Muistaako vanhemmat ihmiset vielä 1970 luvun karseita muoteja
Leveälahkeisuus housuissa ja miesten kauluspaidoissakin, laakerikengät, kauheat pulisongit....
Kommentit (38)
Voi kyllä! Tuli traumat rumista väreistä ja kauhukuoseista. Ruskeapohjaiset kukkapaidat ja ne kukat tietty kirkkaan sinisiä. Oranssit leveälahkeiset housut siihen vielä ja tummansiniset hai-saappaat. Lahkeet tietty takaa saappaan sisällä. Jne.
Naisten silmämeikki oli kuin Egyptistä.
Vanhat ihmiset? 🥴.
Kyllä se taitaa olla niin, että minua voidaan sanoa vanhaksi?
N 56
Aikansa kutakin. Kiva joskus muistella mutta miksi sanoa karseaksi?
Farkkujen lahkeet oli myös leveät ja joskus kiiruhtaessa toinen jalkaterä sujahti toisen jalan lahkeeseen. Komeassa kaaressa lennettiin kukin omalla tyylillään :D
Kyllä 70-luvun tyyli pieksee 80-luvun mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Aikansa kutakin. Kiva joskus muistella mutta miksi sanoa karseaksi?
No vähän vitsillä sen ajan tyylikkyys etenkin värien suhteen rikkoi verkkokalvot lopullisesti. Kyllä sinä huumoria ymmärrät?!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 70-luvun tyyli pieksee 80-luvun mennen tullen.
Älä nyt herjaa 80-lukua. Me naisetkin saatiin kunnon hartiat silloin. Olkatoppauksia tarrapinnoilla laitettiin t-paitoihinkin. Voi kauheeta…
Muistan kun isällä oli kukikas kauluspaita, jossa isot kaulukset, piti sitä edestä useamman napin auki. Housut oli mallia lantio ja leveä nahkavyö. Jalassa oli nahkakengät. Äitin tyyli oli tätimäinen, liivimekko ja polvisukat usein. Mulla oli tpaita ja froteeshortsit, joissa metallisolki. Tää siis kesäpukeutumista.
Ai että ne ajat oli hienoja! Trumpettilahkeet best.
Olin 70-luvun nuori ja muistan kyllä sen ajan muodin: lantiohousut ja napapaidat, paskanruskeaa akryylia ja T-paidoissa aerosolidödön polttamat peltikainalot. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun isällä oli kukikas kauluspaita, jossa isot kaulukset, piti sitä edestä useamman napin auki. Housut oli mallia lantio ja leveä nahkavyö. Jalassa oli nahkakengät. Äitin tyyli oli tätimäinen, liivimekko ja polvisukat usein. Mulla oli tpaita ja froteeshortsit, joissa metallisolki. Tää siis kesäpukeutumista.
Rönsyilikö ryijy?
Anteeksi, oli pakko. Olen synt, 1961, joten kokemusta 70-luvusta todellakin on ;)
Muistan 70-luvun mutta ei se muoti tuollaista ollut. Nuo on lähinnä niitä mitä nähdään liioitelluissa muotikuvissa.
Mullakin oli yleensä vaan tavalliset farkut, ei leveälahkeiset ja t-paita, jalassa tennarit. Ei kovin paljon nykyajasta nuorista eroa.
Trumpettihousut oli muodissa myös ysärillä. Mulla niitä ei ollut 70-luvulla eikä ysärillä.
Leveälahkeiset farkut, leveä vyö, t-paidat, farkkutakit, tennarit kesällä, pitkät villaneuletakit, pitkät kaulahuivit, lyhyet päällystakit, olkalaukut tytöillä ja pojilla, pitkät hiukset, hollannikkaat eli puukengät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 70-luvun tyyli pieksee 80-luvun mennen tullen.
Ei piekse. 😁
Vaikutteitahan on edelleen. Esim.levrälahkeiset housut, mutta ne on klassikkoja. Amerikassa naisilla on tyylikkäästi leveneviä lahkeita farkuissa. Ja ne on ihan aina hyvännäköiset ja käy monelle. Tolppakenkiä on edelleen katukuvassa. Paisley-kuvioita sekä boho-look on makeet. Se oli silloin ja joka aikakaudella on omat muodit.
Muistan.
Kauhuripset ovat palanneet.