Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Tytti Tuppurainen voi nostaa kulukorvauksia Oulusta vaikka asuu Helsingissä?

Vierailija
28.06.2026 |

Jos tavallinen kansalainen väärinkäyttäisi Kelan tukia tuolla tavalla niin olisi jossain vaiheessa oikeudessa.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että juuri Tyttiä maalitat kun sama etu on jokaisella kansanedustajalla. Kakkosasuntoon jokainen voi saada saman tuen.

Kyse on enemmänkin siitä, onko Hgin asunto kakkosasunto?  Ei ole jos elää parisuhteessa Hgissä ja käy samalla jääkaapilla, vai miten se Kela sen muotoilee.

Vierailija
42/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että juuri Tyttiä maalitat kun sama etu on jokaisella kansanedustajalla. Kakkosasuntoon jokainen voi saada saman tuen.

Kyse on enemmänkin siitä, onko Hgin asunto kakkosasunto?  Ei ole jos elää parisuhteessa Hgissä ja käy samalla jääkaapilla, vai miten se Kela sen muotoilee.

Jos hän on kotikunnassaan kirjoilla, niin on. Tätä etuisuutta ovat jokaisen puolueen edustajat aina hyödyntäneet. Sorit siitä, persu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hänellä on Oulussakin asunto ja hän istuu Oulun kaupunginvaltuustossa. Ihan normaalia toimintaa maakunnasta valitulta kansanedustajalta.

Helsingin-kämppä on kakkosasunto.

TT tulee vastaan melkein päivittäin täällä Ruoholahdessa.

No sano sille, että maksaa oman kämppänsä itse

Vierailija
44/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisiköhän eduskuntatalon lähettyville perustaa joku asuntola kansanedustajille? säästyisi kulukorvaukset, onhan ne aika poskettomia..1800e/kk..

Vierailija
45/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP paholaisen asialla.

Vierailija
46/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että juuri Tyttiä maalitat kun sama etu on jokaisella kansanedustajalla. Kakkosasuntoon jokainen voi saada saman tuen.

Kyse on enemmänkin siitä, onko Hgin asunto kakkosasunto?  Ei ole jos elää parisuhteessa Hgissä ja käy samalla jääkaapilla, vai miten se Kela sen muotoilee.

Jos hän on kotikunnassaan kirjoilla, niin on. Tätä etuisuutta ovat jokaisen puolueen edustajat aina hyödyntäneet. Sorit siitä, persu.

Kirjoilla pitäisi olla todellisessa asuinkunnassa,  muutenhan kaikki voisivat muuttaa  pienimmän kuntaverotuksen Kauniaisiin. Sorit siitä demari!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hänellä on Oulussakin asunto ja hän istuu Oulun kaupunginvaltuustossa. Ihan normaalia toimintaa maakunnasta valitulta kansanedustajalta.

Helsingin-kämppä on kakkosasunto.

TT tulee vastaan melkein päivittäin täällä Ruoholahdessa.

No sano sille, että maksaa oman kämppänsä itse

Sano itse ensin teidän persuedustajille, jotka käyttävät ihan samaa etua.

Vierailija
48/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHYY MUTKU PERSUT

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paavo Väyrysen jalasmökistä nousi aikanaan iso kohu mutta Tytti Tupparainen saa asua ostamassaan Hitas-asunnossa ja nostaa isoja matkakorvauksia.

Väyrysen huijaus oli todella härski. Hän ei luonnollisesti katunut yhtään vaan syytti mediaa ajojahdista ja otti jalasmökin mukaan seuraavalle vaalukuertueelle

Vierailija
50/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa eduskunta olla täynnä aika härskiä porukkaa. Saarnaavat kansalle suvaitsevuutta. Mutta tekevät itse mitä huvittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites persut toimii?

Persut ajelee taksilla firman piikkiin.

Kyllä siellä taksilla ajelee ihan muiden puolueiden edustajat. Eniten keskusta ja demarit. Jopa vihreät käyttivät taksia enemmän kuin ps.

Vierailija
52/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän noista ole säädetty tarkasti ja jos lakia on rikottu niin oikeuteen. Syytesuojaahan kansanedustajilla ei ole joten siitä vain jokainen joka tuntee asian omakseen haastamaan Tuppuraista oikeuteen ja tehtailemaan rikosilmoituksia. Oikeudessa niitä persujakin on tuomittu joten samaan syssyyn kaikki muutkin.

Mehän tiedämme että tuossa ei ole mitään laitonta. Kaikilla muualta kuin Uudenmaan tai Helsingin vaalipiiristä valituilla kansanedustajilla on oikeus korotettuun kulukorvaukseen, mikäli heillä on eduskuntatyötä varten kakkosasunto pääkaupunkiseudulla. Erään hallituspuolueen kannattajilla vain on hankalaa tiedonhaku ja tietäminen yleensä.

Mutku pitää saada öyhöttää Hannu Persu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenna ja Pekka vaan B-rappustelevat vaikka ovat Oulusta.

Vierailija
54/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajalla on kaksi asuntoa.  Yksi omassa vaalipiirissä, toinen yleensä pk-seudulla.

 

Oman vaalipiirin asunto on vakituinen asunto. Se voi olla mikä tahansa kartano, perintötila, velkainen okt + 13 lasta elätettävänä, vuokrayksiö, koommuunipaikka, äitin vinttikamari, uusperhehärdelli, jalasmökki, ihan mikä vaan, minkä digivirasto hyväksyy.  Usein se missä edustaja on asunut jo ennen valintaansa. Kulut saattaa vaihdella nollasta tuhansiin /kk. Joku näppärä voi vielä maksattaa kulut puolisollaan, perheellään, kämppiksellään, alivuokralaisella, sponsorilla, yhdistyksellä. Tai vaikka pistää airbn:llä kilisemään.

 

Toinen asunto on eduskuntatyötä varten.  Siiinäkin on monenlaista variaatioita ja kulurakennetta.  Vakiokorvaus 2. asuntoa varten maksetaan kaikille samojen pykälien mukaan.  Myös TT:lle. (joka on ikävä ihminen). Millainen asumismuoto hänellä on Oulussa, jossa hän on myös valtuutettu, ei ole mediassa ollut esillä.  Tutkitaanko samalla kaikkien 200 edustajan asumisolot ja kustannukset ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki ajelee 40tkm veronmaksajien piikkiin.

Vierailija
56/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paavo Väyrysen jalasmökistä nousi aikanaan iso kohu mutta Tytti Tupparainen saa asua ostamassaan Hitas-asunnossa ja nostaa isoja matkakorvauksia.

Väyrysen huijaus oli todella härski. Hän ei luonnollisesti katunut yhtään vaan syytti mediaa ajojahdista ja otti jalasmökin mukaan seuraavalle vaalukuertueelle

Aika hyvä oli Vähämäen ja Pihtiputaan sahurin saunatupa .

Vierailija
57/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites persut toimii?

Persut ajelee taksilla firman piikkiin.

Kyllä siellä taksilla ajelee ihan muiden puolueiden edustajat. Eniten keskusta ja demarit. Jopa vihreät käyttivät taksia enemmän kuin ps.

Laitatko ihan faktalinkkiä.

Vierailija
58/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hänellä on Oulussakin asunto ja hän istuu Oulun kaupunginvaltuustossa. Ihan normaalia toimintaa maakunnasta valitulta kansanedustajalta.

Helsingin-kämppä on kakkosasunto.

TT tulee vastaan melkein päivittäin täällä Ruoholahdessa.

No sano sille, että maksaa oman kämppänsä itse

Varmaan maksaakin sekä Oulun että Helsingin kämpän kulut itse. Jos tarkoitat että osallistut verorahoillasi hänen kulukorvaukseen, niin osallistut myös Pekan, Jennan ja muutaman muun B-rappuhin.  Tytillä nyt on hitas-säätö, ihan perusdemarimalliin.

Vierailija
59/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha suomalainen sanonta: demari pettää aina.

Vierailija
60/71 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppurainen on maanpetturi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi