Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sen kunnollisen miehen löytää - mahdoton tehtävä

Vierailija
06.07.2026 |

Kaikki vinkit kehiin, miten ihmeessä löytää kunnollinen mies? Vai onko peli menetetty. Olen 40+, lapset jo teinejä/aikuisia. Olen normaali, keskiluokkainen ja ihan hyvin toimeentuleva. Harrastuksia on. Ulkonäkö ok, ei ylipainoa. 

Kokemukset menneistä suhteista. JOKAINEN mies on pettänyt. Yleensä eksiensä kanssa, toisinaan löytäneet myös uusia seuralaisia. Yksi oli alkoholisti ja heitti minua kodistamme ulos, se liitto loppui siihen. Yhdessä suhteessa olin täysin yksin, eikä mies kommentoinut mihinkään mitään eikä ottanut mitään vastuutta yhteisestä kodista tms. Pari miestä eivät ole kyselleet minun asioita tai kuulumisia mitenkään. 

Onko vaatimukseni aivan liian kohtuuttomia, jos toivoisin suhteelta sitä ettei mies karkaa ensimmäisen vikittelevän eksän tai muun naisen mukaan, keskustelisi ja ottaisi osaa keskusteluun ja yhteisten asioiden suunnitteluun, elämänhallinta olisi kunnossa ja olisi vaikka vähän huumoariakin. Alkon käyttökin tulisi olla hanskassa. Rikas ei tarvitse olla, mutta ei myöskään hölmöillyt raha-asioitaan. Plussa jos lapset olisi edes teini-iässä, ettei ihan pieniä, tai sitten ei lapsia ollenkaan. Ikähaitarina kelpaisi 35-55v ainakin. Ulkonäellä tai pituudella ei väliä. 

Mahdoton tehtävä?

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joka vuosi tapahtuu 14000 eroa, eli 7000 miestä vapautuu markkinoille, niin eivät ne kaikki voi kaistapäisiä olla. 

Jos eroja tapahtuu 14 000, niin eikö miehiä vapaudu sen 14 000 kpl (paitsi että osa pareista on ehkä samaa sukupuolta)? Oletan, että yksi ero = yksi pariskunta, jolloin 14 000 eroa koskee 28 000 ihmistä.

Paitsi, että aika moni niistä 14 000 miehestä on tajunnut, että naisen kanssa eläminen on yhtä vi ttua ja ne eroaa aina lopulta. Miksi panostaa niihin kun yksinolo on kuitenkin lopputulos.

Vierailija
82/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäkö tunnistaa pettäjän. Omasta ja tuttavien kokemuksista tiedän, että traumataustaiset miehet pettää. Kai ne on jo niin epävakaaseen elämään tottunu etteivät pysty sitoutumaan.

Toinen ryhmä on naisvaltaisella alalla työskentelevät miehet kun tilaisuuksia paljon tarjolla ja tietävät mikä naisia kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet menee suhteeseen seuraavista syistä:

20 -vuotiaana: Pillu.

30 -vuotiaana: Perhe ja mukulat.

40+ -vuotiaana: Ei mistään syystä.

Vierailija
84/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen on normaali? 

Vierailija
85/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kakku päältä kaunis. Ei kannata aina valita miestä vain ulkonäön mukaan. Onko tärkeämpää arvot kuin seksi? Entä raha-asiat ja koulutus? Nämäkään asiat ei ratkaise henkilökohtaista moraalia ja kunnollisuutta.

Vierailija
86/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysynyt laskuissa, monestako suhteesta olet jo eronnut. Ehkä siinä syy, miksi kunnolliset miehet eivät enää sinusta kiinnostu. Liian monen kanssa ollut sillai.

Vierailija
87/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäkö tunnistaa pettäjän. Omasta ja tuttavien kokemuksista tiedän, että traumataustaiset miehet pettää. Kai ne on jo niin epävakaaseen elämään tottunu etteivät pysty sitoutumaan.

Toinen ryhmä on naisvaltaisella alalla työskentelevät miehet kun tilaisuuksia paljon tarjolla ja tietävät mikä naisia kiinnostaa.

Ei vastaa kysymykseen, mistä tunnistaa yksilön joka pettää, jotta osaa vältellä juuri tätä. Noi ehkä lisää todennäköisyyttä pettää, mutta me kaikki tiedämme, ettei jokainen traumataustainen (mitä se sitten tarkoittaakaan) tai naisvaltaisilla aloilla työskentelevä mies petä. 

Vierailija
88/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko näiden suhteiden välissä ollut missään vaiheessa sinkkuna niin, ettei ole ollut haku päällä, ja että olet ollut elämääsi tyytyväinen sinkkuna? Snadisti kuulostaa siltä, että ehkä ryntäät suhteesta toiseen, ja samantien suhteessa syvään päätyyn. Ymmärrän, että toisille parisuhde on tärkeä, mutta kannattaa miettiä, mihin tarpeeseen se sussa vastaa tai täytätkö suhteella sisälläsi olevaa tyhjiötä. Onni ja tyytyväisyys löytyy ensisijaisesti sun itsesi sisältä. 

Kyllä, olen ollut sinkkuna ja täysin mitään suhdetta etsimättä pitkiä aikoja. En ole oikeastaan ikinä etsinyt suhdetta, vaan nämä miehet on tulleet jotenkin elämässä eteen ja sitten on tutustuttu. Minä viihdyn oikein hyvin yksin, nautin ja olen onnellinen. Siksipä olenkin alkanut ajatella, että kaipa sitä hyvin voi olla tästä iästä eteenpäin vallan yksinkin vaikka loppuelämän. En sinänsä tarvitse suhdetta mihinkään. Ainoa jota kaipaan, on sellainen henkinen yhteys läheisen ihmisen kanssa. -ap

Mutta kertomasi perusteella ei sitä 'henkistä yhteyttä läheisen ihmisen kanssa' ollut aiemminkaan parisuhteissasi. 

Itsekin huomaan, että nyt kun vihdoin olisi mahdollisuus aidolle, kahden kypsän aikuisen väliselle mukavalle ihmissuhteelle, ei partneria löydy. Nuorempana kuvioissa oli aina niin paljon muuta; piti rakentaa kotia ja uraa, hankkia lapsia ja ties mitä extreme höyrähdyksiä (molemmilla osapuolilla). Nyt kun haluaisi vain seesteistä yhdessäoloa, ei välttämättä yhteisasumista, ei kumppania löydy. 

Vierailija
89/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan erittäin hyvää tuuria mm.löytää loppuelämän kestävä liitto,hyvä mies tai nainen. Tunnen hyviä tyyppejä,jotka silti joutuvat elämään sinkkuna. Vika: kemiat ei vaan ole kohdanneet,ei vaan ole sopiva tyyppi sattunut vastaan. Ei se aina ole ihmisessä vika.

Vierailija
90/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysynyt laskuissa, monestako suhteesta olet jo eronnut. Ehkä siinä syy, miksi kunnolliset miehet eivät enää sinusta kiinnostu. Liian monen kanssa ollut sillai.

Opettele lukemaan, ihan selkeästi se on ketjussa kerrottu. Veikkaan, että keskivertomies on saastuneempi, kuin ap. 

Vierailija
91/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedän, minä olen valintani näiden miesten suhteen tehnyt ja pieleen on mennyt. Mistä sen tietää aluksi, että mitä pitäisi varoa ja huomioida? Kukaan ei olisi olettanut näiden miesten esim pettävän, mutta niin vaan kaikki on langennut samantien. "

Itselläni on sen verran vahvaa traumabondingia, etten lähde mihinkään uusiin ihmissuhteisiin, ennen kuin voin paremmin.

Taustalla aivan liiskattu itsetunto ja ajatus, etten ansaitse mitään hyvää.

Yksin olen ollut jo vuosia, ja on tämä parempaa kuin hakata päätään seinään huonoissa suhteissa.

Vierailija
92/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdoton tehtävä. Baareista ja kapakoista sitä ei löydä. Juoppoja ei kannata ottaa, ne pettää ja valehtelee aina. Mielenterveyden haasteet ovat myös Red flag sillä nämä ovat myös pettäviä ja itsetuntoaan kohottavia paskiaisia. Pahimpia ovat narskut puhumattakaan sairaista psykopaateista.  Kunnollisia miehiä on, ne sitoutuvat hyvin parisuhteeseen ja perheeseen eivätkä ole itsekkäitä mulkkuja. 

Vierailija
93/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi löysit edes yhden hyvän jonka kanssa perustaa perhe. Itsellä jäi sekin löytämättä ja tapaamatta vaikka omalle kohdalle ei noita pettäjämiehiä osunutkaan. Ei siis ollut hamesankareita tai naisenkaatajia nämä omat exät ja siksi kiinnostuinkin. (joskus on käynyt mielessä että noinko se olisi pitänyt vaan sinnitellä ja kokeilla naistennaurattajaa)

Mutta niin, se perhe-elämä olikin sitten jo ajatuksen tasolla aika mahdoton juttu koska yksi paljastui ajan myötä velaksi joka ei lapsia halua ikinä. Muillekaan se ei ollut tärkeää eikä varmaan edes tulevaisuuden haaveiden ja tavoitteiden topkympissä vaan asia jota voi ehkä harkita sitten joskus. Tai sitten ei. No, yksi oli sellainen ettei noita tulevaisuuden haaveita ja tavoitteita tainnut olla edes kolmea saati kymmentä, mutta oma perhe ei niihin kuulunut.

Se oma tavismies jäi sitten tapaamatta jonka myötä se omakin perhehaave jäi toteutumatta. Eikä ole yhtään sen kunnollisempia ja parempia näkynyt myöhemminkään. En tiedä, kai se on sitten kokeiltava jotain hamesankaria.

Vierailija
94/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 40v mies, enkä koskaan ole ollut parisuhteessa. Ja kun luen näitä tarinoita, joissa naiset valkkaa aina jotain k...päisiä jän...n..ämiehiä, niin eipä paljoa edes kiinnostaisikaan olla. Ei näitä löytyvän täysjärkisiä naisia mistään. Ja jos löytyy, niin niillä on vaatimukset pilvissä.

En ymmärrä miten tuo on edes mahdollista. Asutko jossain Tuupovaaran perämetsässä? Mulle tulee aina baareissa joku nainen juttelemaan, mutta en tarvitse seuraa kun on jo vaimo ollut hyvin pitkään.

Et ainakaan kovin älykäs ole, etkä selvästikään ole koskaan lukenut tilastoja taikka tutkimuksia. Asun ihan pk-seudulla. Eikä mulle kyllä koskaan tule naiset juttelemaan, sillä en ole pitkä ja komea. Itse pitänyt aloitteet tehdä ja suurin osa niistä epäonnistunut. Kaikki riippuu pituudesta ja komeudesta. Sinulla on vahvistusharha + argumenttisi on anekdootti, elikä argumentointi-virhe.

Et taida olla ihan terve.

Vierailija
95/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdoton tehtävä. Baareista ja kapakoista sitä ei löydä. Juoppoja ei kannata ottaa, ne pettää ja valehtelee aina. Mielenterveyden haasteet ovat myös Red flag sillä nämä ovat myös pettäviä ja itsetuntoaan kohottavia paskiaisia. Pahimpia ovat narskut puhumattakaan sairaista psykopaateista.  Kunnollisia miehiä on, ne sitoutuvat hyvin parisuhteeseen ja perheeseen eivätkä ole itsekkäitä mulkkuja. 

Totta joka sana, mutta suurin osa noista kunnollisista on jo sitoutunut parisuhteeseen ja perheeseen. Sen vapaan ja kunnollisen etsiminen on kuin hakisi neulaa heinäsuovasta ja lisäksi sitä samaa hakee tosi moni muukin. 

Vierailija
96/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnollisia miehiä varmasti on ja tässä ei pidä antaa ulkonäön pettää. Eli parempi vähän hiljainen kuin se äänekäs kukkoilija,vaikka siihen ihastutaankin.

Vierailija
97/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen ap tarvitset parisuhdetta? Elä itsenäistä elämää tehden mitä lystäät. Halutessasi pidä muutamaa kaverimiestä, jotka pyynnöstä tulevat sänkyäsi lämmittämään sinun nautintosi etusijalle laittaen.

Vierailija
98/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota insinööri tai IT-alan mies. Ovat keskivertoa kunnollisempia kuin muut. 

Ja kun ottaa DI-ukon, niin jääkaapissa on AINA vähintään kolmea eri leikkelettä ja kersoille vanukkaita!

Vierailija
99/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan olla tavattu vielä. Minun vika, pitäisi olla enemmän esillä. Työ ja opiskelu vie aikaa.

-Polymaatikko

Vierailija
100/121 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota insinööri tai IT-alan mies. Ovat keskivertoa kunnollisempia kuin muut. 

Ja kun ottaa DI-ukon, niin jääkaapissa on AINA vähintään kolmea eri leikkelettä ja kersoille vanukkaita!

DI-mies osaa käydä kaupassa? Toki hieman suppea on tuo ostosvalikoima, jos vain vanukkaita ja leikkeleitä ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi