Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ketään muka ällötä ja ahdista syödä ruokapaikoissa/ravintoloissa?

Vierailija
01.07.2026 |

Likaiset kädet, kaikki katsoo kun syöt, et saa syödä rauhassa ja mukavasti kuten kotona ja joudut pelkäämään koko ajan että sottaat. Kädetkin saastaiset kun joudut koko ajan koskemaan likaisiin pintoihin, ei auta että käyt pesemässä kädet ennen syömistä kun sen jälkeen kuitenkin kosket kaikenmaailman vessan kahvoihin, tuoleihin, pöytiin yms. Hyi olkoon. Näyttää kuitenkin riittävän asiakkaita ruokapaikoissa. Minä syön mielummin kotona, saa syödä rauhassa omaan tahtiin puhtailla käsillä, ei tarvitse pelätä likaamista ja että joku katsoo kun syöt. Eikä maksakaan niin paljon kuin ulkona syöminen.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mukavaa onkaan syödä ns. ulkona, kyyläämättä muita ja kiinnittämättä huomiota siihen "kyylääkö" joku mua/meitä. Se on normaalia elämää. Onneks ei ole tuollaisia pakko-oireita ja -ajatuksia. 

Vierailija
42/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin yks kerta nimeltämainitsemattomassa pitseriassa Jyväskylän Lutakossa. Siellä toinen äijä söi niitä kinkkusuikaleita suoraan kämmenestä siten, että kippasi suikaleet suuhunsa, siten että huulet koskettaa kämmentä ja ei muuta kun jatketaan pitsan vääntöä. Toinen äijä kävi röökillä ja ei muuta kun suoraan pitsoja vääntämään. Mitä sitä käsiä nyt missään vaiheessa pesemään. Se jäi vikaksi kerraksi tuossa pitseriassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällöttää yleensä katsoa syöviä ihmisiä. Mieleeni tulee, että tuon ne sitten työntävät pskana ulos. Omituinen mielikuva, mutta minkäs teet. Itsellenikin syöminen on vain pakollinen hengissäpysymiskeino.

Vierailija
44/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noutopöytiä en harrasta, enkä paljoakaan etnisiä ravintoloita mutta muuten käyn kyllä ravintoloissa. En ikinä ole sairastunut tavintolaruuasta. Yli kuusikymppinen

Vierailija
45/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha pestä käsiä ruokapaikassa ruokaa tehdessä. Kyllä ne hommassa putsaantuvat :-)

Vierailija
46/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuullut, että syömisen katsominen järkyttää. Tietenkin esim vammautumisen jälkeen voi valua suupielestä tms, mutta että ihan normaalin ihmisen ruokaileminenkin?

Vierailija
47/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helvetin itserakas ja omahyväinen putää olla että kykenee edes ajattelemaan että kun minä menen jonnekin niin kaikki katsoo minua ja huomioi minut?. Todellisuudessa ketään ei kiinnosta vaikka syöt jossain eikä kukaan katso tai huomaa sinua

Vierailija
48/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se bakteerikammoisen elämä. Onko mkroskooppi myös mukana?

Normaali hygienia ei ole bakteerikammoista.

Ap

Sinun toiminta ei ole normaalia nähnytkään

Vierailija
49/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä kotona ole yhtä likaista tai likaisempaa: toki ei muiden pöpöjä.

Keittiö on muuten tutkitusti likaisempi kuin wc-tilat. Ahdistaako?

Vierailija
50/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se bakteerikammoisen elämä. Onko mkroskooppi myös mukana?

Normaali hygienia ei ole bakteerikammoista.

Ap

Aloituksen teksti ei vaikuta normaalia hygieniaa harrastavan tuotokselta.

Vierailija
51/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan ruokapaikan siisteys tasosta , saattaapi mennä ruoka väärään kurkkuun jos olisi nähtävillä missä kunnossa kyökki on . Sitä ihmettelen ettei kaikki pese käsiään vessaan mennessä ja sieltä tullessa.

Ja sitten kotona tulee 💩💩💩💩💩💩💩

Vierailija
52/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Oiva-raportti ravintolasta 

-Rauhallinen ravintola

-Käsidesi pöydässä

-Liina kaulukseen kiinni, jos pelkää suttaamista 

-Keskittyy omaan tekemiseen. Tähän auttaa vaikka ravintola, jossa pöydät on vähän suojassa toisistaan. 

Noilla pääsee alkuun! 

Vierailija
53/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka helvetin itserakas ja omahyväinen putää olla että kykenee edes ajattelemaan että kun minä menen jonnekin niin kaikki katsoo minua ja huomioi minut?. Todellisuudessa ketään ei kiinnosta vaikka syöt jossain eikä kukaan katso tai huomaa sinua

Jos on ollut sellaisia kokemuksia, vaikea on itselleen vakuuttaa toista.

Vierailija
54/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen ollut ravintola-alalla töissä ja turruin tuohon sen jälkeen kun on nähnyt tarpeeksi monta kertaa kun salaatteja pilkkova teini kaivaa takataskustaan kännykän, snäppää kaverille ja jatkaa samoilla käsillä sitä salaatin pilkkomista. Minulla on taas niin päin että oma keittiö oksettaa ja ällöttää, mutta vieraat ruokapaikat ei, vaikka olen tietoinen siitä että suurimassa osassa keittiöitä on ainakin jokin asia pielessä. Poissa silmistä, poissa mielestä.

Vierailija
55/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä näin varttuneemmalla iällä on ruvennut ahdistamaan esim. likaiset ja tahraiset ruokailuvälineet, joita kaikki käpälöivät. Samoin pöydissä "kätevästi" valmiina odottavat juomalasit. Et voi tietää kuka niihin on räkinyt ennen kuin itse istut pöytään. Puhtaus ei maksa mitään ekstraa ja halvemmankin ruokapaikan profiilia voi kohottaa erinomaisella hygienialla. 

Vierailija
56/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa syöminen on nykyään sen verran hintavaa, että haluaisin oikeasti nauttia käynnistä. En kuitenkaan nauti hälinästä, metelistä, ihmisten pärskimisestä ja räkimisestä ja yskimisestä, tahroista ruokapöydässä, klähmäisistä tuoleista, laikkuisista juomalaseista ja ottimista ja vielä siitä että joudun itse jäykistelemään ja kiinnittämään huomiota ruokailutapoihini ja mässytykseeni, etten häiritse muita ihmisiä. Helpompaa ja mukavampaa on syödä kotona. 

Vierailija
57/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona syöminen on mukavaa. 

Viimeksi näin, kuinka lapsi kävi jälkiruokapöydästä yksin hakemassa herkkuja, otti kakkua kakkulapiolla, nuolaisi välillä käteen osunutta kermavaahtoa pois ja tattui lapioon taas uudestaan sillä nuollulla kädellään. 😅 Ei sovi ulkoruokinta heikkohermoisille ja -vatsaisille.

Ruokapaikoissa pitää vain osata olla nuoleskelematta omia näppejään yms., ettei muiden pöpöt pääse ihoa pidemmälle. Ja huolehtia käsiensä puhdistuksesta vielä viimeiseksi, kun poistuu ruokapaikasta.

Vierailija
58/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjoilija käpälöi juomalasia tai juomapulloa yläreunasta mistä pitäisi juoda tai haarukoita ja veitsiä muualta kuin varsista, niin se on kiitos ja hei. 

Vierailija
59/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona syöminen on mukavaa. 

Viimeksi näin, kuinka lapsi kävi jälkiruokapöydästä yksin hakemassa herkkuja, otti kakkua kakkulapiolla, nuolaisi välillä käteen osunutta kermavaahtoa pois ja tattui lapioon taas uudestaan sillä nuollulla kädellään. 😅 Ei sovi ulkoruokinta heikkohermoisille ja -vatsaisille.

Ruokapaikoissa pitää vain osata olla nuoleskelematta omia näppejään yms., ettei muiden pöpöt pääse ihoa pidemmälle. Ja huolehtia käsiensä puhdistuksesta vielä viimeiseksi, kun poistuu ruokapaikasta.

Hyi v*ttu! Lapset ovat niin saastaisia. Olisin läimäyttänyt sormille niin, että tuntuu. 

Vierailija
60/73 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.Rakastetaan käydä ravintoloissa syömässä ja käydään usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän