Muistaako vanhemmat ihmiset vielä 1970 luvun karseita muoteja
Leveälahkeisuus housuissa ja miesten kauluspaidoissakin, laakerikengät, kauheat pulisongit....
Kommentit (38)
Eikö myrkynvihreä ja oksennuksen oranssi olekaan paras väriyhdistelmä?
Vierailija kirjoitti:
Muistan 70-luvun mutta ei se muoti tuollaista ollut. Nuo on lähinnä niitä mitä nähdään liioitelluissa muotikuvissa.
Mullakin oli yleensä vaan tavalliset farkut, ei leveälahkeiset ja t-paita, jalassa tennarit. Ei kovin paljon nykyajasta nuorista eroa.
Minä olin hehkeimmilläni 70-luvulla, farkut, tennarit, kivat T-paidat ym. Valokuvistakin päätellen ihan kiva muoti, Hai-saappaat minulla oli jo 60-luv.
Laamapaidat värjättiin. Tiukasti narua ympärille eri kohtiin, sitten pesuvatiin missä kuumaa vettä. Sitten huuhdeltiin kylmässä vedessä, narut pois ja kuvio oli valmis. Siis laamapaita oli halutun värinen, narun alla kuviointi valkoinen. Tosi makee leveälahkeisten farkkujen kanssa. SILLOIN.
Leveälahkeinen kauluspaita? En muista.
Miehillä oli upeita tyköistuvia kauluspaitoja, joissa oli isot kaulukset. Tolppakorot kengissä ja leveät lahkeet. Ihmiset oli hoikkia ja näyttivät hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan.
Kauhuripset ovat palanneet.
Nuoria kun katsoo nyt, niin taitaa olla leveät lahkeetkin. Paitsi nyt ne on vielä leveämmät.
Noissa vaatteissa oli pakko olla hoikka. Kapeat housut soivat jaoissa. Mulla oli jopa afrokampaus ja korokepohjakengät, kapea mokkanahkatakki.
Ysäri oli kamalampi. Naisilla kolmet olkatoppaukset, leveät lahkeet, Alain Mikli -silmälasit jne. Ajatelkaa lyhyttä naista noissa vetimissä.
Vierailija kirjoitti:
Noissa vaatteissa oli pakko olla hoikka. Kapeat housut soivat jaoissa. Mulla oli jopa afrokampaus ja korokepohjakengät, kapea mokkanahkatakki.
Ysäri oli kamalampi. Naisilla kolmet olkatoppaukset, leveät lahkeet, Alain Mikli -silmälasit jne. Ajatelkaa lyhyttä naista noissa vetimissä.
Olkatoppaukset olivat 80-luvun muotia.
Ne kauheat kankaat. Teryleeni ja kumppanit, jotka haisivat kammottavalle kemialle vanhetessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan 70-luvun mutta ei se muoti tuollaista ollut. Nuo on lähinnä niitä mitä nähdään liioitelluissa muotikuvissa.
Mullakin oli yleensä vaan tavalliset farkut, ei leveälahkeiset ja t-paita, jalassa tennarit. Ei kovin paljon nykyajasta nuorista eroa.
Minä olin hehkeimmilläni 70-luvulla, farkut, tennarit, kivat T-paidat ym. Valokuvistakin päätellen ihan kiva muoti, Hai-saappaat minulla oli jo 60-luv.
Haisaappaat oli keltaiset.
Oi niitä aikoja, oltiin nuoria ja kauniita.
Nyt vain kauniita.😢
Peruukit ja Twiggy-ripset, kamalaa.
Ei yhtään huonompi kuin nykyään.
Nuorilla näkyy alushousut, että merkki näkyy. Toisilla on housut puolvälissä persvakoa. Muotiin kuuluu sekin, että huudellaan kokoajan " hei bro hei bro " toi o iha legit bro "
Mä olin teini 80-luvulla, joten tykkään sen ajan muodista. Väritkin oli vaatteissa niin paljon ihanempia kuin 70-luvulla.
Samalla tavoin naureskellaan myöhemmin tämän aikakauden pukeutumisella tai oikeastaan sille että mitä vähemmän on enemmän, plus silikonitissit etc .
60-70-luvuilla tuli Marimekko, joka edelleen jakaa kansaa puolesta ja vastaan.
Mageetahan se oli 80-lukuun tai nykyaikaan verrattuna.
Olen syntynyt 1974 ja kuvissa äidillä on sellaiset kauheat leveät lahkeet ja poolopaita kun odottaa jo mua. Minä sitten pienenä inhosin yli kaiken vakosamettihousujani, mulla tulee sametista kymät väreet, ja tekokuituinen poolopaita, en voi sietää kaulassa mitään poolokaulusta.
Äidilläni oli myös sellainen kampaus joka nykyään on kaikilla nuorilla naisilla, eli suorat pitkät hiukset jakauksella roikkumassa molemmin puolin päätä kuin verhot.
Myöhemmin kyllä kiharsi hiuksensa kun oli menossa tansseihin.
Mutta silloin oli kyllä niin hirveä muoti, huonoa musiikkia ja elokuvia... Onneksi kasarilla kaikki oli paremmin, sillä jälkimmäisellä puoliskolla siis.
Olihan ne kamppeet aikanaan hienoja. Mutta kun ne nyt ovat uudelleen tulleet muotiin, niin voi kauhistus. En voisi sen tyylisiä enää pitää, koska muistuttavat liikaa menneestä. Esim. naisten mekot ovat kuin ennen aikaan navettatakkeja, vihertäviä ja vankkaa kangasta. Vartalonmyötäiset kirkasväriset leningit kuin suoraan 60-70-luvulta.