Mikä etu on lähimaksamisessa puhelimella vrt sirukortilla?
"Suurin osa tutkimukseen vastanneista, lähimaksua ostoksia maksaessa käyttävistä suosi fyysistä maksukorttia. Kuitenkin 15–24-vuotiaista lähes 70 prosenttia kertoi hoitavansa lähimaksut älypuhelimella. Älypuhelimella maksaminen on sitä yleisempää, mitä nuoremmista vastaajista on kyse."
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/mita-nuorempi-kuluttaja-sen-todennakoi…
Kommentit (682)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä nopea ja tunnuslukua ei tarvita. Olen 60-vuotias ja en edes muista mun kortin pin koodia. Tosin käyttötilillä mulla vain vähän rahaa.
Eikö koskaan kysy tunnuslukua?
Ei kysy koskaan, siksi kätevä
Ja mahdollistaa sen, että käytännössä kuka tahansa voi maksaa puhelimellasi.
Puhelin pitää.ensin saada auki ja puhelin näytön voi säätää sulkeutumaan sekunneissa kun sitä ei käytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin on kaupassa esillä muutenkin kun siellä on ostoslista. Se on myös nopeampaa ottaa laukusta esiin kuin lompakko ja sieltä kortti.
Puhelin yksinkertaisesti on kätevä maksuväline.
Totta. Pieni asia, iso merkitys. Et avannut asiaa sen enempää, mutta kannattaisi. Mieti miten paljon nopeampaa on ottaakin puhelin laukusta, kuin lompakko. Mieti miten paljon aikaa säästät viikko- tai kuukausitasolla. Kaikki se aika on sulle itselle. Mitä sä teet tuon ajan? Kerro ihan konkreettisesti, että mitä? Ja paljonko se aika on? Voit motivoida muitakin.
Montako sekuntia säästää aikaa?
Vaivaa säästyy, aikaakin, jos korttia joutuu etsimään taskuista ja kassista.
Eivätkö ihmiset tiedä missä säilyttävät niinkin tärkeää asiaa kuin maksukortti tai koko lompakko? Sitten joutuu kaupan kassalla sitä etsimään. Mistä he sitä oikein etsivät, kun kovinkin paljon tuntuu aikaa siihen menevän?
Laitan sen taskuun tai laukussa mihin milloinkin pois kädestä nopeasti kun alan pakkaamaan enkä aina löydä nopeasti. Mulle riittää kun tiedän että se on laukussa tai taskussa
Onhan se hienompaa. Kuin jokin Buumeri kortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin on kaupassa esillä muutenkin kun siellä on ostoslista. Se on myös nopeampaa ottaa laukusta esiin kuin lompakko ja sieltä kortti.
Totta. Pieni asia, iso merkitys. Et avannut asiaa sen enempää, mutta kannattaisi. Mieti miten paljon nopeampaa on ottaakin puhelin laukusta, kuin lompakko. Mieti miten paljon aikaa säästät viikko- tai kuukausitasolla. Kaikki se aika on sulle itselle. Mitä sä teet tuon ajan? Kerro ihan konkreettisesti, että mitä? Ja paljonko se aika on? Voit motivoida muitakin.
Vaivaa säästyy, aikaakin, jos korttia joutuu etsimään taskuista ja kassista.
Puhelin kiinni kädessä koko ajan? On tuokin leuhkimisen aihe.
Yhdessä kädessä take away kahvi, toisessa vesipullo, sitten kolmannessa puhelin (some always on) mikäs helpompaa
Vierailija kirjoitti:
olen fossiiliakin vanhempi maksan kortilla
ei kiinnosta mitä joku vtun aivoton pissisjuntti on mieltä mun maksutavoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä nopea ja tunnuslukua ei tarvita. Olen 60-vuotias ja en edes muista mun kortin pin koodia. Tosin käyttötilillä mulla vain vähän rahaa.
Eikö koskaan kysy tunnuslukua?
Ei kysy koskaan, siksi kätevä
Kiitti!
terv. Taskuvaras
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa olla tarkka. Ajattele jos olisin aikanaan alkanut lotota, vaikka rivi viikossa. Olisin nyt kuluttanut lottoon joku 2500 e. Sijoitettuna tuosta olisi kertynyt jo 1600 e.
Ajatelkaa kuinka paljon aikaa olisi säästynyt jos olisi aina pitänyt puhelinta rasvatussa kotelossa lonkalla. Se olisi ollut nopea tempaista esiin, nyt sen säästyneen ajan olisi voinut käyttää vaikka lomalla. olisi voinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa olla tarkka. Ajattele jos olisin aikanaan alkanut lotota, vaikka rivi viikossa. Olisin nyt kuluttanut lottoon joku 2500 e. Sijoitettuna tuosta olisi kertynyt jo 1600 e.
Olisit nyt säästänyt enemmän jos olisit lottoamisen lisäksi aikonut pelata myös pitkäävetoa.
Mä maksan miten mua huvittaa. pissishipsterit ja buumerit itkeköön jonon hännillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit nyt säästänyt enemmän jos olisit lottoamisen lisäksi aikonut pelata myös pitkäävetoa.
Ois pitänyt suunnitella lähteä vegasiin. Alankin suunnitella uudestaan. Kiitos vinkistä!
mullon puh elin a naalissa. linnassa opittu juttu ei tarvi kuin nostaa kankkua kassalla. samalla pysyy toi hajurakokin hyvin.
ei tarvi käyttää pin-koodia. varkailla on keinot selvittää se.
puhelimessa on enemmän turvaominaisuuksia, joten aika huono tuuri pitää olla, jos joku onnistuu varastamaan puhelimen ja käyttämään sitä ostoksilla. Itsellä puhelimessa vielä varashälytin, joten jos joku sen pöllii, niin saa ainakin kerättyä huomiota itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kännykällä maksaminen on hitaampaa ja siksi ärsyttävää. Mutta se on aina mukana, tosin kuin lompsa.
itse en pidä enää mitään kortteja mukana. kaupungissa alkanut olla niin paljon varkaita ettei vaan jaksa ainaista korttien kuoletusrumbaa. Jos lähden autolla jonnekin, niin otan ajokortin (kunhan tulee sähköinen ajokortti, niin siirryn heti siihen). pankkikortin otan mukaan vain, jos on odotettavissa, että sitä tarvitsee ja sekin on yhdistetty kauppatiliin, jossa ei koskaan ole kovinkaan paljon rahaa. kelakorttiakaan ei enää tarvitse edes apteekissa. plussakorttia en ole siritänyt vielä puhelimeen, koska en juurikaan käy k-ryhmän kaupoissa, mutta jos käyn, niin se on suunniteltua ja pistän sen vaan sitten taskuun. Sen katoamsiesta tai pöllimisestä ei kukaan voi hyötyä mitään, koska se on vain plussatajousten käyttöön. niin joo, joinakin päivinä töihin pitää ottaa trukkikortti mukaan, jos joku trukinkäyttäjä on sairaana. Olen kortillisena lupautunut tekemään niitäkin hommia, vaikkei varsinaisesti työtehtäviini kuulukaan. kiva trukillakin on välillä ajella.
itse en pidä enää mitään kortteja mukana. kaupungissa alkanut olla niin paljon varkaita ettei vaan jaksa ainaista korttien kuoletusrumbaa.
On sulla epäonnea, jos olet jo monesti joutunut korttisi kuolettamana. Toinen vaihtoehto on tietysti, että liioittelet rajusti.
Käytin ennen kännykkää maksamiseen, mutta nyt korttia. Kännykkään tulee liikaa kaikkea mainoksen näköistä lomaketta, että en halua vahingossakaan maksaa google payllä jotain tilausta joka on vaikea tai jopa mahdotonta perua.
Kun sirukortti katoaa, sen haltuunsa saanut voi tehdä ostoksia käyttäen lähimaksua tai jopa verkko-ostoksia. Kun puhelin katoaa, sen haltuunsa saanut tuskin saa puhelinta toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Maksamisessa on hyvin vähän eroa. Ero tulee siitä kumpaa niistä sä kannat niin että sun on helpompi ja nopeampi ottaa se esille.
Mitä järkeä on maksaa 1000+ € puhelimesta kun sirukotin saa ilman.
Ulkomailla ainakin tosi hyvä, luin että lähimaksua käyttämällä sitä korttia ei pysty kopioida.
On paljon näppärämpää, kun ei tartte kanniskella muovikorteja mukana. Käytännössä pitäisi siis olla joko lompakko mukana tai hommata semmoinen kirjamallinen puhelimen suojakotelo, mihin saa korttejakin. Sehän on naisille suunniteltu tuomiopäivän kapistus eikä sovi miehelle joka kantaa puhelinta housun taskussa. Tekee puhelimesta järjettömän paksun.
Kätevyyttä tärkeämpi syy puhelimella maksamiseen on kuitenkin se, että puhelimella maksaessa ei ole riskiä korttitietojen kopioinnista.
Jaa, minulla puhelimen kuoressa ne kortit ja nopeeta ottaa siitä, hitaampaa ois säätää jotain puhelimen ruudulta, teini tosin käyttää tuota tapaa. Ite en ole ees opetellut.