Kyllä ottaa päähän tää loputon köyhyys!
Jatkuvasti joutuu stressaamaan ehtiikö joku raha tulla tilille ajoissa. Kaiken muun rahasta stressaamisen ja ankeuden lisäksi tietysti. Mutta jatkuva epävarmuudessa eläminen on mun mielestä kaikkein raskain osuus.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
HEI! Mutta nyt ON kuuma vinkki tuohon ongelmaan!
MENE T Ö I H I N !!!!!!
Jo yli 1.5 miljoonaa suomalaista on hoksannut, että skippaamalla demarilojumisen & loisinnan menemällä TÖIHIN!, rahahuolet väistyvät!!!
Joo joo. Vaihda jo levyä. Te mulkut, jotka olette tehneet jo satavuotisen työuran jollain alalla ja olette kuin ihmeen kaupalla välttyneet kortistoon potkimiselta, elätte jossain kuplassa ja luulette että tässä maassa, näinä tämmöisiä aikoina, töihin mennään tuosta noin vaan. Ei tarvi edes työhakemusta tehdä mihinkään, saati soitella, sen kun menee vaan jonkun firman ovesta sisään ja ilmoittaa että tereeve! Mä tulen tänne nyt töihin! Niin itsekseen se töihin meno vaan onnistuu. Sitten pomon kanssa sovitaan palkasta, että 900 euroa kuukaudessa verokortilla ja 12000 euroa kuukaudessa pimeästi.
Onhan se mukavaa, kun on itsellä käynyt sellainen tuuri elämässä, mikä ei käy kuin harvoille ja valituille. Ei tarvi ihmetellä, mistäkö on mahtanut keltainen neste nousta päähän. Se on kun on saatu liian paljon liian nopeasti ja aivan liian helposti. Isi tuli aikoinaan jenkeistä Suomeen ja äiti pääsi rikkaisiin naimisiin. Itsestä tuli sitten elämässä kaiken helpolla saanut ylimielinen mulkku.
Mikä on yllättävä meno?
Laitteen hajoaminen. Tietokone.
Hanki ehkä omaa tuloa kuten osinkoja?
Tai sitten se pullojen keruu, kolikkojen etsiminen. Onhan noita,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en kans tykkää. Yllättävä meno vei puskurirahat ja sen jälkeen on joka ostos pitänyt laskea. Sapettaa ihan sairaasti. Vaikka olen pihistellyt, niin ei vaan saldoa saa nousemaan takaisin.
Mikä on yllättävä meno?
Mulle tällaisia on olleet esim. pyykinpesukoneen hajoaminen ja muutto.
Ap
Olen töissä käyvä ihminen ja olen käynyt pesemässä pyykit lapseni luona, kun ei ole tullut mieleenkään ostaa tähän sotkuun enää uutta pesukonetta.
Hei, hyvä idea! Täytyykin hankkia lapsi, jolla on pyykinpesukone.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on yllättävä meno?
Eikai köyhä ,oista tarvitse mihinkään? Ihan turha. Käytät kirjaston konetta kun haet kelalta tukia seuraavalla kuukaudella joka päivä "olen lokki"l
Vierailija kirjoitti:
onko sinulla oikeus palkkatukeen?
Asuinkaupungissani ei ole enää palkkatukisysteemiä käytössä. Eli ei ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE T Ö I H I N !!!!!!
Jo yli 1.5 miljoonaa suomalaista on hoksannut, että skippaamalla demarilojumisen & loisinnan menemällä TÖIHIN!, rahahuolet väistyvät!!!
Mikä se sellainen työ on? Kerroppa ihan oikeasti? Minä olen ollut 21 vuotta vakityössä ja joudun tekemään samalla tavalla kuin AP. Odottamaan että ehtiikö rahat tulla tilille ennenkuin ulosottomies niitä käyttää... Kun sieltä töistä ei saa nykyään sitä kuuluisaa palkkaa niinkuin sai vielä edellisen hallituksen aikana.
Ota nyt yhteys vaikka ammattiliittoon tai vaikka poliisiin, jos sulle ei palkkaa makseta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE T Ö I H I N !!!!!!
Mikä se sellainen työ on? Kerroppa ihan oikeasti? Minä olen ollut 21 vuotta vakityössä ja joudun tekemään samalla tavalla kuin AP. Odottamaan että ehtiikö rahat tulla tilille ennenkuin ulosottomies niitä käyttää... Kun sieltä töistä ei saa nykyään sitä kuuluisaa palkkaa niinkuin sai vielä edellisen hallituksen aikana.
Tulee nyt helvetti vain väkisinkin mieleen, että onko se yhteiskunnan TAI työnantajien vika, että yksilö on niin saatanan tyhmä kuin vasemman jalan saapas että on hankkinut itselleen velat, joita vouti perii???? Niitä velkoja tuskin kukaan on ase ohimolla pakottanut ottamaan?!
Kyseessä on VAIN JA AINOASTAAN, omista töhöilyistä seuraava rankku, siitä on ihan turha ulista. Aikuiset ihmiset nyt vain joutuu elämässä kantamaan vastuuta tekemisistään, päätöksistään ja elämänvalinnoistaan, niistä on ihan turha ulista varsinkaan kun ne valinnat on ihan itse suoritettuja.
Minun tekemilläni valinnoilla rahaa tulee 2 vkon välein, enkä edes monesti tiedä milloin on tilipäivä, kun se ei niin kiinnosta kun tiedän että pörssissä ON painetta ilman sen jatkuvaa seuraamistakin. On helppoa olla ja elää kun rahulia=ON! eikä sitä tarvi kytätä Hela Tiden. Siihen auttaa kun ei ole hankkinut itseään ulosottoon eikä muitakaan ongelmia elämäänsä. Ja se tärkein, ON MENNYT T Ö I H I N !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on yllättävä meno?
Eikai köyhä ,oista tarvitse mihinkään? Ihan turha. Käytät kirjaston konetta kun haet kelalta tukia seuraavalla kuukaudella joka päivä "olen lokki"l
Esim. Opiskeluun tarvitaan tietokonetta eikä kirjaston tietokoneita voi varata tuntikausiksi kerrallaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on yllättävä meno?
Kyllä tarvitsen. Olin köyhä tai en. Tietokone helpottaa elämää, kun asuu kaupungin laidalla autottomana. Kun olen töissä ollut välillä, palkkakuititkin saapuu sähköpostiini. Sori, jos sinua vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE T Ö I H I N !!!!!!
Tuolle "mene töihin!"-tyypille ei edes kannata vastata, koska se päivystää täällä ympäri palstan aukioloajan, eli joko on itsekin työtön tai on isin firmassa tai muussa hyväosaisessa toimistotyössä, jossa ehtii viettää aikaa täällä. Itse olin aikoinaan eräässä hallinto-oikeuden toimistossa harjoittelussa, ja siellä sitä turhaa aikaa oli loputtomasti, ja kollegat viettikin sen netissä surffaillen. Joskus vähän itsekin selailin uutisotsikoita, kun työnjohdon taholta meitä ei selvästikään vahdittu, ja riitti, että hoiti ne muutamat harvat paperityöt, jotka päivän aikana ilmaantuivat. Ja niistä töistä suorastaan kilpailtiin, että kuka saa tehdä, kun niitä oli niin harvoin, ja oli niin tylsää.
Eihän sen persreiän vieressä olevan kuivuneen nokareen tartte siellä suojatyöpaikassaan edes tehdä mitään töitä. Sen kuin hengailee vaan, on netissä, puhuu paskaa ja pyörii taukotiloissa. Sitten on niin paskantärkeä ja ammatillisesti pätevä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä , ei huolta huomisesta.
Eläkkeellä, jatkuva huoli rahan riittävyydestä. En tätä tilannut.
Vierailija kirjoitti:
Ja mua ottaa päähän tämä köyhien koko ajan jatkuva marina. Ei tämä aikuisuus ole helppoa kenellekään.
Tämä ketju ei varmaan sit ole sulle
Mitä sellaista haluat, joihin ei rahasi riitä`? Kohtahan kypsyy mustikat, niistä saa aika helpolla rahaa ja verottomana, jos ei myy liikkeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä , ei huolta huomisesta.
Eläkkeellä, jatkuva huoli rahan riittävyydestä. En tätä tilannut.
Mihin sun rahat menee? Saat reilusti enemmän kuin työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sellaista haluat, joihin ei rahasi riitä`? Kohtahan kypsyy mustikat, niistä saa aika helpolla rahaa ja verottomana, jos ei myy liikkeille.
Mielenrauhaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE T Ö I H I N !!!!!!
Joo joo. Vaihda jo levyä. Te mulkut, jotka olette tehneet jo satavuotisen työuran jollain alalla ja olette kuin ihmeen kaupalla välttyneet kortistoon potkimiselta, elätte jossain kuplassa ja luulette että tässä maassa, näinä tämmöisiä aikoina, töihin mennään tuosta noin vaan. Ei tarvi edes työhakemusta tehdä mihinkään, saati soitella, sen kun menee vaan jonkun firman ovesta sisään ja ilmoittaa että tereeve! Mä tulen tänne nyt töihin! Niin itsekseen se töihin meno vaan onnistuu. Sitten pomon kanssa sovitaan palkasta, että 900 euroa kuukaudessa verokortilla ja 12000 euroa kuukaudessa pimeästi.
Onhan se mukavaa, kun on itsellä käynyt sellainen tuuri elämässä, mikä ei käy kuin harvoille ja valituille. Ei tarvi ihmetellä, mistäkö on mahtanut keltainen neste nousta päähän. Se on kun on saatu liian paljon liian nopeasti ja aivan liian helposti. Isi tuli aikoinaan jenkeistä Suomeen ja äiti pääsi rikkaisiin naimisiin. Itsestä tuli sitten elämässä kaiken helpolla saanut ylimielinen mulkku.
Eipähän ollut!
Ensi vuonna tulee 20 v. vakinaisena vasta täyteen, ja siitäkin ajasta useampi vuosi yhteenlaskettuna ollut lomautettuna.
Että se siitä "100 vuotta onnea ja auvoa" :D
Teille helvetin naukuville demarihaahkoille ei tunnu menevän jakeluun perusasiat, Tulot / Menot PITÄÄ OLLA tulopainotteisesti ylijäämäisiä ja joka tilistä PITÄÄ jäädä ylimääräistä. Te haahkathan syötte enemmän kuin kukaan tässä universumissa kerkeää teidän elätykseenne tienata. Kun pitää joka vtun välissä olla tilaamassa kynttilöitä ja tuikkukuppeja tai muuta haistapaska tauhkaa, vaikka nurkat sitä on entuudestaankin väärällään. Se on se teidän perusahne luontenne, koko aika pitää olla jotain saamassa, minkä vuoksi teillä ei koskaan rahat riitä mihinkään. Ei omat eikä varsinkaan muiden kustantamat kelarahat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on yllättävä meno?
Mikä yllättävä meno sellainen on? Jokainenhan sen tietää, että laite voi myös hajota.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on yllättävä meno?
Mulla on tietokone hajonnut jo yli 10 vuotta sitten enkä ole vieläkään hankkinut uutta.
onko sinulla oikeus palkkatukeen?