Miksi Temusta tilattuja tuotteita kutsutaan krääsäksi? Samoja tuotteita myydään Suomessa ja muissakin Euroopan maissa
Temu-krääsää? Mitä se tarkoittaa ja miksi sitä kutsutaan krääsäksi? Samat tuotteet on myynnissä euroopassa moninkertaisella hinnalla.
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vasemmistolainen kipukroonikko pitkäaikaistyötön tilaa kiinasta 10€ tavaran itselleen = väärin
Kun kokoonuslainen yrittäjä tilaa sen 10€ lla ja myy 50€lla, se on oikein
Se yrittäjä maksaa siitä työntekijän palkan ettei tarvitse olla kummankaan työttömänä, maksaa neljäsosan veroja, maksaa vakuutukset, vuokrat, lainat, oman perheen kulut jne. Ei ole puhdasta tuloa kuin murto-osa.
Oman perheen tulot maksetaan palkasta joka saadaan voitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se roju ja krääsä mitä ihmiset noista kaiken maailman nettikaupoista ostelee on pelkkää turhaa, tarpeetonta, heikkolaatuista, halpaa ja roskaa.
Mistä niin päättelet? Ei kai kukaan osta sellaista mitä ei halua eikä tarvitse? Ei temusta, eikä muualtakaan. Minä ainakin olen tilannut temusta itselleni tarpeellisia asioita, jotka jokatapauksessa olisin jostain ostanut. Siksi temusta, kun sielläon loputtomat valikoimat, ja kaikki paljon halvempaa kuin vastaavat tuotteet muualla. Olen tilannut esmimerkiksi käytävämaton, keittiön hanan, kotelon aurinkolaseille, pesupusseja pesukoneeseen sukille ja alusvaatteille, laukun, kenkiä ja vaatteita. Mikään noista ei ole ollut minulle tarpeetonta.
Tässä ketjussakin nyt jo väitetty tarpeelliseksi tavaraksi tukkupaketti tavallista teippiä, peltikylttejä, hiuslenkkejä ja pidikkeen pidikettä
Se ettet itse noita tarvitse, ei tarkoita ettei kukaan muukaan. Meillä teippi ja hiuslenkit on tarpeellisia.
Tukuittain tilattuna vai, jo on mahdoton teipin kulutus? Itse olen hiuslenkit ostanut s-marketista 3 euroa paketti. Paketissa hiuslenkkejä puolen vuoden tarpeisiin
Mä tilasin 100 kpl alle eurolla. Siitä olen antanut myös tutuille. Riittää varmaan 5 vuodeksi.
Säästit siis ihan kaksi euroa? Ostitko sillä rahalla kaupasta kaljaa vai tilasitko senkin temusta?
Ensinnäkin s-marketin hiuslenkkejä menee tämän ketjun mukaan 2 pakettia vuodessa, 5 vuoden ajan, 3€ kerta = 30 euroa. Säästö silloin 1 euron megapakkaukseen on 29€.
Jos tuon saman säästön saisi jokaisesta pikkutavarasta 5 vuoden ajalta niin puhutaan tonnista jo 7 tavaran vuosivaihdilla.
Temuttajan matematiikkaa. Säästö yhdestä tavarasta viidessä vuodessa 29 euroa, säästö seitsemästä tavarasta samassa ajassa tonni!
Ja sun lukemisen taso on alle apukoulun. 5 vuotta ja 7 tavaran vuosivauhti....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se roju ja krääsä mitä ihmiset noista kaiken maailman nettikaupoista ostelee on pelkkää turhaa, tarpeetonta, heikkolaatuista, halpaa ja roskaa.
Mistä niin päättelet? Ei kai kukaan osta sellaista mitä ei halua eikä tarvitse? Ei temusta, eikä muualtakaan. Minä ainakin olen tilannut temusta itselleni tarpeellisia asioita, jotka jokatapauksessa olisin jostain ostanut. Siksi temusta, kun sielläon loputtomat valikoimat, ja kaikki paljon halvempaa kuin vastaavat tuotteet muualla. Olen tilannut esmimerkiksi käytävämaton, keittiön hanan, kotelon aurinkolaseille, pesupusseja pesukoneeseen sukille ja alusvaatteille, laukun, kenkiä ja vaatteita. Mikään noista ei ole ollut minulle tarpeetonta.
Tässä ketjussakin nyt jo väitetty tarpeelliseksi tavaraksi tukkupaketti tavallista teippiä, peltikylttejä, hiuslenkkejä ja pidikkeen pidikettä
Se ettet itse noita tarvitse, ei tarkoita ettei kukaan muukaan. Meillä teippi ja hiuslenkit on tarpeellisia.
Pysytkö elossa ilman hiuslenkkejä ja teippejä? Jos vastaus on kyllä, niin sitten hiuslenkit ja teipit ovat turhaa krääsää ja pelkkää roskaa.
Juu. Pärjää sitä ihminen lankaluurilla ja retkikeittimellä mutta haluatko sitä?
Metsäänkin voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeksi törmäsin tilanteeseen, jossa täysin sama tuote maksoi Temussa viidenneksen siitä mitä kotimaisessa verkkokaupassa. Jotkut perustelevat itselleenkin, että moninkertaisella hinnalla ostaminen on vastuullista, eivätkä he halua temuttaa.
Oma perusteeni on alv. Järjestäytynyt yhteiskunta maksaa ja verojen maksaminen on kunnia-asia.
Maksetaan temutuksestakin alv.
Näin on. Temu lisää ostoksen hintaan paikallisen (esimerkiksi Suomen) arvonlisäveron kassalla ja hoitaa veron tilityksen puolestasi. Sinun ei siis yleensä tarvitse maksaa erillisiä ALV-maksuja Tullille paketin saapuessa.
Vierailija kirjoitti:
Tytär katseli omaan asuntoonsa Kansainvälisiltä jättimarkkinoilta peltikylttejä hintaan 10-30 euroa.
Myöhemmin löysi TÄSMLLEEN SAMAT kyltit Temusta hintaan 2-5 euroa ja tilasi tietenkin sieltä useamman kerralla.
Yrittäjät myy Temun tuotteita kalliilla eteenpäin ja nauraa partaansa.
Kansainvälisillä markkinoilla on yksityisiä ja pienyrittäjiä myyjänä ja monet myy siellä ihan selkeästi temutavaraa.
Eli ne samat peltikyltit löytyi temusta, koska se kv markkinoiden myyjäkin oli ne temusta tilannut.
Vai meinaatko että ne vitosen oranssit ja pinkit unisiepparitkin on ihan aitoa perulaista käsityötä? Vai minkä maan kojussa niitä nyt sitten myytiinkään.
Vähän nyt pelisilmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroja on laadunvalvonnassa, turvallisuudessa ja materiaaleissa. Näitä valvotaan kaupoissa mutta ei temussa.
Miten joku kaalimato joka tilaa tuotteet Kiinasta,tekeekö se jokaisen tuotteen kohdalla erikseen testauksen? 🤔
Maahantuoja saa tuoda markkinoille vain vaatimustenmukaisia tuotteita. Jos tavarassa todetaan puutteita niin pitää ryhtyä toimenpiteisiin. Mikään tämmöinen ei koske temua.
https://tukes.fi/tuotteet-ja-palvelut/maahantuojan-velvollisuudet
Eli jokainen testataan erikseen asiaan kuuluvalla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukuittain tilattuna vai, jo on mahdoton teipin kulutus? Itse olen hiuslenkit ostanut s-marketista 3 euroa paketti. Paketissa hiuslenkkejä puolen vuoden tarpeisiin
Mä tilasin 100 kpl alle eurolla. Siitä olen antanut myös tutuille. Riittää varmaan 5 vuodeksi.
Säästit siis ihan kaksi euroa? Ostitko sillä rahalla kaupasta kaljaa vai tilasitko senkin temusta?
Ensinnäkin s-marketin hiuslenkkejä menee tämän ketjun mukaan 2 pakettia vuodessa, 5 vuoden ajan, 3€ kerta = 30 euroa. Säästö silloin 1 euron megapakkaukseen on 29€.
Jos tuon saman säästön saisi jokaisesta pikkutavarasta 5 vuoden ajalta niin puhutaan tonnista jo 7 tavaran vuosivaihdilla.
Temuttajan matematiikkaa. Säästö yhdestä tavarasta viidessä vuodessa 29 euroa, säästö seitsemästä tavarasta samassa ajassa tonni!
Mun lukutaito on ihan hyvä. Mutta kerro sinä se yhtälö, jolla noista lukemista saadaan se tonnin säästö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka uskotte, että suomalainen yrittäjä/kauppias kusettaa teitä, koska Temusta saa "saman tuotteen" pilkkahinnalla, niin miten näette Suomen talouden ja työllisyyden kehittyvän jos/kun kaikki kulutustavarakauppa siirtyy kiinalaisiin verkkokauppoihin? Ja mitä se tarkoittaisi teidän oman taloutenne kannalta pidemmällä aikavälillä? Ja uskotteko oikeasti, että hintaero johtuu ahneesta yrittäjästä? Ihmetyttää aina ihmiset, jotka itse vaativat kohtuullista palkkaa, mutta eivät ole valmiita maksamaan sitä muille. Aika harvassa on ne yritykset mistä nyt puhutte missä ainoana työntekijänä on vain yrittäjä.
Olette varmaan tutustuneet Temun toimintamalliin, jossa Temu pakottaa valmistajat painamaan hinnat alas? Varmaan kenellekkään ei ole epäselvää ketkä tuosta hintojen painamisesta kärsivät eniten. Osana Temun strategiaa he myös ottavat isoja tappioita hetkellisesti tappaakseen kilpailun. Reilua meininkiä! Nythän on onneksi merkkejä siitä, että Temu siirtyy kohti perinteisempää mallia...
Toimintamalli on pitkälti sama kuin IKEA:ssa. IKEA:n laatu oli aluksi myös roskaa, nykyisin todella laadukasta. Huonot toimittajat hävisivät ja ne jotka osasivat optimoida tuotannon, pärjää.
Mielenkiintoinen väite. Toki kummatkin eliminoivat välikädet, halusivat globaaleiksi toimijoiksi ja ovat logistiikan optimoinnissa äärimmäisen hyviä. Mutta vaikka Ikean historiasta jotain ongelmia esim. työoloihin liittyen löytyykin, niin Ikealla on kuitenkin ollut omat tuotantolaitoksensa ja se hallitsee koko prosessia, ei kyykytä valmistajia, sekä pääsääntöisesti pitää huolta työoloista ja ihmisoikeuksista. Mutta ilmeisesti sinulla on toisenlaiset lähteet. Temun laatu tai sen puutehan on vain yksi ongelmista. En myöskään usko, että kaikki Temun kautta pärjäävät toimittajat ovat tuotannon optimoinnin mestareita, halpatyövoiman hyväksikäyttäjiä kylläkin.
Ei Ikea tee mitään itse. Ikea käyttää lähes kokonaan sopimusvalmistajia. Esimerkiksi kodinkoneet ovat tyypillisesti Electroluxin valmistamia. Ikea ei siis omista tehtaita, jotka valmistaisivat suuren osan sen valtavasta tuotevalikoimasta (kuten tekstiilit, lasi, metalliosat ja elektroniikka). Sen sijaan se toimii brändinä ja suunnannäyttäjänä, joka kilpailuttaa sopimusvalmistajat tiukasti hinnan ja laadun perusteella. Puun osalta Ikealla on kuitenkin omaa, strategisesti tärkeää valmistuskapasiteettia (IKEA Industry) tuotantoketjun turvaamiseksi.
Totta, hyvä kun korjasit. Tuotantoputkessa rajoittuvat desiginiin. Olisihan se hienoa, jos Ikea ja Temu olisivat verrattavissa, jos se tarkoittaisi että Temukin panostaa jatkossa vastuullisuuteen saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytär katseli omaan asuntoonsa Kansainvälisiltä jättimarkkinoilta peltikylttejä hintaan 10-30 euroa.
Myöhemmin löysi TÄSMLLEEN SAMAT kyltit Temusta hintaan 2-5 euroa ja tilasi tietenkin sieltä useamman kerralla.
Kansainvälisillä markkinoilla on yksityisiä ja pienyrittäjiä myyjänä ja monet myy siellä ihan selkeästi temutavaraa.
Eli ne samat peltikyltit löytyi temusta, koska se kv markkinoiden myyjäkin oli ne temusta tilannut.
Vai meinaatko että ne vitosen oranssit ja pinkit unisiepparitkin on ihan aitoa perulaista käsityötä? Vai minkä maan kojussa niitä nyt sitten myytiinkään.
Vähän nyt pelisilmää.
Katsoin kansainvälisillä markkinoilla, miten juustopuotiin oli jatkuva jono. Sitten menin kotikaupunkini juustokauppaan ja huomasin, että samoja juustoja saa halvemmalla sieltä, ja samalla saan tuettua oman kaupungin yrittäjyyttä.
Ihan kivojahan nuo markkinatapahtumat ovat, mutta pohjimmiltaan niiden kanssa on kyse samasta asiasta kuin Temunkin kanssa: haluammeko työllistää ihmisiä omassa yhteisössämme vai emmekö halua?
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa kaikki, mitä tarvitsette Temusta. Suomalaisten kauppojen oma syy, jos eivät kykene kilpailemaan.
Suostutko itse samaan palkkatasoon ja työoloihin kuin Temu ja sen toimitusketju?
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa kaikki, mitä tarvitsette Temusta. Suomalaisten kauppojen oma syy, jos eivät kykene kilpailemaan.
Lasketaanko työntekijöiden palkkoja ja jos niin kuinka paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän nyt pelisilmää.
Temu varastaa usein myyntikuvansakin muilta toimijoilta. Hyvänä esimerkkinä norjalainen käsityöharrastaja, joka löysi jopa oman naamansa temun myyntikatalogista, kun se oli sinne varastettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lukutaito on ihan hyvä. Mutta kerro sinä se yhtälö, jolla noista lukemista saadaan se tonnin säästö.
No d'oh, jos joka vuosi ostaa seitsemän tavaraa, joilla säästää 29 € verrattuna Suomesta hankittuun, niin se on 35x29 eli eikös tuosta tule se noin tonni. Mutta toki tuo lasku on ihan päin persettä perusajatukseltaan, jos ajatus oli, että kaikki tavarat kestää sen viisi vuotta saavuttaa sen 29 euron säästö. Mutta kyllä niistä luvuista tonni tulee. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vasemmistolainen kipukroonikko pitkäaikaistyötön tilaa kiinasta 10€ tavaran itselleen = väärin
Kun kokoonuslainen yrittäjä tilaa sen 10€ lla ja myy 50€lla, se on oikein
Se yrittäjä maksaa siitä työntekijän palkan ettei tarvitse olla kummankaan työttömänä, maksaa neljäsosan veroja, maksaa vakuutukset, vuokrat, lainat, oman perheen kulut jne. Ei ole puhdasta tuloa kuin murto-osa.
Oman perheen tulot maksetaan palkasta joka saadaan voitosta.
Näinpä just ja se voitto tulee myynneistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No d'oh, jos joka vuosi ostaa seitsemän tavaraa, joilla säästää 29 € verrattuna Suomesta hankittuun, niin se on 35x29 eli eikös tuosta tule se noin tonni. Mutta toki tuo lasku on ihan päin persettä perusajatukseltaan, jos ajatus oli, että kaikki tavarat kestää sen viisi vuotta saavuttaa sen 29 euron säästö. Mutta kyllä niistä luvuista tonni tulee. 😅
Voi herran jumala, minne sinä tuon kolmenkympin kanssa oikein joudutkaan, no toivottavasti et tuhlaa sitä tupakkaan ja kaljaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt sun tyttärellä on kasa peltikylttejä, joista ilo kesti ehkä 15 minuuttia. En näe mitenkään, miten yksi huolella valittu olisi tuottanut pitkällä tähtäimellä vähemmän iloa.
Olen eri, mutta mistä sinä päättelit, että niistä kylteistä oli hänelle iloa vain 15 minuuttia? Tai että usemmasta ei olisi enemmän iloa kuin yhdestä?
En ainakaan itse muista, että olisin koskaan ostanut mitään, josta olen tuntenut vain hetkellistä iloa. Ja useammasta mieleisestä tavarasta totta kai tuntee iloa enemmän kuin yhdestä.
Ostosriippuvuus toimii juuri niin, että tarvitaan aina vain enemmän ja enemmän ostoksia, että niistä saa saman dopamiinimäärän. Tähän perustuu temujen ja muiden kouluttava vaikutus: saat enemmän vähemmällä rahalla. Tässäkin ketjussa on nähty, että ihmiset teeskentelevät tarvitsevansa käsittämättömät läjät teippiä, hiuslenkkejä tai koristekylttejä.
Tämähän se on se ongelma. Lähes kaikkihan me ostetaan myös turhaa krääsää, jota ei ehdottomasti tarvita. Ja saadaan me ostaakin myös kivoja ja ilahduttavia juttuja eikä vaan ihan tarpeeseen. Mut olis kauhean hyvä, että me ostettaisiin sitä kohtuudella, esimerkiksi sen verran, kuin me raskitaan ostaa Suomen hinnoilla, eikä 10-100 -kertaista määrää Temusta tms., kun halvalla saadaan. Ja myös sen krääsän ostamisessa voisi sen verran käyttää pelisilmää, että ostaa sen verran laadukasta tavaraa, ettei se ole hajalla jo ennen kuin ehtii kotiin tms.
Itse olen tehnyt valinnan olla ostamatta Temusta monestakin syystä, jokainen tehköön oman valintansa. Kukaan ei voi kuitenkaan sanoa, että ne kymmenet miljoonat paketit, mitä sieltä Suomeen tulee, on vain tarpeeseen tilattuja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tavara jota ilman pystytte elämään ja joka ei pidä teitä elossa on turhaa krääsää ja roskaa.
Kuten vaatteet?
Tai sänky?
Tilasin yhteen aikaan paljon vaatteita Temusta, ja nehän on melkein kaikki polyesteriä. Vaikka laittaisi suodattimeen, että etsii puuvillaa, niin sivusto joko a. Näyttää silti polyesteriä b. Näyttää puuvillavaatetta, mikä maksaa saman verran kuin Suomen kaupassa.
Halvat hinnat perustuu halpaan materiaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herran jumala, minne sinä tuon kolmenkympin kanssa oikein joudutkaan, no toivottavasti et tuhlaa sitä tupakkaan ja kaljaan
Et taas lukenut viestiä kunnolla. Toki myös minulta jäi kirjoittamatta, etten ole tuo alkuperäinen tonnista kirjoittanut. Kunhan puutuin siihen, saako noista luvuista tonnia aikaan vai ei. Mä henkilökohtaisesti mieluummin maksan 30 € ylimääräistä siitä, että saan tavarani tilaamatta, ja varsinkin, ettei tarvi ottaa kymmenkertaista määrää suhteessa tarpeeseen.