Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako vanhemmat ihmiset vielä 1970 luvun karseita muoteja

Vierailija
28.06.2026 |

Leveälahkeisuus housuissa ja miesten kauluspaidoissakin, laakerikengät, kauheat pulisongit....

 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan.

 

Kauhuripset ovat palanneet.

Vierailija
2/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 Voi kyllä! Tuli traumat rumista väreistä ja kauhukuoseista. Ruskeapohjaiset kukkapaidat ja ne kukat tietty kirkkaan sinisiä. Oranssit leveälahkeiset housut siihen vielä ja tummansiniset hai-saappaat. Lahkeet tietty takaa saappaan sisällä. Jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten silmämeikki oli kuin Egyptistä. 

Vierailija
4/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, olin teini 70-luvulla.

Vierailija
6/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset? 🥴.


Kyllä se taitaa olla niin, että minua voidaan sanoa vanhaksi?


N 56

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa kutakin. Kiva joskus muistella mutta miksi sanoa karseaksi? 

Vierailija
8/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkujen lahkeet oli myös leveät ja joskus kiiruhtaessa toinen jalkaterä sujahti toisen jalan lahkeeseen. Komeassa kaaressa lennettiin kukin omalla tyylillään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 70-luvun tyyli pieksee 80-luvun mennen tullen.

Vierailija
10/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikansa kutakin. Kiva joskus muistella mutta miksi sanoa karseaksi? 

No vähän vitsillä sen ajan tyylikkyys etenkin värien suhteen rikkoi verkkokalvot lopullisesti. Kyllä sinä huumoria ymmärrät?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 70-luvun tyyli pieksee 80-luvun mennen tullen.

Älä nyt herjaa 80-lukua. Me naisetkin saatiin kunnon hartiat silloin. Olkatoppauksia tarrapinnoilla laitettiin t-paitoihinkin. Voi kauheeta…

Vierailija
12/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun isällä oli kukikas kauluspaita, jossa isot kaulukset, piti sitä edestä useamman napin auki. Housut oli mallia lantio ja leveä nahkavyö. Jalassa oli nahkakengät. Äitin tyyli oli tätimäinen, liivimekko ja polvisukat usein. Mulla oli tpaita ja froteeshortsit, joissa metallisolki. Tää siis kesäpukeutumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ne ajat oli hienoja! Trumpettilahkeet best.

Vierailija
14/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 70-luvun nuori ja muistan kyllä sen ajan muodin: lantiohousut ja napapaidat, paskanruskeaa akryylia ja T-paidoissa aerosolidödön polttamat peltikainalot. Huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun isällä oli kukikas kauluspaita, jossa isot kaulukset, piti sitä edestä useamman napin auki. Housut oli mallia lantio ja leveä nahkavyö. Jalassa oli nahkakengät. Äitin tyyli oli tätimäinen, liivimekko ja polvisukat usein. Mulla oli tpaita ja froteeshortsit, joissa metallisolki. Tää siis kesäpukeutumista.

Rönsyilikö ryijy?


Anteeksi, oli pakko. Olen synt, 1961, joten kokemusta 70-luvusta todellakin on ;)

Vierailija
16/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan 70-luvun mutta ei se muoti tuollaista ollut. Nuo on lähinnä niitä mitä nähdään liioitelluissa muotikuvissa. 

Mullakin oli yleensä vaan tavalliset farkut, ei leveälahkeiset ja t-paita, jalassa tennarit. Ei kovin paljon nykyajasta nuorista eroa. 

Vierailija
17/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpettihousut oli muodissa myös ysärillä. Mulla niitä ei ollut 70-luvulla eikä ysärillä.

Vierailija
18/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveälahkeiset farkut, leveä vyö, t-paidat, farkkutakit, tennarit kesällä, pitkät villaneuletakit, pitkät kaulahuivit, lyhyet päällystakit, olkalaukut tytöillä ja pojilla, pitkät hiukset, hollannikkaat eli puukengät.

Vierailija
19/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 70-luvun tyyli pieksee 80-luvun mennen tullen.

Ei piekse. 😁

Vierailija
20/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutteitahan on edelleen. Esim.levrälahkeiset housut, mutta ne on klassikkoja. Amerikassa naisilla on tyylikkäästi leveneviä lahkeita farkuissa. Ja ne on ihan aina hyvännäköiset ja käy monelle. Tolppakenkiä on edelleen katukuvassa. Paisley-kuvioita sekä boho-look on makeet. Se oli silloin ja joka aikakaudella on omat muodit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän