"Työllä saadut lihakset" - miltä näyttää tällainen mies?
Tämä mainitaan palstalla säännöllisesti. On kuumempaa kun miehellä on työssä eikä salilla hankitut lihakset.
Onko linkata kuvia tällaisesta miehestä? Mitä tämä mies tekee työkseen?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Siinä todella hyvä kuva siitä millaisen kropan saa kovalla ruumiillisella työllä. Nykypäivänä rasitus tuskin on samaa luokkaa monessakaan ammatissa.
Vahvoja ja jänteviä miehiä joilla ei ole ylimääräistä rasvaa hidastamassa menoa. Jokaisen kroppa on tehty suorittamaan työ eikä näyttämään hyvältä mieskalenterissa.
https://fiskarsmuseum.fi/wp-content/themes/fiskarsmuseum/assets/ruukkil…
Häh? Nämä ovat urheilijoita. Mistä loihdit "työmies"-fantasiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysistä työtä tekevällä miehellä on sopivien lihasten lisäksi myös isot kädet. Vahvat sormet, kämmenet ja ranteet sekä kyynärvarret. On väännetty ja veivattu sormilla ja ranteilla. Nykymiehillä on monesti naismaiset pikku kätöset ja hoikat kapeakyntiset sormet. Eivät ole järin miehekkäitä.
Se on kyllä geeneistä kiinni se käsien koko.
Vain osittain. Kyllä fyysisellä tekemisellä ja käsien käytöllä on vaikutusta myös.
"Genetiikka: Vanhemmilta perityt geenit ovat määräävin tekijä luuston ja käsien pituudessa sekä leveydessä.Sukupuoli ja hormonit: Miehillä on yleensä geneettisesti suuremmat kädet kuin naisilla. Tämä johtuu mieshormonien (erityisesti testosteronin) vaikutuksesta luuston pituuskasvuun ja luiden paksuuteen murrosiässä.Ikä ja kasvuvaihe: Käsien koko kasvaa luonnollisesti lapsuudesta ja nuoruudesta aina siihen asti, kunnes pituuskasvu ja luiden kasvulevyt sulkeutuvat nuoruudessa.Lihasmassa ja rasvakudos: Käsien ulottuvuuteen, ympärysmittaan ja paksuuteen voi vaikuttaa merkittävästi lihasmassan kasvattaminen (esimerkiksi voimaharjoittelulla) tai kehon rasvaprosentin muutokset.Yleinen ravitsemus: Lapsuuden ja nuoruuden ravitsemuksella on suuri merkitys sille, saavuttaako yksilö geneettisen maksimipituutensa ja -kokonsa"
Ei se pieni käsi kasva aikuisella enää, lihaksia voi tulla mutta jos on pieni käsi niin on
Olen edelleen eri mieltä. Kärjiistettynä teoriana: Jos Pekka ja Ville ovat identtiset kaksoset ja Pekka on nördi, joka pelaa nettipokeria ja luo uran shakin maailmanmestarina ja Ville suuntautuu raksalle ja ruuvaa vapaa-aikanaan autoja ja moottoripyöriä. Villi veikkaus, että miesten kädet ovat eri kokoiset ja näköiset.
Minä olen mies ja kuullut kehuja kuinka minulla on työllä hommattu kroppa. Mutta kun ei ole, olen luontaisesti aika maskuliinen mutta minä tuhertelen työkseni piirrustuksia, käyn salilla ahkerasti ja en käytä steroideja.
Taitaa mielikuvat ja henkilökohtaiset ihanteet painaa tässä asiassa kupissa enemmän kuin todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihakset kasvavat ihan samalla tavalla, hankki ne sitten salilla tai "työllä". Tuo on vain joku lihavien urheilusta mitään tietämättömien palstamammojen mantra, koska ilmeisesti luulevat, että salilla käyvät vain mömmöjä vetävät sekopäämiehet, kun oikeasti salilla käy ihan tavallisia ihmisiä. Lihava mamma ei tiedä, koska ei itse käy.
Joo, mutta kokonaisvaltaisessa fyysisessä työssä ne lihakset kasvaa tasaisesti sen sijaan, että erityisesti kiinnitettäisiin johonkin tiettyyn lihasryhmään tai jopa yksittäiseen lihakseen huomiota. Fyysisessä työssä koko kroppa tekee töitä koko ajan eikä se ole pelkkää lihasten kasvatusta vaan myös liikkuvuutta, jäntevyyttä yms.
Mä en kuvittele, että kaikki vetää "mömmöjä", joilla tarkoittanet puolilaillisia aineita, mutta kyllä joku ns tavallinen salillakävijä on mielestäni vähän turn off, jos siellä pitää monta kertaa viikossa käydä ja aina on kaapissa vähintään proteiinijauhepurkki. Ulkonäkö on vain yksi osa, liiallinen omistautuminen on myös epäseksikästä.
t: itsekin fyysistä työtä tekevä nainen, joka ei ole käynyt salilla
Koittakaa nyt ymmärtää ero, fyysinen työ 40h viikossa rikkoo paikkoja, tulee kulumia, rasitusvammoja. Salitreeni venyttelyineen on aivan eri juttu, se vahvistaa ja kuntouttaa. Käytännössä kaikki raksamiehet ovat 6-kymppisinä jostain rikki(olkapäät, selkä. polvet) mutta salilla säännöllisesti treenaava eläkeikäinen on usein hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kroppa on yhdellä matikanopella. Joo, käy salilla, mutta lopputulos näyttää vaan terveeltä, vahvalta mutta normaalilta mieheltä. Erityisesti heteronaisena minua säväyttää se, että sivusta katsoen hänen rintansa on paksumpi kuin vatsa. Ja se selkä ja hartiat.... Mutta ei todellakaan ole mikään kaappi eikä älyttömän rasvaton. Hauis täyttää t-paidan hihansuun, mutta lihaserottuvuus ei ole semmoinen kuin joillain bodareilla, mikä on vain hyvä.
Ja lisään vielä, että kyseessä on viisikymppinen mies eikä mikään poikanen.
Niin eli todennäköisesti ikänsä käynyt salilla treenaamassa ja naiset kuvittelee että muutaman kerran käy salilla niin saa samanlaisen kropan
Vierailija kirjoitti:
Isäukko, fyysisellä työllä itsensä elättänyt ennen maanviljelijä ja sodassa pitkiä matkoja hiihtänyt ja marssinut mies naureskeli kehonrakentajien lihaksia, sanoi, että niiden hapetus ei onnistu kovassa työssä. Ovat siis enempi koristeita.
Kuten täällä joku sanoi, entisajan miehet olvat jänteviä ja lihakset eivät pullistelleet, silti voimaa löytyi.
Nuo kehonrakentajien keinotekoiset lhakset on miesten vastine naisten silikonirinnoille.
Nehän treenaakin ulkonäköä varten eli ovat tarkoitettu kilpalavoille missä esteettisyys on tärkeintä. Ei sinunkaan isä pärjäisi kisalavoilla, se vanha pieru naurettais ulos sieltä. Sama kun minä sanon kilpauimarina että ei isäukostas ole mihinkään kun ei pysty 2 kilometriä uimaan hengästymättä, ja mikäs mies se semmonen joka ei ole thriatlonia kokeillut. Taitaa isäs vaan olla noita äänilihaksia harjoitellut eniten kun itsekehu on niin kova.
Vierailija kirjoitti:
Et ole sitten sattunut paikalle kun palomiehet riisuu märkäpukua, minä olen. Et ole koskaan asfaltti miehiä nähnyt ?
Luuletko että ne palomiehet ei pidä salitreenillä huolta siitä kunnostansa? 😄 Kuinka hölmö sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihakset kasvavat ihan samalla tavalla, hankki ne sitten salilla tai "työllä". Tuo on vain joku lihavien urheilusta mitään tietämättömien palstamammojen mantra, koska ilmeisesti luulevat, että salilla käyvät vain mömmöjä vetävät sekopäämiehet, kun oikeasti salilla käy ihan tavallisia ihmisiä. Lihava mamma ei tiedä, koska ei itse käy.
Oon itse tehnyt raksaa ja muuttoa ja ai hitto että olin tikissä. En olis sellasta saanut salilla, ei siellä käytetä kroppaa niin monipuolisesti ja vielä pitkää päivää.
Itseasiassa salilla pystyy treenaamaan monipuolisemmin. En usko että edes näytit siltä että olet painoihin koskaan edes koskenut
Vierailija kirjoitti:
Iso maha, vähä etuhartiaa ja forkkuja, muuten sellainen normi iskävartaloukko. Työllä ei lihakset määräänsä enempää yleensä kasva. Treenatun näköiset on yleensä heitä jotka käy salilla.
Työllä tulee nimenomaan työmiehen lihakset, joilla jaksetaan painaa hommia. Ei niitä ole sen kummemmin kasvatettu, eikä varsinkaan minkään "näköisiksi" ne kun on aikaan saatu raskaalla työllä, eikä nappeja vetämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta kokonaisvaltaisessa fyysisessä työssä ne lihakset kasvaa tasaisesti sen sijaan, että erityisesti kiinnitettäisiin johonkin tiettyyn lihasryhmään tai jopa yksittäiseen lihakseen huomiota. Fyysisessä työssä koko kroppa tekee töitä koko ajan eikä se ole pelkkää lihasten kasvatusta vaan myös liikkuvuutta, jäntevyyttä yms.
Mä en kuvittele, että kaikki vetää "mömmöjä", joilla tarkoittanet puolilaillisia aineita, mutta kyllä joku ns tavallinen salillakävijä on mielestäni vähän turn off, jos siellä pitää monta kertaa viikossa käydä ja aina on kaapissa vähintään proteiinijauhepurkki. Ulkonäkö on vain yksi osa, liiallinen omistautuminen on myös epäseksikästä.
t: itsekin fyysistä työtä tekevä nainen, joka ei ole käynyt salilla
Niin no, kaikkia ei voi miellyttää. Itsensä takia siellä käydään. Sinäkin olet varmasti turn-off minulle ja muille salilla käyville
Ketä tuossa kuvassa oli - Fiskarsin diplomi-insinöörit?