Voi vitalis, parvekeröökaajat
Näin illalla olisi ihana tuulettaa asuntoa mutta ei kun naapuri käryttää syöpäkäärylettään nonstop, tulee päänsärky
Kommentit (102)
Tässä kerrostalossa, jossa asun on monta asuntoa, josta tupakansavu tulee asuntoon vuorokauden ajasta riippumatta. Sama haluatko tuulettaa aamulla, päivällä tai yöllä, niin aina haisee. Kesäaikaan tämä vielä korostuu.
Ja tiedän, että talossa on parveketupakointi sallittu. Isännöitsijä on kuitenkin ohjeistanut " otathan muut kanssa asujat huomioon". Ja p* marjat kukaan mitään muita huomioon ota, kunhan posket lommollaan vaan vetelee sätkää minkä kerkiää. Inhoan hajua ja nupit menee nollasta sataan alta aikayksikön, kun haju leviää partsille tai sisälle asuntoon. Toiseen asuntoon muuttaminen ei ole vaihtoehto, joten sitä on turha ehdottaa. Tupakka-askin hinnan voisi hilata vaikka 20 e, niin ehkä tupakointi vähenisi siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin pieni asunto,että ei ole ikkunaa toiselle puolelle rakennusta? Hah.
Minulla on mutta sielläkin polttaa. Onneksi muutto maalle ensi kuussa
Ja nyt asut missä? Ilmassa vai?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole taloyhtiössä kielletty,niin älä täällä valita. Yhteys isännöitsijään ja taloyhtiön hallitukseen.Asia sitä kautta eteenpäin tupakoinnin kieltämiseksi parvekkeella. Varaudu ja kärsi.Voipi mennä aikaa ennen kuin astuu voimaan.
Totta. Itse olen päättänyt torpata tässä taloyhtiössä nuo hupsut kiellot niin pitkään kuin niitä esitetään. Näillä näkymin seuraavat 30 - 40 vuotta :D
Itse poltan vain kerran tai pari kuussa, mutta en todellakaan ala kävelemään minnekään tontin rajalle sen takia, saati passitta vieraitani.
Ja jollain ilveellä kielto astuukin voimaan, niin käryttely jatkuu sitten sisällä, josta sitten leviää kivasti valittajamummojenkin huoneistoon :)
Eli joskus on vain parempi että annatte ihmisten elää omaa elämäänsä, ettekä puutu muiden asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon tämmöisellä mammapalstalla puolustetaan tupakointia. Omassa lähipiirissä iältään 20-60 suurin osa paheksuu kyseistä tapaa ja jos polttavat niin ottavat toiset huomioon. Kaveri käy ihan ulkona tupakalla vaikka olisi sallittua parvekkeellakin. Kas kummaa kun hän huomioi muitakin
Sinulla on sinun lähipiirisi ja muilla omansa. Etkö ymmärrä tätä asiaa?
Suurin osa suomalaisista ei polta ja pitävät sitä myös junttina
Eivät pidä. Iso osa ei välitä siitä mitä toinen tekee.
Tupakointi taatusti häiritsee suurinta osaa ihmisiä ja on todellakin junttia!
Sinäkö tunnet suurimman osan ihmisistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin pieni asunto,että ei ole ikkunaa toiselle puolelle rakennusta? Hah.
Minulla on mutta sielläkin polttaa. Onneksi muutto maalle ensi kuussa
Ja nyt asut missä? Ilmassa vai?
Nykyisessä asunnossa. Ikkunat tiukasti kiinni kun muuten tukehtuu 💩 käryyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi se on,että olet muuttanut taloon jossa ei ole tupakointi kieltoa parvekkella.
Niin, omaa syytähän tuo on kun on olemassa savuttomia talojakin. Mitäs läksit ap
Minä nimenomaan kysyin että voiko omalla parvekkeella tupakoida ennenkuin ostin. Näin oleen en urputtajista piittaa.
Samalla kriteerillä minullakin asunnon ostopäätös + ei eläintenpitokieltoa. Yläkerran urputtaja muutti pois jatkamaan jatkuvia perheriitojaan savuttomaan taloon. Kummastahan oli enemmän häiriötä: minusta vai kurkku suorana "painu helvettiä" huutavasta yläkerran muijasta? Kolmannesta kerroksesta kuului kaikkiin 1-5 kerrosten asuntoihin.
Oonko mä ainoa, jota ei häiritse tupakansavu (kunhan ei nenän edessä höngi), naapurin äänet tai ruuan tuoksut tai pilvenpolttelu?
Psykosomaattinen migreeni ei ole pätevä syy kieltää parveketupakointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole taloyhtiössä kielletty,niin älä täällä valita. Yhteys isännöitsijään ja taloyhtiön hallitukseen.Asia sitä kautta eteenpäin tupakoinnin kieltämiseksi parvekkeella. Varaudu ja kärsi.Voipi mennä aikaa ennen kuin astuu voimaan.
Totta. Itse olen päättänyt torpata tässä taloyhtiössä nuo hupsut kiellot niin pitkään kuin niitä esitetään. Näillä näkymin seuraavat 30 - 40 vuotta :D
Itse poltan vain kerran tai pari kuussa, mutta en todellakaan ala kävelemään minnekään tontin rajalle sen takia, saati passitta vieraitani.
Ja jollain ilveellä kielto astuukin voimaan, niin käryttely jatkuu sitten sisällä, josta sitten leviää kivasti valittajamummojenkin huoneistoon :)
Eli joskus on vain parempi että annatte ihmisten elää omaa elämäänsä, ettekä puutu muiden asioihin.
Niinpä! Tai ne, jotka viitsivät mennä ulos tupakalle ravaavat sitten edestakaisin rapussa.
Minä siirrän tupakkahuoneeni talveksi kylppäriin ja kesäksi ostan hollannikkaat, enkä käytä hissiä. Tai hissillä voisin mennä ylimpään kerrokseen... saisivat kaikki nauttia puukenkien kopinasta ;)
Vierailija kirjoitti:
Oonko mä ainoa, jota ei häiritse tupakansavu (kunhan ei nenän edessä höngi), naapurin äänet tai ruuan tuoksut tai pilvenpolttelu?
. Itselläni tulee päänsärky tupakan hajusta, mitkään hajusteet tai muut tuoksut eivät aiheuta samaa. No myrkkyähän tupakka on.
Itse en halua saada keuhkosyöpää naapurin tupakoinnin takia joten muutin savuttomaan taloon, suosittelen samaa muillekin jotka tuosta hajusta kärsii. Kyse ei ole pelkästä hajusta vaan oikeista terveysvaikutuksista, toki eihän kaikkia kiinnosta oma terveys ja vara valita mihinkä haluaa kuolla
kylläpä on vaikeata asua siellä kolhoosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Tai ne, jotka viitsivät mennä ulos tupakalle ravaavat sitten edestakaisin rapussa.
Minä siirrän tupakkahuoneeni talveksi kylppäriin ja kesäksi ostan hollannikkaat, enkä käytä hissiä. Tai hissillä voisin mennä ylimpään kerrokseen... saisivat kaikki nauttia puukenkien kopinasta ;)
Ei haittaa kopinat, se haittaa jos oma koti haisee tuhkakupilta vaikkei polta.
Vierailija kirjoitti:
Uikuti uikuti
Ihan asiasta hän "uikuttaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään naapureiden oli mahdollisimman epämukavaksi. Sehän on meillä verissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi lopettaa tupakoinnin. Keuhkosi kiittävät.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä muka riittää rahat polttaa nonstoppina?
Ainahan sätkään rahat riittää. Ja kaljaan. Terveyskeskusmaksut on sitten eri juttu. Ja porkkanat, ne on kalliita.
T: sarkasmia, jos et tajunnut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on halpa ratkaisu pulmaan: PYYKKIPOIKA NENÄÄN. Kerpele että täällä asuu näitä valittavia hienohipiöitä joilla on aina jotain joka häiritsee tasapaksun harmaata elämäänsä.
Minullakin on halpa ratkaisu. Naapuri lopetyaa tupakoinnin.
Miksi naapurin pitäisi muuttaa tapojaan, eihän tupakointi häntä häiritse. Se lähtee joka ei siedä hajuja.
Se lähtee, joka rikkoo toistuvasti taloyhtiön sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Pera55 kirjoitti:
Ihan sähkötupakkaako veteleepi?
Tämä olisi hyvä juttu, en ole haistanut yhtään pahan hajuista sähkötupakkaa. Miksi eivät vaihda, vai tykkäävätkö haista p*rseelle
Tykkää ne. Asiakaspalveluammatissani näitä saa haistella. Välillä tuntuu ettei voi hengittää kuin ulospäin. Pinttyneen tupakan haju uhoaa kessuttelijasta metrien päähän.
Vanhanajan naamarasva, keltainen pyöreä metallirasia.