Miten Tytti Tuppurainen voi nostaa kulukorvauksia Oulusta vaikka asuu Helsingissä?
Jos tavallinen kansalainen väärinkäyttäisi Kelan tukia tuolla tavalla niin olisi jossain vaiheessa oikeudessa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että juuri Tyttiä maalitat kun sama etu on jokaisella kansanedustajalla. Kakkosasuntoon jokainen voi saada saman tuen.
Kyse on enemmänkin siitä, onko Hgin asunto kakkosasunto? Ei ole jos elää parisuhteessa Hgissä ja käy samalla jääkaapilla, vai miten se Kela sen muotoilee.
Jos hän on kotikunnassaan kirjoilla, niin on. Tätä etuisuutta ovat jokaisen puolueen edustajat aina hyödyntäneet. Sorit siitä, persu.
Vierailija kirjoitti:
Koska hänellä on Oulussakin asunto ja hän istuu Oulun kaupunginvaltuustossa. Ihan normaalia toimintaa maakunnasta valitulta kansanedustajalta.
Helsingin-kämppä on kakkosasunto.
TT tulee vastaan melkein päivittäin täällä Ruoholahdessa.
No sano sille, että maksaa oman kämppänsä itse
pitäisiköhän eduskuntatalon lähettyville perustaa joku asuntola kansanedustajille? säästyisi kulukorvaukset, onhan ne aika poskettomia..1800e/kk..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että juuri Tyttiä maalitat kun sama etu on jokaisella kansanedustajalla. Kakkosasuntoon jokainen voi saada saman tuen.
Kyse on enemmänkin siitä, onko Hgin asunto kakkosasunto? Ei ole jos elää parisuhteessa Hgissä ja käy samalla jääkaapilla, vai miten se Kela sen muotoilee.
Jos hän on kotikunnassaan kirjoilla, niin on. Tätä etuisuutta ovat jokaisen puolueen edustajat aina hyödyntäneet. Sorit siitä, persu.
Kirjoilla pitäisi olla todellisessa asuinkunnassa, muutenhan kaikki voisivat muuttaa pienimmän kuntaverotuksen Kauniaisiin. Sorit siitä demari!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hänellä on Oulussakin asunto ja hän istuu Oulun kaupunginvaltuustossa. Ihan normaalia toimintaa maakunnasta valitulta kansanedustajalta.
Helsingin-kämppä on kakkosasunto.
TT tulee vastaan melkein päivittäin täällä Ruoholahdessa.
No sano sille, että maksaa oman kämppänsä itse
Sano itse ensin teidän persuedustajille, jotka käyttävät ihan samaa etua.
Vierailija kirjoitti:
Paavo Väyrysen jalasmökistä nousi aikanaan iso kohu mutta Tytti Tupparainen saa asua ostamassaan Hitas-asunnossa ja nostaa isoja matkakorvauksia.
Väyrysen huijaus oli todella härski. Hän ei luonnollisesti katunut yhtään vaan syytti mediaa ajojahdista ja otti jalasmökin mukaan seuraavalle vaalukuertueelle
Taitaa eduskunta olla täynnä aika härskiä porukkaa. Saarnaavat kansalle suvaitsevuutta. Mutta tekevät itse mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites persut toimii?
Persut ajelee taksilla firman piikkiin.
Kyllä siellä taksilla ajelee ihan muiden puolueiden edustajat. Eniten keskusta ja demarit. Jopa vihreät käyttivät taksia enemmän kuin ps.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän noista ole säädetty tarkasti ja jos lakia on rikottu niin oikeuteen. Syytesuojaahan kansanedustajilla ei ole joten siitä vain jokainen joka tuntee asian omakseen haastamaan Tuppuraista oikeuteen ja tehtailemaan rikosilmoituksia. Oikeudessa niitä persujakin on tuomittu joten samaan syssyyn kaikki muutkin.
Mehän tiedämme että tuossa ei ole mitään laitonta. Kaikilla muualta kuin Uudenmaan tai Helsingin vaalipiiristä valituilla kansanedustajilla on oikeus korotettuun kulukorvaukseen, mikäli heillä on eduskuntatyötä varten kakkosasunto pääkaupunkiseudulla. Erään hallituspuolueen kannattajilla vain on hankalaa tiedonhaku ja tietäminen yleensä.
Mutku pitää saada öyhöttää Hannu Persu.
Jenna ja Pekka vaan B-rappustelevat vaikka ovat Oulusta.
Kansanedustajalla on kaksi asuntoa. Yksi omassa vaalipiirissä, toinen yleensä pk-seudulla.
Oman vaalipiirin asunto on vakituinen asunto. Se voi olla mikä tahansa kartano, perintötila, velkainen okt + 13 lasta elätettävänä, vuokrayksiö, koommuunipaikka, äitin vinttikamari, uusperhehärdelli, jalasmökki, ihan mikä vaan, minkä digivirasto hyväksyy. Usein se missä edustaja on asunut jo ennen valintaansa. Kulut saattaa vaihdella nollasta tuhansiin /kk. Joku näppärä voi vielä maksattaa kulut puolisollaan, perheellään, kämppiksellään, alivuokralaisella, sponsorilla, yhdistyksellä. Tai vaikka pistää airbn:llä kilisemään.
Toinen asunto on eduskuntatyötä varten. Siiinäkin on monenlaista variaatioita ja kulurakennetta. Vakiokorvaus 2. asuntoa varten maksetaan kaikille samojen pykälien mukaan. Myös TT:lle. (joka on ikävä ihminen). Millainen asumismuoto hänellä on Oulussa, jossa hän on myös valtuutettu, ei ole mediassa ollut esillä. Tutkitaanko samalla kaikkien 200 edustajan asumisolot ja kustannukset ?
Joulupukki ajelee 40tkm veronmaksajien piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavo Väyrysen jalasmökistä nousi aikanaan iso kohu mutta Tytti Tupparainen saa asua ostamassaan Hitas-asunnossa ja nostaa isoja matkakorvauksia.
Väyrysen huijaus oli todella härski. Hän ei luonnollisesti katunut yhtään vaan syytti mediaa ajojahdista ja otti jalasmökin mukaan seuraavalle vaalukuertueelle
Aika hyvä oli Vähämäen ja Pihtiputaan sahurin saunatupa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites persut toimii?
Persut ajelee taksilla firman piikkiin.
Kyllä siellä taksilla ajelee ihan muiden puolueiden edustajat. Eniten keskusta ja demarit. Jopa vihreät käyttivät taksia enemmän kuin ps.
Laitatko ihan faktalinkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hänellä on Oulussakin asunto ja hän istuu Oulun kaupunginvaltuustossa. Ihan normaalia toimintaa maakunnasta valitulta kansanedustajalta.
Helsingin-kämppä on kakkosasunto.
TT tulee vastaan melkein päivittäin täällä Ruoholahdessa.
No sano sille, että maksaa oman kämppänsä itse
Varmaan maksaakin sekä Oulun että Helsingin kämpän kulut itse. Jos tarkoitat että osallistut verorahoillasi hänen kulukorvaukseen, niin osallistut myös Pekan, Jennan ja muutaman muun B-rappuhin. Tytillä nyt on hitas-säätö, ihan perusdemarimalliin.
Vanha suomalainen sanonta: demari pettää aina.
Kyse on enemmänkin siitä, onko Hgin asunto kakkosasunto? Ei ole jos elää parisuhteessa Hgissä ja käy samalla jääkaapilla, vai miten se Kela sen muotoilee.