Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oln opettaja ja juonut koko kesäloman

Vierailija
28.06.2026 |

Valmistijaisista alkoi jatkunut viinijuhlilla, juhannusfestivaaleilla ja nyt mökillä. Pitkä kesäloma pitkät huvit. Mikäpä tässä on ottaessa, mies kyllä ei pysy mukana.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut paljon alkoholia jo ennen opettajan uraa ja aion juoda jatkossakin.

N34

Vierailija
82/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina toisinaan hämmentää tämä joidenkin tarve kertoa siitä, että kuinka paljon juo tai on juomatta. Taustatiedoiksi kerrotaan jotain minkä halutaan saavan aikaan lukijoissa jotain tuntemuksia, kuten että olen opettaja, pappi, etätyöläinen tai seitsemän lapsen äiti.

Vähän niin kuin että senkus. Alkoholi on tässä maassa tavannut yhdellä jos toisella virrata. Juo, ole juomatta tai juo vaikka tequilaa Johanna Tukiaisen navasta. Tämä palsta ei ole mikään juomapäiväkirja ja meitä täällä ei voi shokeerata kertomalla, että on kirkkoherra joka aloittaa aamunsa juomalla absinttiä sakastissa.

😃😃👏👏😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äidinkielen opettaja ja juonut kesän aikana 750 ml kuohuviiniä. Ap on alkoholisti, kuten moni muukin. 

Vierailija
84/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti korkeakoulutettuja (ei pelkästään opettajat) työssäkäyviä jotka joutuvat hakeutumaan alkoholin takia ns. katkolle tai hakemaan saikkua saadakseen alkoholinkäytön lopetettua töiden alkaessa? Eikö tuollainen tilanne ole hävettävä ja nöyryyttävä? En siis tarkoita että pitäisi olla vaan että eikö se käytännössä ole kokemuksena? Korkeakoulutetun oletetaan olevan suht älykäs ja itsensä hallitseva, ja sitten käykin noin kun saa kuukauden tai pari olla vapaasti... Vai vähentääkö häpeää se että voi ajatella että kyseessä on riippuvuus joka on vain yksi mt-ongelmista, ja mt-ongelmat on tosi yleisiä?

En tarkoita pahalla. Kiinnostaa vain kun ilmiöstä ei puhuta jossain iltapäivälehdissä (ymmärrettävästi).

Vierailija
85/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesopäivillä on aina viimeinen tunti levoton ja hihittelyä. Ei tarvinne kertoa, miksi.

Ope

Vierailija
86/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa, kuinka paljon juot? Opettajia on ehkä joskus pidetty jonain kansankynttilöinä, mutta ei enää aikoihin.

Vierailija
87/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ettei opettajan ymmärrys riitä tajuamaan että liuottimen juominen on ihan helvetin myrkyllistä.

Vierailija
88/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itskin olen jonkun verran tisssutelut, ei mitään suurria anoksia. Vähän viiniä suuria annoksia vain vähän joka päivä, mutta ei mielestäni vaikuta vielä suuria annoksia vähän mitenkä'n joka päivää. Mutta ihhan kunnossa sinänä ei vaikuta joka päivä vhän viiniä mitenkään.

Opettajat ei jankkaa eikä kirjoita noin huonosti. Edes työläistaustaiset.

Miten työläistausta liittyy oikeinkirjoituksen osaamiseen? Nykymaailmassa? Minä kirjoitin ylioppilaaksi 1980-luvun lopulla laudaturin yleisarvosanalla ja olen työläiskodista lähtöisin. Siitä sitten akateemiselle polulle. Ehkä aiemmin, omien vanhempieni lapsuudessa/nuoruudessa tuolla olisi ollut merkitystä siitä syystä, että opinnot ja niissä eteneminen olivat vanhempien varakkuudesta kiinni. Isäni, matemaatikassa (hänen aikanaan "laskento") hyvä haaveili teknillisestä koulusta, mutta ei perheensä kyennyt opintoja kustantamaan. Aikoinaan kokoomus vastusti mm. peruskoulua, halusivat/haluavat pitää koulutusmahdollisuudet omana etuoikeutenaan.

Vierailija
89/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynttilät palaa molemmista päistä.

Heh kansankynttilä palaa molemmista päistä kun juopottelee.

Vierailija
90/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen juoppo, kannattiko suomen sinunkaan opiskelua tukea 

Vierailija
91/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen juoppo, kannattiko suomen sinunkaan opiskelua tukea 

Käyväthän he töissä.

Vierailija
92/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesopäivillä on aina viimeinen tunti levoton ja hihittelyä. Ei tarvinne kertoa, miksi.

Ope

Sama meillä. Vesokänni on ihan yleisesti tunnettu termi.

Vierailija
93/101 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu, vesossa otetaan.

Vierailija
94/101 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soste alalla, ryyppäsin neljän viikon lomasta kolme ekaa. Kohta tulee vielä kahden viikon lomapätkä ja aattelin dokaa 1,5 viikkoo.

Vierailija
95/101 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama juttu! Nytkin olen baari terassilla. Raskas oli talvi. Hyvä nollata. Loman loppuminen ei vielä ahdista. Työterveys onneksi antaa aika helposti pari viikkoa saikkua elokuussa. 😅

Miksi teeskentelet olevasi opettaja?

Oletko olevinasi hauska?

Tarkoitus oksentaa pahaa elämäänsä opettajien niskaan, joilla pitkä kesäloma. Voi voi teitä! Kannattaa opiskella ja alkaa opettajaksi, jos rahkeet riittävät, eikö🤨

Vierailija
96/101 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja, eikä osaa edes kirjoittaa?

Vierailija
97/101 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen humalassa kello 9.20

Mitä sitten? Teen kolmivuoroa ja aloitan kesällä vapaat menemällä suoraan töistä yövuorosta vaikkapa ma-aamuna terdelle. Afterworkit nääs!

Vierailija
98/101 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mutta syksyllä en aio mennä opettajan töihin enää. Kyllästyin siihen koska koulussa on liian vaarallista tehdä töitä.

Mene vaikka koilliselle tai Itäiselle alueelle Helsinkiin päiväkotiin töihin. Valikoi vielä joku uusi vauhdikas jättitalo!

Kokeile suoraan nuorisokotia.

Vierailija
99/101 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan sitten elokuuhun, kun menet opettajainhuoneeseen naama ja silmät turvoksissa. Kyllä sen näkee sitten kolleegat naamasta, miten on kesäloma sujunut.

Mitä sitten? Hauskempi loma on taatusti ollut kuin takakireällä äikänopella kolmen kersansa kanssa.

Vierailija
100/101 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla rehtorien suunnittelupäivä, olen juonut kuukauden..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi