Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ottaa päähän tää loputon köyhyys!

Vierailija
29.06.2026 |

Jatkuvasti joutuu stressaamaan ehtiikö joku raha tulla tilille ajoissa. Kaiken muun rahasta stressaamisen ja ankeuden lisäksi tietysti. Mutta jatkuva epävarmuudessa eläminen on mun mielestä kaikkein raskain osuus.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tietokone hajonnut jo yli 10 vuotta sitten enkä ole vieläkään hankkinut uutta. 

Minä en ilman tietokonetta olisi. Koska katson sieltä myös ohjelmia.

Valintoja, valintoja ja valintoja. 

Vierailija
82/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta, itse tienaan yli 100.000€/vuosi ja joutuu euroja laskemaan, että riittävät. Suurin syy se, että palkastani varastetaan puolet aikuislapsien elättämiseen. On tämä hullu maa! Onneksi en vietä täällä loppu elämääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en kans tykkää. Yllättävä meno vei puskurirahat ja sen jälkeen on joka ostos pitänyt laskea. Sapettaa ihan sairaasti. Vaikka olen pihistellyt, niin ei vaan saldoa saa nousemaan takaisin.

Mikä on yllättävä meno?

Mulle tällaisia on olleet esim. pyykinpesukoneen hajoaminen ja muutto.

Ap

Aivan käyttökelpoisen pesukoneen saa kierrätyskeskuksesta muutamalla kympillä ja tuo munkin Indesit joka maksoi 40€ ja toiminut jo 7 vuotta ja tämä Asus tietokone maksoi 15€ Työttömänä kannattaa miettiä mihin on rahaa niin ei tarvitse itkeä jollain anonyymillä vauvapalstalla

Köyhällä vaan ei ole varaa ottaa sitä riskiä, että se muutaman kympin kone (joka kuljetuksineen onkin lähemmäs 100 euroa) hajoaakin kuukauden käytön jälkeen. Mieluummin uusi edullinen kone, joka toimii takuulla monta vuotta.

Ap

Onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia juurihan sanoin että tuo kone kestänyt jo 7 vuotta Taksillako sinäkin kuljettelet uutta pesukonettasi kun noin kallista ? Älä sitten helvetti itke rahapulaasi kun kerran on varaa törsätä !

Jos sun kone on kestänyt 7 vuotta, niin ei se tarkoita sitä, että kaikki kierrätyskeskuksen koneet kestää yhtä pitkään ehjinä. Täysin arpapeliä mitä sieltä saa.

Pesukoneen kuljettamiseen tarvitaan pakettiauto ja kaksi kantajaa, ei niitä ilmaiseksi mistään saa. Mulla ei ole varaa törsätä kohteisiin, jotka sisältää suuren epäonnistumisen riskin. Kaiken on mentävä kerralla oikein.

Ap

Teet ihan itse kalliita valintoja? Elät kuin olisit edelleen töissä? 

Uusi pesukone 300 eurolla on kyllä pitkällä aikavälillä huomattavasti järkevämpi valinta kuin joku arvaamaton pommi.

Ap

Vierailija
84/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Laitteen hajoaminen. Tietokone.

Mikä yllättävä meno sellainen on? Jokainenhan sen tietää, että laite voi myös hajota. 

Harva siihen jatkuvasti on varatunut ylimääräisellä rahalla, että joku laite voi hajota kohta. Sullako on koko ajan takaraivossa, että ihan heti kohta pian voi jääkaappi, auto, tietokone tm. hajota, laitanpa tonneja sivuun niitä varten?

Vierailija
85/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki ehkä omaa tuloa kuten osinkoja?

Tai sitten se pullojen keruu, kolikkojen etsiminen. Onhan noita, 

Oon tässä jo monena päivänä katsellut tuolla ulkona kulkiessani, että kun missään ei enää näy tyhjiä tölkkejä, pulloista nyt puhumattakaan. Väki on vaan vetänyt vyötä tiukemmalle, joten ei enää heitellä tyhjiä tölkkejä ja pulloja mihinkään, vaan ne viedään itse palautukseen kaikki. Ei ole enää sellaiseen elintasoon varaa, että heitetään tyhjät pullot ja tölkit johonkin tien sivuun ym. Niin on käynyt täydellinen kato noiden tyhjien kanssa, että missään ei näy mitään mitä kerätä, että niistä saisi edes vähän hiluja. Tää homma muuttu ihan yhdessä yössä.

Vierailija
86/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tietokone hajonnut jo yli 10 vuotta sitten enkä ole vieläkään hankkinut uutta. 

Minä en ilman tietokonetta olisi. Koska katson sieltä myös ohjelmia.

Valintoja, valintoja ja valintoja. 

Kyllä. Valitsen tietokoneen, hoitaa sen kautta asioitani ja katsoa sen kautta ohjelmia.

Vierailija
87/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Mikä yllättävä meno sellainen on? Jokainenhan sen tietää, että laite voi myös hajota. 

Harva siihen jatkuvasti on varatunut ylimääräisellä rahalla, että joku laite voi hajota kohta. Sullako on koko ajan takaraivossa, että ihan heti kohta pian voi jääkaappi, auto, tietokone tm. hajota, laitanpa tonneja sivuun niitä varten?

Talouteni koostuu kolmesta osasta. Päivittäiset menot, johon kuuluu esim alle tonnin menot, esim pesukone. Säästöt, kun se elämä "yllättää" esim työttömyys, tai sairaus. Ja sitten vielä sijoitukset, jotka ovat rahaa jota en tarvitse seuraavaan viiden vuoden aikana. 

- ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, eikä autoa. 

Vierailija
88/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niitä, jotka palstalla kuorossa huutavat "rahoja et mukaan saa, ja käärinliinassa ei ole taskuja, kyllä raha on tehty käyttöä varten", ja ensimmäisenä palkkapäivänä elätkin kuin kuningas, mutta muina päivinä tuskailet rahojen puutetta?

Vierailija
89/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en kans tykkää. Yllättävä meno vei puskurirahat ja sen jälkeen on joka ostos pitänyt laskea. Sapettaa ihan sairaasti. Vaikka olen pihistellyt, niin ei vaan saldoa saa nousemaan takaisin.

Mikä on yllättävä meno?

Ap

Aivan käyttökelpoisen pesukoneen saa kierrätyskeskuksesta muutamalla kympillä ja tuo munkin Indesit joka maksoi 40€ ja toiminut jo 7 vuotta ja tämä Asus tietokone maksoi 15€ Työttömänä kannattaa miettiä mihin on rahaa niin ei tarvitse itkeä jollain anonyymillä vauvapalstalla

Köyhällä vaan ei ole varaa ottaa sitä riskiä, että se muutaman kympin kone (joka kuljetuksineen onkin lähemmäs 100 euroa) hajoaakin kuukauden käytön jälkeen. Mieluummin uusi edullinen kone, joka toimii takuulla monta vuotta.

Ap

Onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia juurihan sanoin että tuo kone kestänyt jo 7 vuotta Taksillako sinäkin kuljettelet uutta pesukonettasi kun noin kallista ? Älä sitten helvetti itke rahapulaasi kun kerran on varaa törsätä !

Jos sun kone on kestänyt 7 vuotta, niin ei se tarkoita sitä, että kaikki kierrätyskeskuksen koneet kestää yhtä pitkään ehjinä. Täysin arpapeliä mitä sieltä saa.

Pesukoneen kuljettamiseen tarvitaan pakettiauto ja kaksi kantajaa, ei niitä ilmaiseksi mistään saa. Mulla ei ole varaa törsätä kohteisiin, jotka sisältää suuren epäonnistumisen riskin. Kaiken on mentävä kerralla oikein.

Ap

Sinä olet vakio palstahullu joka takonut näitä aloituksia satoja ja jänkäät sekä alapeukuttelet asiallisia neuvoja Tukehdu saatana ylimielisyytesi Ps käytä taloyhtiön pesukonetta tai jos sellaista ei ole niin siihen saa kelasta tukea samoin kuin muuttoon Em itse sain kelasta 160€ muuttotukea jolla vuokrasin pakun päiväksi 40€ ja tein muuton sillä Jäihän tuosta vielä kivasti rahaa huonekaluihin joita tarvitsin uuteen asuntoon 

Vierailija
90/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Niin. Ei vaan käy järkeen, että kun juuri on ostettu jokin laite oikein viimeisen päälle, niin sitten varaudutaan siihen että tuo nyt sitten varmaan het huomenna hajoaa. Näiden varalta sitten yli 21k sukanvarressa, että sieltä sitten kaivetaan uutta varten. 

Vierailija
91/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on koottu lista maailman ja Suomen parhaista kirjoista rahan hallintaan, säästämiseen ja vaurastumiseen. Lista on jaettu kahteen osaan: kansainvälisiin klassikoihin, jotka muuttavat ajattelutapaasi rahasta, sekä kotimaisiin oppaisiin, jotka pureutuvat suoraan Suomen verotukseen ja markkinoihin.

🧠 Ajattelutapa ja rahan psykologia (Kansainväliset klassikot)

Nämä kirjat eivät opeta pelkästään teknistä sijoittamista, vaan sitä, miten rikkaat ajattelevat ja miten teet parempia päätöksiä arjessa.

Morgan Housel: Rahan psykologia (The Psychology of Money)

Mistä kertoo: Ehkä paras nykyaikainen rahakirja. Se opettaa, että menestys rahan kanssa ei johdu siitä, kuinka älykäs olet, vaan siitä, miten käyttäydyt. Kirja auttaa ymmärtämään omia tunteita ja suhdetta riskiin.

Robert Kiyosaki: Rikas isä, köyhä isä (Rich Dad Poor Dad)

Mistä kertoo: Kaikkien aikojen tunnetuin vaurastumisopas. Kirjan tärkein oppi on ero varojen (tuovat rahaa taskuun) ja velkojen (vievät rahaa taskusta) välillä. Se avaa silmät sille, miksi pelkkä palkkatyö harvoin tekee rikkaaksi.

George S. Clason: Babylonin rikkaus mies (The Richest Man in Babylon)

Mistä kertoo: Vuosisadan vanha klassikko, joka opettaa rahanhallinnan perussäännöt viihdyttävien vertauskuvien avulla. Ydinsanoma on yksinkertainen: maksa aina ensin itsellesi (säästä vähintään 10 % tuloistasi).

Mistä kertoo: Vuosisadan vanha klassikko, joka opettaa rahanhallinnan perussäännöt viihdyttävien vertauskuvien avulla. Ydinsanoma on yksinkertainen: maksa aina ensin itsellesi (säästä vähintään 10 % tuloistasi).

Tämä niin helvetisti!!!!

Mutta yritäpä tämä saada uppoamaan näiden demariämmien jakeluun! On yhtä turhaa kuin kuseminen vastatuuleen.

Mitäpä sellaiset jotka on aina tottuneet kuppaamaan muita kelan kautta ja olemaan vain saamapuolella joka asiassa, ymmärtäisi tälläisestä. Kun massit loppuu, niin lisää tukikuponkeja liikkelle ja *tsädäm*, taas kilahtaa tukimassit tilille. Miksi "säästää" mitään kun aina saa kelasta kupongilla massia ja varsinkaan kun ei itse ole tarvinnut tikkua ristiin sen rahan eteen laittaa????

Vierailija
92/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Talouteni koostuu kolmesta osasta. Päivittäiset menot, johon kuuluu esim alle tonnin menot, esim pesukone. Säästöt, kun se elämä "yllättää" esim työttömyys, tai sairaus. Ja sitten vielä sijoitukset, jotka ovat rahaa jota en tarvitse seuraavaan viiden vuoden aikana. 

- ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, eikä autoa. 

Hyvä motto nykyjään: Jos elämä voi yllättää, niin se ei tosiaan yllättämättä jätä. Ole siksi miljonääri.

Vierailija
93/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Ap

Ap

Ap

Sinä olet vakio palstahullu joka takonut näitä aloituksia satoja ja jänkäät sekä alapeukuttelet asiallisia neuvoja Tukehdu saatana ylimielisyytesi Ps käytä taloyhtiön pesukonetta tai jos sellaista ei ole niin siihen saa kelasta tukea samoin kuin muuttoon Em itse sain kelasta 160€ muuttotukea jolla vuokrasin pakun päiväksi 40€ ja tein muuton sillä Jäihän tuosta vielä kivasti rahaa huonekaluihin joita tarvitsin uuteen asuntoon 

Kelasta ei saa tukea muuttoon ellei ole toimeentulotukiasiakas (ja silloinkin se on vain 120 euroa terveille ihmisille). Pyykinpesukoneeseen ei kukaan saa Kelasta avustusta vaan sitä haetaan omalta hyvinvointialueelta ja kyseessä on harkinnanvarainen (eli mielivaltainen) tuki. Taloyhtiössä ei ole pesutupaa enkä jaksanut montaa kertaa raahata pyykkejäni ylikalliiseen itsepalvelupesulaan.

Selvitä nyt faktat ennen kuin tulet pätemään.

Ap

Vierailija
94/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ei sinkkuiltu kun siihen ei ollut varaa.

Vierailija
95/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Ap

Ap

Ap

Kelasta ei saa tukea muuttoon ellei ole toimeentulotukiasiakas (ja silloinkin se on vain 120 euroa terveille ihmisille). Pyykinpesukoneeseen ei kukaan saa Kelasta avustusta vaan sitä haetaan omalta hyvinvointialueelta ja kyseessä on harkinnanvarainen (eli mielivaltainen) tuki. Taloyhtiössä ei ole pesutupaa enkä jaksanut montaa kertaa raahata pyykkejäni ylikalliiseen itsepalvelupesulaan.

Ap

Haista sinä hevonvittu vastaanjänkääjä Ethän sinä saatanan hullu tajua mistään mitään Ilmiannettu !

Vierailija
96/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä , ei huolta huomisesta.

Eläkkeellä, jatkuva huoli rahan riittävyydestä. En tätä tilannut. 

Huolehdin työssäoloaikanani että säästin enkä ole turhuuksia ostanut.

En myöskään juurikaan matkustellut.

Nyt on sitten mistä käyttää kun eläke ei ole suuren suuri.

Elämä on valintoja.

Joku tuhlaa kun rahaa on mutta eläkkeelle päästyä tulot pienenee

Vierailija
97/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Ap

Ap

Ap

Ap

Haista sinä hevonvittu vastaanjänkääjä Ethän sinä saatanan hullu tajua mistään mitään Ilmiannettu !

Nykyään tarvi mitään kalliita televitsioonia ja tietsikkaa ostaa ja omistaa. Yksi satasen puhelin riittää, jolla voi mennä nettiin erilaisille foorumeille ja saa niistä kunnon sketsiviihdettä ja asiaohjelmaa. 

Vierailija
98/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEI! Mutta nyt ON kuuma vinkki tuohon ongelmaan!

MENE  T  Ö  I  H  I  N !!!!!!

Jo yli 1.5 miljoonaa suomalaista on hoksannut, että skippaamalla demarilojumisen & loisinnan menemällä TÖIHIN!, rahahuolet väistyvät!!!

Menee vaan, mutta kuka maksaa palkan?

Selaa avoimet paikat ympäri Suomen. Niin me vanhemmat polvetkin teimme. Emme jääneet odottamaan, että omalla paikkakunnalla löytyy töitä, vaan töiden perään lähdettiin vaikka toiselle puolelle Suomea. Mikä tutkinto sinulla mahtaa olla, eli oletko panostanut koulutukseesi? Koulutus ja opiskelu  on kaikkein tärkeintä, muu tulee sen jälkeen.

Vierailija
99/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko raha tilille ajoissa, tulevat yleensä, jos ei ole mitään erikoista ilmassa. Sekä korvaukset että tili tulee aina ajallaan, jolloin ihminen itse pystyy suunnittelemaan menot sen mukaan. Mitkä rahat eivät ole tulleet ajallaan, erikoinen ilmiö, en nyt oikeen pysyny perässä.

Vierailija
100/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Täh? Minusta tuo on ihan perus. Pidän 30 k€ korkotilillä, josta voin nostaa milloin tahansa, näitä menoja varten. Yli menevät rahat laitan passiivisiin indeksirahastoihin.

eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi