Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ottaa päähän tää loputon köyhyys!

Vierailija
29.06.2026 |

Jatkuvasti joutuu stressaamaan ehtiikö joku raha tulla tilille ajoissa. Kaiken muun rahasta stressaamisen ja ankeuden lisäksi tietysti. Mutta jatkuva epävarmuudessa eläminen on mun mielestä kaikkein raskain osuus.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en kans tykkää. Yllättävä meno vei puskurirahat ja sen jälkeen on joka ostos pitänyt laskea. Sapettaa ihan sairaasti. Vaikka olen pihistellyt, niin ei vaan saldoa saa nousemaan takaisin.

Mikä on yllättävä meno?

Mulle tällaisia on olleet esim. pyykinpesukoneen hajoaminen ja muutto.

Ap

Aivan käyttökelpoisen pesukoneen saa kierrätyskeskuksesta muutamalla kympillä ja tuo munkin Indesit joka maksoi 40€ ja toiminut jo 7 vuotta ja tämä Asus tietokone maksoi 15€ Työttömänä kannattaa miettiä mihin on rahaa niin ei tarvitse itkeä jollain anonyymillä vauvapalstalla

Vierailija
62/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa nyt olla niin että täältä et saa apua tilanteesi 

Tällä palstalla on juttujen mukaan miljonäärejä pistä anteeksi Pekan kaltainen keräys pystyyn niin rahaa virtaa tilillesi ihan kuten Harakankin lupauksen kohdalla kävi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Laitteen hajoaminen. Tietokone.

Nyt puhut liian viisaita. Tollanen joka kysyy: "Mikä on yllättävä meno?" ei ymmärrä nyt, mitä tarkoitat. Kohta saat siltä jonkun näköisen jatkokysymyksen.

Vierailija
64/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ap otat vaan jonkun miehen niin kulut puolittuu.

Vierailija
65/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEI! Mutta nyt ON kuuma vinkki tuohon ongelmaan!

MENE  T  Ö  I  H  I  N !!!!!!

Jo yli 1.5 miljoonaa suomalaista on hoksannut, että skippaamalla demarilojumisen & loisinnan menemällä TÖIHIN!, rahahuolet väistyvät!!!

HAISTA P A S K A

NUUUUUUHHHH!!!!!!! Haiseepas tää kakka pahalle! Hyh hyh!

OK, nyt on haistettu paska. Nyt on SINUN vuoro tehdä pyydetty ja MENNÄ TÖIHIN!

En kylläkään pidättele hengitystäni että kykenet tuota normaalille ihmiselle lähtökohtaista tehtävää suorittamaan, koska demarilojuminen ja kelamassien kuppaus estää sen.

Vierailija
66/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en kans tykkää. Yllättävä meno vei puskurirahat ja sen jälkeen on joka ostos pitänyt laskea. Sapettaa ihan sairaasti. Vaikka olen pihistellyt, niin ei vaan saldoa saa nousemaan takaisin.

Mikä on yllättävä meno?

Ap

Aivan käyttökelpoisen pesukoneen saa kierrätyskeskuksesta muutamalla kympillä ja tuo munkin Indesit joka maksoi 40€ ja toiminut jo 7 vuotta ja tämä Asus tietokone maksoi 15€ Työttömänä kannattaa miettiä mihin on rahaa niin ei tarvitse itkeä jollain anonyymillä vauvapalstalla

Köyhällä vaan ei ole varaa ottaa sitä riskiä, että se muutaman kympin kone (joka kuljetuksineen onkin lähemmäs 100 euroa) hajoaakin kuukauden käytön jälkeen. Mieluummin uusi edullinen kone, joka toimii takuulla monta vuotta.

Ap

Vierailija
67/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeilijät vois tehdä omat aloitukset, eikä tunkee haukkumaan. 

Vierailija
68/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Mulla on tietokone hajonnut jo yli 10 vuotta sitten enkä ole vieläkään hankkinut uutta. 

Jäin työttömäksi kolme vuotta sitten ja siitä lähtien on pärjännyt ilman tietokonetta. Olen huomannut että monella köyhällä on paljon ns päällekkäisiä palveluja. 

Vierailija
69/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Mulla on tietokone hajonnut jo yli 10 vuotta sitten enkä ole vieläkään hankkinut uutta. 

Jäin työttömäksi kolme vuotta sitten ja siitä lähtien on pärjännyt ilman tietokonetta. Olen huomannut että monella köyhällä on paljon ns päällekkäisiä palveluja. 

Toiset yrittää kehitttää itseään ja parantaa työllistymismahdollisuuksiaan opiskelemalla, siihen tarvitaan nykypäivänä tietokone. Ja itselläni menee ainakin niin paljon aikaa työhakemusten kirjoittamiseen, ettei siitäkään tulisi yhtään mitään jossain kirjastossa.

Ap

Vierailija
70/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Ap

Köyhällä vaan ei ole varaa ottaa sitä riskiä, että se muutaman kympin kone (joka kuljetuksineen onkin lähemmäs 100 euroa) hajoaakin kuukauden käytön jälkeen. Mieluummin uusi edullinen kone, joka toimii takuulla monta vuotta.

Ap

Onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia juurihan sanoin että tuo kone kestänyt jo 7 vuotta Taksillako sinäkin kuljettelet uutta pesukonettasi kun noin kallista ? Älä sitten helvetti itke rahapulaasi kun kerran on varaa törsätä !

Vierailija
71/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Ap

Joo joo. Joku toinen kun ostaa pesukoneen 40 eurolla, niin sepäs ei kestäkään kuin vuoden. Ja kun jollekulle toiselle tulee tarve tietokoneelle, niin ei just silloin löydy mitään alle satasella, koska joku oli just eilen ostanut sen 15 euron Asuksen. 

Elämä on ihan v  täysin lottoarvontaan perustuvaa onnenarpapeliä. 

Vierailija
72/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Toiset yrittää kehitttää itseään ja parantaa työllistymismahdollisuuksiaan opiskelemalla, siihen tarvitaan nykypäivänä tietokone. Ja itselläni menee ainakin niin paljon aikaa työhakemusten kirjoittamiseen, ettei siitäkään tulisi yhtään mitään jossain kirjastossa.

Ap

Valintoja, valintoja ja valintoja. 

Vierailija
73/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Ap

Ap

Onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia juurihan sanoin että tuo kone kestänyt jo 7 vuotta Taksillako sinäkin kuljettelet uutta pesukonettasi kun noin kallista ? Älä sitten helvetti itke rahapulaasi kun kerran on varaa törsätä !

Jos sun kone on kestänyt 7 vuotta, niin ei se tarkoita sitä, että kaikki kierrätyskeskuksen koneet kestää yhtä pitkään ehjinä. Täysin arpapeliä mitä sieltä saa.

Pesukoneen kuljettamiseen tarvitaan pakettiauto ja kaksi kantajaa, ei niitä ilmaiseksi mistään saa. Mulla ei ole varaa törsätä kohteisiin, jotka sisältää suuren epäonnistumisen riskin. Kaiken on mentävä kerralla oikein.

Ap

Vierailija
74/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Ap

Joo joo. Joku toinen kun ostaa pesukoneen 40 eurolla, niin sepäs ei kestäkään kuin vuoden. Ja kun jollekulle toiselle tulee tarve tietokoneelle, niin ei just silloin löydy mitään alle satasella, koska joku oli just eilen ostanut sen 15 euron Asuksen. 

Elämä on ihan v  täysin lottoarvontaan perustuvaa onnenarpapeliä. 

Mulla oli tonnin pesukone joka meni vaihtoon kahdessa kuukaudessa, kun sitä oli käyty korjaamassa kahdesti. Ja opiskeluaikoinani kokosin kahdesta rikkinäisestä koneesta yhden ehjän ja se kesti 7 vuotta. 

Vierailija
75/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä...v i t u t t a a olla köyhä...köyhyys on pahin sairaus,lähes kaikkeen muuhun löytyy lääke apteekista,mutta ei köyhyyteen...ja muut kyllä vetää perinnöt ja lottovoitot,mutten minä..sitten on nämä s-tanan maajussit,ne kyllä porskuttaa perintötiloillaan ja -metsillään..v i t t u miten taas k y r p i i..

Vierailija
76/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ilman tietokonetta olisi. Koska katson sieltä myös ohjelmia.

Vierailija
77/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Ap

Ap

Jos sun kone on kestänyt 7 vuotta, niin ei se tarkoita sitä, että kaikki kierrätyskeskuksen koneet kestää yhtä pitkään ehjinä. Täysin arpapeliä mitä sieltä saa.

Pesukoneen kuljettamiseen tarvitaan pakettiauto ja kaksi kantajaa, ei niitä ilmaiseksi mistään saa. Mulla ei ole varaa törsätä kohteisiin, jotka sisältää suuren epäonnistumisen riskin. Kaiken on mentävä kerralla oikein.

Ap

Teet ihan itse kalliita valintoja? Elät kuin olisit edelleen töissä? 

Vierailija
78/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on koottu lista maailman ja Suomen parhaista kirjoista rahan hallintaan, säästämiseen ja vaurastumiseen. Lista on jaettu kahteen osaan: kansainvälisiin klassikoihin, jotka muuttavat ajattelutapaasi rahasta, sekä kotimaisiin oppaisiin, jotka pureutuvat suoraan Suomen verotukseen ja markkinoihin.

🧠 Ajattelutapa ja rahan psykologia (Kansainväliset klassikot)

Nämä kirjat eivät opeta pelkästään teknistä sijoittamista, vaan sitä, miten rikkaat ajattelevat ja miten teet parempia päätöksiä arjessa.

Morgan Housel: Rahan psykologia (The Psychology of Money)

Mistä kertoo: Ehkä paras nykyaikainen rahakirja. Se opettaa, että menestys rahan kanssa ei johdu siitä, kuinka älykäs olet, vaan siitä, miten käyttäydyt. Kirja auttaa ymmärtämään omia tunteita ja suhdetta riskiin.

Robert Kiyosaki: Rikas isä, köyhä isä (Rich Dad Poor Dad)

Mistä kertoo: Kaikkien aikojen tunnetuin vaurastumisopas. Kirjan tärkein oppi on ero varojen (tuovat rahaa taskuun) ja velkojen (vievät rahaa taskusta) välillä. Se avaa silmät sille, miksi pelkkä palkkatyö harvoin tekee rikkaaksi.

George S. Clason: Babylonin rikkaus mies (The Richest Man in Babylon)

Mistä kertoo: Vuosisadan vanha klassikko, joka opettaa rahanhallinnan perussäännöt viihdyttävien vertauskuvien avulla. Ydinsanoma on yksinkertainen: maksa aina ensin itsellesi (säästä vähintään 10 % tuloistasi).

Vierailija
79/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvät joutuu stressaamaan, että riittääkö oma työsuoritus työpaikan pitämiseen ja samoin, että riittääkö rahat elämiseen.

Pääset siis puolella stressillä töissäkäyviin verrattuna.

Ei minua ainakaan stressaa. Minulla on vakituinen virka ja palkka riittää kaikkeen mihin haluan ja säästöönkin jää reilusti.

Vierailija
80/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset oppaat ja käytännön rahanhallinta

Suomalaisten asiantuntijoiden kirjat ovat korvaamattomia, koska ne ottavat huomioon meidän verotuksemme, eläkejärjestelmämme ja paikalliset markkinat.

Seppo Saario: Miten sijoitan pörssiosakkeisiin

Mistä kertoo: "Suomen sijoitusraamattu". Saario on suomalaisen osakesijoittamisen legenda. Kirja on selkeä ja kattava opas siitä, miten pörssi toimii, miten valita voittajaosakkeita ja miten välttää sudenkuopat.

Esa Juntunen: Viisas sijoittaja

Mistä kertoo: Erittäin suositun Omavaraisuushaaste-blogin kirjoittajan teos, joka on noussut yhdeksi parhaiten arvostelluista suomalaisista sijoituskirjoista. Se yhdistää kovaa dataa, tarinoita ja helposti ymmärrettävää tekstiä osakesijoittamisesta kiinnostuneelle.

Joonas Orava & Olli Turunen: Osta, vuokraa, vaurastu

Mistä kertoo: Jos olet kiinnostunut asuntosijoittamisesta, tämä on ehdoton ykkösvalinta. Kirja on käytännönläheinen ABC-opas siitä, miten ostat ensimmäisen sijoitusasuntosi, miten lasket tuotot ja miten toimit vuokranantajana.

Merja Mähkä & Unna Lehtipuu: Sijoittajaksi 7 päivässä

Mistä kertoo: Loistava, matalan kynnyksen kirja aloittelijalle, joka ehkä vielä pelkää sijoittamista tai ajattelee sen olevan liian vaikeaa. Kirja tekee aloittamisesta konkreettista ja helppoa.

📈 Miten päästä liikkeelle?

Jos et ole varma, mistä aloittaa, suosittelen tätä järjestystä:

Lue ensin Rahan psykologia, jotta ymmärrät oman käyttäytymisesi.

Lue sitten Rikas isä, köyhä isä, jotta innostut vaurastumisesta.

Valitse sen jälkeen jokin suomalainen opas (kuten Viisas sijoittaja tai Miten sijoitan pörssiosakkeisiin), jotta saat käytännön työkalut kotoiseen markkinaan.

Kaikki nämä kirjat löytyvät kattavasti Suomen kirjastoista sekä useimmista äänikirjapalveluista (kuten Storytel, BookBeat tai Nextory).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme