Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinähelistimet viikkoon 21***

20.05.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10312590&p=5&mpage=4&tmod…

Linkki ed.keskusteluun....

Joo ollut taas meillä aika hiljaista täällä keskustelu puolella...

Nekkiksen tapaus vetää mielen matalalle. :(

Toivottavasti mitään näin ikävää ei enää muille heiniksille tapahdu!

No täällä pohjois-karjalassa on ollut pari päivää mielettömän hyvä keli ja näyttäs tulevan täksikin päiväksi! Ostin eilen pari avomaankurkun taimea ja istutin ne jo! ja ostin myös pari pensastomaattia, mut ne istutan vasta myöhemmin..

Ei sitä raskaana ollessa voi enää normaalisti tehdä pihatöitäkään...Olen siivoillut kukkapenkkejä ja möyhentänyt multaa, mut tuntuu että koko ajan on noustava ylös venyttämään itseään ja mahaa joka tuntuu musertuvan kasaan kyykkiessä. Sitten kun nousee ylös alkaa huippaamaan...Taitaa taas hempat heitellä!

hikkag: Miten teillä muilla heiniksillä tuntuu usein vauva hikkaavan?

Meillä se on päivittäistä ja useampaakin otteeseen!

synnytystapag: Miten olette ajateleet tulevan synnytyksenne?

Minulla se tulee olemaan aikasta varmasti suunniteltu sectio...Toisaalta hyvä niin niin ei tarvitse odotellen hermoilla...Saa tavarat laitettua paikoilleeen ajallaan ja sairaalakassit pakattua!

Ajatelkaas... Reilun kk päästä meille alkaa putkahdella " pieniä heinähelistimiä" :0)

IHANAA!!!!

Huomenna on neuvola ja siellä sovitaan sitten synnytystapaarviointiin meno ja painoarvioultraan meno! Niin niitä neuvoloitakin alkaa olla parin viikon välein ja alkaa vähitellen ne neuvolakäynnitkin olemaan loppusuoralla...

HYVÄÄ ALKAVAA VIIKKOA JA KIRJOITELKAAHAN JA KERTOKAA KUULUMISET!

t.sadetar,eppuli 31+3 ja tyttö03 ja mies80

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa vettä melkoisesti.

Ollaan lähdössä shoppailemaan ja viemään vaunuja huoltoon. Ostettiin edelliselle lapselle uudet vaunut,joista kuomumekanismi meni rikki. Toivottavasti sen saa korjattua, ei kiinnostaisi hankkia uusia. Muutenkaan en tässä raskaudessa ole yhtään innostunut tarvikkeista. Muisssa raskauksissa olin kyllä sitäkin enemmän =). En tiedä tuleeko vielä loppumetreillä pesänrakennusviettiä.

Persilja2: Kysyin nimimerkkiäsi koska minulla on 11/04 poika ja samaan aikaan kirjoitteli Pikku-Persilja, ja sinun lapsi on 12/04, joten lähelle menee. Kylläpä jääkin elävästi mieleen jotkut nimimerkit joiden kanssa on jaettu elämää täällä.

Heather: Syömisen kansssa alkaa olla minullakin heikkoa, tulee siis syötyä vähän. Ei pysty syömään, harmittaa kun tekisi mieli kuitenkin. Minulla on kaikissa raskauksissa paino laskenut loppua kohden, kun syöminen on niin vaikeaa. On raivostuttava ja ikävä olo kun tuntuu, että kaikki sisäelimet on keuhkoissa, ja ruoka jää kuplimaan ruokatorveen. On kai se hyväkin ettei paino nouse loppua kohden kun on muutenkin tukala olo.

Hyvää viikonloppua kaikille,

Gaia rv 30+4

Vierailija
42/49 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan ostoksille lähdössä, uusi vaatekaappi pitäisi löytää ja valo hoitopöydälle, saisi sitten kuntoon niin oman makuuhuoneen kuin vierashuoneenkin kun tehtiin hiukan siirtoja ja vaihdeltiin lipastojen paikkoja ja nyt makuuhuoneesta puuttuu sitten kunnon kaappitila, joten uusi vaatekaappi tarvisi löytää. Täällä kun tehdään niin onnettomasti kaikkea säilytystilaa, vaatehuoneista puhumattakaan =(

Olo on hyvä ja mukavaa kun on viikonloppu, mieskin palasi eilen työmatkalta ja on taas enemmän kotona, ainakin ensi viikolla ja maanantai kun on vielä täällä pyhä, ihanaa =)

Esikoinen riemuitsee kun sai eilen napattua masukin polvesta kiinni. Jota on koittanut pyydystää pidemmän aikaa =) Mulla maha on tosi pinkeä ja kaikki liikkeet näkyy vähän liiankin selvästi ja ruumiinosat on helppo erottaa.... mietin taas miten ihmeessä se mahtuu vielä muutaman kuukauden kasvamaan, mutta onpa se mahtunut kahdesti ennenkin, että eiköhän sama ole edessä nytkin, toivottavasti.

Liikkeitä on kokoajan ja tuntuu ettei tämä vauva nuku koskaan... jos sitten nukkuisi vaikka synnyttyä =)

Itse olen luopunut salitreeneistä ja harrastain " vain" lenkkeilyä, näissä meidän mäkimaastoissa sekin kyllä on aikamoista voimaharjoittelua ja varsinkin kun työntää kuopusta rattaissa tai avittaa kumpaakin lasta polkupyörien kanssa, mutta ainakin vielä on voimia riittänyt eikä ole mitään kipeitä supistuksiakaan aiheuttanut ja mukavalta on siis tuntunut eikä ole tarvinnut luopua mukavasta päivärutiinista. Ihan hyvällä omalla tunnolla kyllä osaan pitää myös lepopäiviäkin ja huilailla jos siltä tuntuu.

Viikot vierivät ja kohta alkavat ensimmäiset täysiaikaiset heinäkuiset syntyä, tosi jännää!!!!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Duracel rv 31+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää sunnuntai-huomenta!

Kivaa että tähän ketjuun on saatu vielä uusia heiniksiäkin näin loppuvaiheessa!! Alkaa varmaan tulee isompia pinoja ku poppoo jää äippälomalle ni on aikaa kirjottaa (jos on).

DURACEL: Missäpäin mualimaa työ asutte? Oliko edes jossain jenkeissä? Kuulostaa kivalta nuo teidän mäkimaastot. Täällä ku ei näy niitä missään.

Neuvolaterkkuja 24.5 (31+2)

Paino: 3,4 kiloa tullut alusta asti

Turvotus: Ekan kerran SITÄ OLI, joskin niukasti

RR: 128/75

Pissi: Jees

Hemppa: 105 (nousua viime kerran 97:stä)

Sf: Edelleen 29 (lääkäri oli kuulemma mitannut hellällä kädellä viimeksi :)

Tarjonta: RT

Sydämen syke: 139-152

Liikkeet: ++

Meillä on tänään grilli-ilta, ensimmäinen tälle kesälle. Isukki lähti muuttopuuhiin ja minä yksin pallotan kotona. Koitan kovasti keksiä tekemistä. Syntiä olla sisällä tällasella ilmalla. Mut jospa sitä sais aikaseksi lähteä tuonne lenkkipuuhiin!

Yöllä oli hiukan vaikeaa ku kyljen kääntö puuskututtaa ja siihen herää nykyään. Muuten ei oo hankalaa olla :) Jotta aika pienet ne murheet täällä ovat...

Nyt puuron syöntiin, vointeja kaikille tasapuolisesti!

tv: Annemari ja minimutti 31+5

Vierailija
44/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ongelmia unen kanssa? Luin jostain, että nukkua pitäisi loppuraskaudesta 8-10 tuntia yössä + tunnin päikkärit. Itse olen väsynyt, mutta nukuttua en tuollaisia määriä saa ja uni on kevyttä. Työpäivinä menen nukkumaan noin klo 23, käyn wc:ssa noin klo 1 aikaan (välillä " juoksen" useammin), jonka jälkeen saan nukuttua klo 3-5:een. Päikkäreihin unta erittäin harvoin riittää.

Lisäksi tuntuu, että jatkuvasti pitäisi tehdä jotain enkä oikein osaa rentoutua. Eli ei siis liene ihmekään, että keho väsyy ja pulssi on tavallista korkeammalla... Kauhulla ajattelen, että tuleeko tämä olemaan tällaista loppuajan tai paheneeko vielä... :(

Pirteämpää ja rentouttavaa sunnuntaita toivotellen,

Newbie

Vierailija
45/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vanhat, hyvät muistot mieleen Newbien viestistä. Silloin kun odotin 04 poikaani ja kirjoittelin täällä aktiivisesti, oli loppuajan raportointi sitä, että kuinka monta kertaa on yöllä herännyt ja käynyt vessassa =). Aamu alkoi aina tällä pissa-rapotilla, se oli jotenkin liikuttavaa. Ja meillä on kohta samat ajat käsillä.

Meidän viikonloppu on mennyt maalailun merkeissä. Ostettiin eilen makkariin uudet maalit (ollut ajatuksissa jo vuoden) ja ollaan jo hyvällä mallilla urakan kanssa. Muutenkin on jotenkin kova tarve laittaa paikkoja kuntoon, eli kyllä se pesänrakentamisvietti vaan heräsi eloon.

Gaia 30+5

Vierailija
46/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aksu: Sveitsin Alpeilta ollaan, asutaan 1,5km:n korkeudessa ja täällä ei siis tasamaata oikein löydy ja lenkkimaastot ovat aika vaativia, varsinkin lasten kanssa. Mutta mukavasti pysyy ainakin kunnossa, halusi tai ei. Naapurit ovatkin varmoja etten heinäkuuta tämän mahan kanssa nää, mutta katsotaanpa vain niin kylläpä näen =) ja yllättyvät taatusti kun se alkaa heinäkuu tehdä loppuaan ennen kuin minä jakaudun =) Jos siis vanhat merkit paikkaansa pitää, vaikkei tietenkään niiden varaa liikaa pidä luottaa, mutta ainakin tässä vaiheessa siltä tuntuu.

Itsekin jo kovasti odotan näitä loppuvaiheen kirjoituksia, on hauskaa kun kaikilla on erilaisia vaivoja ja alkaa paikkoja kolottaa, siis siinä mielessä hauskaa, että se enteilee sitä h-hetken lähenemistä ja odotus muuttuu totaalisesti odotukseksi. Silloin sitä aina tulee todetuksi miksi raskauden toinen nimi onkaan odotus =)

Täällä hellesäät muuttuivat sateeksi ja aamulenkki tuli heitettyä kaatosateessa, mukavaa kun mieskin oli mukana ja saatiin koko perheen kesken taas rauhassa lenkkeillä. Kyllä viikonloput ovat ihania!!!

Täälläkin kauhea sisustusvimma, joka huone kaipaisi vaikka mitä muutosta ja innolla tässä suunnittelen uusia juttuja.

Mukavaa sunnuntaita taas kaikille!

Duracel rv 31+3

Vierailija
47/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu tuon vessassa ravaamisen kanssa. Ennen en ole joutunut koskaan heräämään kesken unien vessaan, nyt se on arkipäivää ja pahimmillaan jopa tunnin välein, kerran oikein hämmästyin kun olin nukkunut kolme tuntia putkeen :)

pesänrakentamisviettiä on ollut myös jonkun verran, pinnasänkyä en sentään vielä oo koonnut mutta kyllä vaatteet on jo järjestyksessä...

Semmosta se on :)

Semilia ja vauva 30+6

Vierailija
48/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli parkua ääneen... Ei ole hyvä päivä, ei! Eilen oli täysin " oireeton" ja ihana päivä, mutta tänään on ollut yhtä helvettiä..

Supistuksia tuli päivällä tosi paljon taasen sen 20min 1,5min välein, enkä kyllä sängystä ylös päässyt. Oksettanutkin on ihan koko päivän, tosin nyt alkaa helpottaa...

Pian 2v tyttöseni on ollut kovasti heitteillä, kun äiti ei jaksa tehdä mitään! Sääliksi käy ihan kamalasti :' (... Äsken, ennen nukkumaanmenoa käytiin vähän tuossa takapihalla keinumassa, mutta sitäkään en jaksanut pitkään, kun piti mennä istumaan.

Tyttö uhmailee oikein kunnolla, eikä mikään oikein kelpaa ja kaikkeen väittää vastaan... Ja eikös nyt vielä pitäisi olla johdonmukainen ja päättäväinen kielloissa!!!

Odotin kovasti, että mies olisi tullut kotiin jo puolenpäivän jälkeen, mutta ei! Olikin jäänyt Helsinkiin venaamaan siskoaan ja siskonpoikaa, jotka olivat jääneet Linnanmäelle kertomatta etukäteen (oikei, varmasti oli tosi kivaa pojan mielestä, mutta mua ottaa päähän, kun eivät sovi etukäteen....). Nyt vasta olivat lähteneet Hesasta.

Nukkumisesta: Mua väsyttää ihan koko ajan. Yöllä käyn n. 8 kertaa vessassa, hyvänä yönä 6 kertaa. Vauveli ei anna nukkua kuin toisella kyljellä ---> se kylki onkin aamulla täysin puutunut.

Pyydän anteeksi tätä valitusta, mutta ei ole tosiaan ollut hyvä päivä...

heather, neiti-nessukka kohta 2v ja mötkö-tyttö 34+1

Vierailija
49/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun viesti oli niin mainio etten voinut olla vastaamatta. Sori kun itse täällä naureskelen kirjoituksillesi, vaikka sinulla oli kurja päivä. Olit vaan kirjottanut niin hauskasti ja väsyneenä täällä naurattaa taas kaikki =)

Toivottavasti huominen päiväsi on parempi =)

Itse en joudu vielä heräilemään erikseen vessaan, tai maximissaan kerran yössä, mutta tuo kyljellä nukkuminen on minullakin sama, vauva ei useinkaan päästä toiselle kyljelle ja sitten kylki puutuneena koitan aamulla päästä sängystä ylös.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!