Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskut maksettu. Seuraava rahapäivä on 1.8. ja rahaa jäi kaikki 87euroa!

Vierailija
01.07.2026 |

Sillä pitäis kuukauden ruoat saada, joten kyllä vetää mielen matalaksi. Töitä etsin joka päivä, mutta mitään hommaa en ole saanut yrityksistä huolimatta, ikä varmaan suurin este. 

Työtön 57v.

Kommentit (180)

Vierailija
121/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun täällä Tadzikistanissa herroiksi louhimalla bitcoinia ja viljelemällä vuohia.

Vierailija
122/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä ruokaostot tarkkaan, jos on noin pieni budjetti. Ja ekaksi kannattaa käydä ostamassa muutamalla kympillä hyvin säilyviä ruokatarpeita, kuten pastaa, puurohiutaleita, sämpyläjauhoja, kuivahiivaa, soijarouhetta, linssejä, kananmunia jne. Siten on aina jotain syötävää. 

Ohikommenttina : Kuka oikeasti syö jotain soijarouhetta nälkäänsä. Tai muutenkaan. SE on soijapavuista valmisettu mauton, muka lihankorvike, koska siinä varmaankin on proteiinipitoista maullahan ei niin väliä.

Niin kuin ennen vanhaa oli petäjästä hätäravintona valmistettu  pettuleipä ruoankorvike tai kahvinkorvikkeena ohranjyvistä tai voikukan juurista tehty rouhe.

Loukkaavaa jotain soijarouhetta tyrkyttää rauhan ja yltäkylläisyyden aikana sivistysmaassa.

Soijarouhetta pääruoaksi lihankorvikkeena ja kauralitkua maidon korvikkeena. Siinä on vatsa täynnä kunnon ruokaa. Eiku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin leipää ensiksi, esimerkiksi 10 reikäleipää, jos yksin asun. Ainekset ehkä 9 euroa. Sitten säilykkeitä vaikka 30 kpl, n. 40 euroa. Kerran viikossa hedelmiä, budjetti 3 euroa/viikko eli 12 €. Loppu 26 € muuta, eli 6,25 € saat käyttää muuhun viikon aikana. Juomana vesi.

Kyllä tuo onnistuu.

Vierailija
124/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse onnistuin lykkäämään lopullista katastrofia vuodella myymällä tavaroitani Torissa. Kun kaikki kelpaava oli myyty, loput saatavat meni ulosottoon. Mutta ehdin pitää luottotiedot vielä vuoden ajan ja järjestellä asioitani.

Nyt ei enää kannata myydä vaikka jotain olisikin kun olen toimeentulotuella. Tosin kesäkuun toimeentulotuesta ei ole vieläkään päätöstä. Kolme kertaa Kela on kysynyt lisätietoja ja joka kerta saman päivän aikana olen toimittanut. Asumistukea pitää hakea ensin vaikkei siihen ole oikeutettu. Joka kuu pitää toimittaa pelitileistä otteet vaikka ne on lukittu jo ajat sitten enkä pääsisi pelaamaan vaikka yrittäisin. Sähkölaskusta piti toimittaa kaikki sivut mutta ne viimeiset mainossivut olin hävittänyt. Onneksi sain ne sähköisesti sähkölaitoksen sivuilta. Eikö sitten joku pölhö sukulainen mene laittamaan tilille rahaa tilille että "pääset osallistumaan tapaamiseen". No --ttu en pääse, kun ne rahat vähennetään toimeentulotuesta että kiitti vaan tästäkin. Kaikille pitäisi ämyrillä huutaa että oon toimeentulotuella, älkää pitäkö yhteyttä! Niin ja reseptilääkekuitti tietysti Kelalle että tietävät mitä sairautta sairastan. --ttu tää on paskaa. Nyt ilman rahaa jo yli viikon. Onneksi huomenna tulee työttömyysetuus niin saa maksaa vuokran monta päivää myöhässä, jihuu.

älä anna tilinumeroasi sukulaisillesi, jotka tarjoavat sinulle rahaa. Näin heidän pitää kontaktoida sinua aikeistaan, ennenkuin ne toteuttavat. Lisäksi voit noissa tilanteissa sanoa sukulaisillesi, että voitteko ostaa lipun rahan antamisen sijaan.  Sehän onnistuu nykyisin helposti. 

Vierailija
125/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan 6,50 € saat muihin ruokiin/viikko.

Vierailija
126/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samanlainen tilanne melkein. Muuten just ja just pärjäisi, mutta kun nikotiinikoukussa. Nyt on kylläkin löytynyt hyvin tölkkejä ja pulloja, mutta kai se on nikotiini lopetettava.

Vierailija
127/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse skippaisin leipäsektorin kokonaan pois ja sen sijaan ostaisin vaikka ohraryynejä/muita vljaryynejä, mitä nyt kaupasta sopuhintaan löytyisi. Tai jos välttämättä haluaisin leipää, niin ostaisin jauhoja ja hiivaa ja leipoisin itse.  

Sitten ruoan ydin kaalista, porkkanasta ja perunasta, johon voi tuoda vaihtelua vaikka viljanjyvillä, tai miksei vaikka makkaralla, jos löytää kaupasta halvan punalaputetun. Soijarouhe on ihan hyvää. Sen mauttomuus ei haittaa yhtään (opettelemalla  käytön, sen voi maustaa helposti). On myös hyvn riittoisaa, mutta luulen, että sille löytyy kilohinnaltaan halvempiakin ratkaisuja. Linssit on myös aika hyvä lisiä rahanuukan ruokavalioon

hernekeittosäilykkeet ovat aika halpoja

jos tuntuu, että jää nälkä, niin seuraavalla kerralla lisää ruokaan enemmän öljyä, siinä en energiaa

Vierailija
128/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei jäänyt mitään. Kannatti tosiaan opiskella!

Vierailija
129/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas päiväkirja:

Tänään törmäsin aikuiseen suomalaiseen, joka käytti epäironisesti ilmausta "rahapäivä". Olen surullinen.

T. Kokonaisveroaste 52,5 %

No tuostahan Petterin kaverit ottavat hymyillen sulta perityt verorahat tähän uuteen areenahankkeeseen ja voit varmaan antaa suoraankin Kokoomuksen vaalikassaan lisää, saat vielä jonkin kivan pinssin lahjaksi.

Vierailija
130/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mua ärsyttää tuo sana rahapäivä. Ihan ku se raha tippuis taivaalta vrt. sadepäivä.

Mitä sanaa sitten käyttäisit mieluummin?

Vierailija
131/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sinun täytyy surkeuttasi julistaa, v_tun kenopää?

Vierailija
132/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoo että sait laskut maksettua. Yksi iso huoli vähemmän. Nyt otat seikkailun kannalta selviytymisen. Survival-peli jossa keräämällä pulloja ja tölkkejä rahoitat kuukauden ruokatarpeesi. Ihan hauskaa kun ottaa sen pelin kannalta. Lisäksi ostat halpoja perustarpeita joista saa hybin ruokaa. Esim. Kaurahiutaleita, perunaa, makaronia, lihaa alennuksesta, makkaraa jne.

Harrastus, meidän kylillä eräs mies aamusta iltaan kävelee ja etsii kaikki tölkit, kun on riittävä määrä niin eikun kaljaa ostamaan, pysyy hyvässä kunnossa ja saa olutta juodakseen.

Vierailija
133/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran, mene ruokajonoon helkatan laiska luuseri. 

Vierailija
134/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten palstan  työttömillä on aina mystisiä laskuja, joihin menee satoja euroja kuukaudessa. Minulla kuukausittaisiin laskuihin (puhelin, sähkö, vesiennakko) menee yhteensä noin 50€. 

Vierailija
135/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene TÖIHIN!

AP sanoi jo että hakee töitä, osaatko lukea vai jätitkö peruskoulun käymättä?

Vierailija
136/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen laskuja teillä oikein on? Mulla kuukausittain vakuutukset 15 e, sähkö 20 e, nordean tilimaksu 5 e ja puhelin 35 e ja tuostakin olen vaihtamassa pian halvempaan kun on tuo 35 e aivan törkeä hinta niin tulen siinäkin säästämään 15 euroa.

Kuka sun asumisen maksaa? Entä vesilaskun ja ruoat?

Vierailija
137/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi provoilee ja näin paljon kommentteja!

Vierailija
138/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä parempien kansalaisten vinkkejä, joissa aina mainitaan SOIJAROUHE! Se on usein kilohinnaltaa kalliimpaa kuin esimerkiksi tarjousjauheliha tai vaikkapa kokonainen lohi. Soijarouhe on maultaan olematonta, silkkaa sahanjauhoa ja sitä pitää käyttää enemmän kuin lihaa proteiinin osalta. 

Itse ostan mielummin kotimaista tarjouslihaa tai pohjoismaista tarjouskalaa (viimeksi pe ostin 2 kokonaista lohta pakkaseen a' 7,95 kg) osana monipuolista ruokavaliota, enkä pääasiassa tuontisoijaaa, joka lennätetään meille milloin mistäkin valmistuotteena tai vain loppujalostettavaksi Suomessa.

Juuri näin!

Kaiken huipuksi ne syöttää tuota soijaREHUA jo lapsille kouluissakin. Lihan korvikkeena.

Ja kauralitkua maidon korvikkeena.

Vierailija
139/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen laskuja teillä oikein on? Mulla kuukausittain vakuutukset 15 e, sähkö 20 e, nordean tilimaksu 5 e ja puhelin 35 e ja tuostakin olen vaihtamassa pian halvempaan kun on tuo 35 e aivan törkeä hinta niin tulen siinäkin säästämään 15 euroa.

Kuka sun asumisen maksaa? Entä vesilaskun ja ruoat?

Ruokakulut eivät ole mitään laskuja. Ne ovat ostoksia. En myöskään miellä vuokraa laskuksi.

t. eri

Vierailija
140/180 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma että laskut on maksettu. Nyt lisäapua ruoka-avusta (ks. ruoka-apu.fi) ja hyvin pärjäät tuolla summalla kun ostat järkeviä ruoka-aineksia itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä