Miksi Temusta tilattuja tuotteita kutsutaan krääsäksi? Samoja tuotteita myydään Suomessa ja muissakin Euroopan maissa
Temu-krääsää? Mitä se tarkoittaa ja miksi sitä kutsutaan krääsäksi? Samat tuotteet on myynnissä euroopassa moninkertaisella hinnalla.
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka uskotte, että suomalainen yrittäjä/kauppias kusettaa teitä, koska Temusta saa "saman tuotteen" pilkkahinnalla, niin miten näette Suomen talouden ja työllisyyden kehittyvän jos/kun kaikki kulutustavarakauppa siirtyy kiinalaisiin verkkokauppoihin? Ja mitä se tarkoittaisi teidän oman taloutenne kannalta pidemmällä aikavälillä? Ja uskotteko oikeasti, että hintaero johtuu ahneesta yrittäjästä? Ihmetyttää aina ihmiset, jotka itse vaativat kohtuullista palkkaa, mutta eivät ole valmiita maksamaan sitä muille. Aika harvassa on ne yritykset mistä nyt puhutte missä ainoana työntekijänä on vain yrittäjä.
Olette varmaan tutustuneet Temun toimintamalliin, jossa Temu pakottaa valmistajat painamaan hinnat alas? Varmaan kenellekkään ei ole epäselvää ketkä tuosta hintojen painamisesta kärsivät eniten. Osana Temun strategiaa he myös ottavat isoja tappioita hetkellisesti tappaakseen kilpailun. Reilua meininkiä! Nythän on onneksi merkkejä siitä, että Temu siirtyy kohti perinteisempää mallia...
Kukahan sen globalisaation aloitti? Ei ainakaan kuluttaja.
No kuka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeksi törmäsin tilanteeseen, jossa täysin sama tuote maksoi Temussa viidenneksen siitä mitä kotimaisessa verkkokaupassa. Jotkut perustelevat itselleenkin, että moninkertaisella hinnalla ostaminen on vastuullista, eivätkä he halua temuttaa.
Oma perusteeni on alv. Järjestäytynyt yhteiskunta maksaa ja verojen maksaminen on kunnia-asia.
Maksetaan temutuksestakin alv.
Missä ja miten? Ei mitenkään. Kiinan valtionyhtiö ei maksa Suomen verottajalle alv:tä.
Kyllä Temu-ostosten alvit maksetaan Suomeen. Ne kerätään suoraan kassalla maksuvaiheessa ja IOSS-järjestelmän kautta Temu siirtää ne suoraan Suomen Verohallinnolle.
Tuon järjestelmän kautta maksetaan myös huomenna voimaantulevat pakettitullit. Verkkokaupan kassalla ostoksiin lisätään tavaraerämaksut eli 3€ jokaista erillistä tavaraa kohden.
Kyllä, mutta maksu on nimenomaan tavaraeräkohtainen, eli jokaisesta erillisestä tavarasta ei makseta, kuten lopussa sanoit. Ellet sitten tarkoittanut, että jokaisesta erilaisesta tavarasta maksetaan se 3 €.
Jos erät ilmoitetaan tariff-koodien mukaan niin samanlaisista tuotteista voi joutua maksamaan 3 euroa erikseen. Esimerkiksi saappaat ja tennarit ovat molemmat kenkiä, mutta niille on eri tariff-koodit (saappaat kuuluvat 6403.51 tariff-koodin alle, tennarit taas 6403.19 tariff-koodin alle). Samoin 100% puuvillainen T-paita on eri koodilla kuin 50% puuvillaa sisältävä T-paita.
Lähetän usein paketteja EU:n ulkopuolelle, joihin vaaditaan tariff-koodit ja ne ovat todella tarkkoja. Vaikkapa suklaalahja; mikä sen suklaapitoisuus on, sisältääkö se maitoa, onko se täytesuklaata vai ei, jos se on täytesuklaata niin millainen täyte siinä on (maito, hedelmä, hyytelö, lakristi jne.), onko se suklaa levynä vai patukkana vai konvehtirasiana... Kaikille näille on omat tariff-koodinsa.
Todennäköisesti Kiina vastaa tähän joko Euroopan sisäisillä varastoilla ja/tai lisäämällä kaikkien EU-alueen ulkopuolisista varastoista lähtien tuotteiden hintoihin automaattisesti 3 euroa. Tämä maksu kun lankeaa nimenomaan myyjälle, samoin kuin se aiemmin tullut ALV-korotus vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on psykologista sodankäyntiä. Saa köyhät tuntemaan itsensä vieläkin arvotomimmiksi, kun eivät osta Marimekon 1000 euron oloasua, jonka yläosa maksaa 500 e ja alaosa saman verran.
Ja arvottomaksi itsensä kokeva köyhä jää koukkuun halvan krääsän tuottamaan dopamiinihumalsan. Järkevä ihminen ei ylipäätään hanki elämäänsä sisältöä ostelusta.
Meillä on 1,2milj euron nettovarallisuus ja olemme keskituloisia. Temusta tulee tilattua esim. kumisaappaat ja vaatteita.
Köyhä on koukussa.Meillä on vähän vähemmän varallisuutta, mutta meillä on silti varaa tukea kotimaista ja eurooppalaista jalkineteollisuutta, jota vielä on ihan kivasti jäljellä.
Tosin omat hai-saappaani ostin ennen kuin Temua oli olemassakaan. Kun ostaa kunnollista, ei tarvitse ehtimiseen ostaa uutta.
Lapsille kun ostaa, niin se on parhaimmmillaan kahdet kumisaappaat vuodessa x3.
Kaikki eivät ole eläkeläisiä.Lapsille taas löytyy kirpparilta varsin kivasti, tai sitten jos ostaa uutena kunnolliset, ne kestävät kyllä seuraavallakin lapsella.
Meillä lapsia on kolme, ja he eivät varmaan edes suostuisi käyttämään mitään temusta ostettua.
- se, jota kommentoit.Ei töiden takia ehditä kaikkien Hgin kirpputorien valikoimia käydä läpi.
Ikävuosina 0-4v löytyi kirppareilta hyvin kaikkea - myös saappaita. Kouluikäisille ei juuri löydy. Ilmeisesti ostavat juuri niitä HM-saappaita, jotka menevät puhki kuukaudessa.
Minun lapsilla (3) on sen verran hyvä itsetunto, ettei heitä kiinnosta, mistä heidän saappaassa on hankittu, kunhan näyttävät hyviltä ja ovat kestäviä.
Kirpputoreilta ostan lapsille ainoastaan laadukkaita merkkivaatteita (jotka joku toimeentulotukiasiakas on sinne toimittanut). Mitä köyhempi ihminen, sitä tärkeämpiä uutena ostetut vaatteet ja kalliit tuotemerkit hänelle ovat. Köyhän tunnusmerkkejä.
Eivät meidän lapsemme siksi kieltäydy temukumppareista, että heillä olisi huono itsetunto, vaan ihan eettisistä syistä. Voisitko muuten lopettaa tuon nolon trollauksen miljoonistasi ja muiden köyhyydestä, kun kaikki tietävät että täällä rahoillaan retostelevat harvoin ovat oikeasti varakkaita.
Ei ne olekaan pelkkää krääsää, ovat myös vaarallisia esim lapsille ne ryysyt ja elektsoniset laitteet eivä ole kovin turvallisia, niistsä puuttuu ne tärketä merkinnät, että on tarkastettu, jolloin kauppias olisi osin vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka uskotte, että suomalainen yrittäjä/kauppias kusettaa teitä, koska Temusta saa "saman tuotteen" pilkkahinnalla, niin miten näette Suomen talouden ja työllisyyden kehittyvän jos/kun kaikki kulutustavarakauppa siirtyy kiinalaisiin verkkokauppoihin? Ja mitä se tarkoittaisi teidän oman taloutenne kannalta pidemmällä aikavälillä? Ja uskotteko oikeasti, että hintaero johtuu ahneesta yrittäjästä? Ihmetyttää aina ihmiset, jotka itse vaativat kohtuullista palkkaa, mutta eivät ole valmiita maksamaan sitä muille. Aika harvassa on ne yritykset mistä nyt puhutte missä ainoana työntekijänä on vain yrittäjä.
Olette varmaan tutustuneet Temun toimintamalliin, jossa Temu pakottaa valmistajat painamaan hinnat alas? Varmaan kenellekkään ei ole epäselvää ketkä tuosta hintojen painamisesta kärsivät eniten. Osana Temun strategiaa he myös ottavat isoja tappioita hetkellisesti tappaakseen kilpailun. Reilua meininkiä! Nythän on onneksi merkkejä siitä, että Temu siirtyy kohti perinteisempää mallia...
Toimintamalli on pitkälti sama kuin IKEA:ssa. IKEA:n laatu oli aluksi myös roskaa, nykyisin todella laadukasta. Huonot toimittajat hävisivät ja ne jotka osasivat optimoida tuotannon, pärjää.
Mielenkiintoinen väite. Toki kummatkin eliminoivat välikädet, halusivat globaaleiksi toimijoiksi ja ovat logistiikan optimoinnissa äärimmäisen hyviä. Mutta vaikka Ikean historiasta jotain ongelmia esim. työoloihin liittyen löytyykin, niin Ikealla on kuitenkin ollut omat tuotantolaitoksensa ja se hallitsee koko prosessia, ei kyykytä valmistajia, sekä pääsääntöisesti pitää huolta työoloista ja ihmisoikeuksista. Mutta ilmeisesti sinulla on toisenlaiset lähteet. Temun laatu tai sen puutehan on vain yksi ongelmista. En myöskään usko, että kaikki Temun kautta pärjäävät toimittajat ovat tuotannon optimoinnin mestareita, halpatyövoiman hyväksikäyttäjiä kylläkin.
Toivottavasti tässä ei ole samaa kuin ekologisilla, luontoystävällisillä tuotteilla, joista monien takaa paljastui orjatyövoima. Luontoa hoidettiin hyvin, ihmisiä ei. Ongrlma on olemassa edelleen.
Myös kännyköihin tuotettavat komponenttien raaka-aineet hoidetaan orjatyövoimalla. Samoin kaikki suklaa ja kaakao, jos ei osta käsityöfirman kallista suklaata tai Tony's Chocolony's suklaata, joka on tietääkseni ainoa myynnissä oleva suklaa, joka ei käytä raaka-aineiden hankintaan orjatyövoimaa. Lidltin kalliit suklaatkin hankitaan kyseenalaisista lähteistä.
Kun lähtee aidosti kaivamaan, valitettavan monen firman takaa paljastuu räikeitä laiminlyöntejä, koska se on kapitalistisesti kannattavaa ja maksaa vähän. Keväällä oli juttua amerikkalaisesta, kahden naisen perustamasta pienestä firmasta, joka möi luksuslaukkuja. Niiden mainostettiin olevan tuotettuja Afrikassa, jossa laukkuja tehdään käsin ja käsityöläisille maksetaan hyvin. Selvisi, että 1000 euron laukuista maksettiin valmistajalle 50 senttiä kappale, joka oli toki hirveän iso raha kyseisessä maassa, mutta kyseessä on ihan puhtaasti hyväksikäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se roju ja krääsä mitä ihmiset noista kaiken maailman nettikaupoista ostelee on pelkkää turhaa, tarpeetonta, heikkolaatuista, halpaa ja roskaa.
Mistä niin päättelet? Ei kai kukaan osta sellaista mitä ei halua eikä tarvitse? Ei temusta, eikä muualtakaan. Minä ainakin olen tilannut temusta itselleni tarpeellisia asioita, jotka jokatapauksessa olisin jostain ostanut. Siksi temusta, kun sielläon loputtomat valikoimat, ja kaikki paljon halvempaa kuin vastaavat tuotteet muualla. Olen tilannut esmimerkiksi käytävämaton, keittiön hanan, kotelon aurinkolaseille, pesupusseja pesukoneeseen sukille ja alusvaatteille, laukun, kenkiä ja vaatteita. Mikään noista ei ole ollut minulle tarpeetonta.
Tässä ketjussakin nyt jo väitetty tarpeelliseksi tavaraksi tukkupaketti tavallista teippiä, peltikylttejä, hiuslenkkejä ja pidikkeen pidikettä
Se ettet itse noita tarvitse, ei tarkoita ettei kukaan muukaan. Meillä teippi ja hiuslenkit on tarpeellisia.
Tukuittain tilattuna vai, jo on mahdoton teipin kulutus? Itse olen hiuslenkit ostanut s-marketista 3 euroa paketti. Paketissa hiuslenkkejä puolen vuoden tarpeisiin
Mä tilasin 100 kpl alle eurolla. Siitä olen antanut myös tutuille. Riittää varmaan 5 vuodeksi.
Säästit siis ihan kaksi euroa? Ostitko sillä rahalla kaupasta kaljaa vai tilasitko senkin temusta?
Ensinnäkin s-marketin hiuslenkkejä menee tämän ketjun mukaan 2 pakettia vuodessa, 5 vuoden ajan, 3€ kerta = 30 euroa. Säästö silloin 1 euron megapakkaukseen on 29€.
Jos tuon saman säästön saisi jokaisesta pikkutavarasta 5 vuoden ajalta niin puhutaan tonnista jo 7 tavaran vuosivaihdilla.
Hiuslenkeissä ja hiusdonitseissa on varsinkin aivan älytön kate Suomessa. Itse en ainakaan parilla pärjää, jos haluaa tehdä vaikka lettejä tai nutturoita pitkiin hiuksiin. Yhtään juhlavampaa kampausta jos haluaa niin ei siihen mikään arjen perusponnari riitä.
Käyn säännöllisesti Japanissa, josta löytyy useita 100 jenin kauppoja. Vastaa siis eurokauppoja. Niistä saa hiuslenkkipaketteja, donitseja, hiusneuloja, hainhampaita, kunnon hiustuotteita jne. jotka kestävät vuosikausia sillä 100 jenillä. Ostin viime reissulla 6 hainhammasta, koska en tiedä milloin pääsen seuraavan kerran Japaniin, ja käytän noita päivittäin, myös hiustenhoitoon. Suomessa maksavat 5 euroa kappale. 100 jeniä on tällä hetkellä vähän päälle 60 senttiä.
Minulla on edelleen noita 100 jenin tuotteita käytössä, joista monet ovat Made in Japan. Vanhimmat tuotteet ovat kohta 20 vuotta vanhoja. Astioita, pyyhkeitä, käsineitä, kodinsiivoustuotteita, pyykkituotteita, ruoanlaittovälineitä jne.
Ainoastaan Suomessa on ajatus, että halpa ei kestä, koska täällä on totuttu siihen, että halvalla saa vain sontaa. Ei päde Aasiassa. Japanilainen asiakas ei maksa sonnasta edes sitä 100 jeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se roju ja krääsä mitä ihmiset noista kaiken maailman nettikaupoista ostelee on pelkkää turhaa, tarpeetonta, heikkolaatuista, halpaa ja roskaa.
Mistä niin päättelet? Ei kai kukaan osta sellaista mitä ei halua eikä tarvitse? Ei temusta, eikä muualtakaan. Minä ainakin olen tilannut temusta itselleni tarpeellisia asioita, jotka jokatapauksessa olisin jostain ostanut. Siksi temusta, kun sielläon loputtomat valikoimat, ja kaikki paljon halvempaa kuin vastaavat tuotteet muualla. Olen tilannut esmimerkiksi käytävämaton, keittiön hanan, kotelon aurinkolaseille, pesupusseja pesukoneeseen sukille ja alusvaatteille, laukun, kenkiä ja vaatteita. Mikään noista ei ole ollut minulle tarpeetonta.
Tässä ketjussakin nyt jo väitetty tarpeelliseksi tavaraksi tukkupaketti tavallista teippiä, peltikylttejä, hiuslenkkejä ja pidikkeen pidikettä
Se ettet itse noita tarvitse, ei tarkoita ettei kukaan muukaan. Meillä teippi ja hiuslenkit on tarpeellisia.
Tukuittain tilattuna vai, jo on mahdoton teipin kulutus? Itse olen hiuslenkit ostanut s-marketista 3 euroa paketti. Paketissa hiuslenkkejä puolen vuoden tarpeisiin
Mä tilasin 100 kpl alle eurolla. Siitä olen antanut myös tutuille. Riittää varmaan 5 vuodeksi.
Säästit siis ihan kaksi euroa? Ostitko sillä rahalla kaupasta kaljaa vai tilasitko senkin temusta?
Ensinnäkin s-marketin hiuslenkkejä menee tämän ketjun mukaan 2 pakettia vuodessa, 5 vuoden ajan, 3€ kerta = 30 euroa. Säästö silloin 1 euron megapakkaukseen on 29€.
Jos tuon saman säästön saisi jokaisesta pikkutavarasta 5 vuoden ajalta niin puhutaan tonnista jo 7 tavaran vuosivaihdilla.
Temuttajan matematiikkaa. Säästö yhdestä tavarasta viidessä vuodessa 29 euroa, säästö seitsemästä tavarasta samassa ajassa tonni!
Osta sinä vaikka mistä. Ei kiinnosta.
Temuttajista iso osa on niin yksinkertaista kansaa, ettei vois kiinnostaa tippaakaan ajatuksen juoksu.
Samaa tuotetta, kun katsotaan kuvia.
Ja kirjoittaja on kokoa xxxxxl ja kertoo mistään ei saa kivoja vaatteita. Olet oikeassa. Tossa koossa ei mistään. Se temusta tilattu riepu näyttää myös rumalta päälläsi.
Nää on just näitä lusikalla annettuja juttuja
Vierailija kirjoitti:
Osta sinä vaikka mistä. Ei kiinnosta.
Temuttajista iso osa on niin yksinkertaista kansaa, ettei vois kiinnostaa tippaakaan ajatuksen juoksu.
Samaa tuotetta, kun katsotaan kuvia.Ja kirjoittaja on kokoa xxxxxl ja kertoo mistään ei saa kivoja vaatteita. Olet oikeassa. Tossa koossa ei mistään. Se temusta tilattu riepu näyttää myös rumalta päälläsi.
Nää on just näitä lusikalla annettuja juttuja
se on ihan oma sakkinsa joka ostaa vaatteita sovittamatta. näitä lusikalla lusikoituja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten naiivia hyväuskoisuutta käyttävät kauppiaat ja muu kusetusjengi härskisti hyväksi. Asiakkaan pitää aina olla ylitarkka kauppoissa,
Tämä pätee nykyisin ihan kaikkeen. Aina pyritään kusettamaan. Esimerkiksi ruoka, jota ei yleensä ulkomailta tilailla, hinnat ovat keinoteltuja. Sama tuote, samat tuotantokustannukset, samat hankintakustannukset. Kyse on vain siitä minkä verran kukin hölmö on valmis maksamaan, eli ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Parhaiten tämän näkee Lidlissä, kun käy vaikka Saksassa. Saksan Lidl on Suomen Lidliä halvempi, vaikka tuotteet ovat samoja. Työntekijäkustannukset ovat molemmissa maissa samaa luokkaa. Myös Sinsay myy tuotteitaan Suomessa n. 50 senttiä kallimmalla kuin muualla Euroopassa.
Aldia ja Tescoa tänne on aivan turha haaveilla. Ässä ja K-ketju pistävät sellaiset seinät pystyyn, ettei onnistu. Lidlkin sai tapella verissäpäin, että pääsi Suomen markkinoille.
Ihan syystäkin Normal porskuttaa täällä, kun hinnat ovat normaaleja eurooppalaisia hintoja (tosin sielläkin on osa tuotteista noussut 0.50 - 1 euron verran).
se on pelottavaa jos jotain saa halvammalla ja sitten vasta kusesssa ollaan ku ilmaseks saa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimintamalli on pitkälti sama kuin IKEA:ssa. IKEA:n laatu oli aluksi myös roskaa, nykyisin todella laadukasta. Huonot toimittajat hävisivät ja ne jotka osasivat optimoida tuotannon, pärjää.
Mielenkiintoinen väite. Toki kummatkin eliminoivat välikädet, halusivat globaaleiksi toimijoiksi ja ovat logistiikan optimoinnissa äärimmäisen hyviä. Mutta vaikka Ikean historiasta jotain ongelmia esim. työoloihin liittyen löytyykin, niin Ikealla on kuitenkin ollut omat tuotantolaitoksensa ja se hallitsee koko prosessia, ei kyykytä valmistajia, sekä pääsääntöisesti pitää huolta työoloista ja ihmisoikeuksista. Mutta ilmeisesti sinulla on toisenlaiset lähteet. Temun laatu tai sen puutehan on vain yksi ongelmista. En myöskään usko, että kaikki Temun kautta pärjäävät toimittajat ovat tuotannon optimoinnin mestareita, halpatyövoiman hyväksikäyttäjiä kylläkin.
Ei Ikea tee mitään itse. Ikea käyttää lähes kokonaan sopimusvalmistajia. Esimerkiksi kodinkoneet ovat tyypillisesti Electroluxin valmistamia. Ikea ei siis omista tehtaita, jotka valmistaisivat suuren osan sen valtavasta tuotevalikoimasta (kuten tekstiilit, lasi, metalliosat ja elektroniikka). Sen sijaan se toimii brändinä ja suunnannäyttäjänä, joka kilpailuttaa sopimusvalmistajat tiukasti hinnan ja laadun perusteella. Puun osalta Ikealla on kuitenkin omaa, strategisesti tärkeää valmistuskapasiteettia (IKEA Industry) tuotantoketjun turvaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten naiivia hyväuskoisuutta käyttävät kauppiaat ja muu kusetusjengi härskisti hyväksi. Asiakkaan pitää aina olla ylitarkka kauppoissa,
Tämä pätee nykyisin ihan kaikkeen. Aina pyritään kusettamaan. Esimerkiksi ruoka, jota ei yleensä ulkomailta tilailla, hinnat ovat keinoteltuja. Sama tuote, samat tuotantokustannukset, samat hankintakustannukset. Kyse on vain siitä minkä verran kukin hölmö on valmis maksamaan, eli ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Parhaiten tämän näkee Lidlissä, kun käy vaikka Saksassa. Saksan Lidl on Suomen Lidliä halvempi, vaikka tuotteet ovat samoja. Työntekijäkustannukset ovat molemmissa maissa samaa luokkaa. Myös Sinsay myy tuotteitaan Suomessa n. 50 senttiä kallimmalla kuin muualla Euroopassa.
Aldia ja Tescoa tänne on aivan turha haaveilla. Ässä ja K-ketju pistävät sellaiset seinät pystyyn, ettei onnistu. Lidlkin sai tapella verissäpäin, että pääsi Suomen markkinoille.
Ihan syystäkin Normal porskuttaa täällä, kun hinnat ovat normaaleja eurooppalaisia hintoja (tosin sielläkin on osa tuotteista noussut 0.50 - 1 euron verran).
Saman olen huomannut. Mielenkiinntoisesti LIDL:n laatu voi olla myös parempaa. Esimerkiksi Saksassa tehdyt leikkeleen ovat parempia kuin meidän. Atria esimerkiksi pumppaa leikkeleet täyteen vettä, suomalainen liha itkee nesteet pellolle paistettaessa jne. Saksalaiset bratwurstit ovat tehty hyvästä lihasta, eivätkä sisällä läheskään niin paljoa suoloja (nitriittejä) kuin kotimaiset. Vihannekset ja hedelmät ovat parempia ja edullsempia kuin S- ja K-mafialla. LIDL on yksityisomisteinen (Suomessa Ky), S-ryhmä on "asiakkaiden omistama" ja K-ryhmä pörssissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytär katseli omaan asuntoonsa Kansainvälisiltä jättimarkkinoilta peltikylttejä hintaan 10-30 euroa.
Myöhemmin löysi TÄSMLLEEN SAMAT kyltit Temusta hintaan 2-5 euroa ja tilasi tietenkin sieltä useamman kerralla.
Yrittäjät myy Temun tuotteita kalliilla eteenpäin ja nauraa partaansa.
Peltikylttejä? Ihanko oikeasti pidät niitä tarpeellisina tavaroina joita ilman "köyhä" ei tule toimeen
Taas yksi esimerkki rojusta, jonka tarpeen temu on itse tilaajalle luonut
Kerrotko yhden syyn, miksei tytär saisi sisustaa ensimmäistä omaa kotiaan? Katso sinä vain valkoisia seinä jos tahdot.
Ajatella, juuri ensimmäistä kotiaan sisustava lapsiparka oli vähällä joutua maksamaan yhdestä peltikyltistä 10-30 euroa! Siinäpä oli vähällä käydä traagisesti.
Mutta onneksi hän saikin Temusta koko läjän kylttejä. Nyt on hyvä itsenäistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytär katseli omaan asuntoonsa Kansainvälisiltä jättimarkkinoilta peltikylttejä hintaan 10-30 euroa.
Myöhemmin löysi TÄSMLLEEN SAMAT kyltit Temusta hintaan 2-5 euroa ja tilasi tietenkin sieltä useamman kerralla.
No nyt sun tyttärellä on kasa peltikylttejä, joista ilo kesti ehkä 15 minuuttia. En näe mitenkään, miten yksi huolella valittu olisi tuottanut pitkällä tähtäimellä vähemmän iloa.
Olen eri, mutta mistä sinä päättelit, että niistä kylteistä oli hänelle iloa vain 15 minuuttia? Tai että usemmasta ei olisi enemmän iloa kuin yhdestä?
En ainakaan itse muista, että olisin koskaan ostanut mitään, josta olen tuntenut vain hetkellistä iloa. Ja useammasta mieleisestä tavarasta totta kai tuntee iloa enemmän kuin yhdestä.
Ostosriippuvuus toimii juuri niin, että tarvitaan aina vain enemmän ja enemmän ostoksia, että niistä saa saman dopamiinimäärän. Tähän perustuu temujen ja muiden kouluttava vaikutus: saat enemmän vähemmällä rahalla. Tässäkin ketjussa on nähty, että ihmiset teeskentelevät tarvitsevansa käsittämättömät läjät teippiä, hiuslenkkejä tai koristekylttejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kauppias maksa edes temu-hintaa, suuret erät saa halvemmalla.
Hyundain öljytikku:
-merkkiliike 35€
-autodoc 20€
-aliexpress 5€
-alibaba 10kpl 5€
Kyllä mä hetken mietin saisinko ne 9 muuta myytyä jossain torissa vaikka kympin kipale.
Tuntuu hirveän vaivalloiselta alkaa kaupitella jossakin Torissa yhdeksää öljytikkua, jotka lopulta jäävät todennäköisesti nurkkiin pyörimään, koska temuttajilla on jo kaikilla kymmenen ja muut ostavat vain tarpeeseen. Mieluummin ostan yhden ja unohdan koko asian.
On parempi että sama tuote ostetaan välikädeltä, ja maksetaan siitä kymmenkertainen hinta, ja rahat menee välikäden taskuihin. Työllistävä vaikutus! 😂 /s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peltikylttejä? Ihanko oikeasti pidät niitä tarpeellisina tavaroina joita ilman "köyhä" ei tule toimeen
Taas yksi esimerkki rojusta, jonka tarpeen temu on itse tilaajalle luonut
Kerrotko yhden syyn, miksei tytär saisi sisustaa ensimmäistä omaa kotiaan? Katso sinä vain valkoisia seinä jos tahdot.
Ajatella, juuri ensimmäistä kotiaan sisustava lapsiparka oli vähällä joutua maksamaan yhdestä peltikyltistä 10-30 euroa! Siinäpä oli vähällä käydä traagisesti.
Mutta onneksi hän saikin Temusta koko läjän kylttejä. Nyt on hyvä itsenäistyä.
Sour grapes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut. Mielenkiinntoisesti LIDL:n laatu voi olla myös parempaa. Esimerkiksi Saksassa tehdyt leikkeleen ovat parempia kuin meidän. Atria esimerkiksi pumppaa leikkeleet täyteen vettä, suomalainen liha itkee nesteet pellolle paistettaessa jne. Saksalaiset bratwurstit ovat tehty hyvästä lihasta, eivätkä sisällä läheskään niin paljoa suoloja (nitriittejä) kuin kotimaiset. Vihannekset ja hedelmät ovat parempia ja edullsempia kuin S- ja K-mafialla. LIDL on yksityisomisteinen (Suomessa Ky), S-ryhmä on "asiakkaiden omistama" ja K-ryhmä pörssissä.
Suomalainen ei osta laadukasta. Hyvät makkarat poistui Lidlin valikoimasta kun kauppa ei käynyt. Jauho makkara meillä halutaan.
Ostettiin halvalla kuivausrumpuun ihan samanlainen osa, minkä hinta oli merkkiliikkeessä moninkertainen. Noh osa kesti muutaman kuukauden, kun edellinen merkkiliikkeestä ostettu kesti monta vuotta. Kumma juttu.