Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sen kunnollisen miehen löytää - mahdoton tehtävä

Vierailija
06.07.2026 |

Kaikki vinkit kehiin, miten ihmeessä löytää kunnollinen mies? Vai onko peli menetetty. Olen 40+, lapset jo teinejä/aikuisia. Olen normaali, keskiluokkainen ja ihan hyvin toimeentuleva. Harrastuksia on. Ulkonäkö ok, ei ylipainoa. 

Kokemukset menneistä suhteista. JOKAINEN mies on pettänyt. Yleensä eksiensä kanssa, toisinaan löytäneet myös uusia seuralaisia. Yksi oli alkoholisti ja heitti minua kodistamme ulos, se liitto loppui siihen. Yhdessä suhteessa olin täysin yksin, eikä mies kommentoinut mihinkään mitään eikä ottanut mitään vastuutta yhteisestä kodista tms. Pari miestä eivät ole kyselleet minun asioita tai kuulumisia mitenkään. 

Onko vaatimukseni aivan liian kohtuuttomia, jos toivoisin suhteelta sitä ettei mies karkaa ensimmäisen vikittelevän eksän tai muun naisen mukaan, keskustelisi ja ottaisi osaa keskusteluun ja yhteisten asioiden suunnitteluun, elämänhallinta olisi kunnossa ja olisi vaikka vähän huumoariakin. Alkon käyttökin tulisi olla hanskassa. Rikas ei tarvitse olla, mutta ei myöskään hölmöillyt raha-asioitaan. Plussa jos lapset olisi edes teini-iässä, ettei ihan pieniä, tai sitten ei lapsia ollenkaan. Ikähaitarina kelpaisi 35-55v ainakin. Ulkonäellä tai pituudella ei väliä. 

Mahdoton tehtävä?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti hankala löytää sopivaa tuossa iässä. Hyvä mies, kuten minä, joka on ollut naimisissa 37 vuotta alle 60-vuotiaana, arvostaa menneisyyttä, yhdessä tehtyjä asioita ja lapsia enemmän kuin minkäänlaista "perstyrkkystä". Arvomaailmaltani olen konservatiivinen siinä mielessä, että pidän perhettä ja omaisuutta tärkeinä asioina elämässä. Kaverini ja ystäväni ovat myös hyvin samankaltaisia ja heillä myös pitkä avioliitto. Hyväksyn muunlaiset näkökulmat, mutta en voisi ikinä kuvitella ryhtyväni edes kaveeraamaan vasemmistolaisen arvomaailman omaavan ihmisen kanssa, oli kyse miehestä tai naisesta. Joten jos vinkkiä haluat, niin kannattaa hakeutua hieman konservatiivisempien ihmisten seuraan ja muistaa se, että vaikka henkilö olisi tapaamishetkellä aivan ihana, hänestä voi tulla täysin paska ja toisinpäin. 

Vierailija
42/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joka vuosi tapahtuu 14000 eroa, eli 7000 miestä vapautuu markkinoille, niin eivät ne kaikki voi kaistapäisiä olla. 

Nukuitko matikan tunnit? Eikö sosialistisen peruskoulun matematiikan opetuksen helmi, eli joukko-oppi maistunut?

1 avioliitossa on aina 1 mies ja 1 nainen. 1 avioerossa samoin on aina 1 mies ja 1 nainen.

Kysymys: Montako miestä tarvitaan 14 000 avioeroon? ....ÖÖöööööö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitänee alkaa tutkimaan itseäni. Petänkö sitten  jotenkin itse itseäni? Miten, miksi? Miten sen voisin selvittää? Miksi vedän puoleeni miehiä, jotka lankeavat samantien toisen naisen pauloihin eikä pysty hillitsemään itseään? Miksi ne miehet haluavat niin paljon huomioita muilta, etteivät tyydy vain omaan naiseen? Vaikka on seksiä, vaikka on läheisyyttä jne. Onko heillä niin huono itsetunto että sitä huomiota on haettava muualta kokoajan? Mistä tunnistan sen miehen, jolla on huono itsetunto? Aluksi nämä eivät ole tulleet ilmi minulle, tai läheisilleni jotka ovat mieheen tutustuneet. 

Tutki itseäsi, älä mieti, millaisia miehet ovat, vaan millainen sinä itse olet. Tässä muutamia pohdittavia asioita:

- Mihin tarpeeseen otit kyseisen miehen? Vastaus ei ole, että rakastuit, vaan taustalla on isompi tarve. 
Esim. Pelko, ja otiti miehen turvaksi. Tai häpeä, ja otit tyylikkään miehen nostamaan omaa itsetuntoasi. 
- Me myös toistamme lapsuudessa opittua kaavaa. Ehkä mies tuntui tutulta, eli samanlaiselta kuin oma vanhempi oli tai mies luo samanlaisen ilmapiirin kuin kotona. Millainen kotiolosi siis olivat, entä vanhempiesi välinen suhde?

- miten itse suhtaudut uskollisuuteen: oletko itse itsellesi luotettava, missä tilanteissa sinä ajattelet, että toisen luottamus on petettävissä?

- kuinka arvokkaaksi koet itsesi? Oletko tärkeä ihminen? 

Vierailija
44/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joka vuosi tapahtuu 14000 eroa, eli 7000 miestä vapautuu markkinoille, niin eivät ne kaikki voi kaistapäisiä olla. 

Nukuitko matikan tunnit? Eikö sosialistisen peruskoulun matematiikan opetuksen helmi, eli joukko-oppi maistunut?

1 avioliitossa on aina 1 mies ja 1 nainen. 1 avioerossa samoin on aina 1 mies ja 1 nainen.

No kerro!

Vierailija
45/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneet 40+ vuotiaat ovat oman elämänsä huipulla, lapset lähtevät kotoa omilleen, työuralla on vakiintunut, tulotaso on korkeimmillaan, vapaa-aikaa riitää ja samassa tilanteessa olevia miehiä ilmaantuu kaveriporukoihin ja harrastusryhmiin. Ja mikä tärkeintä, elämässä ei ole enää velvoitteita. 

40+ vuotias mies ei kaipaa sitoutumista eikä naista kuin harrastuskaveriksi tai satunnaiseksi viihdykkeeksi.

Vierailija
46/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap on tutustunut näihin miehiin ? Voiko Tinderissä edes olla luotettavia miehiä ?

Ehkä jokin kristillinen tinderin tyyppinen sovellus voisi toimia, jossa etsitään loppuelämän kumppania.

Vierailija
47/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 35 v mies voi etsiä vasta ensimmäistä naisystävää. Eikä tosiaan halua ketään nelikymppistä jolla lapsia.

Vierailija
48/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mahdotonta ole. Vaimon tuttavissa on muutamia naisia joilla on samanlainen ongelma. Onnistuvat jotenkin aina löytämään joko pettävän, alkoholiin liikaa menevän tai väkivaltaisen miehen. Miehenä ihmettelen tätä kovin, omassa lähipiirissä suurin osa on pitkissä liitoissa eikä tuollaisia ongelmia ole ollut juurikaan. Me pitkissä ja hyvissä liitoissa elävät ei olla vaihtamassa, joten vaikea sanoa mistä oikeasti hyvän löydät. Meilläkin on jo 20+ vuotta

mittarissa ja jos nyt vapautuisi, niin minä alan olla jo romutuskunnossa. Joitain hyviä vähänajettuja toki vapautuu jos leskeytyvät tai vaimo lähtee jonkun uuden matkaan. 

Yritä valita sellainen joka on suunnilleen samassa tilanteessa kuin sinä. Vakituinen työ, kohtalainen koulutustaso kuten AMK tai yliopisto kertovat edes jotain. Paras olisi jos löydät uuden tuttavapiirisi kautta, on edes joku tieto maineesta ja voi vähän kysellä onko ilkimys tai väliinpitämätön

Tsemppiä. M50+

Vierailija
49/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro!

Onko laskussa mukana homot ja lesbot? Ja paljonko leaboja ja homoja eroaa.

Vierailija
50/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v mies, enkä koskaan ole ollut parisuhteessa. Ja kun luen näitä tarinoita, joissa naiset valkkaa aina jotain k...päisiä jän...n..ämiehiä, niin eipä paljoa edes kiinnostaisikaan olla. Ei näitä löytyvän täysjärkisiä naisia mistään. Ja jos löytyy, niin niillä on vaatimukset pilvissä.

Vierailija
51/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen +40v mies, lapset tehty, ylempää keskiluokkaa, ja urheilullinen.

Minun ongelmat ovat seuraavat: naiset jotka ovat hoikkia, sinkkuja ja haluavat seurustella ovat jotain pesänrakentajia. Haluavat siis perustaa perhettä uudestaan tai sitten ensimmäistä perhettä. Itse en jaksa. Olen jo nähnyt sen kun tehdään omakotitaloa, muutetaan yhteen ja tehdään lapsia. Haluan nyt vain elää elämää ja nauttia siitä, ilman tätä tarvetta leikkiä jotain kotileikkejä. Eikö voi seurustella siten että asuu erillään ja näkee tarvittaessa ja pitää hauskaa? En tarkoita tällä sitä että pitäisi olla tekemässä syrjähyppyjä ja olla sitoitumaton, mutta uusioperhe-elämä eri perheen lapsineen voi olla yhtä helvettiä. 

Kaikenlisäksi nämä naiset jotka ovat hoikkia, ja hoitaneet elämänsä kunnolla ovat nykyään kyllä vähemmistössä. Kauheasti on kyllä ylipainoisia tarjolla, eivät taida kelvata kenellekkään. 

Vierailija
52/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen +40v mies, lapset tehty, ylempää keskiluokkaa, ja urheilullinen.

Minun ongelmat ovat seuraavat: naiset jotka ovat hoikkia, sinkkuja ja haluavat seurustella ovat jotain pesänrakentajia. Haluavat siis perustaa perhettä uudestaan tai sitten ensimmäistä perhettä. Itse en jaksa. Olen jo nähnyt sen kun tehdään omakotitaloa, muutetaan yhteen ja tehdään lapsia. Haluan nyt vain elää elämää ja nauttia siitä, ilman tätä tarvetta leikkiä jotain kotileikkejä. Eikö voi seurustella siten että asuu erillään ja näkee tarvittaessa ja pitää hauskaa? En tarkoita tällä sitä että pitäisi olla tekemässä syrjähyppyjä ja olla sitoitumaton, mutta uusioperhe-elämä eri perheen lapsineen voi olla yhtä helvettiä. 

Kaikenlisäksi nämä naiset jotka ovat hoikkia, ja hoitaneet elämänsä kunnolla ovat nykyään kyllä vähemmistössä. Kauheasti on kyllä ylipainoisia tarjolla, eivät taida kelvata kenellekkään. 

Miksi sä sitten tapailet naisia, jotka toivoo lapsia ja/tai yhdessä asumista?

Sun varmaan kannattaisi blokata perhettä/lapsia toivovat naiset pois jo ennen kuin lähdet treffailemaan, jos uusperhekuviot on sulle ehdoton ei.

Kannattaa miettiä omat ehdottomat kriteerit kuntoon ennen deittailua ja pitää niistä kiinni. Säästyy kaikkien aikaa ja pettymykseltä. 

Vierailija
53/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40v mies, enkä koskaan ole ollut parisuhteessa. Ja kun luen näitä tarinoita, joissa naiset valkkaa aina jotain k...päisiä jän...n..ämiehiä, niin eipä paljoa edes kiinnostaisikaan olla. Ei näitä löytyvän täysjärkisiä naisia mistään. Ja jos löytyy, niin niillä on vaatimukset pilvissä.

En ymmärrä miten tuo on edes mahdollista. Asutko jossain Tuupovaaran perämetsässä? Mulle tulee aina baareissa joku nainen juttelemaan, mutta en tarvitse seuraa kun on jo vaimo ollut hyvin pitkään.

Vierailija
54/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen normaali, keskiluokkainen ja ihan hyvin toimeentuleva. Harrastuksia on. Ulkonäkö ok, ei ylipainoa"

Tuo kertookin sinusta jo kaiken.  Aivan turhaan edes yrität "normaalia" miestä löytää kun kaikki nuo on tuotava esille.  Suoraan sanottuna olet ainakin pieni kusipää.

Vierailija
55/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ ikäisenä aloittajan kannattaa katsella eläkeikäisiä miehiä, ei nuorempia

Vierailija
56/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko näiden suhteiden välissä ollut missään vaiheessa sinkkuna niin, ettei ole ollut haku päällä, ja että olet ollut elämääsi tyytyväinen sinkkuna? Snadisti kuulostaa siltä, että ehkä ryntäät suhteesta toiseen, ja samantien suhteessa syvään päätyyn. Ymmärrän, että toisille parisuhde on tärkeä, mutta kannattaa miettiä, mihin tarpeeseen se sussa vastaa tai täytätkö suhteella sisälläsi olevaa tyhjiötä. Onni ja tyytyväisyys löytyy ensisijaisesti sun itsesi sisältä. 

Vierailija
57/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen normaali, keskiluokkainen ja ihan hyvin toimeentuleva. Harrastuksia on. Ulkonäkö ok, ei ylipainoa"

Tuo kertookin sinusta jo kaiken.  Aivan turhaan edes yrität "normaalia" miestä löytää kun kaikki nuo on tuotava esille.  Suoraan sanottuna olet ainakin pieni kusipää.

Jos täällä joku on kusipää, niin sinä. Nuo on täysin normaaleita asioita ihmisessä. 

Vierailija
58/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40+ ikäisenä aloittajan kannattaa katsella eläkeikäisiä miehiä, ei nuorempia

Miksi? Miksi yksikään nainen valitsisi vapaaehtoisesti omaishoitajuuden? Paska diili, hoida sinä omat vaipanvaihtosi. 

Vierailija
59/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos JOKAINEN aiempi miehesi on pettänyt sinua, niin se tarkoittaa sitä, että sinä aktiivisesti valitset pettäjiä. Miksi valitset pettäjiä?

Lopeta pettäjien valitseminen. 

Vierailija
60/87 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tuo on edes mahdollista. Asutko jossain Tuupovaaran perämetsässä? Mulle tulee aina baareissa joku nainen juttelemaan, mutta en tarvitse seuraa kun on jo vaimo ollut hyvin pitkään.

"Mulle tulee aina baareissa joku nainen juttelemaan"

Miksi valehtelet internetissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi