Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinähelistimet viikkoon 21***

20.05.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10312590&p=5&mpage=4&tmod…

Linkki ed.keskusteluun....

Joo ollut taas meillä aika hiljaista täällä keskustelu puolella...

Nekkiksen tapaus vetää mielen matalalle. :(

Toivottavasti mitään näin ikävää ei enää muille heiniksille tapahdu!

No täällä pohjois-karjalassa on ollut pari päivää mielettömän hyvä keli ja näyttäs tulevan täksikin päiväksi! Ostin eilen pari avomaankurkun taimea ja istutin ne jo! ja ostin myös pari pensastomaattia, mut ne istutan vasta myöhemmin..

Ei sitä raskaana ollessa voi enää normaalisti tehdä pihatöitäkään...Olen siivoillut kukkapenkkejä ja möyhentänyt multaa, mut tuntuu että koko ajan on noustava ylös venyttämään itseään ja mahaa joka tuntuu musertuvan kasaan kyykkiessä. Sitten kun nousee ylös alkaa huippaamaan...Taitaa taas hempat heitellä!

hikkag: Miten teillä muilla heiniksillä tuntuu usein vauva hikkaavan?

Meillä se on päivittäistä ja useampaakin otteeseen!

synnytystapag: Miten olette ajateleet tulevan synnytyksenne?

Minulla se tulee olemaan aikasta varmasti suunniteltu sectio...Toisaalta hyvä niin niin ei tarvitse odotellen hermoilla...Saa tavarat laitettua paikoilleeen ajallaan ja sairaalakassit pakattua!

Ajatelkaas... Reilun kk päästä meille alkaa putkahdella " pieniä heinähelistimiä" :0)

IHANAA!!!!

Huomenna on neuvola ja siellä sovitaan sitten synnytystapaarviointiin meno ja painoarvioultraan meno! Niin niitä neuvoloitakin alkaa olla parin viikon välein ja alkaa vähitellen ne neuvolakäynnitkin olemaan loppusuoralla...

HYVÄÄ ALKAVAA VIIKKOA JA KIRJOITELKAAHAN JA KERTOKAA KUULUMISET!

t.sadetar,eppuli 31+3 ja tyttö03 ja mies80

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä surettaa myös Nekkiksen puolesta... :(

Muutenkin tuntuu olevan tunteet pinnassa (lue: itku herkässä). Kai se, että laskettua aika alkaa olla lähellä sen aiheuttaa... niin lähellä tavoitetta, mutta takeita ei ole päästäänkö sinne (vaikka sinänsä kaikki pitäisi olla ok)... :\

hikkag: En oikein tiedä miltä hikkaava vauva tuntuu (kuin harvaan lyövä vahva pulssi? esiintyy noin 3-6 sekunnin välein, kun alkaapi...?), mutta joitakin jonkin aikaa kestäviä suht. säännöllisiä pieniä nykäisyjä esiintyy päivittäin.

synnytystapag: Miehen kanssa kuvitellaan, että suunniteltuun sektioon päädytään (sukuhistorian vuoksi), mutta katsotaan nyt sitten... Ei mitään sinällänsä alatiesynnytystä vastaan, jos vain etukäteen varmistetaan, että vauvalla on mahdollisuudet tulla sitä kautta...

Meillä myös neuvola huomenna sadetaren tavoin, synnytystapa-arvioon saanen kylläkin lähetteen vasta seuraavalla kerralla.

Kestovaippojen kanssa olen tässä tuskaillut enkä viisaammaksi tullut... vaihtoehtoja liian monia. Rahaa niihin saisi kyllä uppoamaan enemmänkin...

Pitäisi kai tästä lenkille suoriutua... :)

Aurinkoista ja pirteää sunnuntaita toivotellen,

Newbie & piltti 31+5 (noin pitkällä jo? eek!)

Vierailija
2/49 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pitkään taas nettipimennossa tämän sivuston suhteen ja luin vasta nyt kuulumisia menneiltä viikoilta. Eniten tietysti kosketti ja pysäytti Nekkiksen suru-uutinen. Otan sydämestäni osaa ja toivotan voimia ja kantavia käsivarsia sinulle ja läheisillesi!

Heinäkuu lähestyy koko ajan. Jokaisesta päivästä pitäisi yrittää nauttia, sillä itse en ainakaan tiedä (ja kukapa voisi täysin varmasti tietää) olenko enää koskaan tällaisessa tilanteessa eli onnellisesti raskaana. Monenmoista tekemistä on vielä ennen vauvan syntymää, mutta yritän ottaa rennosti ja tehdä sen mitä hyvällään ennättää.

Minulla diagnosoitiin muutama päivä sitten ihan " virallisesti" raskausajan diabetes ja sen kanssa on nyt sitten oltava tarkkana. Insuliinipistoksia ei ainakaan vielä tarvita, vaan tiukan ruokavalion avulla yritetään selvitä. Tänään on sitten turvotus tullut mukaan kuvioihin, mutta oon onnellinen siitä, että turvotusta ei oo ollut aikaisemmin. Olinkin jo unohtanut, miten kipeiksi sormet tulevat turvotessaan.

hikkaG: Minusta tuntuu, että tämän vauvan kohdalla olen huomannut hikan ehkä yhdesti tai kahdesti. Esikoinen sen sijaan hikkaili monta kertaa päivässä.

synnytystapaG: Nällä näkymin synnytän normaalisti alateitse. Tosin, nyt kun tämä diabetes todettiin, niin vauvan kasvua toki seurataan tarkemmin ja jos kasvu yltyy kovinkin suureksi, mietitään kuulemma uudelleen synnytystapaakin. Esikoinen painoi syntyessää 4590g ja syntyi alateitse, joten eivät ne ihan pientä rupea leikkaamaan, kun noinkin isokokoinen lapsi on mahtunut tulemaan (III asteen repeäminen kera tosin).

Minullakin on huomenna neuvola, joten sitten taas tiedän uusimmat kuulumiset.

Päikky 32+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs nekkikselle on käynny? en ole oikeen perillä .. sehän sai vauvan jo ajat sitte.. eikö vauva jaksanutkaan elää? osaanottoni jos näin surkeesti on sattunu ;(

onko muute kukaan muu saannu jo vauvaa?? kohtahan niitä pitäis alkaa tulemaan... :) toivottavasti mun oma pysyy mahassa ainaki vielä neljä viikkoo että pääsen mammalomalle..

potkuja tuntuu täälläkin ja nyt vauva on vissiin kääntyny jalat ylöspäin ku potkut tuntuu kylkiluissa.. aika moista monotusta aikaajoin..:)

ihanan kesäinen ilma, kumpa nää pari kk menis nopeesti.. pääsis nauttimaan kesästä vauvan kanssa...

millaste ja napsu 30+5

Vierailija
4/49 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HikkaG: Täällä neiti hikkaa ihan jatkuvasti päivittäin. Tuntuu hassulta!

SynnytysG: Ilmeisesti leikkaavat nyt sitten 5 viikon päästä, koskapa pikkuinen on edelleen perätilassa. Mutta jos siis kääntyy pää alaspäin, niin 5 viikon päästä tekevät lapsivesipunktion ja jos vauva valmis syntymään, niin aletaan synnytellä :0). ELi oli tilanne mikä vain, niin 5 viikon päästä jotain tapahtuu...

Tänään olisi tarkoitus lähteä esikon kanssa sirkukseen ekaa kertaa.. Mitenköhän tuo mahtaa jaksaa, kun on niin kovin vilkas tapaus... Kauhea uhma on iskenyt, kaikki on vain minä, minun, minulle ja anna... Jotenkin se on kamalan huvittavaa, mutta myös rasittavaa välillä...

SairaalakassiG: Edellisessä raskaudessa en ehtinyt sairaalakassia pakata, joten kyselenkin nyt, mitä pakkaatte/olette pakanneet kassiin mukaan?

Mulla olisi neuvola ylihuomenna, mutta taidan joutua lähtemään kokoustamaan KUopioon, joten siirrän neuvolan... Keskiviikkona pitäisi käydä taas labrassa ja 31.5 olisi taaas äitipoli Mikkelissä.. Silloin selviää, saanko lähteä seuraavana päivänä Tornioon, vai pitääkö matkahaaveet unohtaa.. Tosin viime kerralla ainakin lekuri oli sitä mieltä, että oman kunnon mukaan voipi lähetä.

Mukavaa viikon alkua!

heather, neiti-nessukka 1v9kk ja mötkö-tyttö 33+1

Vierailija
5/49 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä ainakin minä olen kovasti miettinyt Nekkistä ja vauvaa. Ehtikö vauva elää kuukaukauden?

HikkaG: hassua nyt vasta tajusin, en ole tuntenut hikkaa vielä kertaakaan. Aiemmissa raskauksissa kyllä.

SynnytystapaG: minulla takana yksialatie ja yksi sectio. Alakautta siis lähdetään ymmärtääkseni yrittämään. Viime kerralla lapsi oli peräjalkatarjonnasssa (ei voinut synnyttää) ja minulla oli raskausajan diabetes. Nyt vauva rt ja diabeteksestä ei tietoakaan :-) Hassu juttu.

Huomenna vien vihdoin Kelan paperit ja jään odottamaan pakkausta. Toivon totisesti, että tämä viivyttely tuo minulle vuoden 2007 pakkauksen.

Perjantaina oli lääkäri. Vauva oli erinomaisessa kunnossa, kaikki hyvin. Äidillä sen sijaan oli poskiontelo ja emätintulehdus eli mua lääkitään oikein tuhdisti. Alkoikin olla jo hengittäminen vaikeaa.

Muut heräs! Kuulemisiin!

Vompatti rv 30+2 ja pojat 03 ja 05

Vierailija
6/49 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin haluan minäkin välittää osanottoni Nekkikselle. Ei voi muuta kun lähettää sylikaupalla voimia ja jaksamista sekä toivoa ympärille auttavia ja ymmärtäväisiä ihmisiä.

Omasta voinnista sitten. Supistuksia tulee yhä enemmän ja vihlontaa tuolla kohdunsuun tienoilla muutenkin tuntuu. Kanava olikin viimeksi lyhentynyt ja pehmentynyt joten ihan tehottomia supistukset eivät ole olleet. Toivottavasti vauva vielä muutaman viikon viihtyisi kuitenkin mahassa.

Vauva hikkaa joka päivä, välillä parikin kertaa päivän aikana. Synnytyksiä on takana kaksi alateitse, joten eiköhän tämäkin samaa kautta tule kuin sisarukset. Sairaalakassin sisältöä en ole erityisemmin miettinyt, pakkaan varmaan jossain vaiheessa peseytymisvälineet ja itselle puhtaat vaatteet mukaan. Muuta en ainakaan aiemmin ole tarvinnut. Kamera tietenkin pitää muistaa. Isä voi sitten vauvan vaatteet tuoda synnytyksen jälkeenkin.

Pitäisi alkaa pakkailla mökkireissua varten, lähdetään käymään ensimmäistä kertaa tänä keväänä. Viikon päästä tehdään myös pieni kesälomareissu, jossa ajomatkaa kertyy yhteensä n.800km. Ensin meinattiin että lähdetään vasta vauvan syntymän jälkeen, mutta ehkä on kuitenkin helpompi matkustaa tässä vaiheessa. Ainut on tuo autossa istuminen, joka ei viikolla 34+ ole enää mitään herkkua.

Huomenna on täynnä 33 viikkoa ja siitä 4 viikkoa eteenpäin niin vauva on täysiaikainen. Tosi nopeasti mennyt nämä viimeiset viikot, mutta yleensä ne päivät ennen laskettua aikaa ovatkin sitten megapitkiä. No sinne on vielä aikaa

Vierailija
7/49 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvola huomenna. saa nähä miten päin tuo tytteli tuolla mahassa kellii.

Tosi paljon ahdistaa hengitystä ja muutenkin hankala olla. Nivuset paukkuu ja jalat menee alta. Muutama viikko vielä.

synnytysG. meillä tosiaan odotellaan miten päin tää vaavi on kun perätilassa ollut koko ajan. En halua synnyttää perätila vauvaa. Mutta toivottavasti kääntyy ja päästään alateitse synnyttämään. Parin viikon päästä on aika kättärin haikaranpesään synnytyssuunnitelmaan. varmaan kuitenkin päädysn lopulta ponnistamaan puoli-istuvassa sängyllä, mutta sitä ennen en tiedä mitä teen ja missä.

hikkaG. mä en ole kyllä huomannut mitään hikkaa vaavilla, mutta voi olla että en ole vaan tajunnut hikaksi.

sairaalakassiG. mulla on ollut siellä valmiina vauvalle vaatteet, itselle paluu vaatteet, liivinsuojia, ja sit meikit, pesuaineet ottanut just ennen lähtöä vielä mukaan ja tietty neuvolakortti.

Huomenna sitten lisää kun saadaan neuvolakuulumisia!!!

Liipe ja prinsessa rv 32+4

Vierailija
8/49 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret surunvalittelumme Nekkikselle. En pyety mitään muuta sanomaan...

Saakohan näin sanoa, noh, sanonpa kuitennii: Kyllä minä voin sitten hyvin! Ei mitään ongelmia ole täällä, mitä nyt väsyttää toisinaan. Mutta elämä tuntuu kauhean mukavalta. Kotia ollaan vähän uusittu, siivousinto on jatkunu jo puolivuotta ja lenkkeily jokapäivä maistuu, säästä huolimatta. Aivan ku oisin täysin eri-ihminen kuin esim. vuosi sitten!

Torstaina ompi neuvola, saa nähä mitä ne nyt mulle siellä sanoo ja että onkohan hempat jo lähteny vihdoin viimein nousuun (ennen 97).

hikkaG: Pari vaivaista kertaa oon tuntenu pojan siellä hikottelevan. Siinäpä se. Tai sitten se hikkaa niin pienesti :)

synnytystapaG: En kait minä tiiä miten minä synnytän :) Sen kait tietää sitte paremmin synnytystapa-arvion jälkeen. Sitä ku on ekaa kertaa pappia kyydissä ni ei tiedä mistään mitään. Poikaki pyörii mahassa vielä ku hyrrä!

sairaalakassiG: Luetun perusteella otan mukaan hygieniatarvikkeet ja neuvolakortin. Ehkä jopa vauvan vaattetkin :) Vinkkejä mukaan viemisiin olis kiva saada ku ei sitä kokemusta niin ole!

Tänään käytiin ostamassa pojalle parit pienet bodyt, 50cm ja sitten pinnikseen lakanoita 2kpl. Vielä on kuitenkin paljon ostettavaa ja muistettavaa ja semmostakin mistä ei mitään tiedä :) Toivottavasti kaikki vaan tulee hankittua ennen syntymää. Joskin tavaraa kerkeää varmasti saada myös syntymän jälkeenkin :)

Nyt minä taidan alkaa lukemaan kaikkia vauvajuttuja täältä netistä. Jännityksellä muuten odottelen äippäpakkauksen tuloa, jotta kumpihan se mahtaa olla :)

Kaikille hyvää mieltä ja aurinkoa!!!

Tv: Annemari ja minimutti 30+5

Vierailija
9/49 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumiset:

rv 31+4

paino: tippunut -700g/ed.mittaus 11pv aiemmin. Koko raskausajan painon nousu 7kg400g.

turvotus:+/+

rr:128/68

pissi:ok

hemppa:135--->nousussa viim.123

sf:31

tarjonta:rt

sydämmensyke:+ 130

liikkeet:++

Semmoista piti kysymäni että TE JOILLE ON POIKA TULOSSA, NIIN PALJONKO ON OLLUT SYKKEET VAUVALLA???

Mie nimittäin epäilen vahvasti että meidän tulokas on poika, koska sykkeet ovat ollet tasaisemmat ja alhaisemmat kuin ekalla lapsella joka on tyttö!

Eipäs kummempia...Ai niin sairaalakassig: Varmaan otan mukaan vaihtovaatetta, dödöt, meikit, harjat, yms...

Hyvää viikonalkua ja kirjoitelkaahan... Ja Nekkis voit vielä kyllä sinäkin kirjoittaa tänne jos haluat ja kertoa tuntemuksia, Olet sinä edelleen heinähelistin!

t.sadetar, eppuli 31+4 ja mies80 ja tyttö03

Vierailija
10/49 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä on sitte se synnytystapa-arvio käynti saikulle 27.6. Ja silloin ollaan rv 36+6. Sinne pitää varata aikaa 2-3tuntia!

Millon muilla on synnytystapa arviointi saikulla??

Seuraava neuvola käynti on parinviikon päästä 4.6.

T.sadetar+ eppuli peppuli

Vierailija
11/49 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti juuri työhaastatteluun, jännittää kovasti :0). Pitäkee peukkuja!

Mulla varmasti selviää tuota synnytystapaa ensi viikon torstaina, kun käyn taas äitipolilla. Silloin tulee juuri 35 viikkoa täyteen, ja kolmen viikon päästähän siitä sitten jotain tapahtuu... tai näin ainakin sanoivat viimeksi. Mutta kyllä se taitaa mennä siihen sektioon, kun kerran perätilassa edelleen on.

Oksettaako teitä muita? Mua on ruvennut kuvottamaan aina silloin tällöin, erityisesti aamuisin ja myöhään iltapäivällä... Mistähän mahtaapi johtua???

Pelottaa, sillä edellisessä raskaudessa kun aloin turvota, ja ottivat sitten osastolle, niin siellä en tehnyt muuta kuin vain oksensin koko ajan..

Keksikää mulle ja 1v10kk tytölle jotain kivaa tekemistä huomiseksi.. Jotain sellaista, missä äidin ei tarvitse juosta ;0). Rahaa ei ole paljon, mutta jotain kivaa olisi mukava keksiä, kun tyttö on huomenna kotona koko päivän!

Hauskaa päivää!

heather, neiti-nessukka 1v10kk ja mötkö-tyttö 33+3

Vierailija
12/49 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut palstaa alusta asti mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella itsestäni mitään, mutta nyt nyt lyhyt selostus.

Odotan meidän perheeseen neljättä lasta, LA 17.7 ja synntyssairaala on TAYS. Perheeseen kuuluu lapset, poika -00, poika -02 ja tyttö -05 ja tietysti iskä.

Olo alkaa olemaan jo suhteellisen tukala ja jonkin verran supistelee, mutta eiköhän kyllä tämä menee kun ei valita. Odotan kovasti että esikoisen eskari loppuu ja jäädään kesälomalle lasten kanssa, loppuu tuo jatkuva edestakaisin kuljettaminen. Se käy voimille tämän katraan ja mahan kanssa. Iskän loma on vasta elokuussa kun koulu alkaa. Koitan keritä (LUE: ja viitsiä) kirjoitella jatkossa enemmän meidän kuulumisia. Voimia kaikille loppu odotukseen!

Ja nekkis, voimia teille surun keskellä (itku silmässä luin teidän tarinan) ja onnea sille toiselle perheelle johon vauvalla oli niin kiire, toivottavasti kaikki menee hyvin.

mymmeli ja maha-asukki rv32+5

Vierailija
13/49 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh... On jotenkin tukala olo jo. En millään jaksaisi tätä odotusta enää yhtään.

Muuten kaikki on ihan ok, mutta turvotus senkun vaan lisääntyy. Tänään huomasin että ne ainoat kengät mitkä on mahtunu jalkaan olivat aamulla kireät :(.

Vatsaan sattuu ku vauva möyrii, alkaa olla niin pinkeä kohdunseinämä että siksi sattuu.

Huomenna on onneksi Tyksissä lääkäri. Saan jonkun näköisen selvyyden tähän vauvan tarjontaan ja sen sellaiseen, tärkeimpänä tietysti tekevät varmaan päätöksen käynnistyksestä. Toivon niin kovasti että saisin synnyttää viikolla 38+?, eli neljän viikon päästä. Pitäkeehän peukkuja.

SairaalakassiG: Mitäs mulla viimeks oli mukana?! Lakritsia ja luumuja ( vatsan toiminnan ylläpitämiseksi ja siksi että kakka olisi mahdollisimman löysää)

Kotiinpaluu vaatteet (äitiysfarkut ja imetyspaita)

Imetysliivit ja suojat (muistaakseni)

Suklaata ja juotavaa

Kännykkä ja laturi

kamera ja akut

ÄITIYSKORTTI (ainut mikä on oltava mukana!!!)

Lukemista

Hygienia tarvikkeet

Vauvan vaatteet mies saa tuoda sitten kun lähdetään kotiin.

Noi oli tietysti niitä tavaroita mitä siellä osastolla tarvitsee.

Itse synnytyksessä ei kauheasti saa syödä mitään (jos joutuu kuitenkin sectioon), mutta juoda siellä saa. Lemppariamehuani ajattelin ottaa isot satsit mukaani.

Ja varmaan lukemista ja pelikortit (jos käynnistetään)

Mutta nyt ei muuta

Hemppu, Nappi 01/04 ja KainoVieno 34+1

Vierailija
14/49 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys G: Mä olen sillä asenteella, että en mieti juurikaan synnytyksen kulkua. Eihän sitä koskaan tiedä miten se menee, vois vaan tulla pettymyksiä. Eka synnytys oli todella pitkä ja vaikea. Toisesta odotin jotain samantapaista. Toisin kävi, vauhti oli jo mun mielestä kova (tosin kyllä kipukin). Jos sais valita niin aika lailla edellisen keltainen, mutta tuskin siinä niin käy. Katellaan mikä variaatio tällä kertaa.

Kassi G:Mulla on ollu omat pesuaineet ja ekasta viisastuuneena viimeksi imetysliivit ja liivinsuojat. Ei tartte kulkea märässä paidassa... Tosin kaikkeahan saa myös ostettua laitokselta, mut rahaa ei ole joten... Vauvalle olen ottanut vaatteet, koskapa meidän mies vois tuoda ihan mitä vaan mukanaan (vaikka isoveljen vaatteita...) Ekalla kerralla synnytys kesti ja kuuntelin vuorokauden putkeen kahta cd:tä. Viimeksi otinkin ison pinon, että voin vaihdella musiikkia. Mut sillä kertaa ei sit ehditty ku alottaa ensimmäistä.

Turvottaa ihan kamalasti koko ajan, joten olo on tosi tukala. Liikkumaankaan kun ei oikein pääse ilman lapsia ja niitten kanssa se ei ole mitenkään rentouttavaa. Olen yrittänyt jättää suolaset herkut pois ja juoda paljon, mutta ei ole ollut mitään vaikutusta.

Nyt tais 1,5 v herätä. Tosi kiva kun isoveli ja iskä taas paukutteli ovia. Herää herkästi ja kiukkunen ku mikä, kun ei saa nukuttua kunnolla...

Helpa, pojat ja Sissi 30+4

Vierailija
15/49 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis neuvolakuulumisia piti kirjoittamani. :) Btw tuntuuko kenestäkään muusta, että aivot ovat ainakin osin narikassa...? Minua taitaa vaivata raskausdementia ja -kömpelyys. :D

rv 31+6

paino/vko: -323g

rr: 116/68

prot.: -

gluk.: -

hb:tä ei otettu

sf: 28 cm

lapsiveden määrä: n

tarjonta: poikkitilassa

syke: +145

liikkeet: ++

Sf-mitta oli pienempi, koska napero nyt poikittain (viimeksi rt). Mentiin alle keskikäyrän. Tilaa ompi vielä hyvin liikkua.

Turvotusta ei merkitty, mutta sitä ei vielä ole (*koputtaa puuta*). Painoa alusta kertynyt noin 8,5 kg.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Newbie

Vierailija
16/49 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadetar taisi kysyä pojan sykkeestä. Minulle pitäisi olla poika tulossa ja sydämenlyönnit on ollut 130-150.

synnytystapa: Minulle ei ole annettu mitään vaihtoehtoja, joten eiköhän se ole sitten normaali alasynnytys kuten esikoisen aknssa. Esikoisen kanssa synnytys tosin käynnistettiin 8pv etuajassa, koska minulla oli istukan vajaatoimintaa.

kassi: mä en ole edes miettinyt sairaalakassia vielä. viimeksi ei ollut myöskään pakattuna. pakkasin su-iltana kun maanantaina käynnistettiin. Vauvalle olen asun valinnut jo. En ole pahemmin ajatellut asiaa vielä, koska pitäis olla vielä reilut 2kk odotusta jäljellä. Vauvan vaatteitakaan en ole vielä pessyt. Olen alkanut kestovaippoja tosin hamstraamaan:) Tai ostin yhden kirppikseltä, uuden pakkauksen vaipan. Pian pitäisi käydä katsomassa lisää.

Vointi on ok. Jalat ovat turvonneet, mutta muuten ihan jees olo. Ei ole ollut huonoa oloa ollenkaan. Liitoskivut häiritsevät yöaikaan kun kääntyminen on vaikeaa. Ja suonenvedot kiusaavat.

M 29+5

Vierailija
17/49 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas pyhät vietetty ja reissut heitetty vähäksi aikaa, kesälomamatka onkin sitten varmaa seuraava etappi juhannuksen tienoilla, siihen saakka varmaan huilitaan ja ollaan vaan kotosalla kun miehellä on sen verran paljon työmatkoja luvassa että varmasti on viikonloput kiva vaan rentoutua sitten kotosalla.

Sairaalakassig: Enpä ole mitään tämmöisiä miettinytkään...tuntuu tuohon h-hetkeen olevan vielä niin rutkasti aikaa... mutta omat vaatteet otan mukaan, imetysliivejä, pesuvälineet, meikit, luettavaa, päiväkirjan jonne on kiva rustata sairaalatunnelmia =), masun toimintaa edistävää purtavaa..luumuja tms, eiköhän ne siinä ole.

Vauvan vakuutusasiatkin saatiin tänään kuntoon ja nyt on kaikki hoidossa.

Sykkeet on meillä ollut tytöillä aina 140-160 ja nyt hiukan alempia sykkeitä, 130 oli viimeeksi... nyt emme yhtään tiedä kumpi sieltä mahtaa tulla.

Olo on ollut hyvä, masu kasvaa kovasti ja kiristää nahkaa niin että koskeminenkin sattuu... ja vielä sen pitäisi päästä kasvamaan, huh!

Välillä levottomat jalat vaivaavat iltaisin, mutta muuta vaivaa ei ole ollut.

Duracel rv 30+4

Vierailija
18/49 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli sykkeistä, mulla esikoisen (tyttö) sykkeet aina lähemmäksi 150, nyt odotellaan poikaa ja sykkeet olleet tasaisesti 120!

synnytystapag: Eka syntyi alakautta ja helposti! Tyttö olikin kyllä pieni, 2700g (täysiaik. silti) Nyt toivonkin alatiesynnytystä, mutta toisaalta olen luonteeltani sellainen etten osaa oikein odotuksia määritellä asioille mihin varsinkaan en voi hirveästi vaikuttaa... aina hieman " soitellen sotaan" ajatuksella elämässä eteenpäin menneenä tajuan vasta jälkeenpäin mitä tarkalleen ottaen tapahtui;) heh. Joten katsotaan nyt mikä tilanne on, vauva oli viimeviikolla poikkitilassa joten saattaahan olla että on perätilassa synnytyksen käynnistyessä.

Sairalakassig: Pakkaan mukaan hygieniavälineet, ehkä vähän meikkiä, muutamat pikkarit ja poismenovaatteet. Niin ja äitiyskortin! Niin ja miehelle evästä (edellisellä kerralla nappasin suklaata suuhun itsekkin:) En aio varmaankaan ottaa kameraa mukaan synnytykseen, se kuitenkin säilyy muistoissa ikuisesti. Kuvataan sitten siskon videokameralla kun on päästy vaavin kanssa sinuiksi osaston puolella.

Oon kyllä aina ihan pihalla tietynlaisista tavoista, esim. että annetaan lahja tuoreelle puolisolle häitten jälkeen(siis huomenlahja) mieheni kyllä tiesi siitä ja hankki minulle lahjan! Olin hieman nolona kun itselläni ei oolut tietoakaan huomenlahjoista... KYSYNKIN: onko tapana ostaa lahja kun vauva syntyy? Ilmeisesti mies ostaa ainakin naiselle!?! Olen siis kuullut jostain... ÄH, meikäläinen stressaa aina näistä... kun hyvä jos muistan omaa syntymäpäivääni:)

Hyvää viikkoa kaikille!

T: J.E.P 31+2

Vierailija
19/49 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tervetuloa joukkoon!

Mua rupes vaan ihmetyttään, että jos sulla on laskettu aika samana päivänä kuin meillä eli 17.7, niin miten sulla voi olla rv 32+5 nyt?

Koska mulla on menossa siis rv 31+6...

(.) täällä supistelut senkun jatkuu... nykyään öisin saa herätä jo neljä kertaa, parin tunnin välein.. oli kyllä rankka yö.

Poika se möyrii mahassa puolelta toiselle eikä meinaa rauhottua millään, ei oikein tunnu nuo liikehdinnät enää herkulle.

Huomenna pitäisi jaksaa kestitä vieraita, sillä mulla on synttärit... kakkua ajattelin tarjota, en sen enempiä...

Hikkag. täällä hikkailtiin aikasemmin useemmin, mutta ei oikeestaan enää...

Sairaalakassig. ite pakkaan mukaan omat alusvaatteet, imetysliivit, olohousut, sudoku-lehden, kameran, kännykkään kuulokkeet ja laturi, hygienia välineet, pillimehuja, vau' kirja, kynä... jotain saatto unohtua kirjottaa... :D

skye ja pikku-ukko rv 31+6

Vierailija
20/49 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heather: Minulla on kans ollut ikävää kuvotuksen tunnetta. Jouduitko heather pitkäänkin olemaan osastolla viime raskaudessa?

newbie: Kyllä tuntuu, ihan kuin pää olis jotenkin sumussa. Ajatuksenkulku ei oo terävimmillään.

synnytysG: Näillä näkymin varmastikin normaali alatiesynnytys tulossa. Vauva on jo pitkään viihtynyt pää alaspäin. Aika paljon näyttää käytännöt vaihtelevan eri paikkakunnilla. Meillä ei ole neuvolassa puhuttu mitään synnytystapa-arvion tekemisestä tai

synnytyssuunnitelmasta! Eikä muuten synnytysvalmennuksestakaan, kun nyt aloin miettimään...joko te muut heinikset olette käyneet valmennuksessa?

HikkaG: vauva on hikkaillut jo joitakin viikkoja.

Oma napa: Supistuksia on paljon. Muutama päivä sitten suppareita tuli

säännöllisesti 10 minuutin välein useamman tunnin ajan. Lopulta lähdin

näytille, mutta onneksi kaikki oli kunnossa niin vauvalla kuin muutenkin. Levolla hoidetaan.

Turvotuksesta: Sormet, nilkat ja huulet on olleet hiukan turvonneet välillä. Mä olen hoitanut turvotusta näillä konsteilla:

laitan lähes suolatonta ruokaa,

juon paljon vettä,

syön ananasta ja mansikoita

juon enemmän kahvia kuin normaalisti (sekin poistaa nesteitä kehosta)

ja yritän ehtiä ulkoilemaan ja nukkumaan enemmän.

Ainakin toistaiseksi on tehonneet hyvin.

Mukavaa kesänodotusta kaikille!

Vauva77 rv31+6 ja pikkuinen