Laskut maksettu. Seuraava rahapäivä on 1.8. ja rahaa jäi kaikki 87euroa!
Sillä pitäis kuukauden ruoat saada, joten kyllä vetää mielen matalaksi. Töitä etsin joka päivä, mutta mitään hommaa en ole saanut yrityksistä huolimatta, ikä varmaan suurin este.
Työtön 57v.
Kommentit (159)
Kaikki alle 500t e nettovarallisuus = köyhiä . Ei pitäisi keskiluokan nostaa nokkaansa niin korkealle
Keskiluokka on vaan keinotekoinen ilmiö, ilman raskasta verotusta ja työmarkkinoiden sosialisoimista olisi vain köyhiä ja rikkaita kuten virossa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä ruokaostot tarkkaan, jos on noin pieni budjetti. Ja ekaksi kannattaa käydä ostamassa muutamalla kympillä hyvin säilyviä ruokatarpeita, kuten pastaa, puurohiutaleita, sämpyläjauhoja, kuivahiivaa, soijarouhetta, linssejä, kananmunia jne. Siten on aina jotain syötävää.
3 euron päiväbudjetti ruokaan on kireä mutta mahdollinen kun jättää kaiken ylimääräisen pois ja ostaa paljon perustavaraa.
En tajua näitä parempien kansalaisten vinkkejä, joissa aina mainitaan SOIJAROUHE! Se on usein kilohinnaltaa kalliimpaa kuin esimerkiksi tarjousjauheliha tai vaikkapa kokonainen lohi. Soijarouhe on maultaan olematonta, silkkaa sahanjauhoa ja sitä pitää käyttää enemmän kuin lihaa proteiinin osalta.
Itse ostan mielummin kotimaista tarjouslihaa tai pohjoismaista tarjouskalaa (viimeksi pe ostin 2 kokonaista lohta pakkaseen a' 7,95 kg) osana monipuolista ruokavaliota, enkä pääasiassa tuontisoijaaa, joka lennätetään meille milloin mistäkin valmistuotteena tai vain loppujalostettavaksi Suomessa.
Kannattaakin tietty säästää patjan alle ja piiloon kaukomaille. Suomeen säästäminen on hullua koska sit ei voi olla paperiköyhä ja nautiskella etuuksista kun rahaa kerta on (vaikka se kaikki hupenee ja nopeasti).
Oma talo (ei lainaa) jossa fiksu lämmitysratkaisu tietysti fiksu homma. Mutta helpommin sanottu kuin tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvällä suunnittelulla 20 eur/viikko riittää ruokaan. Mihin ihminen muuta rahaa tarvitsee?
Pidemmän päälle tulee puutostiloja.
Nyt oli kyse kuukaudesta. Itse ostin viime viikolla tomaatteja 1,29 eur/kilo. Pari kiloa ostin, joten riittää vielä tällekin viikolle.
Perunasta saa kaiken, mitä tomaatista. Vanhat perunat on halpoja. Kun pesee harjalla hyvin, voi syödä kuorineen.
Voi vit tu mihin jamaan suomalaiset on ajettu. Että kuorineen pitää jo vanhoja perunoita syödä. Suvun miespuoliset kuitenkin verisesti sotineet meille paremman maan elää. Meille, jälkeläisilleen. Nyt vieraille maksetaan tonneja kuukaudessa ja loput saa meille kuuluvat työt. Eikö meidän pitäis alkaa PRKL tekemään jotain jo yhdessä ?!
sosiaalituet ovat ehdottomasti tarpeen eikä köyhiä saa jättää kuolemaan köyhyyteen, mutta ehkä sosiaalitukijärjestelmiä tulisi muuttaa siten, että sosiaalitukia saavien kohdalla tuli aina tehdä tarkempi kartoitus ja analysoida mihin ne rahat katoaa. Sen jälkeen opastusta rahan käyttöön, niille, jotka eivät ymmärrä, että ei voi elää luksuelämää, jos ei ole siihen varaa ja opastusta terveydenhoitoon niille, joilla on jotain sellaista terveysvaivaa, jonka voisi saada omilla toimilla parempaan kuntoon. jälkimmäinen ryhmä voisi saada vaikka maksukortin kuntosalille ja personal trainerin tekemään kuntosuunnitelman. Tuon tarkoituksena olisi saada ihmiset pois tukien varasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoo että sait laskut maksettua. Yksi iso huoli vähemmän. Nyt otat seikkailun kannalta selviytymisen. Survival-peli jossa keräämällä pulloja ja tölkkejä rahoitat kuukauden ruokatarpeesi. Ihan hauskaa kun ottaa sen pelin kannalta. Lisäksi ostat halpoja perustarpeita joista saa hybin ruokaa. Esim. Kaurahiutaleita, perunaa, makaronia, lihaa alennuksesta, makkaraa jne.
Missä te oikein asutte kun tienvarret on täynnä pulloja ja tölkkejä?
Kävin katsomassa löytyiskö jo kantarelleja, herkkutatteja tai mustikoita. Liian kuivaa on ollut, ei ollut kuin pikku nykeröitä. Mutta puolenkymmentä palautustölkkiä sattui silmään polunvarresta ja tienpientareelta, vaikka en niitä edes etsinyt.
Voi viddu vanhoja perunoita kuorineen, hahahaha
Ootte kyllä... ai saata na sinne vaan haet lähihoitaja opintoihin osaat kieltä olet kyllä etusijalla saamassa työpaikan! Herranjumala.
Onko joku ahmetti tai filippiini hoitsu oikeasti teille niiiiin kova kilpailija ettette niiden takia saa duunia hahahaha 😆 voi herranjestas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvällä suunnittelulla 20 eur/viikko riittää ruokaan. Mihin ihminen muuta rahaa tarvitsee?
Nyt oli kyse kuukaudesta. Itse ostin viime viikolla tomaatteja 1,29 eur/kilo. Pari kiloa ostin, joten riittää vielä tällekin viikolle.
Perunasta saa kaiken, mitä tomaatista. Vanhat perunat on halpoja. Kun pesee harjalla hyvin, voi syödä kuorineen.
Voi vit tu mihin jamaan suomalaiset on ajettu. Että kuorineen pitää jo vanhoja perunoita syödä. Suvun miespuoliset kuitenkin verisesti sotineet meille paremman maan elää. Meille, jälkeläisilleen. Nyt vieraille maksetaan tonneja kuukaudessa ja loput saa meille kuuluvat työt. Eikö meidän pitäis alkaa PRKL tekemään jotain jo yhdessä ?!
Älä siinä itke. Jos ukkisi itki rintamalla, sillä oli silloin tosi paikka, tosin kuin sinulla velliperseellä.
Sehän on ihan ok työttömälle, mutta kun nämä MENKÄÄ TÖIHIN huutajat eivät ymmärrä että tuo on töissä käyvälle normaali tilanne. Tilipäivä, laskujen maksaminen ja jäi 100€. Seuraava tilipäivä 2 viikon päästä. Ja töitä on tehty itsensä kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä siinä itke. Jos ukkisi itki rintamalla, sillä oli silloin tosi paikka, tosin kuin sinulla velliperseellä.
Anteeksi, en ole ap. Ja olen nainen. Ja minulla on vakituinen työ. Ja olen oikeistolainen.
Sosiaalietuudet pitäisi lakkauttaa kokonaan
Saataisiin hyvä itämainen basaarihenki, joku paahtaa kastanjaa metriksellä toinen myy kahvia, kolmas kerjää, neljäs tunkee liikennevaloissa väkisin pesemään auton ikkunoita jne. Tämä on se todellinen aktiivimalli!
Vierailija kirjoitti:
Voi viddu vanhoja perunoita kuorineen, hahahaha
Ootte kyllä... ai saata na sinne vaan haet lähihoitaja opintoihin osaat kieltä olet kyllä etusijalla saamassa työpaikan! Herranjumala.
Onko joku ahmetti tai filippiini hoitsu oikeasti teille niiiiin kova kilpailija ettette niiden takia saa duunia hahahaha 😆 voi herranjestas.
Sepä onkin siitä kiinni, että ne ohittavat kantiksen työnhaussa. Katsos, sdp suosii niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on reilusti rahaa.
T.kokoomus
Kokoomuslaiselle ei itselleen riittäisi tuo raha kuin korkeintaan päiväksi.
Eix se yks kokkari kehunu aikoinaan että kahellakympillä saa kolmen viikon ruuvat.
Itse asiassa kahdellakympillä saa kolmen viikon ruuat, jos on pakko. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Itse onnistuin lykkäämään lopullista katastrofia vuodella myymällä tavaroitani Torissa. Kun kaikki kelpaava oli myyty, loput saatavat meni ulosottoon. Mutta ehdin pitää luottotiedot vielä vuoden ajan ja järjestellä asioitani.
Nyt ei enää kannata myydä vaikka jotain olisikin kun olen toimeentulotuella. Tosin kesäkuun toimeentulotuesta ei ole vieläkään päätöstä. Kolme kertaa Kela on kysynyt lisätietoja ja joka kerta saman päivän aikana olen toimittanut. Asumistukea pitää hakea ensin vaikkei siihen ole oikeutettu. Joka kuu pitää toimittaa pelitileistä otteet vaikka ne on lukittu jo ajat sitten enkä pääsisi pelaamaan vaikka yrittäisin. Sähkölaskusta piti toimittaa kaikki sivut mutta ne viimeiset mainossivut olin hävittänyt. Onneksi sain ne sähköisesti sähkölaitoksen sivuilta. Eikö sitten joku pölhö sukulainen mene laittamaan tilille rahaa tilille että "pääset osallistumaan tapaamiseen". No --ttu en pääse, kun ne rahat vähennetään toimeentulotuesta että kiitti vaan tästäkin. Kaikille pitäisi ämyrillä huutaa että oon toimeentulotuella, älkää pitäkö yhteyttä! Niin ja reseptilääkekuitti tietysti Kelalle että tietävät mitä sairautta sairastan. --ttu tää on paskaa. Nyt ilman rahaa jo yli viikon. Onneksi huomenna tulee työttömyysetuus niin saa maksaa vuokran monta päivää myöhässä, jihuu.
Kiitos tästä avauksesta! Nauroin makeasti!
Tsemppiä Sinulle ja kaikille maailman onnellisimmille! Pidetään yhtä!
Voi viddu 95kg miehenä kun asuin suomessa menin lidliin ostin 4 päivän ruuat se on n. 70-80euroa ja skaalasin aina halpis brändeihin mutta söin proteiinipainotteisesti ei hiilaripaska ruokavaliota
~ 500e menee ruokaan mun kokoisella ihmisellä/kk jos ei halua syödä makaronia ja muuta paskaa.
Hoikka nainen syö puolet tuosta. Eli toimeentulotuki pitäisi mennä kaavan mukaan joka ottaa huomioon iän, lihasmassan ja sukupuolen. Lihaville vähemmän rahaa ruokaan koska niillä on vararavintoa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä ruokaostot tarkkaan, jos on noin pieni budjetti. Ja ekaksi kannattaa käydä ostamassa muutamalla kympillä hyvin säilyviä ruokatarpeita, kuten pastaa, puurohiutaleita, sämpyläjauhoja, kuivahiivaa, soijarouhetta, linssejä, kananmunia jne. Siten on aina jotain syötävää.
Ohikommenttina : Kuka oikeasti syö jotain soijarouhetta nälkäänsä. Tai muutenkaan. SE on soijapavuista valmisettu mauton, muka lihankorvike, koska siinä varmaankin on proteiinipitoista maullahan ei niin väliä.
Niin kuin ennen vanhaa oli petäjästä hätäravintona valmistettu pettuleipä ruoankorvike tai kahvinkorvikkeena ohranjyvistä tai voikukan juurista tehty rouhe.
Loukkaavaa jotain soijarouhetta tyrkyttää rauhan ja yltäkylläisyyden aikana sivistysmaassa.
Vierailija kirjoitti:
Asun dubaissa ja luonto meille rikkaille on vittumainen hiekka aavikko ja ostoskeskus. En myynyt persustani halvalla tänne, mutta onhan tää ikävä paikka asua.
Makailen lammen rantakalliolla. Hieno sää. Repussa onkitarvikkeet, ja kohta käyn onkimassa tuosta rannasta. Siinä on hyvä paikka, josta yleensä saa aina kalaa. Fillarilla kotiin, ja ruoanlaittoon. Perunoita ja paistiahvenia. Tölkki oluttakin on jääkaapissa.
Kesää parhaimmillaan.
Mitä ihmeen laskuja teillä oikein on? Mulla kuukausittain vakuutukset 15 e, sähkö 20 e, nordean tilimaksu 5 e ja puhelin 35 e ja tuostakin olen vaihtamassa pian halvempaan kun on tuo 35 e aivan törkeä hinta niin tulen siinäkin säästämään 15 euroa.
Se On Suomalainen totuus ja meillä kuulemma alkanut hurja nousukausi.