Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reagoitteko vahvemmin, jos joku haisee pahalle vai jos joku haisee vahvasti hajusteelle?

Vierailija
28.06.2026 |

Siinäpä se kysymys otsikossa. Kumpi häiritsee teitä enemmän? Kummasta huomautatte henkilölle todennäköisemmin tai yritätte elekielellä vihjaista asiasta?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri jätti peseytymättä. Siis oikeasti tyyliin kävi suihkussa kerran viikossa.

On se nyt helvetisti pahempi, kuin hajusteet.

Vielä 1970-luvulla ihmiset kävivät saunassa kerran viikossa. 

Pikku pesut kyllä tehtiin pesuvadissa. 

Ja muina päivinä suihkussa. Saunassakin oli suihkut.

 

 

Ei todellakaan ollut. Vesi lämmitettiin padassa ja pumpulla otettiin kylmää vettä järvestä.

 

t. 70-luvun lapsi

Vierailija
42/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteet. Ällöttävältä haiseva ihminen ei laukaise migreeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se paha haju pahimmillaan alkaa kuvottaa, mutta vahvat hajusteet saavat aivastelemaan ja silmät vuotamaan. Kumpi on sitten parempi, en tiedä. Ehkä ottaisin kuitenkin aivastelun ennemmin.

Vierailija
44/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn vuoksi olen tullut immuuniksi hien, paskan ja kusen hajulle. Hajusteet ovat pahin, jos niissä on uitu ennen kotoa poistumista. 

Vierailija
45/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvedet pahempi monin tavoin

 

T. Allergikko

Vierailija
46/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole henki salpautunut pahasta hajusta. Hajusteen osalta on salpautunut montakin kertaa. Kerran jopa niin pahasti, että piti mennä sairaalaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudun paikallisliikenteen busseissa on tukalaa aamulla, kun työhönsä menevät ihmiset ovat meikanneet ja käyttäneet deodorantteja. Ja iltapäivällä sitten työaikojen päättyessä  busseissa on vielä tukalammat hajut, kun niiden deodoranttien lisäksi ihmisten hiki ja muut eritteet haisevat todella voimakkaasti.

Vierailija
48/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingissä ulkomaiset naiset käyttää liikaa hajusteita ja suitsukkeita, olen saanut niistä migreenin ja joutunut metrossakin vaihtamaan toiselle puolelle vaunua ja myymälässä hajustenaisjoukon kohdatessa poistumaan pikaisesti koko myymälästä ilman ollessa vastenmielistä hengittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri jätti peseytymättä. Siis oikeasti tyyliin kävi suihkussa kerran viikossa.

On se nyt helvetisti pahempi, kuin hajusteet.

Vielä 1970-luvulla ihmiset kävivät saunassa kerran viikossa. 

Pikku pesut kyllä tehtiin pesuvadissa. 

Ja muina päivinä suihkussa. Saunassakin oli suihkut.

 

 

Ei todellakaan ollut. Vesi lämmitettiin padassa ja pumpulla otettiin kylmää vettä järvestä.

 

t. 70-luvun lapsi

Se, että sinä asuit jossain Rysänperän töllissä, ei tarkoita että me kaikki olisimme asuneet.

Meillä käytiin joka päivä suihkussa ja saunassa aina lauantaina. Deodorantitkin oli jo keksitty.

Vierailija
50/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sinä asuit jossain Rysänperän töllissä, ei tarkoita että me kaikki olisimme asuneet.

Meillä käytiin joka päivä suihkussa ja saunassa aina lauantaina. Deodorantitkin oli jo keksitty.

 

Se, että sinä et ollut vielä syntynytkään 70-luvulla, ei tarkoita, että silloin oli yleistä lotrata suihkussa päivittäin. 70.luvulla nykyistä paljon suurempi osa asui maaseudulla ja ihan kaupungeissakin oli vanhoja taloja, joiihn ei tullut juoksevaa vettä. Deodorantti ei liity peseytymiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri jätti peseytymättä. Siis oikeasti tyyliin kävi suihkussa kerran viikossa.

On se nyt helvetisti pahempi, kuin hajusteet.

Vielä 1970-luvulla ihmiset kävivät saunassa kerran viikossa. 

Pikku pesut kyllä tehtiin pesuvadissa. 

Ja muina päivinä suihkussa. Saunassakin oli suihkut.

 

 

Ei todellakaan ollut. Vesi lämmitettiin padassa ja pumpulla otettiin kylmää vettä järvestä.

 

t. 70-luvun lapsi

Se, että sinä asuit jossain Rysänperän töllissä, ei tarkoita että me kaikki olisimme asuneet.

Meillä käytiin joka päivä suihkussa ja saunassa aina lauantaina. Deodorantitkin oli jo keksitty.

 

 

Eipä ole kukaan väittänytkään, että kaikki asuivat samoin. Sinulle vain kerrottiin ,että 70-luvulla ei todellakaan ollut kaikissa kodeissa mitään suihkuja. 

Vierailija
52/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri jätti peseytymättä. Siis oikeasti tyyliin kävi suihkussa kerran viikossa.

On se nyt helvetisti pahempi, kuin hajusteet.

Vielä 1970-luvulla ihmiset kävivät saunassa kerran viikossa. 

Pikku pesut kyllä tehtiin pesuvadissa. 

Ja muina päivinä suihkussa. Saunassakin oli suihkut.

 

 

Ei todellakaan ollut. Vesi lämmitettiin padassa ja pumpulla otettiin kylmää vettä järvestä.

 

t. 70-luvun lapsi

Ei kaikki asunut maalla, vai? Onhan kerrostaloissa asunut porukkaa jo sata vuotta sitten, kyllä kaupungeissa on ollut juoksevaa vettä kodeissa 70-luvulla. Ei se nyt mitään kiviaikaa ollut sentään. Väitätkö seuraavaksi, että ei ollut kellään Suomessa vielä radiota ja kukaan ei ollut kuullut Rollareista tai nahkatakeista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinä asuit jossain Rysänperän töllissä, ei tarkoita että me kaikki olisimme asuneet.

Meillä käytiin joka päivä suihkussa ja saunassa aina lauantaina. Deodorantitkin oli jo keksitty.

 

Se, että sinä et ollut vielä syntynytkään 70-luvulla, ei tarkoita, että silloin oli yleistä lotrata suihkussa päivittäin. 70.luvulla nykyistä paljon suurempi osa asui maaseudulla ja ihan kaupungeissakin oli vanhoja taloja, joiihn ei tullut juoksevaa vettä. Deodorantti ei liity peseytymiseen. 

Sori kulta. Synnyin 70-luvun alussa...

Ja asuttiin yli sata vuotta vanhassa hirsitalossa, jossa oli suihku ja ... kauhistus, ihan juoksevaa vettä hanasta.

Vierailija
54/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri jätti peseytymättä. Siis oikeasti tyyliin kävi suihkussa kerran viikossa.

On se nyt helvetisti pahempi, kuin hajusteet.

Vielä 1970-luvulla ihmiset kävivät saunassa kerran viikossa. 

Pikku pesut kyllä tehtiin pesuvadissa. 

Ja muina päivinä suihkussa. Saunassakin oli suihkut.

 

 

Ei todellakaan ollut. Vesi lämmitettiin padassa ja pumpulla otettiin kylmää vettä järvestä.

 

t. 70-luvun lapsi

Se, että sinä asuit jossain Rysänperän töllissä, ei tarkoita että me kaikki olisimme asuneet.

Meillä käytiin joka päivä suihkussa ja saunassa aina lauantaina. Deodorantitkin oli jo keksitty.

En asunut missään syrjäkylällä. Kerran tai kaksi viikossa sauna lämmitettiin. Muuten vain aamulla pesin kainalot ja laitoin deodoranttia. Vaatteetkin vaihdettiin yleensä vain saunapäivinä. Ymmärtääkseni suurimmalla osalla koulukavereista oli ihan sama. Ei kukaan meistä haissut. - 70- luvulla näin. En minä vieläkään suihkussa käy kuin kerran tai joskus kaksikin viikossa. En varmasti haise pahalle. Ei ihminen ala lemuta vaikka ei jatkuvasti hinkkaa itseään suihkussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinä asuit jossain Rysänperän töllissä, ei tarkoita että me kaikki olisimme asuneet.

Meillä käytiin joka päivä suihkussa ja saunassa aina lauantaina. Deodorantitkin oli jo keksitty.

 

Se, että sinä et ollut vielä syntynytkään 70-luvulla, ei tarkoita, että silloin oli yleistä lotrata suihkussa päivittäin. 70.luvulla nykyistä paljon suurempi osa asui maaseudulla ja ihan kaupungeissakin oli vanhoja taloja, joiihn ei tullut juoksevaa vettä. Deodorantti ei liity peseytymiseen. 

Sori kulta. Synnyin 70-luvun alussa...

Ja asuttiin yli sata vuotta vanhassa hirsitalossa, jossa oli suihku ja ... kauhistus, ihan juoksevaa vettä hanasta.

 

 

Uutinen lapselle: Kaikki eivät asuneet samalla tavoin kuin sinä. Yllättikö?

Vierailija
56/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri jätti peseytymättä. Siis oikeasti tyyliin kävi suihkussa kerran viikossa.

On se nyt helvetisti pahempi, kuin hajusteet.

Vielä 1970-luvulla ihmiset kävivät saunassa kerran viikossa. 

Pikku pesut kyllä tehtiin pesuvadissa. 

Ja muina päivinä suihkussa. Saunassakin oli suihkut.

 

 

Ei todellakaan ollut. Vesi lämmitettiin padassa ja pumpulla otettiin kylmää vettä järvestä.

 

t. 70-luvun lapsi

Ei kaikki asunut maalla, vai? Onhan kerrostaloissa asunut porukkaa jo sata vuotta sitten, kyllä kaupungeissa on ollut juoksevaa vettä kodeissa 70-luvulla. Ei se nyt mitään kiviaikaa ollut sentään. Väitätkö seuraavaksi, että ei ollut kellään Suomessa vielä radiota ja kukaan ei ollut kuullut Rollareista tai nahkatakeista?

 

 

Tosiaan. Kaikki ei asuneet maalla. Minäkään en asunut edes kovin lähellä maaseutua.

 

t. lainaamasi

Vierailija
57/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri jätti peseytymättä. Siis oikeasti tyyliin kävi suihkussa kerran viikossa.

On se nyt helvetisti pahempi, kuin hajusteet.

Vielä 1970-luvulla ihmiset kävivät saunassa kerran viikossa. 

Pikku pesut kyllä tehtiin pesuvadissa. 

Ja muina päivinä suihkussa. Saunassakin oli suihkut.

 

 

Ei todellakaan ollut. Vesi lämmitettiin padassa ja pumpulla otettiin kylmää vettä järvestä.

 

t. 70-luvun lapsi

Se, että sinä asuit jossain Rysänperän töllissä, ei tarkoita että me kaikki olisimme asuneet.

Meillä käytiin joka päivä suihkussa ja saunassa aina lauantaina. Deodorantitkin oli jo keksitty.

 

 

Eipä ole kukaan väittänytkään, että kaikki asuivat samoin. Sinulle vain kerrottiin ,että 70-luvulla ei todellakaan ollut kaikissa kodeissa mitään suihkuja. 

Luepa koko ketju ja havainnoi, kuinka tämä 70-luvun haisuli torppaa jokaisen yrityksen sanoa, ettei kaikki asuneet lantatunkiossa.

Vierailija
58/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri jätti peseytymättä. Siis oikeasti tyyliin kävi suihkussa kerran viikossa.

On se nyt helvetisti pahempi, kuin hajusteet.

Vielä 1970-luvulla ihmiset kävivät saunassa kerran viikossa. 

Pikku pesut kyllä tehtiin pesuvadissa. 

Ja muina päivinä suihkussa. Saunassakin oli suihkut.

 

 

Ei todellakaan ollut. Vesi lämmitettiin padassa ja pumpulla otettiin kylmää vettä järvestä.

 

t. 70-luvun lapsi

Ei kaikki asunut maalla, vai? Onhan kerrostaloissa asunut porukkaa jo sata vuotta sitten, kyllä kaupungeissa on ollut juoksevaa vettä kodeissa 70-luvulla. Ei se nyt mitään kiviaikaa ollut sentään. Väitätkö seuraavaksi, että ei ollut kellään Suomessa vielä radiota ja kukaan ei ollut kuullut Rollareista tai nahkatakeista?

 

 

Miksi et osaa lukea? Ei tuossa kirjoiteta, että kaikilla oli sama tilanne. Kerrottiin OMASTA tilanteesta. Olet liian nuori tajutaksesi, että 70-luvulla jatkuva suihkussa lotraaminen ei todellakaan ollut yleistä. Ei edes kaupungeissa. 

Vierailija
59/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono hygienia saa minut liukenemaan mahdollisimman nopeasti paikalta. Hajusteet puolestani ol.

Vierailija
60/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri jätti peseytymättä. Siis oikeasti tyyliin kävi suihkussa kerran viikossa.

On se nyt helvetisti pahempi, kuin hajusteet.

Vielä 1970-luvulla ihmiset kävivät saunassa kerran viikossa. 

Pikku pesut kyllä tehtiin pesuvadissa. 

Ja muina päivinä suihkussa. Saunassakin oli suihkut.

 

 

Ei todellakaan ollut. Vesi lämmitettiin padassa ja pumpulla otettiin kylmää vettä järvestä.

 

t. 70-luvun lapsi

Se, että sinä asuit jossain Rysänperän töllissä, ei tarkoita että me kaikki olisimme asuneet.

Meillä käytiin joka päivä suihkussa ja saunassa aina lauantaina. Deodorantitkin oli jo keksitty.

 

 

Eipä ole kukaan väittänytkään, että kaikki asuivat samoin. Sinulle vain kerrottiin ,että 70-luvulla ei todellakaan ollut kaikissa kodeissa mitään suihkuja. 

Luepa koko ketju ja havainnoi, kuinka tämä 70-luvun haisuli torppaa jokaisen yrityksen sanoa, ettei kaikki asuneet lantatunkiossa.

 

 

Sinä olet ainut, joka tässä ketjussa sönköttää lantatunkioista. Huomasimme jo, ettet tiedä 70-luvun elämästä hevon paskaakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi