Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ketään muka ällötä ja ahdista syödä ruokapaikoissa/ravintoloissa?

Vierailija
01.07.2026 |

Likaiset kädet, kaikki katsoo kun syöt, et saa syödä rauhassa ja mukavasti kuten kotona ja joudut pelkäämään koko ajan että sottaat. Kädetkin saastaiset kun joudut koko ajan koskemaan likaisiin pintoihin, ei auta että käyt pesemässä kädet ennen syömistä kun sen jälkeen kuitenkin kosket kaikenmaailman vessan kahvoihin, tuoleihin, pöytiin yms. Hyi olkoon. Näyttää kuitenkin riittävän asiakkaita ruokapaikoissa. Minä syön mielummin kotona, saa syödä rauhassa omaan tahtiin puhtailla käsillä, ei tarvitse pelätä likaamista ja että joku katsoo kun syöt. Eikä maksakaan niin paljon kuin ulkona syöminen.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla iso vika, kun se on korvien välissä. Tuohonkin varmaan on saatavissa apua.

Vierailija
22/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noutopöydässä inhottaa käyttää samoja ottimia. Myös se puheensorina ja aterimien kilinä on lähes kestämätöntä.

Et kai sentään sormin syö? Ja käsidesitkin on keksitty ja niitä saa myös pikkupullossa, että voi desinfioida kädet ennen kuin syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Syön vain puhtain käsin rauhassa. Ei edes ole OCD, ihmiset vain ovat yleisesti ottaen ällöttäviä tavoiltaan.

Vierailija
24/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin tilaan woltilta jonkun pizzan , McDonald's ja syön kotona rauhassaan kun söisin paikanpäällä nois ravintolois

Mutta mistä tiedät, että siellä ravintolan keittiössä ovat hygienia-asiat kunnossa? Ehkä parempi ettet mietikään sitä.

Sitä kannattaisi miettiä, että kaikki esivanhempasi tähän päivään asti ovat selvinneet olosuhteissa, jotka eivät todellakaan vastaa sinun käsitystäsi terveellisestä ympäristöstä. Missä olivat toimivat kylmäketjut? Missä elintarvikevalvonta? Haju- ja makuaistit olivat ainoat mittarit ruoan syömäkelpoisuudelle. Niin kuin itse asiassa tänäkin päivänä ovat varsin päteviä arvioitaessa mitä kannattaa syödä.

Kulttuuriset tabut tai henkilökohtaiset, usein kokemuksesta syntyneet rajoitteet ovat pään sisäisiä, mutta ehkä siksi aika vaikeasti ohitettavia. Jos edes olisi tarpeenkaan sivuuttaa niitä, kunhan vain elät elämäsi jotenkin tyytyväisenä omilla säännöilläsi, etkä ahdistu tarpeettomasti.

Vierailija
25/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se bakteerikammoisen elämä. Onko mkroskooppi myös mukana?

Normaali hygienia ei ole bakteerikammoista.

Ap

Normaali hygienia eii olekaan, sinun toimintasi on bakteerikammoista.

taidat olla aika paskainen?

eri, mutta sinun mittareillasi varmaankin just aika paskainen.

Vierailija
26/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun yhä sitä, että ennen koronaa söin lounasravintoloissa noin vuoden verran. Täysin järjetöntä, toivoin joka sekunti olevani jossain muualla.

Vierailija
27/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ekalta koulutukseltani kokki ja teen sen verran hyvää ruokaa, etten koe tarvetta mennä ravintoloihin. 

Vierailija
28/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadun yhä sitä, että ennen koronaa söin lounasravintoloissa noin vuoden verran. Täysin järjetöntä, toivoin joka sekunti olevani jossain muualla.

Miksi sinun sitä tarvitsee enää katua? Selvisit siitä kun et muusta tiennyt, ja henkiset oireet vaikuttavat tulleen jälkikäteen.

Vierailija
29/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä kyllä tippaakaan toisten katsomista. Eiköhän suurin osa Katso omaa ruokaansa tai mahdollista pöytäseuraansa. Minulla on aina käsipyyhkeitä mukana laukussa. Pyyhin niillä käteni ennen syömistä tai kahvien juomista. Myös yleisissä vessoissa käymisen jälkeen, koska niissä ovat kaikki paikat likaisia. Ostan Lidlistä pikkulapsille tarkoitettuja pyyhkeitä. Ovat aika edullisia ja pienissä pakkauksissa, joita on kiva kuljettaa mukana. Vieraita varten pidän samanlaisia pyyhkeitä aina vessassa.

Vierailija
30/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä eräässä lounaspaikassa. Pitsan päälle tosiaan pantiin täytteitä. Ja arvaatteko mitä moniin juomiin eksyi.

Vierailija
31/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana kausiepidemioiden määrä laski rajusti, kun ihmiset tottuivat pesemään käsiään. 

Silti, eipä hygieniasta ahdistuminen oikein terveeltä kuulosta sekään. 

Vierailija
32/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tehdä mitään mitä ei vaan halua tehdä? Oli sitten syy mikä tahansa. Inhoan näitä olettamuksia, että pitää tehdä tiettyjä asioita tai muuten on "outo" tai aletaan ladella diagnooseja. Minua ei haittaa syödä ravintoloissa, mutta sen sijaan vihaan matkustamista - ei tähän ole mitään ihmeempää syytä, tykkään vain olla parhaiten kotosalla. Silti tätäkin pitää selitellä. 

Vierailija
33/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesi on hyvä keksintö. Jos oikein ahdistaa niin omat syömäpuikot tai aterimet mukaan. Vaihtoehtona tietysti valita paikka laadukkaammasta ravintolasta, tosin keskisarvopalkansaajalla voi tulla budjetti vastaan jos joka päivä niin tekee. Buffetti ei välttämättä ole aloittajalle sopiva ruokapaikka.

Vierailija
34/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tehdä mitään mitä ei vaan halua tehdä? Oli sitten syy mikä tahansa. Inhoan näitä olettamuksia, että pitää tehdä tiettyjä asioita tai muuten on "outo" tai aletaan ladella diagnooseja. Minua ei haittaa syödä ravintoloissa, mutta sen sijaan vihaan matkustamista - ei tähän ole mitään ihmeempää syytä, tykkään vain olla parhaiten kotosalla. Silti tätäkin pitää selitellä. 

suurin osa ihmisistä on lampaita. mennään lauman mukana ja tehdään mitä muutkin. samaa mieltä olen kanssasi, ei tosiaan tarvi käydä ravintoloissa jos ei halua, se ei tee kenestäkään outoa. 

Vierailija
35/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tehdä asioita, joita ei halua tehdä, mutta aloittajalla on bakteerikammo ja se on pakko-oireisen häiriön oire.

Vierailija
36/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suurin osa ihmisistä on lampaita. mennään lauman mukana ja tehdään mitä muutkin. samaa mieltä olen kanssasi, ei tosiaan tarvi käydä ravintoloissa jos ei halua, se ei tee kenestäkään outoa. 

Tuon lauseen ihmisistä lauman mukana kulkevina lampaina olen nähnyt monta kertaa aikaisemminkin, ja yleensä jonkunlaisten salaliittoihin uskovien kirjoittamina.

Oletko mielestäsi omaperäinen ajattelija, joka on keksinyt jotain uutta ja merkittävää?

Vierailija
37/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon lauseen ihmisistä lauman mukana kulkevina lampaina olen nähnyt monta kertaa aikaisemminkin, ja yleensä jonkunlaisten salaliittoihin uskovien kirjoittamina.

Oletko mielestäsi omaperäinen ajattelija, joka on keksinyt jotain uutta ja merkittävää?

En? mutta huomaahan sen tästäkin ketjusta, että kun joku ei vaan halua mennä ravintoloihin niin aletaan heti heitellä diagnooseja ja yritetään vakuutella että kyllä sinne ravintolaan on vain hyvä mennä. 

Vierailija
38/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se bakteerikammoisen elämä. Onko mkroskooppi myös mukana?

Normaali hygienia ei ole bakteerikammoista.

Ap

No missä menee normaalin hygienian raja? Kyllä se vaan on bakteerikammoista ja ylireagointia jos joka välissä normaalissa elämässä käsiänsä pesee, varmaan vielä käytät käsidesiä ja putsaat kaikki pinnat jollain desinfiointiaineella? 

Vierailija
39/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En? mutta huomaahan sen tästäkin ketjusta, että kun joku ei vaan halua mennä ravintoloihin niin aletaan heti heitellä diagnooseja ja yritetään vakuutella että kyllä sinne ravintolaan on vain hyvä mennä. 

Maailmaan mahtuu erilaisia mielipiteitä. Ei niitä tarvitse ottaa loukkauksena omia näkemyksiäsi kohtaan.

Vierailija
40/67 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän