Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ottaa päähän tää loputon köyhyys!

Vierailija
29.06.2026 |

Jatkuvasti joutuu stressaamaan ehtiikö joku raha tulla tilille ajoissa. Kaiken muun rahasta stressaamisen ja ankeuden lisäksi tietysti. Mutta jatkuva epävarmuudessa eläminen on mun mielestä kaikkein raskain osuus.

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en kans tykkää. Yllättävä meno vei puskurirahat ja sen jälkeen on joka ostos pitänyt laskea. Sapettaa ihan sairaasti. Vaikka olen pihistellyt, niin ei vaan saldoa saa nousemaan takaisin.

Mikä on yllättävä meno?

Mulle tällaisia on olleet esim. pyykinpesukoneen hajoaminen ja muutto.

Ap

Aivan käyttökelpoisen pesukoneen saa kierrätyskeskuksesta muutamalla kympillä ja tuo munkin Indesit joka maksoi 40€ ja toiminut jo 7 vuotta ja tämä Asus tietokone maksoi 15€ Työttömänä kannattaa miettiä mihin on rahaa niin ei tarvitse itkeä jollain anonyymillä vauvapalstalla

Köyhällä vaan ei ole varaa ottaa sitä riskiä, että se muutaman kympin kone (joka kuljetuksineen onkin lähemmäs 100 euroa) hajoaakin kuukauden käytön jälkeen. Mieluummin uusi edullinen kone, joka toimii takuulla monta vuotta.

Ap

Onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia juurihan sanoin että tuo kone kestänyt jo 7 vuotta Taksillako sinäkin kuljettelet uutta pesukonettasi kun noin kallista ? Älä sitten helvetti itke rahapulaasi kun kerran on varaa törsätä !

Jos sun kone on kestänyt 7 vuotta, niin ei se tarkoita sitä, että kaikki kierrätyskeskuksen koneet kestää yhtä pitkään ehjinä. Täysin arpapeliä mitä sieltä saa.

Pesukoneen kuljettamiseen tarvitaan pakettiauto ja kaksi kantajaa, ei niitä ilmaiseksi mistään saa. Mulla ei ole varaa törsätä kohteisiin, jotka sisältää suuren epäonnistumisen riskin. Kaiken on mentävä kerralla oikein.

Ap

Samaten pesukoneen asennus maksaa. Toki voi itsekin asentaa, mutta jos ei ole kokemusta niin siinä on sitten taas vesivahingon riski.

Tosi vaikeaa laittaa kaksi letkua paikalleen ja töpseli seinään. Kyllä siihen tarvitaan vähintään viiden vuoden koulutus ja maisterin paperit.

Pesukoneen asennuksessa tärkeintä on, että liitokset ovat varmasti tiiviit, letkut oikein reititetty ja viemäri toimii niin ettei tule vuotoja tai paineongelmia. Pienikin virhe voi aiheuttaa ison vesivahingon ja tuhansien laskun. Aloittelija tekee usein virheitä kuten: jättää tiivisteen huonosti paikalleen, kiristää liikaa tai liian vähän letkuliitosta, unohtaa tarkistaa että poistoletku on kunnolla kiinni tai asentaa sen niin että vesi pääsee valumaan väärin. 

Kyllä ne myyjäliikkeen "asentajat" on usein surkeampia tuhertajia kuin asiakas. Eräänkin kerran saanut korjata "ammattilaisen" jälkiä ja olen kuitenkin ihan eri alan osaaja ja keski- ikäinen mummeli.  

Vierailija
122/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kuitenkaan niin epätoivoiseen tilanteeseen joutunut, että olisit harkinnut töihin menemistä?

Mitä jos on vaikka vaikean kroonisen sairauden vuoksi köyhä?

Laiskuus on ikävä krooninen sairaus.

No mites vaikkapa aivohalvaus tai multippeliskleroosi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko raha tilille ajoissa, tulevat yleensä, jos ei ole mitään erikoista ilmassa. Sekä korvaukset että tili tulee aina ajallaan, jolloin ihminen itse pystyy suunnittelemaan menot sen mukaan. Mitkä rahat eivät ole tulleet ajallaan, erikoinen ilmiö, en nyt oikeen pysyny perässä.

Tällä hetkellä odottelen viimeistä ansiosidonnaisen erää sekä päätöstä asumistuesta, yleistuesta ja opintolainan korkoavustustuksesta (ja kohta myös toimeentulotuesta). Ei mitään tietoa milloin noi päätökset tulee.

Ap

Voit soittaa ja hoputtaa jos ei ala päätöstä kuulua kuukauden jälkeen. Nyt on vielä kesälomat niin viivästyy. Itse laitoin kelalle viestiä kerran että joko se olis minun vuoro saada ruokarahaa ja päätös tulikin parissa päivässä.

Vierailija
124/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te ne rahat oikein laitatte? Itse ansiotyössä, yrittäjänä ja sijoittajana. Palkka 6200 ja käteen jää nelisen tonnia ja tulisin jo sillä pelkästään toimeen. Oman firman duunit ja sijoitustuotot ihan ylimääräistä.

Vierailija
125/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kuitenkaan niin epätoivoiseen tilanteeseen joutunut, että olisit harkinnut töihin menemistä?

Jumalattoman väsynyt läppä idiootilta joka ei seuraa aikaansa. Vaihda levyä ja selaa muutakin kuin onlyfansia.

Vierailija
126/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa nyt olla niin että täältä et saa apua tilanteesi 

Vertaistukea voi aina pyytää ja saada. Kyllä kohtalotovereita tästä maasta tänä päivänä löytyy.

Vierailija
127/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä , ei huolta huomisesta.

Odota vaan vuoroasi, kyllä eläkeläisten etuudetkin leikataan kohta.

Vierailija
128/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvät joutuu stressaamaan, että riittääkö oma työsuoritus työpaikan pitämiseen ja samoin, että riittääkö rahat elämiseen.

Pääset siis puolella stressillä töissäkäyviin verrattuna.

Miten niin? Työssä käyvä saa enemmän rahaa käyttöönsä, joten stressi rahasta on pienempi. Työtön joutuu stressaamaan vielä enemmän rahan puutetta, vaikka säästyykin työhön liittyvältä riittämättömyyden tunteelta. Työtön on kuitenkin vapaata riistaa ja saa jatkuvaa arvostelua siitä, että ei ole työelämässä. Sekin stressaa. Saa myös jännittää, saako hakemansa työn ja yleensä joutuu pettymään, kun ei saa.

Vierailija
129/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa nyt olla niin että täältä et saa apua tilanteesi 

Tämä on keskustelupalsta. Apuahan se keskustelukin voi olla.

Vierailija
130/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole mitään toivoakaan, että tilanne paranisi lähitulevaisuudessa. Veronpalautustenkin kanssa joutuu miettimään, ettei vahingossakaan käytä senttiäkään mihinkään ylimääräiseen. Voi vttu tätä elämää.

Ap

Mistä niitä veronpalautuksia tulee, kun et maksa verojakaan?

Voi hyvä luoja. Mieti.

Ap

Väitätkö, että maksat tuista niin paljon veroja, että saat palautuksiakin?

Saan veronpalautusta työmarkkinatuesta n. 800 euroa elokuussa. Ennakko oli 20% ja oikea prosentti olisi 13%. /Eri

Vierailija
131/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEI! Mutta nyt ON kuuma vinkki tuohon ongelmaan!

MENE  T  Ö  I  H  I  N !!!!!!

Jo yli 1.5 miljoonaa suomalaista on hoksannut, että skippaamalla demarilojumisen & loisinnan menemällä TÖIHIN!, rahahuolet väistyvät!!!

Mikä se sellainen työ on? Kerroppa ihan oikeasti? Minä olen ollut 21 vuotta vakityössä ja joudun tekemään samalla tavalla kuin AP. Odottamaan että ehtiikö rahat tulla tilille ennenkuin ulosottomies niitä käyttää... Kun sieltä töistä ei saa nykyään sitä kuuluisaa palkkaa niinkuin sai vielä edellisen hallituksen aikana. 

Tulee nyt helvetti vain väkisinkin mieleen, että onko se yhteiskunnan TAI työnantajien vika, että yksilö on niin saatanan tyhmä kuin vasemman jalan saapas että on hankkinut itselleen velat, joita vouti perii???? Niitä velkoja tuskin kukaan on ase ohimolla pakottanut ottamaan?!

Kyseessä on VAIN JA AINOASTAAN, omista töhöilyistä seuraava rankku, siitä on ihan turha ulista. Aikuiset ihmiset nyt vain joutuu elämässä kantamaan vastuuta tekemisistään, päätöksistään ja elämänvalinnoistaan, niistä on ihan turha ulista varsinkaan kun ne valinnat on ihan itse suoritettuja.

Minun tekemilläni valinnoilla rahaa tulee 2 vkon välein, enkä edes monesti tiedä milloin on tilipäivä, kun se ei niin kiinnosta kun tiedän että pörssissä ON painetta ilman sen jatkuvaa seuraamistakin. On helppoa olla ja elää kun rahulia=ON! eikä sitä tarvi kytätä Hela Tiden. Siihen auttaa kun ei ole hankkinut itseään ulosottoon eikä muitakaan ongelmia elämäänsä. Ja se tärkein, ON MENNYT  T Ö I H I N !

Elämässä voi tulla vaikeuksia ihan hankkimattakin. Jos sinulla on elämä mennyt suunnitelmien mukaan, kiitä luojaasi. Monilla ei ole mennyt. Kaikkien maailman ihmisten elämä on täysin tuurista kiinni. Ylpeys käy lankeemuksen edellä, mieti jo valmiiksi mitä sanot kun elämä viimein kolhii sinuakin. Sekin päivä tulee vielä. 

Vierailija
132/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Laitteen hajoaminen. Tietokone.

Mikä yllättävä meno sellainen on? Jokainenhan sen tietää, että laite voi myös hajota. 

Harva siihen jatkuvasti on varatunut ylimääräisellä rahalla, että joku laite voi hajota kohta. Sullako on koko ajan takaraivossa, että ihan heti kohta pian voi jääkaappi, auto, tietokone tm. hajota, laitanpa tonneja sivuun niitä varten?

No on! Sepähän se! En vielä ole tullut yllätetyksi. Ja mikään näistä varautumisrahoista ei ole jäänyt käyttämättä! Olen pistänyt syrjään tietokonetta, näyttöä/telkkaria, jääkaappia, tiskikonetta, pyykkomaattia ja autoa varren rahat 2-kymppisestä lähtien. Yleensä ne ovat hajonneet n. 2-3 vuotta teknisen käyttöikänsä päättymisen jälkeen. Telkkari tekee poikeusta, on nyt ylittänyt arvioidun käyttöikänsä 8:lla vuodella.

Tällä hetkellä hermostuttaa autoa varten varattu rahamäärä, kun nykynen on jo tiensä päässä, mutta korvaavan hankintaan tarkoitetusta rahasta uupuu tonneja.

Kyllä minä ainakin tiedostan koko ajsn että käyttötavarat kuluvat. Asuntokin!

-eri

Vierailija
133/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo yli 1.5 miljoonaa suomalaista on hoksannut, että skippaamalla demarilojumisen & loisinnan menemällä TÖIHIN!, rahahuolet väistyvät!!!

Joo joo. Vaihda jo levyä. Te mulkut, jotka olette tehneet jo satavuotisen työuran jollain alalla ja olette kuin ihmeen kaupalla välttyneet kortistoon potkimiselta, elätte jossain kuplassa ja luulette että tässä maassa, näinä tämmöisiä aikoina, töihin mennään tuosta noin vaan. Ei tarvi edes työhakemusta tehdä mihinkään, saati soitella, sen kun menee vaan jonkun firman ovesta sisään ja ilmoittaa että tereeve! Mä tulen tänne nyt töihin! Niin itsekseen se töihin meno vaan onnistuu. Sitten pomon kanssa sovitaan palkasta, että 900 euroa kuukaudessa verokortilla ja 12000 euroa kuukaudessa pimeästi. 

Onhan se mukavaa, kun on itsellä käynyt sellainen tuuri elämässä, mikä ei käy kuin harvoille ja valituille. Ei tarvi ihmetellä, mistäkö on mahtanut keltainen neste nousta päähän. Se on kun on saatu liian paljon liian nopeasti ja aivan liian helposti. Isi tuli aikoinaan jenkeistä Suomeen ja äiti pääsi rikkaisiin naimisiin. Itsestä tuli sitten elämässä kaiken helpolla saanut ylimielinen mulkku. 

Eipähän ollut!

Ensi vuonna tulee 20 v. vakinaisena vasta täyteen, ja siitäkin ajasta useampi vuosi yhteenlaskettuna ollut lomautettuna.

Että se siitä "100 vuotta onnea ja auvoa" :D

Teille helvetin naukuville demarihaahkoille ei tunnu menevän jakeluun perusasiat, Tulot / Menot PITÄÄ OLLA tulopainotteisesti ylijäämäisiä ja joka tilistä PITÄÄ jäädä ylimääräistä. Te haahkathan syötte enemmän kuin kukaan tässä universumissa kerkeää teidän elätykseenne tienata. Kun pitää joka vtun välissä olla tilaamassa kynttilöitä ja tuikkukuppeja tai muuta haistapaska tauhkaa, vaikka nurkat sitä on entuudestaankin väärällään. Se on se teidän perusahne luontenne, koko aika pitää olla jotain saamassa, minkä vuoksi teillä ei koskaan rahat riitä mihinkään. Ei omat eikä varsinkaan muiden kustantamat kelarahat.

Hyi kamala kun olet vastenmielinen ihminen 

Vierailija
134/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sellainen työ on? Kerroppa ihan oikeasti? Minä olen ollut 21 vuotta vakityössä ja joudun tekemään samalla tavalla kuin AP. Odottamaan että ehtiikö rahat tulla tilille ennenkuin ulosottomies niitä käyttää... Kun sieltä töistä ei saa nykyään sitä kuuluisaa palkkaa niinkuin sai vielä edellisen hallituksen aikana. 

Jaa,en ole kuullutkaan että normaalista töistä ei makseta palkkaa.Ulosotto on sinun oma vika,itse olet asiasi sössinyt.

Vierailija
135/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki on niin perkeleen kallistakin. Ei huvita lähteä mihinkään tai tehdä mitään, kun sekin maksaa. Mulla pyörii nyt kuivausrumpu, ja jopa sen käyttäminen stressaa sähkönkulutuksen takia- vaan eipä kuivu pyykki viidettä päivää jatkuneessa sadesäässäkään. 

Mansikat 7,95€/rasia. 

Vmp.

Vierailija
136/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko raha tilille ajoissa, tulevat yleensä, jos ei ole mitään erikoista ilmassa. Sekä korvaukset että tili tulee aina ajallaan, jolloin ihminen itse pystyy suunnittelemaan menot sen mukaan. Mitkä rahat eivät ole tulleet ajallaan, erikoinen ilmiö, en nyt oikeen pysyny perässä.

Tällä hetkellä odottelen viimeistä ansiosidonnaisen erää sekä päätöstä asumistuesta, yleistuesta ja opintolainan korkoavustustuksesta (ja kohta myös toimeentulotuesta). Ei mitään tietoa milloin noi päätökset tulee.

Ap

Asutko yksin?

En asu yksin.

Ap

No sitten puolisosi pitää maksaa enemmän kuluja.

Enää puuttuu vaan se puoliso.

Ap

Kenen kanssa sitten asut yhdessä?

Vierailija
137/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en kans tykkää. Yllättävä meno vei puskurirahat ja sen jälkeen on joka ostos pitänyt laskea. Sapettaa ihan sairaasti. Vaikka olen pihistellyt, niin ei vaan saldoa saa nousemaan takaisin.

Mikä on yllättävä meno?

Näin työmarkkinatukilaisena, jonka eläkkeellä oleva puoliso saa n. 1000 euroa eläkettä kuukaudessa yllättäviä menoja tänä vuonna oli puolison vakava sairastuminen. Maksukatto 815 euroa ehti hänellä jo täyttyä, mutta sairaalapäivät maksavat senkin jälkeen. Nyt taitaa olla kohta 2000 euroa mennyt hoitomaksuihin, lääkkeitä en edes laske. Itselläkin oli eräs sairaalaoperaatio ja siihen liittyvät lääkärikäynnit. Auto ei mennyt katsastuksesta läpi, tuli korjauksista ja uusintakatsastuksesta ylimääräistä laskua. Nyt on kutsu ristiäisiin 200 km päähän eli siitäkin tulee kuluja. Onneksi on säästöjä. Työmarkkinatuki ei riitä. /Eri

Vierailija
138/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Mulle tällaisia on olleet esim. pyykinpesukoneen hajoaminen ja muutto.

Ap

Olen töissä käyvä ihminen ja olen käynyt pesemässä pyykit lapseni luona, kun ei ole tullut mieleenkään ostaa tähän sotkuun enää uutta pesukonetta. 

Kaikilla ei ole mahdollisuutta käydä jonkun muun luona, eikä asu semmoisessa paikassa että olisi pyykkitupa tai itsepalvelupesula vieressä käytettävissä.

Mene joen varteen pesemään pykit hakkaamalla päätä rantakallioon.

Mikä sun elämässä on pilalla kun olet noin häijy? Terve hyvinvoiva ihminen ei puhu toisille tuolla tavalla, edes vitsillä.

Vierailija
139/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua ottaa päähän tämä köyhien koko ajan jatkuva marina. Ei tämä aikuisuus ole helppoa kenellekään. 

Huomattavasti helpompaa "aikuisuus" on silloin, kun on työpaikka ja säännöllinen tilipäivä.

Ap

Näin yrittäjänä niitä säännöllisiä tilipäiviä ei ole. 

Kenenkään elämä ei ole yhtä vaikeaa kuin yrittäjän! Palkkaa ei voi nostaa, lomia ei voi pitää ja on tehtävä töitä kellon ympäri ilman kiitosta. Mieluummin sitä eläisi tukien varassa.

Sen kun sitten valitset työttömyyden, tosin taitaa olla jonkinmoinen karenssi, johon joudut ensin säästämään. Ehkä saat yrityksesi myynnistä karenssiajalle toimeentulon.

Vierailija
140/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalattoman väsynyt läppä idiootilta joka ei seuraa aikaansa. Vaihda levyä ja selaa muutakin kuin onlyfansia.

Ihmeellistä kun toiset marisevat työttömyydestä ja toiset saa työpaikan tai vaihtavat työpaikkaa kun vaan haluavat.19-v.nuorikin pääsi heti kokoaikatöihin .paikkaan johon haki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi