Miksi Temusta tilattuja tuotteita kutsutaan krääsäksi? Samoja tuotteita myydään Suomessa ja muissakin Euroopan maissa
Temu-krääsää? Mitä se tarkoittaa ja miksi sitä kutsutaan krääsäksi? Samat tuotteet on myynnissä euroopassa moninkertaisella hinnalla.
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroja on laadunvalvonnassa, turvallisuudessa ja materiaaleissa. Näitä valvotaan kaupoissa mutta ei temussa.
Tuo ei selitä sitä että SAMAA tavaraa myyvät liikkeetkin täällä
Se ei ole samaa tavaraa. Samannäköistä voi olla.
Et pysty todistamaan, koska tuotteet tutkitaan pistokokein.
Usein on takaisinvetoja monien kotimaisten ketjujen myymissä tuotteissa.Niin, se osoittaa että järjestelmä toimii. Sen sijaan Temu-tavaraa ei valvota millään tavoin ja takaisinvetoja ei tietenkään ole. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että tuoteturvallisuus olisi Temussa jne kunnossa.
Lain mukaan tuotevastuu sekä EU:n vaatimien merkintöjen ja käyttöohjeiden teko kuuluvat maahantuojalle. Jos yksityinen ihminen tilaa EU:n ulkopuolelta, niin vastuu on yksin hänen, ei Temun.
Siinä mielessä testaukset, joita täällä tehdään Temun tavaroille, ovat myös harhaanjohtavia, koska useimmat virheet, joista täällä raportoidaan, ovat pieniä osia, puuttuvia varoituksia tai käyttöohjeita. Ne kaikki ovat EU:n ulkopuolelta tavaroita tilaavan vastuulla, ei Temun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeksi törmäsin tilanteeseen, jossa täysin sama tuote maksoi Temussa viidenneksen siitä mitä kotimaisessa verkkokaupassa. Jotkut perustelevat itselleenkin, että moninkertaisella hinnalla ostaminen on vastuullista, eivätkä he halua temuttaa.
Se on juuri tuota, että kun kaikki sanoo krääsäksi ja temuttamiseksi, niin sitten minunkin pitäisi.
Mutta sanokoot ihmiset mitä tahansa; jos minä saan Temusta 12-osaisen kuusiokoloavainsarjan samalla hintaa kuin kotimaisesta rautakaupasta yhden avaimen, niin eipä paljoa kiinnosta millä termillä sitä halutaan kutsua. Laatu on jotakuinkin samaa kuin kotimaasta ostetussa (ulkomaalaisessa) tuotteessa. Rautakauppaporvaria tietysti harmittaa, mutta minkäs teet kun on tää vapaa markkinatalous.
Kuusiokoloavainsarja voi olla ihan riskitön ja hyvä hankinta. Harkittuja ostoksia voin tehdä itsekin mutta kaikki mikä on jollain tavalla vaarallista jätän hankkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos samantasoinen riivipuristin maksaa Suomessa 60€ ja Temussa 10€ niin eipä tartte ihmetellä kumman ostan.
Joo joo, tätä te temuttajat aina hoette. Noin ison hintaeron vuoksi toki itsekin ostaisin temusta, jos siis tietäisin, että on oikeasti sama tuote. Mutta mistäpä sen etukäteen tietää, minkätasoinen se härpäke on, jonka kiinanpoijjaat temusta sulle lähettää. Niinpä, ei mistään.
Jo kauan ennen temua olen sormeni työntänyt kiinalaisen verkkokaupan pa$kaan niin, että oppirahani on maksettu. Ei enää koskaan. Laatu oli aina taattua ö-luokkaa, vaikka miten valikoi ja kerran onnistuivat heikolla hetkellä huijaamaankin pelkät rahat, pakettia ei koskaan tullut. Jo Temun kuvista näen läpi, että rihkamaa on ja tekoälyllä muka hienoja kuvia kiillotettu. Älkää hyvät ihmiset menkö tuohon lankaan.
Maailma hukkuu pa$kaan, kun jatkuvasti tilataan ihan turhaan heppoista krääsää. Onhan se kalliimpaa toki, kun ostaa kivijalasta tai luotetusta kotimaisesta verkkokaupasta, mutta laatu, turvallisuus, kuluttajansuoja ja ympäristöystävällisyys nyt vaan maksaa. Mieluummin ostan kyllä kalliilla kerran kuin halvalla 10 kertaa.
Tietty jos oikeasti on niin köyhä, ettei vaan ole muuten varaa johonkin oikeasti tarpeelliseen, niin ei kai siinä muukaan auta. Älkää kuitenkaan lapsille mitään lyijyvärileluja ostelko, mieluummin sitten vaikka itse teet vaan käpylehmät. Ja mitään teknistä varaosaa ei kannata, tuhoaa vaan koko laitteen. Kerran ostin itsekin polttoainesäiliön korkin temua vastaavasta, kun ei yksinkertaisesti mistään muualta löytynyt. Halpaan ruohonleikkuriin tuon juuri ja juuri uskalsi. Kalliimpaan en ostaisi, kun tiedä milloin sulaa polttoaineesta tai räjähtää käsiin kiristäessä. Yksinkertaistenkin osien toiminta on ei-kiinanromussa tarkemmin mietitty ja ehkä vuosien kehitystyön tulos. Sitä ei ES-sukupolvi ehkä ymmärrä. Aikaa, jolloin tekemiseen vielä keskityttiin.
Kun vasemmistolainen kipukroonikko pitkäaikaistyötön tilaa kiinasta 10€ tavaran itselleen = väärin
Kun kokoonuslainen yrittäjä tilaa sen 10€ lla ja myy 50€lla, se on oikein
Vierailija kirjoitti:
Kun vasemmistolainen kipukroonikko pitkäaikaistyötön tilaa kiinasta 10€ tavaran itselleen = väärin
Kun kokoonuslainen yrittäjä tilaa sen 10€ lla ja myy 50€lla, se on oikein
Kun kuluttaja sitten ostaa sen tavaran kokoomuslaiselta yrittäjältä ja tavara hajoaa niin kokoomuslaisen yrittäjän pitää korvata tavara ja sen aiheuttamat tuhot kuluttajalle.
Vasemmistolainen kipukroonikko tavaran rikkoutuessa voi yrittää saada kiinasta korvausta, todennäköisyys saada mitään on aika pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se roju ja krääsä mitä ihmiset noista kaiken maailman nettikaupoista ostelee on pelkkää turhaa, tarpeetonta, heikkolaatuista, halpaa ja roskaa.
Mistä niin päättelet? Ei kai kukaan osta sellaista mitä ei halua eikä tarvitse? Ei temusta, eikä muualtakaan. Minä ainakin olen tilannut temusta itselleni tarpeellisia asioita, jotka jokatapauksessa olisin jostain ostanut. Siksi temusta, kun sielläon loputtomat valikoimat, ja kaikki paljon halvempaa kuin vastaavat tuotteet muualla. Olen tilannut esmimerkiksi käytävämaton, keittiön hanan, kotelon aurinkolaseille, pesupusseja pesukoneeseen sukille ja alusvaatteille, laukun, kenkiä ja vaatteita. Mikään noista ei ole ollut minulle tarpeetonta.
Tässä ketjussakin nyt jo väitetty tarpeelliseksi tavaraksi tukkupaketti tavallista teippiä, peltikylttejä, hiuslenkkejä ja pidikkeen pidikettä
Se ettet itse noita tarvitse, ei tarkoita ettei kukaan muukaan. Meillä teippi ja hiuslenkit on tarpeellisia.
Tukuittain tilattuna vai, jo on mahdoton teipin kulutus? Itse olen hiuslenkit ostanut s-marketista 3 euroa paketti. Paketissa hiuslenkkejä puolen vuoden tarpeisiin
Mä tilasin 100 kpl alle eurolla. Siitä olen antanut myös tutuille. Riittää varmaan 5 vuodeksi.
Säästit siis ihan kaksi euroa? Ostitko sillä rahalla kaupasta kaljaa vai tilasitko senkin temusta?
Ensinnäkin s-marketin hiuslenkkejä menee tämän ketjun mukaan 2 pakettia vuodessa, 5 vuoden ajan, 3€ kerta = 30 euroa. Säästö silloin 1 euron megapakkaukseen on 29€.
Jos tuon saman säästön saisi jokaisesta pikkutavarasta 5 vuoden ajalta niin puhutaan tonnista jo 7 tavaran vuosivaihdilla.
Hiuslenkeissä ja hiusdonitseissa on varsinkin aivan älytön kate Suomessa. Itse en ainakaan parilla pärjää, jos haluaa tehdä vaikka lettejä tai nutturoita pitkiin hiuksiin. Yhtään juhlavampaa kampausta jos haluaa niin ei siihen mikään arjen perusponnari riitä.
Samoja tavaroita kivijalkaliikkeetkin myymät. Monet ovat katsoneet että ihan pakkausta myöten sama. En usko että identtiset tavarat ovat eri linjastoilla tehtyjä.
Ostan Kiinasta sellaisia tuotteita, joita Suomessa ei myydä.
Kiinan CE merkintä tarkoittaa china export.
Vierailija kirjoitti:
Minulle lapsesta asti opetettu ettei netistä pidä ostaa vaatteita, tekstiilejä, elintarvikkeita, kosmetiikkaa, meikkejä, pelejä, elokuvia eikä elektroniikkaa. Ja saman olen opettamassa omille lapsillenikin.
Köyhä elämä
Se on juuri tuota, että kun kaikki sanoo krääsäksi ja temuttamiseksi, niin sitten minunkin pitäisi.
Mutta sanokoot ihmiset mitä tahansa; jos minä saan Temusta 12-osaisen kuusiokoloavainsarjan samalla hintaa kuin kotimaisesta rautakaupasta yhden avaimen, niin eipä paljoa kiinnosta millä termillä sitä halutaan kutsua. Laatu on jotakuinkin samaa kuin kotimaasta ostetussa (ulkomaalaisessa) tuotteessa. Rautakauppaporvaria tietysti harmittaa, mutta minkäs teet kun on tää vapaa markkinatalous.