Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ottaa päähän tää loputon köyhyys!

Vierailija
29.06.2026 |

Jatkuvasti joutuu stressaamaan ehtiikö joku raha tulla tilille ajoissa. Kaiken muun rahasta stressaamisen ja ankeuden lisäksi tietysti. Mutta jatkuva epävarmuudessa eläminen on mun mielestä kaikkein raskain osuus.

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua ottaa päähän tämä köyhien koko ajan jatkuva marina. Ei tämä aikuisuus ole helppoa kenellekään. 

Kyllä se työssäkäyville on huomattavasti helpompaa kuin työttömille. On kokemusta molemmista vaikka tein matalapalkkatyötä parikymmentä vuotta.

Ei välttämättä

-eri

Vierailija
142/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en kans tykkää. Yllättävä meno vei puskurirahat ja sen jälkeen on joka ostos pitänyt laskea. Sapettaa ihan sairaasti. Vaikka olen pihistellyt, niin ei vaan saldoa saa nousemaan takaisin.

Mikä on yllättävä meno?

Mulle tällaisia on olleet esim. pyykinpesukoneen hajoaminen ja muutto.

Ap

Aivan käyttökelpoisen pesukoneen saa kierrätyskeskuksesta muutamalla kympillä ja tuo munkin Indesit joka maksoi 40€ ja toiminut jo 7 vuotta ja tämä Asus tietokone maksoi 15€ Työttömänä kannattaa miettiä mihin on rahaa niin ei tarvitse itkeä jollain anonyymillä vauvapalstalla

Pienissä tukituloissa "muutama kymppi" on jo iso raha. En tiedä, mitä itse pesukone Kierrätyskeskuksessa nykyään maksaa, mutta se pitää myös saada kuljetettua ja vanha rikkinäinen kone hävitettyä.

Kierrätyskeskuksen kuljetuksen perushinta (44 € sama kunta tai 49 € yli kuntarajan) pitää sisällään pesukoneen toimituksen asunnon ovelle asti, jos talossa on hissi tai asunto sijaitsee katutasossa. Jos asuntoon täytyy kantaa painava pesukone portaita pitkin ilman hissiä, kuljetukseen saatetaan veloittaa erillinen kerros- tai kantolisä. Kierrätyskeskuksen kuljetuspalvelu vain tuo laitteen perille. Kuljettajat eivät kytke uutta pesukonetta vesi- tai sähköverkkoon eivätkä irrota vanhaa konetta puolestasi. Jos haluat, että kuljetuksen yhteydessä otetaan vanha rikkinäinen tai käytöstä poistettu pesukone mukaan kierrätykseen, tästä paluukuormasta on sovittava ja maksettava erikseen kuljetusta tilatessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko raha tilille ajoissa, tulevat yleensä, jos ei ole mitään erikoista ilmassa. Sekä korvaukset että tili tulee aina ajallaan, jolloin ihminen itse pystyy suunnittelemaan menot sen mukaan. Mitkä rahat eivät ole tulleet ajallaan, erikoinen ilmiö, en nyt oikeen pysyny perässä.

Tällä hetkellä odottelen viimeistä ansiosidonnaisen erää sekä päätöstä asumistuesta, yleistuesta ja opintolainan korkoavustustuksesta (ja kohta myös toimeentulotuesta). Ei mitään tietoa milloin noi päätökset tulee.

Ap

Asutko yksin?

En asu yksin.

Ap

No sitten puolisosi pitää maksaa enemmän kuluja.

Enää puuttuu vaan se puoliso.

Ap

Kenen kanssa sitten asut yhdessä?

Lapseni kanssa.

Ap

Vierailija
144/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko raha tilille ajoissa, tulevat yleensä, jos ei ole mitään erikoista ilmassa. Sekä korvaukset että tili tulee aina ajallaan, jolloin ihminen itse pystyy suunnittelemaan menot sen mukaan. Mitkä rahat eivät ole tulleet ajallaan, erikoinen ilmiö, en nyt oikeen pysyny perässä.

Tällä hetkellä odottelen viimeistä ansiosidonnaisen erää sekä päätöstä asumistuesta, yleistuesta ja opintolainan korkoavustustuksesta (ja kohta myös toimeentulotuesta). Ei mitään tietoa milloin noi päätökset tulee.

Ap

Asutko yksin?

En asu yksin.

Ap

No sitten puolisosi pitää maksaa enemmän kuluja.

Enää puuttuu vaan se puoliso.

Ap

Kenen kanssa sitten asut yhdessä?

Lapseni kanssa.

Ap

Sitten pitää vaan hommata uusi ukko.

Vierailija
145/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap:lla kova niin kiire työttömänä on ettei tukia ehdi odottelemaan? 

Vierailija
146/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole mitään toivoakaan, että tilanne paranisi lähitulevaisuudessa. Veronpalautustenkin kanssa joutuu miettimään, ettei vahingossakaan käytä senttiäkään mihinkään ylimääräiseen. Voi vttu tätä elämää.

Ap

Mistä niitä veronpalautuksia tulee, kun et maksa verojakaan?

Voi hyvä luoja. Mieti.

Ap

Tilaa verokortti etuuksille, niin saat veron pieneksi eikä tule palautuksia. 

Vierailija
147/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ansiosidonnaisen pitäisi tulla siten, että tietää, muista en valitettavasti osaa sanoa, en nauti noista tuista mitään, odottavan aika on pitkä ja hitauttakin on, syynäävät kaikki eivätkä pidä mitään kiirettä.

Vierailija
148/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti jotkut ovat kateellisia sinullekin, ainakin tällä palstalla olen havainnut sellaisen ilmiön.

Vierailija
149/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voit soittaa ja hoputtaa jos ei ala päätöstä kuulua kuukauden jälkeen. Nyt on vielä kesälomat niin viivästyy. Itse laitoin kelalle viestiä kerran että joko se olis minun vuoro saada ruokarahaa ja päätös tulikin parissa päivässä.

Tuo soittaminen Kelaan kerjäten ruokaraa on kyllä kyseenalainen hoputuskeino. Hakijoita on muitakin kuin sinä ja käsittelijöitä vähennetty, odottelet nyt vain kiltisti !

Vierailija
150/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap! Olen aikanaan itsekin elänyt ”suustasuuhun” joten tiedän sen jatkuvan painolastin, kun mitään ylimääräistä ei voi tehdä. Hyvä, että sai pakolliset laskut maksettua ja ruokaa pöytään. Nyt tilanteeni jo paljon parempi. Toivon sulle jaksamista ja uskoa parempaan. 

Vierailija
151/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetointi. Kun eron jälkeen heräsin rahattomuuteen, ystäväni, kirjanpitäjä, kehoitti laittaa kaikki kulut ylls.

Kuinka kauan televisio kestää, ostanko halvan käytetyn seuraavaksi

Miten sängyt, kestääkö seuraavat 10 v

Tein vaihtokauppoja ja sain pussillisen minihammastahnoja. Toiselta ison säkkn shampoota. Paljonko sähkölasku on ollut ja paljonko on noussut jne.

Itse mm jos sain vaikka myytyä kirppiksellä jotain, ostin kaappiin kuivamuonaa sillä rahalla

Puskurin aloitin 2 eurosta ja sitä vähitellen kasvatin

Vierailija
152/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Laitteen hajoaminen. Tietokone.

Mikä yllättävä meno sellainen on? Jokainenhan sen tietää, että laite voi myös hajota. 

Harva siihen jatkuvasti on varatunut ylimääräisellä rahalla, että joku laite voi hajota kohta. Sullako on koko ajan takaraivossa, että ihan heti kohta pian voi jääkaappi, auto, tietokone tm. hajota, laitanpa tonneja sivuun niitä varten?

Todellakin pitäisi ymmärtää laittaa rahaa jemmaan. Onhan se raha ennen pitkää kuitenkin löydyttävä, niin helpompi on laittaa säästöön pikkusummia kuin yhtäkkiä persaukisena hankkia satasia esim pesukoneeseen. 
Mutta, siksi näitä voivotteluita kuulee kun eihän niitä rahoja saa kuollessaan mukaansa. 

Vierailija
153/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kuitenkaan niin epätoivoiseen tilanteeseen joutunut, että olisit harkinnut töihin menemistä?

Jumalattoman väsynyt läppä idiootilta joka ei seuraa aikaansa. Vaihda levyä ja selaa muutakin kuin onlyfansia.

Ihmeellistä kun toiset marisevat työttömyydestä ja toiset saa työpaikan tai vaihtavat työpaikkaa kun vaan haluavat.19-v.nuorikin pääsi heti kokoaikatöihin .paikkaan johon haki.

No ainahan se jollakin on se hyvä tuuri. Jos haetaan yhtä kesätyöntekijää Puuiloon ja hakijoita on 2000. Yksi onnekas valitaan, loput 1999 jää ilman. Ei niitä työpaikkoja vaan ole kaikille, tosiasia on se. Toisaalta pieni vaikeus työnhaussa on vaan hyväksi, ettei ihmisestä tule kusipää joka ilakoi nimettömänä netissä toisten epäonnelle.

Vierailija
154/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Mikä yllättävä meno sellainen on? Jokainenhan sen tietää, että laite voi myös hajota. 

Harva siihen jatkuvasti on varatunut ylimääräisellä rahalla, että joku laite voi hajota kohta. Sullako on koko ajan takaraivossa, että ihan heti kohta pian voi jääkaappi, auto, tietokone tm. hajota, laitanpa tonneja sivuun niitä varten?

Itse asiassa suurin osa kyllä osaa varautua koko elämänsä ajan siihen tosiasiaan että jonakin päivänä taatusti jokainen kone kodissa hajoaa. Elämänkokemus sanoo että usein useampia peräkanaa. Kotivakuutus otetaan sen vuoksi. Samoin kuin eläintä hankkiessa pitää varautua eläinlääkärikuluihin, pitää autoa tai kodinkonetta hankkiessa varautua niiden särkymiseen ja uuden ostamiseen (korjata kun ei kannata nykyään). Samoin kun menet töihin tai alat harrastamaan jotain tapaturma-altista, otat vakuutukset, tai työnantaja vakuuttaa sinut. Typeryyttä jättää herranhaltuun kaikki. Fiksut säästää puskuria reilusti. 

Vierailija
155/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla euroa täs tulee Viking Loton oikeat numerot keskiviikoksi 7,12,25,33,34,38

Vierailija
156/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ansiosidonnaisen pitäisi tulla siten, että tietää, muista en valitettavasti osaa sanoa, en nauti noista tuista mitään, odottavan aika on pitkä ja hitauttakin on, syynäävät kaikki eivätkä pidä mitään kiirettä.

Viimeinen erä ei tule normaalisti, kun hain sitä lyhyemmältä ajanjaksolta.

Ap

Vierailija
157/157 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Itse asiassa suurin osa kyllä osaa varautua koko elämänsä ajan siihen tosiasiaan että jonakin päivänä taatusti jokainen kone kodissa hajoaa. Elämänkokemus sanoo että usein useampia peräkanaa. Kotivakuutus otetaan sen vuoksi. Samoin kuin eläintä hankkiessa pitää varautua eläinlääkärikuluihin, pitää autoa tai kodinkonetta hankkiessa varautua niiden särkymiseen ja uuden ostamiseen (korjata kun ei kannata nykyään). Samoin kun menet töihin tai alat harrastamaan jotain tapaturma-altista, otat vakuutukset, tai työnantaja vakuuttaa sinut. Typeryyttä jättää herranhaltuun kaikki. Fiksut säästää puskuria reilusti. 

Tukien varassa elävä ei voi säästää mitään puskuria ja kotivakuutuksesta ei ole mitään apua silloin, kun laitteet hajoavat vanhuuttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän