Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?

Vierailija
28.06.2026 |

Ja saadakin? 

Kommentit (261)

Vierailija
221/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii, että ihmisen aivot toimivat eri taajuuksilla ja asltialueilla niin kevyt musiikki tempaa aivot niin eri asentoon,  itselleni ihan miellyttävään asentoon, että on vaikea sitten pysyä enää siellä taajuudella, millä haluaa elää. 

 

Miettikää vaikka joogaretriittiä ja Tuska festaria. Hyvin harva ihminen käy molemmissa vaan siinä, mikä on hänen taajuutensa mukainen paikka. 

 

Ja usko vaarantuu aika pian, jos et enää pidä sen taajuutta hyvänä vaan hyppelet koko ajan muualle tai jopa oleilet muualla ja käyt vain seuroissa. 

Vierailija
222/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys. 

Olen uskonnottomasta kodista.

Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.

Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.

Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .  

Minä sain syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Siitä seurasi mm

se, että lopetin kiroilun. Vaikein paikka oli rock - musiikin kuuntelun lopettaminen. Yhtäkkiä lopetin senkin. Jälkeen päin ihmettelin, että kyllä sielunvihollinen pitää ihmistä tiukalla. Yksi ainoa rock - biisi piti minua lopulta enää niin tiukalla. Olin siis valmis myymään sieluni yhden biisin takia. 

Jeesus on Tosi Ihminen ja Tosi Jumala.

Vanhoillislestadiolaisuutta raamatullisempaa uskoa ei löydy. 

Kiroileva kuitenkin heti kun lyöty varpaasi johonkin tai kuin lestahellarit jokapäivä on joko helvetti tai saatana . 

Miksi pitäisi kiroilla jos lyö varpaansa?

Jos kiroilee, siitä on tehtävä parannus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

Se löytyy Raamatusta.

Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:

"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia. 

Jeesus puhalsi eikä lestadiukset . Ollut silloin siellä.  

Meinaatko että evankeliumin leviäminen pysähtyi kun Jeesuksen opetuslapset kuolivat? 
Ei se niin mene, vaan jokainen uskovainen jatkaa tuota työtä ja Pyhän Hengen liekki elää ja kulkee maailmassa olympiasoihdun lailla.

Oikeastaan teidän soihdut on täynnä hapatusta , syytöstä, kiusaamista. Ilkeyttä , juotua, vanhojen penkomista , kostamista ja VAHINGON ILOA sitä löytyy.  Taitaa olla tervesoihdut.   Teillä on vääriä opetuksia ette tunnusta vaan omaa eriseuraa.   Me kaikki kristityt olemme Jeesukseen kastetut mutta sinä lajittelet. Eriseura. 

HELLAREISSA lähtee takit kaulasta kävelemään ja kassit . Et ei kiitos. 

Naulasta ja yksikin narkomaani mies huo --- minkä ehtii ja huonekaluja kodinkoneita varastelevat .  Kaukana parannuksen teosta kyllä .  Lähiön baareissa. 

Joskus ja aika useinkin jos joku laitapuolen kulkija tulee uskoon, niin hän ei valitettavasti jätä koko syntielämäänsä. 

Joskus 80-90-luvulla uskallettiin tehdä ns.totinen parannus. Nykyään maailma tulee seurakuntiin ja jotkut elää kaksoiselämää. 

Mutta se ei ole Jeesuksen vika.

"Uskovaiset" ovat kyllä tuomitsevimpia ihmisiä ikinä.

Jumalan sana (lain miekka) tuomitsee, ei uskovaiset ihmiset.

Voi kuule, nimenomaan ne uskovaiset ihmiset tuomitsevat muita tuomitsemisesta päästyään ja samalla yrittävät ylentää itseään 😄 Läheltä tätä seuranneena, mutta ei tarvitse edes läheltä nähdä kun uutisten ja nettikeskustelujen seuraaminen riittää.

Vierailija
224/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset tehdään pahaa eli syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin. Yksin Kristus voi meidät pelastaa ja se on Jumalan armoa. 

Vierailija
225/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla . 

Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana. 

 

Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.

 

Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.

1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen. 

Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.

 

Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.

2/ Rukoilemalla ei saa syntejä anteeksi 

Niin, sen saa uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä. Se vaan ei käytännössä oikein aukea monelle ei-uskovalle, itse yritin kirkon penkissä uskoa psyyken voimilla mutten tajunnut miten se uskominen tehdään. Kaikki ei varsinaisesti saa ahaa-elämystä Jeesuksen ristinkuolemasta puhuttaessa.

 

Se asia pitää pukea konkreettisempaan muotoon.

Eli käytännössä se, että pyytää synnit anteeksi ja on valmis ne hylkäämään, on jo ratkaiseva uskonaskel. Eli kun ihminen menee Jumalan luo, pyytää ne anteeksi niin huomaamattaan tulee uskoneeksi.  

Usko ei ole oman psyyken suoritus ja pähkäilyjä, vaan Jumalan antama yliluonnollinen tapahtuma, lahja.

 

Uskominen on myös omistamista: Jeesuksen ja ristintyönsä omistamista. 

Eli joka haluaa uskoa syntinsä anteeksi JA kääntyä koko sydämestään uskovaiseksi, ottaa Jeesuksen myös vastaan.

 

Paljon on kirkon penkissä tapahtuvaa syntien anteeksipyytelyä ilman 100 % kääntymistä elämässään Jeesuksen luo. Ihmiset lähtee kirkosta samanlaisina kuin tulivatkin.

Vierailija
226/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

Se löytyy Raamatusta.

Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:

"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia. 

Jeesus puhalsi eikä lestadiukset . Ollut silloin siellä.  

Meinaatko että evankeliumin leviäminen pysähtyi kun Jeesuksen opetuslapset kuolivat? 
Ei se niin mene, vaan jokainen uskovainen jatkaa tuota työtä ja Pyhän Hengen liekki elää ja kulkee maailmassa olympiasoihdun lailla.

Oikeastaan teidän soihdut on täynnä hapatusta , syytöstä, kiusaamista. Ilkeyttä , juotua, vanhojen penkomista , kostamista ja VAHINGON ILOA sitä löytyy.  Taitaa olla tervesoihdut.   Teillä on vääriä opetuksia ette tunnusta vaan omaa eriseuraa.   Me kaikki kristityt olemme Jeesukseen kastetut mutta sinä lajittelet. Eriseura. 

HELLAREISSA lähtee takit kaulasta kävelemään ja kassit . Et ei kiitos. 

Naulasta ja yksikin narkomaani mies huo --- minkä ehtii ja huonekaluja kodinkoneita varastelevat .  Kaukana parannuksen teosta kyllä .  Lähiön baareissa. 

Joskus ja aika useinkin jos joku laitapuolen kulkija tulee uskoon, niin hän ei valitettavasti jätä koko syntielämäänsä. 

Joskus 80-90-luvulla uskallettiin tehdä ns.totinen parannus. Nykyään maailma tulee seurakuntiin ja jotkut elää kaksoiselämää. 

Mutta se ei ole Jeesuksen vika.

"Uskovaiset" ovat kyllä tuomitsevimpia ihmisiä ikinä.

Jumalan sana (lain miekka) tuomitsee, ei uskovaiset ihmiset.

Voi kuule, nimenomaan ne uskovaiset ihmiset tuomitsevat muita tuomitsemisesta päästyään ja samalla yrittävät ylentää itseään 😄 Läheltä tätä seuranneena, mutta ei tarvitse edes läheltä nähdä kun uutisten ja nettikeskustelujen seuraaminen riittää.

Siitähän ei tarvitse välittää. Ihan sama, jos joku ihminen sinua tuomitsee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

Se löytyy Raamatusta.

Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:

"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia. 

Jeesus puhalsi eikä lestadiukset . Ollut silloin siellä.  

Meinaatko että evankeliumin leviäminen pysähtyi kun Jeesuksen opetuslapset kuolivat? 
Ei se niin mene, vaan jokainen uskovainen jatkaa tuota työtä ja Pyhän Hengen liekki elää ja kulkee maailmassa olympiasoihdun lailla.

Oikeastaan teidän soihdut on täynnä hapatusta , syytöstä, kiusaamista. Ilkeyttä , juotua, vanhojen penkomista , kostamista ja VAHINGON ILOA sitä löytyy.  Taitaa olla tervesoihdut.   Teillä on vääriä opetuksia ette tunnusta vaan omaa eriseuraa.   Me kaikki kristityt olemme Jeesukseen kastetut mutta sinä lajittelet. Eriseura. 

HELLAREISSA lähtee takit kaulasta kävelemään ja kassit . Et ei kiitos. 

Naulasta ja yksikin narkomaani mies huo --- minkä ehtii ja huonekaluja kodinkoneita varastelevat .  Kaukana parannuksen teosta kyllä .  Lähiön baareissa. 

Joskus ja aika useinkin jos joku laitapuolen kulkija tulee uskoon, niin hän ei valitettavasti jätä koko syntielämäänsä. 

Joskus 80-90-luvulla uskallettiin tehdä ns.totinen parannus. Nykyään maailma tulee seurakuntiin ja jotkut elää kaksoiselämää. 

Mutta se ei ole Jeesuksen vika.

"Uskovaiset" ovat kyllä tuomitsevimpia ihmisiä ikinä.

Jumalan sana (lain miekka) tuomitsee, ei uskovaiset ihmiset.

Voi kuule, nimenomaan ne uskovaiset ihmiset tuomitsevat muita tuomitsemisesta päästyään ja samalla yrittävät ylentää itseään 😄 Läheltä tätä seuranneena, mutta ei tarvitse edes läheltä nähdä kun uutisten ja nettikeskustelujen seuraaminen riittää.

Eivät sitten ole oikeita uskovaisia. Ei ole hengen hedelmä tuomita toista, rakkaudella voi yrittää neuvoa.

Vierailija
228/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Jos sinua on lapsena hyväksikäytetty, pedari saa syntinsä anteeksi nostamalla kätensä ylös seurapuheen loppupuolella. Sinä syyllistyt hirvittävään syntiin, jos itat näun armon nereen hukutetun asian uudelleen puheeksi 

Esivalta ei turhaan miekkaa kanna.

Ymmärräthän, että pedarista pitää tehdä rikosilmoitus? Ja uhreja on autettava.

Pedari sovittaa rikoksensa myös vankilassa.

Itse en päästäisi lapsia pedarin lähelle. Nuo kuulostavat niin vaarallisilta rikollisilta, että lapsia ei pidä päästää lähelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Jos sinua on lapsena hyväksikäytetty, pedari saa syntinsä anteeksi nostamalla kätensä ylös seurapuheen loppupuolella. Sinä syyllistyt hirvittävään syntiin, jos itat näun armon nereen hukutetun asian uudelleen puheeksi 

Siinä on nyt sitten kaksi eri asiaa. 

 

Se P saa kyllä syntinsä anteeksi, mutta mitään anteeksiantamusta ei tapahdu, ellei hänellä ole synnintunto ja katumus. Koska se pelkkä anteeksiannon saarnaaminen ei yksin tee mitään, sitä voi täysin huoletta julistaa kaikille ja kaikkihan Jumalan armon ansaitsevat, ihan kaikki. Harva vaan ottaa sen vastaan. 

 

Ja siitä olen samaa mieltä, että uhrille on tehty monelta kannalta vihonviimeinen temppu, syvät traumat monesta eri asiasta. Jo pelkkä seks hk on itsessään liikaa ihmiselle. 

Vierailija
230/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla . 

Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana. 

 

Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.

 

Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.

1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen. 

Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.

 

Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.

2/ Rukoilemalla ei saa syntejä anteeksi 

Niin, sen saa uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä. Se vaan ei käytännössä oikein aukea monelle ei-uskovalle, itse yritin kirkon penkissä uskoa psyyken voimilla mutten tajunnut miten se uskominen tehdään. Kaikki ei varsinaisesti saa ahaa-elämystä Jeesuksen ristinkuolemasta puhuttaessa.

 

Se asia pitää pukea konkreettisempaan muotoon.

Eli käytännössä se, että pyytää synnit anteeksi ja on valmis ne hylkäämään, on jo ratkaiseva uskonaskel. Eli kun ihminen menee Jumalan luo, pyytää ne anteeksi niin huomaamattaan tulee uskoneeksi.  

Usko ei ole oman psyyken suoritus ja pähkäilyjä, vaan Jumalan antama yliluonnollinen tapahtuma, lahja.

 

Uskominen on myös omistamista: Jeesuksen ja ristintyönsä omistamista. 

Eli joka haluaa uskoa syntinsä anteeksi JA kääntyä koko sydämestään uskovaiseksi, ottaa Jeesuksen myös vastaan.

 

Paljon on kirkon penkissä tapahtuvaa syntien anteeksipyytelyä ilman 100 % kääntymistä elämässään Jeesuksen luo. Ihmiset lähtee kirkosta samanlaisina kuin tulivatkin.

...ja siis valitettavasti kirkko ei puhu siitä, että ihmisen pitää tehdä elämässään myös täyskäännös Jeesuksen luo. Jeesus ensimmäisinä sanoinaan sanoi "kääntykää ja tehkää parannus."

 

Ei-uskovat hölisevät syntejään anteeksi joka sunnuntai, mutta eivät anna elämäänsä Jeesukselle ja jätä syntejään taa. Eivät he muutu usein kirkossa miksikään, eikä joku kyynel jonkun kauniin virren tai mosaiikki-ikkunan katselemisesta vielä pelasta.

 

Eli: uskovan elämässä on ei-uskovaisuudesta tultaessa 1 kääntyminen eli 1 kertaallinen uskoontulo. Jossa hänestä tehdään Jumalan lapsi, siirtyy pois pimeyden valtakunnasta jne. Oli se ihminen vaikka 7-tai 70-vuotias.

Sen jälkeen päivittäin pitää tehdä parannusta ja pyytää syntejä anteeksi, koska sielunvihollien yrittää tykittää meitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi loistava asia jos ped oikeasti uskoisi syntinsä anteeksi. Hän tekisi kaikkensa estääkseen tulevat teot ja hoitaisi myös vastuunsa vanhoista. Koska näin ei tapahdu, voidaan todeta, että ei se anteeksianto kanna. 

Vierailija
232/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi loistava asia jos ped oikeasti uskoisi syntinsä anteeksi. Hän tekisi kaikkensa estääkseen tulevat teot ja hoitaisi myös vastuunsa vanhoista. Koska näin ei tapahdu, voidaan todeta, että ei se anteeksianto kanna. 

Pedofilia on sairaus. Pitää hakeutua hoitoon. Paras hoito ois pallit pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla . 

Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana. 

 

Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.

 

Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.

1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen. 

Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.

 

Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.

2/ Rukoilemalla ei saa syntejä anteeksi 

Niin, sen saa uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä. Se vaan ei käytännössä oikein aukea monelle ei-uskovalle, itse yritin kirkon penkissä uskoa psyyken voimilla mutten tajunnut miten se uskominen tehdään. Kaikki ei varsinaisesti saa ahaa-elämystä Jeesuksen ristinkuolemasta puhuttaessa.

 

Se asia pitää pukea konkreettisempaan muotoon.

Eli käytännössä se, että pyytää synnit anteeksi ja on valmis ne hylkäämään, on jo ratkaiseva uskonaskel. Eli kun ihminen menee Jumalan luo, pyytää ne anteeksi niin huomaamattaan tulee uskoneeksi.  

Usko ei ole oman psyyken suoritus ja pähkäilyjä, vaan Jumalan antama yliluonnollinen tapahtuma, lahja.

 

Uskominen on myös omistamista: Jeesuksen ja ristintyönsä omistamista. 

Eli joka haluaa uskoa syntinsä anteeksi JA kääntyä koko sydämestään uskovaiseksi, ottaa Jeesuksen myös vastaan.

 

Paljon on kirkon penkissä tapahtuvaa syntien anteeksipyytelyä ilman 100 % kääntymistä elämässään Jeesuksen luo. Ihmiset lähtee kirkosta samanlaisina kuin tulivatkin.

Tämä on niin TOTTA ja perustuu Raamattuun:

Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi, niille ne anteeksi annetaan. Joille te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Pyhän Hengen saanut ihminen voi julistaa toiselle synnit anteeksi

Vierailija
234/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi loistava asia jos ped oikeasti uskoisi syntinsä anteeksi. Hän tekisi kaikkensa estääkseen tulevat teot ja hoitaisi myös vastuunsa vanhoista. Koska näin ei tapahdu, voidaan todeta, että ei se anteeksianto kanna. 

Pedofilia on sairaus. Pitää hakeutua hoitoon. Paras hoito ois pallit pois.

Ja loppuelämäksi pallo jalkaan.

Lapset täytyy pitää turvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miettii, että ihmisen aivot toimivat eri taajuuksilla ja asltialueilla niin kevyt musiikki tempaa aivot niin eri asentoon,  itselleni ihan miellyttävään asentoon, että on vaikea sitten pysyä enää siellä taajuudella, millä haluaa elää. 

 

Miettikää vaikka joogaretriittiä ja Tuska festaria. Hyvin harva ihminen käy molemmissa vaan siinä, mikä on hänen taajuutensa mukainen paikka. 

 

Ja usko vaarantuu aika pian, jos et enää pidä sen taajuutta hyvänä vaan hyppelet koko ajan muualle tai jopa oleilet muualla ja käyt vain seuroissa. 

Mä en ole lesta, vaan konservatiivikristitty. 

 

Kyse on henkivalloista.

Maailman musiikki voi kuulostaa kauniilta, mutta raskasta ja tahmeaa. Painaa meitä maallisiin ja syntiin. Jumala on saattanut antaa sille muusikolle alunperin musiikin lahjan, mutta ei ole mukana siinä maallisessa musassa.

 

Jumalalle tehty musiikki (virret, gospel) on erilaista, se virittää Taivas-taajuudelle. Jumala itse vaikuttaa siinä musiikissa, virkistää, antaa iloa, vetää ihmisiä Jeesuksen luo.

 

Hyvä esimerkki on Leonard Cohenin Hallelujah-laulu. Kaunis biisi, "hallelujah" on raamatullinen sana, mutta sanoitukset täyttä väkivaltaista tuubaa.

Taiteellisesti komea biisi, mutta kristillisesti katsottuna täysin arvoton.

Vierailija
236/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla . 

Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana. 

 

Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.

 

Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.

1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen. 

Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.

 

Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.

2/ Rukoilemalla ei saa syntejä anteeksi 

Niin, sen saa uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä. Se vaan ei käytännössä oikein aukea monelle ei-uskovalle, itse yritin kirkon penkissä uskoa psyyken voimilla mutten tajunnut miten se uskominen tehdään. Kaikki ei varsinaisesti saa ahaa-elämystä Jeesuksen ristinkuolemasta puhuttaessa.

 

Se asia pitää pukea konkreettisempaan muotoon.

Eli käytännössä se, että pyytää synnit anteeksi ja on valmis ne hylkäämään, on jo ratkaiseva uskonaskel. Eli kun ihminen menee Jumalan luo, pyytää ne anteeksi niin huomaamattaan tulee uskoneeksi.  

Usko ei ole oman psyyken suoritus ja pähkäilyjä, vaan Jumalan antama yliluonnollinen tapahtuma, lahja.

 

Uskominen on myös omistamista: Jeesuksen ja ristintyönsä omistamista. 

Eli joka haluaa uskoa syntinsä anteeksi JA kääntyä koko sydämestään uskovaiseksi, ottaa Jeesuksen myös vastaan.

 

Paljon on kirkon penkissä tapahtuvaa syntien anteeksipyytelyä ilman 100 % kääntymistä elämässään Jeesuksen luo. Ihmiset lähtee kirkosta samanlaisina kuin tulivatkin.

Tämä on niin TOTTA ja perustuu Raamattuun:

Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi, niille ne anteeksi annetaan. Joille te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Pyhän Hengen saanut ihminen voi julistaa toiselle synnit anteeksi

Joo, mutta kyllä ihminen voi uskoa synnit anteeks, tulla uskoon JA saada Pyhän Hengenkin vaikka yksin autiolla saarella ;)

 

Jumala käyttää uskovia ja meidät on tarkoitettu muiden kans yhteyteen, mutta Jumala kyllä osaa luotunsa kanssa puljata tarvittaessa ilman muitakin ihmisiä.

 

Tai Jumalan vinkkelistä ei-uskova pitää saada kiireesti pelastuksen ja Jeesuksen suojiin. Jos sieltä autiolta saarelta ei pääse kuin kerran vuodessa paatilla pois, niin Jumala ei kitsastele Pyhän Hengen antamistaan yksinäisen kääntyjänkään kohdalla :D

Vierailija
237/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miettii, että ihmisen aivot toimivat eri taajuuksilla ja asltialueilla niin kevyt musiikki tempaa aivot niin eri asentoon,  itselleni ihan miellyttävään asentoon, että on vaikea sitten pysyä enää siellä taajuudella, millä haluaa elää. 

 

Miettikää vaikka joogaretriittiä ja Tuska festaria. Hyvin harva ihminen käy molemmissa vaan siinä, mikä on hänen taajuutensa mukainen paikka. 

 

Ja usko vaarantuu aika pian, jos et enää pidä sen taajuutta hyvänä vaan hyppelet koko ajan muualle tai jopa oleilet muualla ja käyt vain seuroissa. 

Mä en ole lesta, vaan konservatiivikristitty. 

 

Kyse on henkivalloista.

Maailman musiikki voi kuulostaa kauniilta, mutta raskasta ja tahmeaa. Painaa meitä maallisiin ja syntiin. Jumala on saattanut antaa sille muusikolle alunperin musiikin lahjan, mutta ei ole mukana siinä maallisessa musassa.

 

Jumalalle tehty musiikki (virret, gospel) on erilaista, se virittää Taivas-taajuudelle. Jumala itse vaikuttaa siinä musiikissa, virkistää, antaa iloa, vetää ihmisiä Jeesuksen luo.

 

Hyvä esimerkki on Leonard Cohenin Hallelujah-laulu. Kaunis biisi, "hallelujah" on raamatullinen sana, mutta sanoitukset täyttä väkivaltaista tuubaa.

Taiteellisesti komea biisi, mutta kristillisesti katsottuna täysin arvoton.

Jännä, olen miettinyt mikä Cohenin musiikissa on kun tuntuu juuri raskaalta ja tahmealta vaikka tavallaan kaunista.  

Samaan lopputulokseen tulin: henkivalta. 

Olen kristitty. 

Vierailija
238/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi loistava asia jos ped oikeasti uskoisi syntinsä anteeksi. Hän tekisi kaikkensa estääkseen tulevat teot ja hoitaisi myös vastuunsa vanhoista. Koska näin ei tapahdu, voidaan todeta, että ei se anteeksianto kanna. 

Pedofilia on sairaus. Pitää hakeutua hoitoon. Paras hoito ois pallit pois.

Ja loppuelämäksi pallo jalkaan.

Lapset täytyy pitää turvassa.

Jeesus puhui lasten viettelystä/pedofiliasta jyrkästi: parempi olisi, että myllynkivi kaulaan ja mereen. Ei ole pikkujuttu. 

Vierailija
239/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miettii, että ihmisen aivot toimivat eri taajuuksilla ja asltialueilla niin kevyt musiikki tempaa aivot niin eri asentoon,  itselleni ihan miellyttävään asentoon, että on vaikea sitten pysyä enää siellä taajuudella, millä haluaa elää. 

 

Miettikää vaikka joogaretriittiä ja Tuska festaria. Hyvin harva ihminen käy molemmissa vaan siinä, mikä on hänen taajuutensa mukainen paikka. 

 

Ja usko vaarantuu aika pian, jos et enää pidä sen taajuutta hyvänä vaan hyppelet koko ajan muualle tai jopa oleilet muualla ja käyt vain seuroissa. 

Mä en ole lesta, vaan konservatiivikristitty. 

 

Kyse on henkivalloista.

Maailman musiikki voi kuulostaa kauniilta, mutta raskasta ja tahmeaa. Painaa meitä maallisiin ja syntiin. Jumala on saattanut antaa sille muusikolle alunperin musiikin lahjan, mutta ei ole mukana siinä maallisessa musassa.

 

Jumalalle tehty musiikki (virret, gospel) on erilaista, se virittää Taivas-taajuudelle. Jumala itse vaikuttaa siinä musiikissa, virkistää, antaa iloa, vetää ihmisiä Jeesuksen luo.

 

Hyvä esimerkki on Leonard Cohenin Hallelujah-laulu. Kaunis biisi, "hallelujah" on raamatullinen sana, mutta sanoitukset täyttä väkivaltaista tuubaa.

Taiteellisesti komea biisi, mutta kristillisesti katsottuna täysin arvoton.

Houkuttelevuus enemmänkin kuin tahmeus tai raskaus. Valheen isä on viehättävä ja puoleensavetävä.

Vierailija
240/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cohen jo itsessään on hyvin raskaalta näyttävä ihminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi