Voiko tuntemattomasta numerosta soittaa, jos numero on estetty
Eli meneekö puhelu läpi, jos numero on estetty, mutta on piilottanut numeron?
Kommentit (37)
Voi, jos soittaja estää numeron näkymisen.
Eli siis voiko vai ei?
Siis sanotaan nyt että henkilö X estää henkilön Y puhelinnumeron. Eli voiko henkilö Y piilottaa numeronsa ja soittaa henkilön X numeroon, ilman että puhelu estyy?
Netistä on todella vaikeaa löytää vastausta tähän kysymykseen. Löysin tasan kaksi vastusta kysymykseeni kun yritin googletella vastusta. Ja ovat ristiriidassa toistensa kanssa.
Näin luki toisaalla:
JOS PUHELUN SOITTONI ON ESTETTY, OHITTAAKO NUMERON PIILOTTAMINEN ESTON?Ei, numeron piilottaminen ei ohita puhelunestoja. Jos joku on estänyt numerosi, *67:n tai muun menetelmän käyttäminen ei saa puheluasi menemään läpi.
https://truely.com/fi/blog/how-to-hide-your-number-when-calling
Ja näin taas jossain keskustelussa:
Vierailija 03.08.2024 | 18:46
Estämisestä tuli muuten mieleen, että eikö puhelueston pysty kiertämään siten, että piilottaa oman numeronsa näkymisen vastaanottajalle puhelimen asetuksista? Silloin toisen puhelin hälyttää. Testattiin tätä eri puhelinmerkeillä, ja näin se vaikuttaisi olevan.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5682711/estetty-numero-tekstiviesti?pag…
Osaisiko puhelinoperaattorisi aspa vastat tähän?
Osaisiko puhelinoperaattorisi aspa vastata tähän?
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko puhelinoperaattorisi aspa vastata tähän?
En tiedä, pitää kai kysyä.. Mutta eikö todella koko internetistä löydy vastausta tähän?
jos estää numeron, niin puhelut ei tule läpi ollenkaan. Minulla kävi näin harmillisesti lääkärin puhelinajan kanssa, en muistanut että sellainen oli sovittu ja kun jatuvasti soiteltiin samasta asiata, estin numeron. Sen jälkeen puheluita ei enää tullut. Tajusin asian siinä vaiheessa, kun sain laskun, normaalisti työnantaja olisi maksanut, mutta koska jätin "menemättä" eli vastaamatta, jouduin itse maksamaan.
Mutta lääkäri tuskin piilotti numeronsa? Tarkoitan siis että jos soittaja laittaa numeronsa tuntemattomaksi. Eli olet estänyt kyseisen nuneron, mutta soittaja piilottaa numeronsa ennen soittoa. Tiedäthän, kun menet puhelimesi asetuksiin, ja klikkaat Show my caller ID valinnan pois päältä.
Miten voi olla, että kukaan ei tiedä, eikä netistäkään löydy kunnollista vastausta?
Vierailija kirjoitti:
Mutta lääkäri tuskin piilotti numeronsa? Tarkoitan siis että jos soittaja laittaa numeronsa tuntemattomaksi. Eli olet estänyt kyseisen nuneron, mutta soittaja piilottaa numeronsa ennen soittoa. Tiedäthän, kun menet puhelimesi asetuksiin, ja klikkaat Show my caller ID valinnan pois päältä.
Lääkäripuhelut tulevat aina tuntemattomasta numerosta, etteivät potilaat ala soittelemaan suoraan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäripuhelut tulevat aina tuntemattomasta numerosta, etteivät potilaat ala soittelemaan suoraan siihen.
Mutta tuntematonta numeroa ei pysty estämään. Voit valita asetuksista niin, että kaikki tuntemattomat soitot hiljennetään. Tai voit estää numeron, jota et tunnista. Mutta nyt se ollut kyse tästä.
Vaan siitä, että estät numeron 0401234567. Ja sitten tämä kyseisen numeron omistaja piilottaa numeronsa, eli silloin kun tuntematon numero soittaa. Meneekö tällöin puhelu läpi?
En nyt osaa tämän paremmin selittää, olen yrittänyt tässä ketjussa selttää monella tavalla mitä tarkoitan. Ymmärtääkö joku?
Oikeasti yritin googlesta estiä vastausta, mutta sellaista en mitenkään löytänyt. Edes vastaavaa keskustelua aiheesta ei löytynyt. Miten voi olla, ettei kukaan ole aiemmin kysynyt tätä? Eikä kukaan tiedä? Kukaan edes ymmärrä kysymystä?
Ei ole tietoa, mutta poliisi saa numeron selville, vaikka soittaja on estänyt numeron näkymisen eli numeron tiedot tallentuvat operaattorille, kun soitat. Jos siis mä soitan "Maijalle" ja olen estänyt numeroni näkymisen soittaessa, niin "Maija" ei näe mistä numerosta mä soitan, mutta jos poliisin pitää rikoksen selvittelyn yhteydessä saada selville, että mikä numero on soittanut "Maijalle" tai mihin numeroon "Maija" on soittanut.
Tästä seuraa se, että puhelin ilmeisesti pystyisi tunnistamaan numeron, mistä soitto tulee, vaikka se ei näytäkään numeroa, koska soittaja on estänyt numeron näkymisen. Voi toki olla, että numero jää vain operaattorin tietokoneelle.
Vierailija kirjoitti:
jos estää numeron, niin puhelut ei tule läpi ollenkaan. Minulla kävi näin harmillisesti lääkärin puhelinajan kanssa, en muistanut että sellainen oli sovittu ja kun jatuvasti soiteltiin samasta asiata, estin numeron. Sen jälkeen puheluita ei enää tullut. Tajusin asian siinä vaiheessa, kun sain laskun, normaalisti työnantaja olisi maksanut, mutta koska jätin "menemättä" eli vastaamatta, jouduin itse maksamaan.
Estit numeron. Nimenomaan estit numeron. Joten puhelu ei tullut tuntemattomasta numerosta.
Jos estää numeron (esim 0401234567) niin silloin luonnollisesti soitot ei enää mene läpi. Mutta entä jos tämän jälkeen tuo 0401234567 piilottaa numeronsa ja soittaa tuntemattomasta numerosta, meneekö tällöin puhelu läpi?
Miksi haluat ahdistella soitoillasi henkilöä, joka on sinut estänyt? Mieti mitä teit, että olet joutunut estetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat ahdistella soitoillasi henkilöä, joka on sinut estänyt? Mieti mitä teit, että olet joutunut estetyksi.
En haluakaan. Haluan tietää, pystyykö minulle soittaa numero jonka olen estänyt.
Ei voi.