Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas naapurin kolmevuotias yksin kerrostalon pihalla! Prkle!!!

Vierailija
20.05.2007 |

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piha on talomme takana ja sinne on kyllä melko vaikeaa päästä.

Ja lapseni ovat niin epäluuloisia, että kun joku vieras on lähellä niin huutavat äitiä ja lähtevät pois. Ja siis toki mä kurkkaan aina vähän väliä.

Vierailija
22/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on aidattu omakotitalon piha, porttehin laitettiin ulkopuolelle olevinaan sellaiset säpit ettei tyttö 2v9kk osaisi niitä avata, mutta ei mennyt kuin kuukausi kun sai jo portit auki...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jos kuka olen " luonnostani" hysteerinen kaikkien namusetien suhteen, mutta yritän silti elää normaalia elämää. Esikoisemme täyttää nyt 8v, enkä VOI estää häntä menemästä kouluun tai leikkimästä kavereiden kanssa. Ainoa mitä voin, on varoittaa ja opettaa. Pienemmät lapsemme eivät pääse yksin kuin omalle pihalle.

Vierailija
24/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen saa auki vain avaimella ja avaimen piilopaikka ei ole lasten tiedossa. Etuovessamme on sellanen yläsäppi, johon vain lapsista esikoinen ylettyy ja ylipäätään osaa sen avata (avaimella).

Vierailija
25/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kent:

Ja lapseni ovat niin epäluuloisia, että kun joku vieras on lähellä niin huutavat äitiä ja lähtevät pois. Ja siis toki mä kurkkaan aina vähän väliä.

Joka kertako, aivan varmasti? Entä jos hän näyttää erittäin ystävälliseltä tai jos hän on jo joku tutumpi. Jutellut vaikka teille ennekin?

Jos lapset saavat sen portin auki niin en jättäisi, niin yksinkertaista se on.

Vierailija
26/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihassa 3-vuotias ulkoilee yksin, ja on surkeaa katseltavaa.

Änkeää aina mukaan jos joku aikuinen on pienen kanssa ulkona, ja vaatii koko ajan huomiota " kun ei mun kaa kukaan tuu ulos" .

Aika rasittavaa vastailla koko ajan vieraan lapsen kysymyksiin ja vielä kun seuraakin koko ajan..

Lisäksi lapsi ei osaa yhtään käyttäytyä. Varastelee toisten pihoilta tavaroita, repii pienempien käsistä tavarat, potkii isompia. Ja kun äidille käyty sanomassa asiasta, äiti vaan suuttuu että ei saa pahasti sanoa hänen lapselleen kun on vielä niin PIENI että ei tajua..... Niinpä niin. Mutta ei liian pieni äidin mielestä ulkoilemaan aina ja koko ajan yksin.

Vierailija
27/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos pelkään sitä niin saan pelätä ihan kaikkea tässä elämässä.

Vierailija
28/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä varsinkaan omakotitalojen pihoilla

Vierailija
29/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa muistaa että harva namusetä oikeasti suunnittelee asiansa etukäteen. Tämäkin namusetä joka minut metsään houkutteli ei ollut koskaan aiemmin tehnyt mitään vastaavaa ja osa syynä tapahtuneeseen oli poliisin mukaan humalatila, hetken mielijohde. Että näin!

Vierailija
30/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on sormenjälkitunnistimet omassa parimetrisessä muurissanne niin onhan se hieman eri juttu.

Jos lapset eivät itse pääse pihalta pois niin silloin tuskin ongelmaa on, eikö? Jos pääsevät niin on vastuutonta heitä sinne jättää.

Vierailija
31/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kidnappaus voi sattua toki isommallekin onhan siitä kokemus Natasha Kampuch ja monet muut.

Kolmevuotiaana lapseni osasi keskustella koska oppi puhumaan jo varhain yksivuotiaana, samoin kehittyi monessa asiassa ikäisiään nopeammin.

Ymmärrän jos jonkun JanicaPetruc ei kommunikoi vielä 3-vuotiaanakaan niin eihän hänen kanssaan voi sopiakaan mitään kun ei tiedä meneekö asiat perille.

Lapsen kehitystason tietää vanhempansa paremmin kuin naapurit ja nettipersoonat.

Asuimme rivitaloyhteisössä jossa keittiön ikkunasta oli suora näköyhteys leikkipihalle. Neuvolassakin tuolloin sanottiin että lasta voi totuttaa olemaan pieniä aikoja omalla pihalla yksin ja tämä luki painetussa lehtisessä ja myös asiasta keskustelin terveydenhoitajan kanssa.

Pihat ja lapset ovat erilaisia. Jos asuu rauhallisessa pihapiirissä ilman autoliikennettä niin miksi ihmeessä kolmevuotias ei kykenisi olemaan siellä pihalla jos on terve ja normaali.

Tuossa kolmevuotiaana jo oli monesti keskusteltu siitä ettei kenenkään vieraan mukaan saa lähteä eikä mennä naapuriin jos ei käy äidiltä kysymässä lupaa.

Selvittiin ongelmitta pikkulapsivaiheessa ja tulevasta ei tiedä kukaan mitä tulee tapahtumaan. Emme voi elää joka hetki kaappauspelon alla tai joudumme ennenaikaiseen hautaan ja lapsista tulee sekopäisiä.

Vierailija
32/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin on opittu puhumaan aikaisin ja lapsen kanssa on voitu keskustella, mutta hän on silti lapsi. Hän ei ole missään määrin valmis ottamaan vastuuta itsestään, omasta hengestään. Vaikka 3-vuotiaan kanssa puhuisi esim. kuolemastakin ei hän silti OIKEASTI ymmärrä mistä on kyse.

Ääh... Minun on niin vaikea ymmärtää, että on olemassa vanhempia jotka kuvittelevat lasten käsittävän asiat samoin kuin aikuisetkin. Että vanhempien vastuu siirretään 3-vuotiaalle.

Vierailija
33/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun mielestäsi terve ja keskustelutaitoinen 3vuotias voi olla yksin kerrostalon pihassa.. No minä kaikinpuolin terve ja keskustelutaitoinen 4vuotias olin valvotusti kerrostalon pihassa ja silti kävi miten kävi. Ja uskokaa pois minua oli varoiteltu!!! Et sinä voi tietää täysin mitä sinun 3vuotiaasi päässä liikkuu, sen ikäinen heittää vaikka voltin ilmassa jos saa karkkia tai pääsee silittelee kisunpentua.

Koskaan ei voi olla varma, mutta minusta järkyttävää luottaa noin pienen ihmisen arviointikykyyn! Kouluikäinen(6-7vuotias) osaa jo järkeillä asioita hieman enemmän ja sen ikäiseen voi jo luottaa!

Vierailija
34/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4-v saa leikkiä keittiönikkunan alla (näköyhteys jatkuvasti) mutta ei todellakaan saa porhaltaa yksikseen pitkin taloyhtiötä.

On se kumma kun tuollaista " heitteellejättöä" perustellaan sillä, että lapseen ei muka luoteta tai pidetään kuin herranterttua jatkuvasti...

Kyllä se lapsi ehtii yksikseen siellä pihalla temmeltää, mutta ei todellakaan 3-4 vuotiaana YKSIN tai KAKSIN jonkun toisen samanikäisen kanssa...Uskomattomia urpoja aikuset ovat.

Vierailija
35/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka näkee keittiön ikkunasta, että nyt se lapsi lähtee niin arvokasta aikaa menee hukkaan kun itse lähtee ulos perään. On myös aika todennäköistä, että jossain vaiheessa menettää näköyhteyden eikä välttämättä tiedä minne suuntaan lapsi lähti.

Vierailija
36/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäättekö oikesti että joku tulee kaappaamaan lapsenne jos hänet jätetätte pihalle leikkimään?

Olette vainoharhaisia hulluja.

Vierailija
37/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitakaa nyt ymmärtää että lapsia on erilaisa. Se tuntuu olevan joka keskustelussa ongelmana, että kuvitellaan jokaisen lapsen olevan kuin omat lapsensa. Toiset lapsen voivat leikkiä jo 3-vuotiaana pihassa ja toiset eivät. Toki näköyhteys pitää pihaan ehdottomasti olla!

Jokatapauksessa..jos sitä alkaa pelkäämään, niin saa kyllä lapsensakkin aivan sekopäiseksi! yllä lapsi voi tukehtua vaikka nurmikkoon sillä välillä kun kitket siinä vieressä kukkiasi. Kaikkea ei vaan voi estää, vaikka kuika haluaisimme.

Olen minäkin kovin säikky lasteni suhteen, mutta pakko on yrittää elää normaalisti ja nataa lapselle normaali ja terve itsetunto. Ei sellainen lapsi ihan normaaliksi kehity joka nyhvää äidin helmoissa vielä 6-vuotiaanakin. Mielummin haluan, että lapseni saa olla onnellinen ja normaali lapsi!

Vierailija
38/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti simään tuo kirjoituksesi. oleko jatellut että sinulekin olis voinut/voi syntyä vammianen tai muuten sairas lapsi? Tai voit itse joutua kolariin jossa vammaudut? Aika kamalaa tuollainen tyyli, josta heti huokuu ettet pidä vammisia tai muuten sairaita ihmisinä ollenkaa!

Vierailija
39/128 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 3 v on just NIIN vilkas että en kyllä voi yhtään luottaa siihen että pysyisi pihassa vaikka mitä " sovittaisiin" . Lapsi on tuossa iässä NIIIIN impulsiivinen eyttä kun näkee pellolla traktorin tms. mielenkiintoista jossain niin kyllä siinä sopimukset unohtuu.

Vierailija
40/128 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuitenkin turvallisuudentunne on saanut kolauksen; läheisen taloyhtiön pihasta oli joskus vapun tienoilla joku mies vienyt 4-vuotiaan mukaansa metsään ja palauttanut 45 minuutin kuluttua. Jotain mies oli lapselle tehnyt muttei tarkasti tiedetä mitä. Onkohan perhe tehnyt asiasta ilmoitusta poliisille - luulisi että siitä olisi ollut lehdissä. Jos meidän lapsi vietäisiin pihasta niin varmasti ilmoittaisin poliisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi