niiden pihalle!!! Kun keksin kuka heidän äitinsä on, aion toki mennä ystävällisesti ensin tutustumaan, sitten narisemaan.

Jos se on kuitenkin se aneeminen, harmaa, elämäänsä kyllästyneen näköinen akka, joka ei puhu kenellekään mitään - taitaa olla mission impossible!

Vierailija
51/128 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovikoodi, joka laitetaan niin ylös, ettei lapsi siihen ylety.

Vierailija
52/128 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vaikuttaa kerrostalon sijainti ja piha. Kaverini asuu isossa kerrostalossa, jonka piha-alue on sellainen että siitä olisi 5minuutin kävelymatka läheiselle tielle/parkkipaikalle. Lisäksi pihaan näkee ikkunasta hyvin. Sinne uskaltaisin jättää lähempänä 4v olevan lapseni leikkimään.

Vierailija
53/128 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisko teidän mielestänne ok, että esim. hoitopaikassa jätettäisiin 3-vuotiaita yksin pihalle sillä he ovat niin kilttejä ja tottelevaisia lapsia? Mitä niitä vahtimaan, jos kerran ovat luvanneet pysyä pihassa?

Vierailija
54/128 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni 3 vuotias voi hetken olla omalla TURVALLISELLA pihalla leikkimässä yksin,omat lapseni eivät ole olleet,mutta tiedän monta lasta jotka ovat olleet ja hyvin on mennyt.

Toki ei noihin lapsiin voi luottaa ja jokainen vanhempi ottaa itse vastuun tekemisistään.

6 vastaus tökkäsi silmään,että ADHD lapset ovat tuhoamassa luontoa ja hakkaavat muita lapsia--torkeetä!

Itselläni on 10v adhd poika ja kumpaakaan noista ei ole koskaan tehnyt,että äläpäs siellä puhu asioista mistä et mitään tiedä.

Kyllä moni diagnoositon " tavis" käyttäytyy paljon huonommin

Vierailija
55/128 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä

Vierailija
56/128 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni ei tulisikaan jättää häntä leikkimään yksin kerrostalon pihaa, leikkipuistoon tms. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa on lapsi muka ns. tottelevainen tai kiltti. Miksi uhka ei voi tulla ulkopuolelta ts. joku tuntematon henkilö esim.? Ilmeisesti menisin lapsen luokse ulos ja ottaisin selvää miksi hän on yksin ulkona. Jos syy antaa ottaa yhteyttä viranomaisiin tekisin niin. Aika tökeröä sanoa, että kyllä sen ikäinen voi hyvin ulkoilla yksikseen kunhan on tottelevainen. Ei voi.

Vierailija
57/128 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on kyllä käynyt ulkona yläkerran koululaisten kanssa 3,5-vuotiaasta, mutta yksin en päästäisi viel änyt 4,5 vuotiaanakaan kuin välillä jos tiedän että mies on tulossa kotiin 10 min sisällä ja poika on silmän alla. Menee siis isäänsä vastaan.

Mun 4,5-vuotias on todella luotettava ja tietää säännöt, MUTTA en oleta että tuon ikäinen osaisi toimia oikeasti ongelmatilanteessa. JOs isommat kiusaa tai painostaa johonkin, saati jos joku aikuinen yrittää tehdä pahaa. Tuon ikäinen on täysin johdateltavissa jos joku hänelle pahaa tahtoo. Ihan sama vaikka kotona olisi sanottu että vieraiden matkaan ei saa lähteä, tuon ikäinen lähtee aina mukaan.

Joten en viitsi ottaa riskiä lapseni kustannuksella.

Vierailija
58/128 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolee niin ettekö varmasti lynkkaa ko. hoitajaa tällä palstalla?!? Osoitatte myötätuntoa, ymmästämystä ja empatiaa koska ko. lapsihan olisi voinut kuolla esim. teininä. NIINPÄ!

Vierailija:

moni 3 vuotias voi hetken olla omalla TURVALLISELLA pihalla leikkimässä yksin

Vierailija
59/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja sattuu vaikka olisi lapsen kanssa jatkuvasti. Kukaan täällä ei ole kieltänyt näinkin itsestään selvää asiaa. Pitämällä lasta silmällä voidaan kuitenkin välttää osa vaaroista, eikö?

Se, että ei päästä lasta yksin pihalle ei tarkoita, että pitäisi pitää lapsi " helmoissaan" . Lasta pitää kannustaa kokeilemaan asioita itse, mutta niin että äiti, isä tai joku muu aikuinen on paikalla. Olisko teidän mielestänne ok, että esim. hoitopaikassa jätettäisiin 3-vuotiaita yksin pihalle sillä he ovat niin kilttejä ja tottelevaisia lapsia? Mitä niitä vahtimaan, jos kerran ovat luvanneet pysyä pihassa?

Minullakin on 3½-vuotias tyttö, joka tottelee hyvin. Hänen ikänsä on kuitenkin mitä se on eikä voi olettaa, että hän pystyisi ottamaan vastuun itsestään!

Vierailija
60/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minullakin on 3½-vuotias tyttö, joka tottelee hyvin. Hänen ikänsä on kuitenkin mitä se on eikä voi olettaa, että hän pystyisi ottamaan vastuun itsestään!

Ei se että leikkii yksin pihalla tarkoita että " ottaa vastuun itsestään" .

Haloo hattarat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi