Miksi Temusta tilattuja tuotteita kutsutaan krääsäksi? Samoja tuotteita myydään Suomessa ja muissakin Euroopan maissa
Temu-krääsää? Mitä se tarkoittaa ja miksi sitä kutsutaan krääsäksi? Samat tuotteet on myynnissä euroopassa moninkertaisella hinnalla.
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se roju ja krääsä mitä ihmiset noista kaiken maailman nettikaupoista ostelee on pelkkää turhaa, tarpeetonta, heikkolaatuista, halpaa ja roskaa.
Mistä niin päättelet? Ei kai kukaan osta sellaista mitä ei halua eikä tarvitse? Ei temusta, eikä muualtakaan. Minä ainakin olen tilannut temusta itselleni tarpeellisia asioita, jotka jokatapauksessa olisin jostain ostanut. Siksi temusta, kun sielläon loputtomat valikoimat, ja kaikki paljon halvempaa kuin vastaavat tuotteet muualla. Olen tilannut esmimerkiksi käytävämaton, keittiön hanan, kotelon aurinkolaseille, pesupusseja pesukoneeseen sukille ja alusvaatteille, laukun, kenkiä ja vaatteita. Mikään noista ei ole ollut minulle tarpeetonta.
Tässä ketjussakin nyt jo väitetty tarpeelliseksi tavaraksi tukkupaketti tavallista teippiä, peltikylttejä, hiuslenkkejä ja pidikkeen pidikettä
Se ettet itse noita tarvitse, ei tarkoita ettei kukaan muukaan. Meillä teippi ja hiuslenkit on tarpeellisia.
Pysytkö elossa ilman hiuslenkkejä ja teippejä? Jos vastaus on kyllä, niin sitten hiuslenkit ja teipit ovat turhaa krääsää ja pelkkää roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeksi törmäsin tilanteeseen, jossa täysin sama tuote maksoi Temussa viidenneksen siitä mitä kotimaisessa verkkokaupassa. Jotkut perustelevat itselleenkin, että moninkertaisella hinnalla ostaminen on vastuullista, eivätkä he halua temuttaa.
Oma perusteeni on alv. Järjestäytynyt yhteiskunta maksaa ja verojen maksaminen on kunnia-asia.
Maksetaan temutuksestakin alv.
Missä ja miten? Ei mitenkään. Kiinan valtionyhtiö ei maksa Suomen verottajalle alv:tä.
Kyllä Temu-ostosten alvit maksetaan Suomeen. Ne kerätään suoraan kassalla maksuvaiheessa ja IOSS-järjestelmän kautta Temu siirtää ne suoraan Suomen Verohallinnolle.
Tuon järjestelmän kautta maksetaan myös huomenna voimaantulevat pakettitullit. Verkkokaupan kassalla ostoksiin lisätään tavaraerämaksut eli 3€ jokaista erillistä tavaraa kohden.
Kyllä, mutta maksu on nimenomaan tavaraeräkohtainen, eli jokaisesta erillisestä tavarasta ei makseta, kuten lopussa sanoit. Ellet sitten tarkoittanut, että jokaisesta erilaisesta tavarasta maksetaan se 3 €.
Vierailija kirjoitti:
Kun vasemmistolainen kipukroonikko pitkäaikaistyötön tilaa kiinasta 10€ tavaran itselleen = väärin
Kun kokoonuslainen yrittäjä tilaa sen 10€ lla ja myy 50€lla, se on oikein
Helpottuuko kipukroonikon vaivat kun se tilaa kiinasta laatikollisen teippiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos samantasoinen riivipuristin maksaa Suomessa 60€ ja Temussa 10€ niin eipä tartte ihmetellä kumman ostan.
Joo joo, tätä te temuttajat aina hoette. Noin ison hintaeron vuoksi toki itsekin ostaisin temusta, jos siis tietäisin, että on oikeasti sama tuote. Mutta mistäpä sen etukäteen tietää, minkätasoinen se härpäke on, jonka kiinanpoijjaat temusta sulle lähettää. Niinpä, ei mistään.
Jo kauan ennen temua olen sormeni työntänyt kiinalaisen verkkokaupan pa$kaan niin, että oppirahani on maksettu. Ei enää koskaan. Laatu oli aina taattua ö-luokkaa, vaikka miten valikoi ja kerran onnistuivat heikolla hetkellä huijaamaankin pelkät rahat, pakettia ei koskaan tullut. Jo Temun kuvista näen läpi, että rihkamaa on ja tekoälyllä muka hienoja kuvia kiillotettu. Älkää hyvät ihmiset menkö tuohon lankaan.
Maailma hukkuu pa$kaan, kun jatkuvasti tilataan ihan turhaan heppoista krääsää. Onhan se kalliimpaa toki, kun ostaa kivijalasta tai luotetusta kotimaisesta verkkokaupasta, mutta laatu, turvallisuus, kuluttajansuoja ja ympäristöystävällisyys nyt vaan maksaa. Mieluummin ostan kyllä kalliilla kerran kuin halvalla 10 kertaa.
Tietty jos oikeasti on niin köyhä, ettei vaan ole muuten varaa johonkin oikeasti tarpeelliseen, niin ei kai siinä muukaan auta. Älkää kuitenkaan lapsille mitään lyijyvärileluja ostelko, mieluummin sitten vaikka itse teet vaan käpylehmät. Ja mitään teknistä varaosaa ei kannata, tuhoaa vaan koko laitteen. Kerran ostin itsekin polttoainesäiliön korkin temua vastaavasta, kun ei yksinkertaisesti mistään muualta löytynyt. Halpaan ruohonleikkuriin tuon juuri ja juuri uskalsi. Kalliimpaan en ostaisi, kun tiedä milloin sulaa polttoaineesta tai räjähtää käsiin kiristäessä. Yksinkertaistenkin osien toiminta on ei-kiinanromussa tarkemmin mietitty ja ehkä vuosien kehitystyön tulos. Sitä ei ES-sukupolvi ehkä ymmärrä. Aikaa, jolloin tekemiseen vielä keskityttiin.
Josku TM tilasi kokeeksi työkaluja Temusta. Laatu oli erittäin hyvä ja hinta alhainen. Samat havainnot itsellä.
Kuusiokoloavaimesi eivät siis heti paikalla katkenneet, kun kiristit niillä temusta ostetun tavaran ruuvia
Kaikki tavara jota ilman pystytte elämään ja joka ei pidä teitä elossa on turhaa krääsää ja roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se roju ja krääsä mitä ihmiset noista kaiken maailman nettikaupoista ostelee on pelkkää turhaa, tarpeetonta, heikkolaatuista, halpaa ja roskaa.
Mistä niin päättelet? Ei kai kukaan osta sellaista mitä ei halua eikä tarvitse? Ei temusta, eikä muualtakaan. Minä ainakin olen tilannut temusta itselleni tarpeellisia asioita, jotka jokatapauksessa olisin jostain ostanut. Siksi temusta, kun sielläon loputtomat valikoimat, ja kaikki paljon halvempaa kuin vastaavat tuotteet muualla. Olen tilannut esmimerkiksi käytävämaton, keittiön hanan, kotelon aurinkolaseille, pesupusseja pesukoneeseen sukille ja alusvaatteille, laukun, kenkiä ja vaatteita. Mikään noista ei ole ollut minulle tarpeetonta.
Tässä ketjussakin nyt jo väitetty tarpeelliseksi tavaraksi tukkupaketti tavallista teippiä, peltikylttejä, hiuslenkkejä ja pidikkeen pidikettä
Se ettet itse noita tarvitse, ei tarkoita ettei kukaan muukaan. Meillä teippi ja hiuslenkit on tarpeellisia.
Pysytkö elossa ilman hiuslenkkejä ja teippejä? Jos vastaus on kyllä, niin sitten hiuslenkit ja teipit ovat turhaa krääsää ja pelkkää roskaa.
Varmaan ainakin 99 % kaikista tavaroista, joita ihmiset ostavat, ovat hengissä säilymisen kannalta tarpeettomia. Joten pointtisi oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos samantasoinen riivipuristin maksaa Suomessa 60€ ja Temussa 10€ niin eipä tartte ihmetellä kumman ostan.
Joo joo, tätä te temuttajat aina hoette. Noin ison hintaeron vuoksi toki itsekin ostaisin temusta, jos siis tietäisin, että on oikeasti sama tuote. Mutta mistäpä sen etukäteen tietää, minkätasoinen se härpäke on, jonka kiinanpoijjaat temusta sulle lähettää. Niinpä, ei mistään.
Jo kauan ennen temua olen sormeni työntänyt kiinalaisen verkkokaupan pa$kaan niin, että oppirahani on maksettu. Ei enää koskaan. Laatu oli aina taattua ö-luokkaa, vaikka miten valikoi ja kerran onnistuivat heikolla hetkellä huijaamaankin pelkät rahat, pakettia ei koskaan tullut. Jo Temun kuvista näen läpi, että rihkamaa on ja tekoälyllä muka hienoja kuvia kiillotettu. Älkää hyvät ihmiset menkö tuohon lankaan.
Maailma hukkuu pa$kaan, kun jatkuvasti tilataan ihan turhaan heppoista krääsää. Onhan se kalliimpaa toki, kun ostaa kivijalasta tai luotetusta kotimaisesta verkkokaupasta, mutta laatu, turvallisuus, kuluttajansuoja ja ympäristöystävällisyys nyt vaan maksaa. Mieluummin ostan kyllä kalliilla kerran kuin halvalla 10 kertaa.
Tietty jos oikeasti on niin köyhä, ettei vaan ole muuten varaa johonkin oikeasti tarpeelliseen, niin ei kai siinä muukaan auta. Älkää kuitenkaan lapsille mitään lyijyvärileluja ostelko, mieluummin sitten vaikka itse teet vaan käpylehmät. Ja mitään teknistä varaosaa ei kannata, tuhoaa vaan koko laitteen. Kerran ostin itsekin polttoainesäiliön korkin temua vastaavasta, kun ei yksinkertaisesti mistään muualta löytynyt. Halpaan ruohonleikkuriin tuon juuri ja juuri uskalsi. Kalliimpaan en ostaisi, kun tiedä milloin sulaa polttoaineesta tai räjähtää käsiin kiristäessä. Yksinkertaistenkin osien toiminta on ei-kiinanromussa tarkemmin mietitty ja ehkä vuosien kehitystyön tulos. Sitä ei ES-sukupolvi ehkä ymmärrä. Aikaa, jolloin tekemiseen vielä keskityttiin.
Josku TM tilasi kokeeksi työkaluja Temusta. Laatu oli erittäin hyvä ja hinta alhainen. Samat havainnot itsellä.
Kuusiokoloavaimesi eivät siis heti paikalla katkenneet, kun kiristit niillä temusta ostetun tavaran ruuvia
Eivät, itse asiassa kestivät paremmin kuin K-Raudan kuusiokoloruuvien kannat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tavara jota ilman pystytte elämään ja joka ei pidä teitä elossa on turhaa krääsää ja roskaa.
Tulihan se sieltä. Suomessa myydään kaupoissa hirveällä katteella krääsää 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kun vasemmistolainen kipukroonikko pitkäaikaistyötön tilaa kiinasta 10€ tavaran itselleen = väärin
Se yrittäjä maksaa siitä työntekijän palkan ettei tarvitse olla kummankaan työttömänä, maksaa neljäsosan veroja, maksaa vakuutukset, vuokrat, lainat, oman perheen kulut jne. Ei ole puhdasta tuloa kuin murto-osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se yrittäjä maksaa siitä työntekijän palkan ettei tarvitse olla kummankaan työttömänä, maksaa neljäsosan veroja, maksaa vakuutukset, vuokrat, lainat, oman perheen kulut jne. Ei ole puhdasta tuloa kuin murto-osa.
Se ei muille kuulu miten ja mistä maasta tilaan tuotteeni. Suomikamaa pyrin välttämään
Vierailija kirjoitti:
Tytär katseli omaan asuntoonsa Kansainvälisiltä jättimarkkinoilta peltikylttejä hintaan 10-30 euroa.
Myöhemmin löysi TÄSMLLEEN SAMAT kyltit Temusta hintaan 2-5 euroa ja tilasi tietenkin sieltä useamman kerralla.
Yrittäjät myy Temun tuotteita kalliilla eteenpäin ja nauraa partaansa.
No nyt sun tyttärellä on kasa peltikylttejä, joista ilo kesti ehkä 15 minuuttia. En näe mitenkään, miten yksi huolella valittu olisi tuottanut pitkällä tähtäimellä vähemmän iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytär katseli omaan asuntoonsa Kansainvälisiltä jättimarkkinoilta peltikylttejä hintaan 10-30 euroa.
Myöhemmin löysi TÄSMLLEEN SAMAT kyltit Temusta hintaan 2-5 euroa ja tilasi tietenkin sieltä useamman kerralla.
Peltikylttejä? Ihanko oikeasti pidät niitä tarpeellisina tavaroina joita ilman "köyhä" ei tule toimeen
Taas yksi esimerkki rojusta, jonka tarpeen temu on itse tilaajalle luonut
"Yrittäjät myy Temun tuotteita kalliilla eteenpäin ja nauraa partaansa."
Olen huomannut. Moni myy uskomattoman kovalla katteella. Käyn aina läpi Temun sivuston ettei käy niin että maksan euron parin tuotteesta 10-15e
By Pias möi 4 euron kiinahuivia 60 eurolla. Tismalleen sama tuote.
Saattaa olla mutta montako työntekijää hänellä on?
Vierailija kirjoitti:
Te jotka uskotte, että suomalainen yrittäjä/kauppias kusettaa teitä, koska Temusta saa "saman tuotteen" pilkkahinnalla, niin miten näette Suomen talouden ja työllisyyden kehittyvän jos/kun kaikki kulutustavarakauppa siirtyy kiinalaisiin verkkokauppoihin? Ja mitä se tarkoittaisi teidän oman taloutenne kannalta pidemmällä aikavälillä? Ja uskotteko oikeasti, että hintaero johtuu ahneesta yrittäjästä? Ihmetyttää aina ihmiset, jotka itse vaativat kohtuullista palkkaa, mutta eivät ole valmiita maksamaan sitä muille. Aika harvassa on ne yritykset mistä nyt puhutte missä ainoana työntekijänä on vain yrittäjä.
Olette varmaan tutustuneet Temun toimintamalliin, jossa Temu pakottaa valmistajat painamaan hinnat alas? Varmaan kenellekkään ei ole epäselvää ketkä tuosta hintojen painamisesta kärsivät eniten. Osana Temun strategiaa he myös ottavat isoja tappioita hetkellisesti tappaakseen kilpailun. Reilua meininkiä! Nythän on onneksi merkkejä siitä, että Temu siirtyy kohti perinteisempää mallia...
Toimintamalli on pitkälti sama kuin IKEA:ssa. IKEA:n laatu oli aluksi myös roskaa, nykyisin todella laadukasta. Huonot toimittajat hävisivät ja ne jotka osasivat optimoida tuotannon, pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on psykologista sodankäyntiä. Saa köyhät tuntemaan itsensä vieläkin arvotomimmiksi, kun eivät osta Marimekon 1000 euron oloasua, jonka yläosa maksaa 500 e ja alaosa saman verran.
Ja arvottomaksi itsensä kokeva köyhä jää koukkuun halvan krääsän tuottamaan dopamiinihumalsan. Järkevä ihminen ei ylipäätään hanki elämäänsä sisältöä ostelusta.
Meillä on 1,2milj euron nettovarallisuus ja olemme keskituloisia. Temusta tulee tilattua esim. kumisaappaat ja vaatteita.
Köyhä on koukussa.Meillä on vähän vähemmän varallisuutta, mutta meillä on silti varaa tukea kotimaista ja eurooppalaista jalkineteollisuutta, jota vielä on ihan kivasti jäljellä.
Tosin omat hai-saappaani ostin ennen kuin Temua oli olemassakaan. Kun ostaa kunnollista, ei tarvitse ehtimiseen ostaa uutta.
Lapsille kun ostaa, niin se on parhaimmmillaan kahdet kumisaappaat vuodessa x3.
Kaikki eivät ole eläkeläisiä.Lapsille taas löytyy kirpparilta varsin kivasti, tai sitten jos ostaa uutena kunnolliset, ne kestävät kyllä seuraavallakin lapsella.
Meillä lapsia on kolme, ja he eivät varmaan edes suostuisi käyttämään mitään temusta ostettua.
- se, jota kommentoit.Temusasppaat ovat kestäneet, kolmet HM-kumpparit sen sijaan hajonneet kuukaudessa.
Kun lapsilla on pienet ikäeroa, he käyttävät samankokoisia saappaita.
Eli ilmeisesti kolmoset kyseessä, jos tosiaan kengänkoot kaikilla aivan samat, ja kasvuvauhtikin menee niin tasan, että pitää hankkia kahdet kumpparit vuodessa kolmelle lapselle. Mutta älä huoli, kirppari kyllä palvelee teitäkin, ja laatukengät on kiva viedä kiertoon käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt sun tyttärellä on kasa peltikylttejä, joista ilo kesti ehkä 15 minuuttia. En näe mitenkään, miten yksi huolella valittu olisi tuottanut pitkällä tähtäimellä vähemmän iloa.
Olen eri, mutta mistä sinä päättelit, että niistä kylteistä oli hänelle iloa vain 15 minuuttia? Tai että usemmasta ei olisi enemmän iloa kuin yhdestä?
En ainakaan itse muista, että olisin koskaan ostanut mitään, josta olen tuntenut vain hetkellistä iloa. Ja useammasta mieleisestä tavarasta totta kai tuntee iloa enemmän kuin yhdestä.
Noh ostin temu-tuotteen, joka vaikutti samalta kuin krääsä täällä kotimaassa. Noh ei ollutkaan samanlaista vaan moninkerroin surkeampaa. Olen vastaavaa tuotetta ostanut täällä ja kyllä temu-tuotteen laatu oli ala-arvoista.
Ei se kauppias maksa edes temu-hintaa, suuret erät saa halvemmalla.
Hyundain öljytikku:
-merkkiliike 35€
-autodoc 20€
-aliexpress 5€
-alibaba 10kpl 5€
Kyllä mä hetken mietin saisinko ne 9 muuta myytyä jossain torissa vaikka kympin kipale.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka uskotte, että suomalainen yrittäjä/kauppias kusettaa teitä, koska Temusta saa "saman tuotteen" pilkkahinnalla, niin miten näette Suomen talouden ja työllisyyden kehittyvän jos/kun kaikki kulutustavarakauppa siirtyy kiinalaisiin verkkokauppoihin? Ja mitä se tarkoittaisi teidän oman taloutenne kannalta pidemmällä aikavälillä? Ja uskotteko oikeasti, että hintaero johtuu ahneesta yrittäjästä? Ihmetyttää aina ihmiset, jotka itse vaativat kohtuullista palkkaa, mutta eivät ole valmiita maksamaan sitä muille. Aika harvassa on ne yritykset mistä nyt puhutte missä ainoana työntekijänä on vain yrittäjä.
Olette varmaan tutustuneet Temun toimintamalliin, jossa Temu pakottaa valmistajat painamaan hinnat alas? Varmaan kenellekkään ei ole epäselvää ketkä tuosta hintojen painamisesta kärsivät eniten. Osana Temun strategiaa he myös ottavat isoja tappioita hetkellisesti tappaakseen kilpailun. Reilua meininkiä! Nythän on onneksi merkkejä siitä, että Temu siirtyy kohti perinteisempää mallia...
Kukahan sen globalisaation aloitti? Ei ainakaan kuluttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimintamalli on pitkälti sama kuin IKEA:ssa. IKEA:n laatu oli aluksi myös roskaa, nykyisin todella laadukasta. Huonot toimittajat hävisivät ja ne jotka osasivat optimoida tuotannon, pärjää.
Mielenkiintoinen väite. Toki kummatkin eliminoivat välikädet, halusivat globaaleiksi toimijoiksi ja ovat logistiikan optimoinnissa äärimmäisen hyviä. Mutta vaikka Ikean historiasta jotain ongelmia esim. työoloihin liittyen löytyykin, niin Ikealla on kuitenkin ollut omat tuotantolaitoksensa ja se hallitsee koko prosessia, ei kyykytä valmistajia, sekä pääsääntöisesti pitää huolta työoloista ja ihmisoikeuksista. Mutta ilmeisesti sinulla on toisenlaiset lähteet. Temun laatu tai sen puutehan on vain yksi ongelmista. En myöskään usko, että kaikki Temun kautta pärjäävät toimittajat ovat tuotannon optimoinnin mestareita, halpatyövoiman hyväksikäyttäjiä kylläkin.
Koetapa itse ommella. Ei ole vaikeaa, mutta lisää kyllä hurjasti kunnioitusta noita kohtaan, joiden on henkensä pitimiksi ommeltava niitä Temuun noilla hinnoilla myytäväksi.