Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ottaa päähän tää loputon köyhyys!

Vierailija
29.06.2026 |

Jatkuvasti joutuu stressaamaan ehtiikö joku raha tulla tilille ajoissa. Kaiken muun rahasta stressaamisen ja ankeuden lisäksi tietysti. Mutta jatkuva epävarmuudessa eläminen on mun mielestä kaikkein raskain osuus.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEI! Mutta nyt ON kuuma vinkki tuohon ongelmaan!

MENE  T  Ö  I  H  I  N !!!!!!

Jo yli 1.5 miljoonaa suomalaista on hoksannut, että skippaamalla demarilojumisen & loisinnan menemällä TÖIHIN!, rahahuolet väistyvät!!!

Mikä se sellainen työ on? Kerroppa ihan oikeasti? Minä olen ollut 21 vuotta vakityössä ja joudun tekemään samalla tavalla kuin AP. Odottamaan että ehtiikö rahat tulla tilille ennenkuin ulosottomies niitä käyttää... Kun sieltä töistä ei saa nykyään sitä kuuluisaa palkkaa niinkuin sai vielä edellisen hallituksen aikana. 

Minä teen tällä hetkellä kolmea työtä. Olen leirintäalueella "isäntänä", myyn kaljaa ja ajan taksia. Tuosta isäntä hommasta voisin luopua. 

Ja mikään ei kannata vai? No taksirengit ei vissiin paljon palkkaa saa.

Vierailija
22/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua ottaa päähän tämä köyhien koko ajan jatkuva marina. Ei tämä aikuisuus ole helppoa kenellekään. 

Huomattavasti helpompaa "aikuisuus" on silloin, kun on työpaikka ja säännöllinen tilipäivä.

Ap

Työ ei automaattisesti näinä päivinä tarkoita säännöllistä tilipäivää. Olisi selkeäpää kun voisi olla kotona vain tukien varassa, mutta haluan itselleni edes jotain duunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 %.

Ap

Vierailija
24/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo yli 1.5 miljoonaa suomalaista on hoksannut, että skippaamalla demarilojumisen & loisinnan menemällä TÖIHIN!, rahahuolet väistyvät!!!

Mikä se sellainen työ on? Kerroppa ihan oikeasti? Minä olen ollut 21 vuotta vakityössä ja joudun tekemään samalla tavalla kuin AP. Odottamaan että ehtiikö rahat tulla tilille ennenkuin ulosottomies niitä käyttää... Kun sieltä töistä ei saa nykyään sitä kuuluisaa palkkaa niinkuin sai vielä edellisen hallituksen aikana. 

Hups, tuliko otettua vähän arjenluottoja, yms kun kuvittelit hyvien aikojen olevan ikuiseksi ajoiksi ansaittuja?

Vierailija
25/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en kans tykkää. Yllättävä meno vei puskurirahat ja sen jälkeen on joka ostos pitänyt laskea. Sapettaa ihan sairaasti. Vaikka olen pihistellyt, niin ei vaan saldoa saa nousemaan takaisin.

Vierailija
26/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua ottaa päähän tämä köyhien koko ajan jatkuva marina. Ei tämä aikuisuus ole helppoa kenellekään. 

Huomattavasti helpompaa "aikuisuus" on silloin, kun on työpaikka ja säännöllinen tilipäivä.

Ap

Näin yrittäjänä niitä säännöllisiä tilipäiviä ei ole. 

Vierailija
27/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en kans tykkää. Yllättävä meno vei puskurirahat ja sen jälkeen on joka ostos pitänyt laskea. Sapettaa ihan sairaasti. Vaikka olen pihistellyt, niin ei vaan saldoa saa nousemaan takaisin.

Mikä on yllättävä meno?

Vierailija
28/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näin yrittäjänä niitä säännöllisiä tilipäiviä ei ole. 

Kenenkään elämä ei ole yhtä vaikeaa kuin yrittäjän! Palkkaa ei voi nostaa, lomia ei voi pitää ja on tehtävä töitä kellon ympäri ilman kiitosta. Mieluummin sitä eläisi tukien varassa.

Vierailija
29/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HAISTA P A S K A

Vierailija
30/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa nyt vain provoilla että saa ihmiset ärsyyntymään Näitä ikiaikaisia ei ole rahaa valituksia ollut täällä ennenkin eli mitä luulet tuolla saavuttavasi anonyymillä palstalla vai ihanko vaan haluat vittuilua ? 

Vierailija
31/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mene töihin"-tyyppi on luultavasti tyyppi, jota ketuttaa, että hän itse ei saa olla kotona ja työtön. Tyyppi ei varmaan edes uskaltaisi heittäytyä hetkeksi työttömäksi esim. uuden paikan hakemisen ajaksi, vaikka tililtä löytyisi varoja sellaiseen. On siis joku kettuuntunut vellihousu.

Vierailija
32/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Mulle tällaisia on olleet esim. pyykinpesukoneen hajoaminen ja muutto.

Ap

Vierailija
33/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole mitään toivoakaan, että tilanne paranisi lähitulevaisuudessa. Veronpalautustenkin kanssa joutuu miettimään, ettei vahingossakaan käytä senttiäkään mihinkään ylimääräiseen. Voi vttu tätä elämää.

Ap

Kävin eilen metsissä katselemassa miten mustikkaa on tulossa. 

Aloitetaan poiminta parin viikon sisään. 

Tuukko mukaan? 

"ei selkä kestä" ei käy syyksi. 

Yleensä ainakin 50e/pvä tullut, Parhaana päivänä 100e mutta se meinaa jo 12h päiviä. 

Vierailija
34/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mene töihin"-tyyppi on luultavasti tyyppi, jota ketuttaa, että hän itse ei saa olla kotona ja työtön. Tyyppi ei varmaan edes uskaltaisi heittäytyä hetkeksi työttömäksi esim. uuden paikan hakemisen ajaksi, vaikka tililtä löytyisi varoja sellaiseen. On siis joku kettuuntunut vellihousu.

Tuolle "mene töihin!"-tyypille ei edes kannata vastata, vaan ignoroida täysin, koska se päivystää täällä ympäri palstan aukioloajan, eli joko on itsekin työtön tai on isin firmassa tai muussa hyväosaisessa toimistotyössä, jossa ehtii viettää aikaa täällä. Itse olin aikoinaan eräässä hallinto-oikeuden toimistossa harjoittelussa, ja siellä sitä turhaa aikaa oli loputtomasti, ja kollegat viettikin sen netissä surffaillen. Joskus vähän itsekin selailin uutisotsikoita, kun työnjohdon taholta meitä ei selvästikään vahdittu, ja riitti, että hoiti ne muutamat harvat paperityöt, jotka päivän aikana ilmaantuivat. Ja niistä töistä suorastaan kilpailtiin, että kuka saa tehdä, kun niitä oli niin harvoin, ja oli niin tylsää.

Vierailija
35/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole mitään toivoakaan, että tilanne paranisi lähitulevaisuudessa. Veronpalautustenkin kanssa joutuu miettimään, ettei vahingossakaan käytä senttiäkään mihinkään ylimääräiseen. Voi vttu tätä elämää.

Ap

Mistä niitä veronpalautuksia tulee, kun et maksa verojakaan?

Voi hyvä luoja. Mieti.

Ap

Väitätkö, että maksat tuista niin paljon veroja, että saat palautuksiakin?

Saa siitä takaisin, jos ei ole tehnyt muutosverokorttia, vaan on maksanut sen 20%, joka se muuten on.

Vierailija
36/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kävin eilen metsissä katselemassa miten mustikkaa on tulossa. 

Aloitetaan poiminta parin viikon sisään. 

Tuukko mukaan? 

"ei selkä kestä" ei käy syyksi. 

Yleensä ainakin 50e/pvä tullut, Parhaana päivänä 100e mutta se meinaa jo 12h päiviä. 

Me mennään lähiaikoina äidin kanssa mustikkaan, mutta aiotaan pakastaa kaikki omaan käyttöön.

eri, mutta työtön kuitenkin

Vierailija
37/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yllättävä meno?

Mulle tällaisia on olleet esim. pyykinpesukoneen hajoaminen ja muutto.

Ap

Olen töissä käyvä ihminen ja olen käynyt pesemässä pyykit lapseni luona, kun ei ole tullut mieleenkään ostaa tähän sotkuun enää uutta pesukonetta. 

Vierailija
38/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä , ei huolta huomisesta.

Ei varmaan kun on hyvä eläke.

Vierailija
39/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinun työsi on? Roikkua jollain palstalla huutelemassa anonyymeille työhönmenokäskyjäsi? Mielenterveysongelmainen, joka hokee tätä mene röihin-mantraansa, eikä tajua että se on jo loppuun kaluttu jankutus, jolla ei ole mitään tekemistä elämän oikeiden realiteettien kanssa?

Jos seuraat yhtään hallituksen tekemää politiikkaa työllistämisen osalta, niin ehkä asia selkenee sinullekin. Käytäpä vaikka aikaasi ennemmin siihen, niin ei tarvitse täällä tällaista älämölöä ölistä. Kyllästyttää kuin ikuisen vanha vitsi. 

Vierailija
40/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronpalautustenkin kanssa joutuu miettimään, ettei vahingossakaan käytä senttiäkään mihinkään ylimääräiseen. Voi vttu tätä elämää.

Sama täällä. Veronpalautuksia on luvassa, mutta kaikkien menojen jälkeen, joita on ehtinyt kertyä, saldo ei taida jäädä paremmaksi, kun on ne pakolliset hankinnat tehnyt siitä palautusrahasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi