Miksi Temusta tilattuja tuotteita kutsutaan krääsäksi? Samoja tuotteita myydään Suomessa ja muissakin Euroopan maissa
Temu-krääsää? Mitä se tarkoittaa ja miksi sitä kutsutaan krääsäksi? Samat tuotteet on myynnissä euroopassa moninkertaisella hinnalla.
Kommentit (253)
Kaupalta ja teollisuudelta meni oikeus valittaa tästä asiasta siinä kohtaa kun siirsivät hankintansa ja tuotantonsa halpamaihin. Me kuluttajat nyt sitten vain perässä siirrämme sen myymälämmekin sinne halpamaahan parempien valikoimien äärelle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki e ole sitä samaa krääsää. Esim CE-merkitty elektroniikka.
Mutta CE merkintöjä on kaksi. Oletko varma kumpaa ostat? Toinen tarkoittaa että tuote on EU standardien mukaan turvallinen, toinen tarkoittaa vain china export. Fonttikin on melkein sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se roju ja krääsä mitä ihmiset noista kaiken maailman nettikaupoista ostelee on pelkkää turhaa, tarpeetonta, heikkolaatuista, halpaa ja roskaa.
Mistä niin päättelet? Ei kai kukaan osta sellaista mitä ei halua eikä tarvitse? Ei temusta, eikä muualtakaan. Minä ainakin olen tilannut temusta itselleni tarpeellisia asioita, jotka jokatapauksessa olisin jostain ostanut. Siksi temusta, kun sielläon loputtomat valikoimat, ja kaikki paljon halvempaa kuin vastaavat tuotteet muualla. Olen tilannut esmimerkiksi käytävämaton, keittiön hanan, kotelon aurinkolaseille, pesupusseja pesukoneeseen sukille ja alusvaatteille, laukun, kenkiä ja vaatteita. Mikään noista ei ole ollut minulle tarpeetonta.
Tässä ketjussakin nyt jo väitetty tarpeelliseksi tavaraksi tukkupaketti tavallista teippiä, peltikylttejä, hiuslenkkejä ja pidikkeen pidikettä
Se ettet itse noita tarvitse, ei tarkoita ettei kukaan muukaan. Meillä teippi ja hiuslenkit on tarpeellisia.
Tukuittain tilattuna vai, jo on mahdoton teipin kulutus? Itse olen hiuslenkit ostanut s-marketista 3 euroa paketti. Paketissa hiuslenkkejä puolen vuoden tarpeisiin
Vierailija kirjoitti:
Kaupalta ja teollisuudelta meni oikeus valittaa tästä asiasta siinä kohtaa kun siirsivät hankintansa ja tuotantonsa halpamaihin. Me kuluttajat nyt sitten vain perässä siirrämme sen myymälämmekin sinne halpamaahan parempien valikoimien äärelle.
Temu-trolli keksii kyllä tekosyyn sille miksi täyttää asuntonsa roskalla
Vai kirjoitteletko suoraan kiinasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeksi törmäsin tilanteeseen, jossa täysin sama tuote maksoi Temussa viidenneksen siitä mitä kotimaisessa verkkokaupassa. Jotkut perustelevat itselleenkin, että moninkertaisella hinnalla ostaminen on vastuullista, eivätkä he halua temuttaa.
Oma perusteeni on alv. Järjestäytynyt yhteiskunta maksaa ja verojen maksaminen on kunnia-asia.
Maksetaan temutuksestakin alv.
Missä ja miten? Ei mitenkään. Kiinan valtionyhtiö ei maksa Suomen verottajalle alv:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se roju ja krääsä mitä ihmiset noista kaiken maailman nettikaupoista ostelee on pelkkää turhaa, tarpeetonta, heikkolaatuista, halpaa ja roskaa.
Mistä niin päättelet? Ei kai kukaan osta sellaista mitä ei halua eikä tarvitse? Ei temusta, eikä muualtakaan. Minä ainakin olen tilannut temusta itselleni tarpeellisia asioita, jotka jokatapauksessa olisin jostain ostanut. Siksi temusta, kun sielläon loputtomat valikoimat, ja kaikki paljon halvempaa kuin vastaavat tuotteet muualla. Olen tilannut esmimerkiksi käytävämaton, keittiön hanan, kotelon aurinkolaseille, pesupusseja pesukoneeseen sukille ja alusvaatteille, laukun, kenkiä ja vaatteita. Mikään noista ei ole ollut minulle tarpeetonta.
Tässä ketjussakin nyt jo väitetty tarpeelliseksi tavaraksi tukkupaketti tavallista teippiä, peltikylttejä, hiuslenkkejä ja pidikkeen pidikettä
Se ettet itse noita tarvitse, ei tarkoita ettei kukaan muukaan. Meillä teippi ja hiuslenkit on tarpeellisia.
Tukuittain tilattuna vai, jo on mahdoton teipin kulutus? Itse olen hiuslenkit ostanut s-marketista 3 euroa paketti. Paketissa hiuslenkkejä puolen vuoden tarpeisiin
Mä tilasin 100 kpl alle eurolla. Siitä olen antanut myös tutuille. Riittää varmaan 5 vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ensimmäisen sivun kommentteja ja totesin että suomalaiset maksaa mieluummin paskapalkkaa kiinalaisille kuin TES palkkaa suomalaisille. Meillä on Euroopan surkein työttömyysluku ja suomalaiset haluavat työttömiä paljon lisää vaikka se tietää lisää lainaa tai paremminkin enemmän veroja. Suomessa ei elä pyhällä hengellä pitkään.
Pohdi asiaa pidemmälle. Miksi Marimekko, Arabia, Muumimukit ym. tuotetaan Aasiassa halpatyövoimalla ja meillä siitä hyötyy ne, jotka suunnittelee typeriä kuvia tuotteisiin? Vertailun vuoksi, Muumimuki maksaa 20€ ja täysin sama Taiwanissa tehty muki ilman Muumin kuvaa maksaa 0,25 euroa. Käyttöarvo täysin sama. Tuolla 19,75€ erotuksella elätät käytännössä todella tehotonta byrokratiaa (julkista hallintoa verorahoilla jne) ja ihmisiä, jotka saavat hyötyä Muumin inc. patenteista ja siinä sivussa suunnittelijoita.
Ostat mitä tahansa, elätät aina jotain toista ihmistä. Minä elätän suomalaisia (myyjiä,suunnittelijoita, valmistajia,valmistuttajia) mieluummin kuin kiinalaisia. Suomessa sentään on lakipykälät ettei ihmisiä ihan kuole työnsä ääreen eikä nälkään. Lapsetkin saavat leikkiä lapsuutensa eikä työskentele kuin aikuiset. Arvovalintoja. Sinäkin omat arvosi kerroit. Minä en ole ihan noin lyhytkatseinen narsisti, ymmärrän tekojen seurauksia.
Olen ralistinen kapitalisti, en vasemmistolainen sosialisti. Annan mieluummin köyhälle tuhat euroa näppiin kuin kierrätän sen tonnin jonkin toimimattoman julkisen hallinnon kautta siten, että tonnistani jää 0,1 euroa annettavaa.
Eli kuvittelet sinisilmäisesti että ostaessasi temusta tonnilla, joku poloinen köyhä riistetty kiinalainen saa sen tonnin käteen? Taitaa saada aika tarkalleen sen 0,10€/h palkkaa ja loput menee joillekin välikäsille ja hallinnolle.
Siellä valtio määrää millä palkalla nuo tehtaiden työntekijät "saavat" työtään tehdä. Se paikka ei ole mikään demokratia vaan edelleenkin sosialistinen valtio, missä ei markkinaehtoisuus eikä ammattiliitto määrittele palkkoja
Suomi hukkuu omaan verotukseensa,tai on hukkunut jo,laskekaa hintoja niin joku mt potilas voi ostaakin sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaiset ihmiset toki uskovat, että kun kopio näyttää kuvassa samalta, niin sisuksetkin on samat
Ja kuvittelevat, että kun tuotteen saa Tokmannilta 50 eurolla ja Temusta 5 eurolla, laatu on sama :DDD
Tulos näkyy: ääliöt polttaa talojaan Temu-roskalla, josta puuttuu ylikuumenemissuojat ja sulakkeet. Maahantuoja vastaa tuotteen aiheuttamista vahingoista, eli vakuutus ei korvaa kun Temu-paskalla talosi poltat.
Suomalaisten naiivia hyväuskoisuutta käyttävät kauppiaat ja muu kusetusjengi härskisti hyväksi. Asiakkaan pitää aina olla ylitarkka kauppoissa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tilasin 100 kpl alle eurolla. Siitä olen antanut myös tutuille. Riittää varmaan 5 vuodeksi.
Säästit siis ihan kaksi euroa? Ostitko sillä rahalla kaupasta kaljaa vai tilasitko senkin temusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temu-trolli keksii kyllä tekosyyn sille miksi täyttää asuntonsa roskalla
Vai kirjoitteletko suoraan kiinasta?
Ei kumpaakaan. Temusta en ole tilannut koskaan, aliexpress on moneen asiaan mun valinta. Toisaalta juuri vkl tilasin sekä Ruskovillalta että North Outdoorilta perheelle vaatetta. Eli valmistakaa täällä, niin ostan täältä.
Vuosituhannen alussa kattelin miten Nokian alihankkijat ajettiin alas hivuttamalla pienissä erissä.... sitten meni koko matkapuhelin bisnes. Eikä kyllä saatu mitään parempaa tilalle, vuoden kestävää androidpaskaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeksi törmäsin tilanteeseen, jossa täysin sama tuote maksoi Temussa viidenneksen siitä mitä kotimaisessa verkkokaupassa. Jotkut perustelevat itselleenkin, että moninkertaisella hinnalla ostaminen on vastuullista, eivätkä he halua temuttaa.
Mistä sä tiedät, että se on täysin identtinen sen Suomessa myydyn kanssa? Niistä kun ei voi varmuudella sanoa, vaikka näyttäisivät samalta.
Kuinka monet kengät sinulla on?
Ai ne on kaikki 30 paria ihan tarpeellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytär katseli omaan asuntoonsa Kansainvälisiltä jättimarkkinoilta peltikylttejä hintaan 10-30 euroa.
Myöhemmin löysi TÄSMLLEEN SAMAT kyltit Temusta hintaan 2-5 euroa ja tilasi tietenkin sieltä useamman kerralla.
Yrittäjät myy Temun tuotteita kalliilla eteenpäin ja nauraa partaansa.
Peltikylttejä? Ihanko oikeasti pidät niitä tarpeellisina tavaroina joita ilman "köyhä" ei tule toimeen
Taas yksi esimerkki rojusta, jonka tarpeen temu on itse tilaajalle luonut
"Yrittäjät myy Temun tuotteita kalliilla eteenpäin ja nauraa partaansa."
Olen huomannut. Moni myy uskomattoman kovalla katteella. Käyn aina läpi Temun sivuston ettei käy niin että maksan euron parin tuotteesta 10-15e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta, osa tuotteista on ihan samanlaisia. Eräät askartelutarvikkeet, olin tilannut kotimaisesta verkkokaupasta, ja kun sattumalta näin temussa samanlaisia, tilasin. Ja olivat aivan samoja, tuotteissa muotin saumat samassa kohdassa jne. Jotkut neropatit v-lee että sielläkö on vain yksi tehdas joka tekee - no voi hyvinkin olla että tiettyä spesifia tuotetta Euroopan markkinoille tekee juuri yksi tehdas (tai tehdasrypäs).
Ja maahantuojan vastuu... mikä hemmetin vastuu. Vastuu toteutuu vasta, kun viallinen tuote sattumalta löytyy ja se pitää vetää takaisin. Siinä se. Onpa suuri vastuu. Takaisinveto. Ei siitä mitään ekstra-korvauksia saa.
Suurin osa tuodusta tavarasta pyörii meidän markkinoilla ihan testaamattomina ja valvomattomina. Itsekin entisenä vähittäiskauppiana tiedän että se vastuu on ihan sattumankauppaa, ei tulli pysäytä ja laboratoriotestaa JOKAISTA tuote-erää joka Kiinasta tulee. Vaan ne ovat pistokokeita. Ja kaikki, ihan kaikki käyttötavara tehdään Kiinassa. Harvoja poikkeuksia on, tyyliin Orthexin muovit tehdään Suomessa. Mutta tokmanni-tason käyttötavara - rätit, kipot, kupit, kosmetiikkatuotteiden pakkaukset - kaikki Kiinassa. Näin oli jo mun kauppiasaikoihin, eli 20 vuotta sitten. Ja nyt vasta on ihmiset muka heränneet, että Kiina. Että sinne valuu meidän rahat.
Se ei ole sama tuote, vaikka voi olla samalta tuotantolinjalta. Raaka-aineet halvemmat, tekijät uiguuriorjia ja lapsia. Ei työsuojelua, ei kemikaaliturvallisia, kts. Sanna Antikaisen Schein-maski joka turvotti koko naaman. On muuten vieläkin näkyvissä se turvotus.
Kyllä huomaa taas, että se matalamman älykkyyden omaava persuväestö vannoo Temun nimiin ja haluaa tuhota Suomesta loputkin työpaikat. Kiinan valtion bulvaanejahan persut on aina olleet, minkä Putinin nuoleksinnaltaan ehtivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät, että se on täysin identtinen sen Suomessa myydyn kanssa? Niistä kun ei voi varmuudella sanoa, vaikka näyttäisivät samalta.
Itse tilasin Temusta tuotteen parilla sadalla, sama tuote karvalakkiversiona suomalaiselta välikädeltä kuussataa. Tiedän, ettei ole väärennös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta, osa tuotteista on ihan samanlaisia. Eräät askartelutarvikkeet, olin tilannut kotimaisesta verkkokaupasta, ja kun sattumalta näin temussa samanlaisia, tilasin. Ja olivat aivan samoja, tuotteissa muotin saumat samassa kohdassa jne. Jotkut neropatit v-lee että sielläkö on vain yksi tehdas joka tekee - no voi hyvinkin olla että tiettyä spesifia tuotetta Euroopan markkinoille tekee juuri yksi tehdas (tai tehdasrypäs).
Ja maahantuojan vastuu... mikä hemmetin vastuu. Vastuu toteutuu vasta, kun viallinen tuote sattumalta löytyy ja se pitää vetää takaisin. Siinä se. Onpa suuri vastuu. Takaisinveto. Ei siitä mitään ekstra-korvauksia saa.
Suurin osa tuodusta tavarasta pyörii meidän markkinoilla ihan testaamattomina ja valvomattomina. Itsekin entisenä vähittäiskauppiana tiedän että se vastuu on ihan sattumankauppaa, ei tulli pysäytä ja laboratoriotestaa JOKAISTA tuote-erää joka Kiinasta tulee. Vaan ne ovat pistokokeita. Ja kaikki, ihan kaikki käyttötavara tehdään Kiinassa. Harvoja poikkeuksia on, tyyliin Orthexin muovit tehdään Suomessa. Mutta tokmanni-tason käyttötavara - rätit, kipot, kupit, kosmetiikkatuotteiden pakkaukset - kaikki Kiinassa. Näin oli jo mun kauppiasaikoihin, eli 20 vuotta sitten. Ja nyt vasta on ihmiset muka heränneet, että Kiina. Että sinne valuu meidän rahat.
Se ei ole sama tuote, vaikka voi olla samalta tuotantolinjalta. Raaka-aineet halvemmat, tekijät uiguuriorjia ja lapsia. Ei työsuojelua, ei kemikaaliturvallisia, kts. Sanna Antikaisen Schein-maski joka turvotti koko naaman. On muuten vieläkin näkyvissä se turvotus.
Vaihtuuko uiguurit muihin silloin kun linjalla tehdään Mr Tokmannille tavaraa?
Mä kulkisin alasti jos tuohon pitäisi mennä.... En kyllä tilaa vaatteitani Kiinasta, mutta usein ne kuitenkin on made in mis-lie.