HS: Mies hämmästelee, kun naiset eivät halua muuttaa korpeen
Jutussa Juha-Antti kertoo, miten haluaa asua Kuhmossa ja työ haukkaa liikaa aikaa. Onko ihme, että naista ei ole löytynyt? Kuka nainen haluaa miehen, jonka perässä pitäisi muuttaa korpeen ja mies vielä viettäisi suuren osan vuorokaudesta töissä?
Nämä miehet eivät ymmärrä, että naiselle ei ole kiva diili muuttaa miehen mieltymyksen vuoksi paikkaan x. On eri asia, jos mies haikailisi maalla asumista ja yhdessä etsittäisiin jostain päin Suomea se paikka, jossa molemmat haluavat asua. Mutta on ahdistavaa, jos asuinpaikka pitäisi valita vain toisen osapuolen mieltymysten vuoksi.
Kommentit (744)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tietääkseni kaupunkilaislapsetkaan ei aina pääse jonnekin just sillä sekunnilla kun haluavat. Voi olla koiran lenkitys tai tiskikoneen tyhjäystä tai läksyt tai mitä vaan, tai vaikka bussi on juuri mennyt eikä heti tule uutta. Tai vanhemmat ovat päättäneet että käydään ensin mummin luona."
Nuo samat asiat ovat maallakin ja päälle se että sen vanhemman pitää aina ehtiä ja jaksaa kyyditä. Eli esteitä tai hidasteita on kaksinverroin.
Ei. Se ei ole meillä ollut mikään este, että meidän vanhempien on pitänyt kyyditä mopoikään saakka, ja senkin jälkeen sadepäivisin/talvella.
No kyllähän se aivan selvä este/hidaste on. Ei se vanhempi voi koko aikaa olla valmiina kuskaamaan, ja siihen ajamiseenkin kuluu aikaa.
No tuo on sinun mielipiteesi, jota sinä tuskin muutat.
Mutta minä (ja moni muu) en koe asiaa noin. Vaikka sinä et sitä uskoisi etkä ymmärtäisi, niin minulle nuo eivät ole esteitä ja hidasteita.
Kyllä ne aivan määritelmällisesti ovat esteitä ja hidasteita. Jos sinä olet töissä tai teet jotain muuta, etkä pääse kuskaamaan niin se on este. Ja pelkästään se matka on aikamoinen hidaste. Ei tuossa ole mitään mielipidekysymystä. Ajaminen vie aikaa, eli se on hidaste, ja tuskin sinäkään jokainen hetki pystyt lähteä ajamaan.
Mitä sä nyt jankutat? Miksi tämä asia on nyt niin tärkeä sinulle, että haluat saada viimeisen sanan.
Sä et selvästi halua asua maalla ja se on kuultu jo.
Taidat olla sä, joka sen viimeisen sanan välttämättä haluaa kun jaksat jankata vaikka oot selvästi väärässä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kamala, kun joku Hesarin kommenttikentässä totesi: "Kuulostaa julmalta, mutta maaseudulla asuva, ylipainoinen ja kaljuuntuva mies on harvan naisen silmissä haluttava kumppani." Ihme, että Hesari on julkaissut moisen kommentin.
Ikävä kommentti Hesarissa. Harvinaisen ulkonäkökeskeinen näkökulma. Miehille ulkonäköasiat eivät ole parin muodostuksessa niin tärkeää. Eivät naisetkaan mitään helmiä ole. Ylipainoisia riittää eivätkä hiuksetkaan niin hehkeitä ole. Naisten kannattaisi panostaa ulkonäkökeskeisyyden sijasta henkiseen puoleen.
Olipa ulkonäkökeskeinen kommentti miesoletetulta.
Etkä ollut edes hakemassa kumppania, olet kritisoimassa kaikkia naisia.
Ehkä sun itse pitäisi panostaa siihen henkiseen kasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ymmärrä parisuhteen dynamiikkaa: Naiset muuttavat rahan perässä. Jos rahaa on tarpeeksi, naiset muuttavat vaikka kuusenberseeseen. Tai siis toisinsanoen kun naiset ovat berseauki eikä sossutukia ole.
Sinua on huijattu. Miehet ne klonkkuja ovat. Moni mies toimii kuin harakka: kahmii itselleen kaiken kiiltävän, ja kavaltaa naisen omaisuuden. Kaikki tumtemani eronneet miehet asuvat hulppeasti, mutta ex-vaimoparat joutuvat lähiöslummiin vuokralle. Autot ja osakkeet miehet yleensä suhmuroivat kätevästi itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"jokuhan heidät sieltä seudun ytimestä kuitenkin pois ajaa. Enenemässä määrin."
Esim. asumisen kalleus suhteessa saatuihin asuinneliöihin. Moni asuisi mielellään keskustassa jos voisi ostaa sieltä tilavan perheasunnon kohtuuhinnalla.
Varsinkin uusien asuntojen hinnat ovat nyt tapahtuneen laskunkin jälkeen liian kovia monille tavallisille ihmisille.
Ja vanhempi asunto ei käy? Tai vuokra? Ilmeisesti niitä vetäviä tekijöitä ei sitten oikein ole kun asunnon ikä painaa enemmän vaakakupissa.
Vanhempi asunto kaupungissa on usein arvokiinteistössä, eikä näin ollen halvempi, vaan kalliimpi.
Ei välttämättä. Se voi olla ihan tavallinen. Mutta näihin on yleensä tulossa putkiremppaa sun muuta kallista korjausta, eikä niitä ole rakennettu nykyihmisten toiveitten mukaan (on esim liian kuuma kesällä, kylmä talvella, ohuet seinät josta kuulee naapurin vessassakäynnit)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kamala, kun joku Hesarin kommenttikentässä totesi: "Kuulostaa julmalta, mutta maaseudulla asuva, ylipainoinen ja kaljuuntuva mies on harvan naisen silmissä haluttava kumppani." Ihme, että Hesari on julkaissut moisen kommentin.
Ei ole kaunista, mutta se on totuus. Ja toisinaan totuus sattuu. Toivottavasti mies näkisi tuon kommentin ja tekisi ryhtiliikkeen oman elämänsä suhteen. Ihminen voi kokonaisvaltaisesti paremmin, kun hän hoitaa sekä fyysistä, että henkistä kuntoaan. Kaikki lähtee siitä, että voi itse hyvin - ja harva ylipainoinen voi oikeasti hyvin, vaikka saattaakin muuta väittää. Olisin itsekin toivonut, että silloin kun olin ylipainoinen, joku olisi sanonut minulle rehellisesti ja suoraan, että nyt pitää ruveta tekemään jotain - sen sijaan, että kyräilivät selän takana miten olen lihonut. Sitä ei ole kiva kuulla, mutta se on totuus - siltä voi itse paeta, vaikka katsoo peiliin, ja sen takia on hyvä, että joku sanoo asiat suoraan.
Ihmiset kuitenkin suurimmaksi osaksi viehättyvät ensiksi toisen ulkonäöstä. Se on se, mikä kiinnittää ensiksi huomion - sitten vasta aletaan katsoa, minkälaisia arvoja ja mielipiteitä toinen omaa. Ja kyllä niitä toisen huonojakin arvoja jätetään huomiotta, jos ulkonäkö miellyttää silmää. Mutta pääpointti on se, että jos itse voit hyvin, se toisten hyväksymisen hakeminen ei enää edes ole pääpointti elämässä, ja ei tarvitse siten itkeä, jos joku ei halua muuttaa jonnekin keskelle korpea. Täytyy osata miettiä, mitä pystyy itse tarjoamaan, eikä olettaa olevansa Jumalan lahja naisille samalla, kun makaa sohvalla ylipainoisena pieruverkkareissa eikä edes yritä kehittää itseään.
Nainen, joka huolehtii omasta terveydestään, harvemmin haluaa kumppanikseen sellaista miestä, joka viis veisaa omastaan ja on runsaasti ylipainoinen. Tällöin kyse ei ole pelkästään ulkonäöstä, vaan kyse on ihan arvomaailmaeroista ja kyse on ennen kaikkea henkisestä yhteensopivuudesta ja siitä, miten elämään asennoidutaan. Terveydestään huolehtivalle ihmiselle kyse on hyvästä olosta, itsekunnioituksesta ja halusta ottaa elämästä kaikki irti. Jos mies taas antaa itsensä repsahtaa täysin, se näyttää naisen silmissä siltä, että mies ei arvosta edellä mainittuja asioita, ja tällaiset asenne-erot luovat kuilua parisuhteessa.
Kun toinen arvostaa terveyttä ja toinen ei, se näkyy myös konkreettisesti joka ikinen päivä arjessa siinä, mitä syödään, miten liikutaan ja miten vapaa-aikaa vietetään. Yhteiset ruokaostokset, kokkaaminen ja päivällishetket muuttuvat helposti jatkuvaksi vääntämiseksi, jos ruokapöydässä kohtaavat täysin päinvastaiset periaatteet. Samalla tavalla ero näkyy siinä, lähteekö pariskunta yhdessä vapaapäivänä liikkumaan ja ulkoilemaan vai jääkö toinen sohvalle löhöämään.
Maalla on paljon runsaasti (hyöty)liikkuvia miehiä ja naisia, jotka eivät ole ihannemitoissa.
Omalla puolisollani tulee jo pelkästään työn puolesta yli 10'000 askelta päivässä (on akateemisella työuralla, emmekä ole maalaisia). Päälle koiriin ym harrastuksiin liittyvät päivittäiset ulkoiluharrastukset ja kuntosali. Silti hänellä on ylipainoa. Ikä tekee omansa, mutta vapaa-ajan viettämisen tai itsestään huolehtimisen suhteen ei tuollaisesta jutun kevyestä ylipainosta voi tehdä mitään päätelmiä. Sitä kertyy kilo vuodessa jo yhdestä ylimääräisestä voikkarista joka ilta.
Kaupunkilaiset hoikempia kuin maalaiset.
Keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kaupunkilaisilla naisilla.
...jotka eivät ulise yksinäisyyttään lehdissä vaan elävät hyvää elämää.
Ei heikkinen ulisee yksinäisyyttään lehdissä. Hän on media-alan ihminen joka teki dokumentin Kainuun miesten lapsihaaveista.
Ei ulissut. Oli asian hyväksynyt, mutta myönsi, että se aiheuttaa surua vaikka omista valinnoista onkin kyse.
En lue tuolista ulisemiseksi, ei edes ketään syyllistänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta jo pelkästään tuo ulkomuoto karkottaa 90 % naisista. Voisi edes pikkasen pitää itsestään huolta, varsinkin jos perheestä haaveilee...
Incel siellä haluaa aiheuttaa mielipahaa? Ja naisille kurjaa mainetta?
Vierailija kirjoitti:
Olin lukioikäinen, kun silloinen poikaystäväni suunnitteli, miten muutan hänen perässään Jyväskylään, kun hän lähtee sinne opiskelemaan. Muistan jo tuolloin, miten kauhistutti tuo ajatus, että oma elämä pitäisi määrittää miehen toiveiden mukaan. Aikuisena sitten löytyikin tuleva aviomies, jonka kanssa etsittiin yhdessä asuinpaikka, joka sopi kummallekin.
Jos mies on varakas ja voi kierrättää niin monta eukkoa että sieltä löytyy semmoinenkin jolla asunto kelpaa
Ikääntyvä ruma ja lihava mies keskellä korpea, joka ei tuohonkaan mennessä ole kyennyt lisääntymään, ei ole kuuminta hottia. Taitaa kaveri jäädä lapsettomaksi. Ei kaikkien kuulukaan lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facessa näkyy sinkkuryhmiä, jotka siis näkyy kaikille vaikket niihin kuuluisikaan. AIna kun kun joku nainen postaa kuvansa, 10 peräkylän perttiä vastaa siihen että tule tänne mun luokse Kälviään/Nilsiään/Peräkylään/..
Kukaan ei ole valmis tulemaan naisen luo Turkuun/Tampereelle/Lahteen
Niin se Lahden nainen asuu vuokralla siellä neukkukuutiossaan. Mies sukutilallaan Nilsiässä. Ei tarvitse tarvitse olla raketti-insinööri tajutakseen kumman kannattaa muuttaa ja kummanko luokse.
Naisen ei kannata myydä velatonta kaupunkikämppäänsä ja mies voi edelleen runkata Nilsiässä muiden persujen kanssa.
Ei sillä oo mitään omistusasuntoa vaan asuu vuokralla
Minulla on velaton 74 neliön omistusasunto. Tässä rapussa asuu meitä velattomia ison asunnon omistajanaisia 3 kpl. Asuntoja on 10, joista kuudessa asuu pariskunta ja yhdessä sinkkumies.
Älä viitsi jankuttaa persuharhojasi, oksettava mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tietääkseni kaupunkilaislapsetkaan ei aina pääse jonnekin just sillä sekunnilla kun haluavat. Voi olla koiran lenkitys tai tiskikoneen tyhjäystä tai läksyt tai mitä vaan, tai vaikka bussi on juuri mennyt eikä heti tule uutta. Tai vanhemmat ovat päättäneet että käydään ensin mummin luona."
Nuo samat asiat ovat maallakin ja päälle se että sen vanhemman pitää aina ehtiä ja jaksaa kyyditä. Eli esteitä tai hidasteita on kaksinverroin.
Ei. Se ei ole meillä ollut mikään este, että meidän vanhempien on pitänyt kyyditä mopoikään saakka, ja senkin jälkeen sadepäivisin/talvella.
No kyllähän se aivan selvä este/hidaste on. Ei se vanhempi voi koko aikaa olla valmiina kuskaamaan, ja siihen ajamiseenkin kuluu aikaa.
Mutta minä (ja moni muu) en koe asiaa noin. Vaikka sinä et sitä uskoisi etkä ymmärtäisi, niin minulle nuo eivät ole esteitä ja hidasteita.
Kyllä ne aivan määritelmällisesti ovat esteitä ja hidasteita. Jos sinä olet töissä tai teet jotain muuta, etkä pääse kuskaamaan niin se on este. Ja pelkästään se matka on aikamoinen hidaste. Ei tuossa ole mitään mielipidekysymystä. Ajaminen vie aikaa, eli se on hidaste, ja tuskin sinäkään jokainen hetki pystyt lähteä ajamaan.
Siksi maalla lapsilla onkin polkupyörät, skootit ja mopot ja mopoautot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska yhteisöllisyys on pa-ha asia "
No oikeasti maaseutu on jo niin tyhjentynyt että yhteisöllisyys alkaa olla siellä muisto vain. Paljon enemmän sitä löytää nykyään kaupungeista. Mutta kaupungeissa se on vapaaehtoista eli siellä etsitään itse ne itselle mieluisat yhteisöt (harrastukset, yhdistykset jne.), maalla ne harvat tulevat enemmän annettuina sukulaisuuden, naapuruuden jne. mukana.
JOS edes tulevat, koska maaseuduilla suhtaudutaan vieroksuen "ulkopaikkakuntalaisiin". Huonolla onnella et sopeudu sinne koskaan, koska olet vieras etkä kuulu paikkakunnan sukuihin, jotka ovat kyräilleet toisiaan 1600-luvulta lähtien.
Sama juttu, jos satut syntymään maaseudulla sukuun, josta ei pidetä, koska iso-isosetäsi vuonna 1886 varasti Kaaleppi Juntusen hevosen ja isoäitisi sisko potkaisi kanttoria vuonna 1910. Saat olla ihan keskenäsi ja kyräilyn kohteena.
No siis oman kokemukseni mukaan maaseudulla syntyneenä, kasvaneena ja siellä säännöllisesti vanhempieni luona vierailevana on, että maaseudulla katsotaan kieroon jo naapuripaikkakuntalaisia :D Välimatkaa on 10km, mutta kyräillään kuin avaruusoliota tuota omituista vieraspaikkakuntalaista. Tyyliin miksi se täällä on, pysyisi omalla kylällään! Ja jos olet Helsingistä, niin ai että. Sinua inhotaan jo sen takia ihan avoimesti. Helsingissähän ei asu kuin ylpeitä herrasväen ihmisiä ja rikollisia.
Aina, kun menen itse tapaamaan vanhempiani, kylillä tuijotetaan silmät suurina ja yritetään pohtia, että kuka olen ja mitä teen siellä. Selkeästi olen ulkopaikkakuntalainen, joten olen epäilyttävä. Asia rauhoittuu joka kerta, kun olen liikkeellä äidin kanssa ja ihmiset tajuavat, että olen sen henkilön X tytär. Tosin unohtavat asian yhtä nopeasti kuin tajusivat ja taas on puolen vuoden tai vuoden päästä sama kummastelu-kyräily-tuijotus, että kuka toi on ja mitä se täällä tekee? :D
Ystäväni meni naimisiin pikkupaikkakuntalaisen naisen kanssa ja sanoi aivan samaa kyräilystä ja tuijottelusta.Joo, mäkin olen kuullut jotain maaseudun kyräilystä.
Esim kun mun miespuolinen serkku, siis äidin veljenpoika, kävi paikkakunnalla ja he kävivät yhdessä kahvilla, juorusi joku isälle, että äiti pettää häntä.
Tätä se just on. Äidilleni tultiin selittämään, että hänen tyttärensä oli nähty autokyydissä jonkun miehen kanssa! Että ketä se sinun aikuinen tytär nyt oikein heilastelee?
Äiti totesi, että tyttö oli ihan isänsä kanssa asioilla.
No mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
"Maaseudun miehet ei saa lapsilleen äitiä ja kaupunkien naiset ei saa lapsilleen isiä, olenko aivan väärässä? "
Osittain olet. Kaupungeissa naisten lapsihaaveet eivät kaadu siihen että miehiä ei olisi sinällään tarjolla. Ei vain löydy sitä sellaista joka olisi sellainen kuin nainen haluaa.
Ja tässä sulle kommenttini loppu jos et sattunut lukemaan: "Tietty on eri tilanne että maaseudulla ei ole ehdokkaitakaan, kaupungissa on mutta silti isostakaan joukosta ei sopivaa löydy." Eli siitä sitten laajentamaan maaseudulle.
Sinällään puolison etsimisessä on kyse kaikille samasta; löytyisikö joku joka tykkää pyöriä sitä perusarkea täällä ja näissä kuvioissa missä minäkin. Jos viihtyy ja voi hyvin jossain niin olisi aika iso juttu lähteä muuttamaan sitä. Kaikki eivät halua asua kaupungeissa ja isommissa paikoissa ja itse maalta olevana ymmärränkin heitä. Naisia kaupungit ja kouluttautuminen vetää puoleensa ja ehkä harva sitten enää haluaa joko palata tai muuttaa ekaa kertaa maalle. Jos saa töitä pienistä paikoista niin salliiko työ etätöitä vai onko työmatka pitkä. Saati sitten jos olisi talossa vielä jotain maataloustöitä tehtävänä jos ihan tilallisia ajatellaan. Työvoimaksihan ennen vanhaan naiset myös sinne naitiin. Ei käyty juuri muualla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facessa näkyy sinkkuryhmiä, jotka siis näkyy kaikille vaikket niihin kuuluisikaan. AIna kun kun joku nainen postaa kuvansa, 10 peräkylän perttiä vastaa siihen että tule tänne mun luokse Kälviään/Nilsiään/Peräkylään/..
Kukaan ei ole valmis tulemaan naisen luo Turkuun/Tampereelle/Lahteen
Niin se Lahden nainen asuu vuokralla siellä neukkukuutiossaan. Mies sukutilallaan Nilsiässä. Ei tarvitse tarvitse olla raketti-insinööri tajutakseen kumman kannattaa muuttaa ja kummanko luokse.
Eli sinun mielestä naisen on kannattavaa lähteä vakituisesta työstä, johon hän on satsannut vuosia mm opiskelemalla? Ja sukulaisten ja ystävien luota paikkakunnalle, jossa ei ole koulutusta vastaavasti työtä tai työtä ollenkaan , ei niitä ystäviä , ei sukulaisia???
Häshtäg miehen logiikka hästäg miksi mies ei kelpaa häshtäg mitä parisuhde vaatii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä miehen kuvailemalta Lentuan kylältä on 1,5 tuntia Kajaaniin, jos tarvitsee lähteä isommille ostoksille, sairaalaan jne. Melkoinen matka suuntaansa.
Joo, lyhyempi matka Venäjän puolelle
HIViä hakemaan. Todella ihania junttimiehiä.
Se tarttuu melkeinpä vaan peräreiästä. siks homot loi sen pandemian
Mitä tuollainen 10-vuotiaan tasoinen helvetin tyhmä tekee ketjussa?
Itäsuomalaismiesten Venäjältä hakema HIV-epidemia on tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi maalla lapsilla onkin polkupyörät, skootit ja mopot ja mopoautot
Maalla saattaa sen kaverin luokse olla helposti kilometrejä, tietä pitkin jolla on 80-100km/h rajoitus.
Päästätkö ekaluokkalaisen sitä pyöräilemään? Ajatko lapsen itse? Vai myönnätkö, että se on este tai hidaste verrattuna siihen, että niitä kavereita on kymmenkunta pihapiirissä, ja että pihalta löytyy leikkipuisto ja useita valvovia silmäpareja?
Vierailija kirjoitti:
"Kaikilla vakituinen työ ja osaavat pitää huolta itsestään."
Se on se perusoletus mieheltä, ei asia joka vielä houkttaisi naisia sinällään. Tämä on monelta mieheltä jäänyt sisäistämättä.
Ihan sama kuin hakisin työpaikkaa ja kirjoittaisi hakemukseen, että minulla on työhön vaadittava koulutus ja teen työt työvuorolistoissa merkittyinä aikoina.
Miehistä on extraa, jos sanovat että en pahoinpitele naista enkä petä
Työpaikkahakemuksessa sama kuin sanoisi, että en pahoinpitele työkavereitani enkä varasta työpaikalla.
Miehet eivät tajua. Kun heille se parisuhteen saaminen aina nostaa sitä elämänlaatua, vaikka se suhde olisi huonoin. Naisilla asia on täysin päinvastoin. Jos se parisuhde ei nosta naisen elämänlaatua, niin miksi nainen sen valitsisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän naisia, joita ei kiinnosta Kuhmoon muuttaminen miehen perässä. Itselläni on siellä sukujuuria. Kiva kaupunki, mutta auttamatta todella pieni paikka ns. pussin perällä. Ei ole palveluita. Suurin ongelma terveydenhuollon vähäisyys, kun Kajaanin keskussairaalaan on niin pitkä matka.
Kuinka usein sitä pitää sairaalassa rampata? Ei tänne selkosille mitään heikkoja haluta.
Kun ikää alkaa tulemaan lisää, sairaalassa joutuu tihenevään tahtiin "juoksemaan". Myös lapset ikävä kyllä tarvitsevat synnynnäisten vikojen, tapaturmien ja infektioiden vuoksi usein sairaalaa.
En tiedä mitä maanantai kappaleita sun lapset on, mutta ei mun lapset, ole sairaalaa tarvinneet kuin syntyessään. Kuten ei monet muutkaan. Eikä myöskään yöpäivystyksiä tms.
Ei koskaan ole ollut korvatulehduksia? 70% lapsista niitä saa.
Ei koskaan korkeaa kuumetta? Ei mitään väärää vahingossa mennyt suuhun tai nenään tms? Eivät koskaan ole kaatuneet tai pudonneet pahemmin? Ei koskaan pahempaa ripulia? Virtsatietulehdusta?
Nuo ovat niin yleisiä juttuja, että suurin osa lapsista varmaan jonkun noista kokee joskus.
Olen tuo, kenelle vastasit. Mulla on 4 lasta, nyt jo aikuisia pian, ja ei ole koskaan tarvinut mennä sairaalaan tai yö päivystykseen. Pari kertaa taisivat TK.ssa käydä, muttei ollut korvakierteitä tai edes tulehduksia pahemmin. En minä itsekään ole yhteispäivystystä tarvinut, harvoin lääkäriäkään. Jos sairaalaan on joku tutkimusaika, niin eihän niitä niin usein ole, että se olisi ongelma. Suurempi ongelma mulle on järjestää työvuorot siten, että pääsen lasta käyttämään vaikkapa oikomishoito hammaslääkärissä, mikä oli tavallaan sairaalaan verrattava, kun ei ole se "normaali" hammaslääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh taas näitä juttuja, ei mitään tuoretta näkökulmaa. Haluaisin välillä lukea jutun siitä miten Helsingissä asuvat akateemiset miehet ajautuvat tahtomattaan lapsettomiksi.
Tässä oli tuoreena näkökulmana se että tuolla jäbällä on media-alan koulutus, mutta sori vaan, kun ulkoinen habitus on tuo, naista ei löydy vaikka hän asuisi keskellä Helsinkiä.
Yllätyt miten oaljon siisti vaatetus, parturi ja parranajo auttaa. Lippalakkimies on 🤮
Kävin tuossa alkuviikosta lyhyellä työmatkalla pk-seudulla. Jumbossa kattelin ympärilleni ja tuli kyllä mieleen, että millähän perusteella nekin paksupersemammat kuvittelevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä tai edes millään muotoa haluttavia.
Lippalakki-incel loukkaantui 😂
Ne naiset on äitejä ja vaimoja, muttei sun vaimoja eikä sun lasten äitejä.
Sun olis hyvä myöntää totuus ja tulla ulos kaapista.
Ei millään pahalla, mutta jo pelkästään tuo ulkomuoto karkottaa 90 % naisista. Voisi edes pikkasen pitää itsestään huolta, varsinkin jos perheestä haaveilee...