Joulun paras jälkiruoka?
Ehdottomasti luumurahka, en voi kuvitella joulua ilman l u u m u r a h k a a
Entä sulla?
Ak
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Jouluna saatava p i p a r i a 🎅
Kosteaa piparia?
Mä tykkään ostaa pähkinäsekoituksen jossa esim saksanpäkinät ovat jo valmiiksi murskattu. Paljon fiksumpaa kuin vetää ittesä joillain epätervillisillä konvehteilla sokerihumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluna saatava p i p a r i a 🎅
Kosteaa piparia?
Makso mitä makso 🎅
Vierailija kirjoitti:
Hakaristitorttu ehdottomasti.
Kunnon Natšitorttua ei voita mikään.
Meillä se on joka toinen vuosi luumukräämi ja joka toinen karpalojäädyke.
Makeista paras on granaattiomenajuustokakku. Toki täytyy olla aina myös tähtitorttuja, pipareita ja konvehteja.
Suolaisista ihan klassinen juustolautanen raikkailla hedelmillä ja pähkinöillä. Ruissipsit ja joku kalatatina vielä, nam!
Meillä taitaa useimmiten olla tiramisua. Katsotaan mitä kivaa lähikonditoria keksii, ehkä vois vaihteeksi ottaa juustokakkua.
Kyllä minustakin luumurahka on yksi must jälkiruuista jouluna. Meillä vaihdellaan kyllä jälkkäreitä aina välillä. Viime vuonna oli vaniljahyytelö vadelmakastikkeella, karpalo- ja puolukkajäädykkeet ovat myös jouluisia.
Minusta kahvileivät kuten tortut ja kakut eivät ole jälkiruokia.
Tykkääkö porukka oikeasti noista tähtitortuista (varsinkin luumu-) vai syödäänkö ja tehdään/ostetaan vain tavan vuoksi? Mä en jotenkaan keksi ankeampaa leivonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Tykkääkö porukka oikeasti noista tähtitortuista (varsinkin luumu-) vai syödäänkö ja tehdään/ostetaan vain tavan vuoksi? Mä en jotenkaan keksi ankeampaa leivonnaista.
Kyllä tykkään oikeasti. Juuri uunista tulleena erinomaisia.
Luumurahka ap:llä ehdoton
Piparit ja konvehdit tietysti kahvin kanssa tai naposteluun. Ja joulutortut. Luumukiisseli ja riisipuuro todi namia, jos joku tekee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tykkään oikeasti. Juuri uunista tulleena erinomaisia.
Ja vähän raakoina.
Tähtitorttu