Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?

Vierailija
28.06.2026 |

Ja saadakin? 

Kommentit (243)

Vierailija
21/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Apostolien teot:
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Sanoi Jeesus omille 12 opetuslapsillee, jotka jätti jatkamaan työtään. 

 

Mitä ajatusakrobatiaa on ajatella yli 2000 vuotta tuon jälkeen, että hei, tuo tarkoittaa meitä!

Jos hän ei olisi jättänyt tuota tehtävää (ja Pyhää Henkeä) kaikille seuraajilleen, kukaan ei enää saarnaisi evankeliumia maan päällä.

Voi noinkin ajatella.  Mutta ei niin, että maailmassa on vain 100 000 ihmistä,lähinnä Suomessa(!), joita tuo koskee. Ihan absurdi ja narsistinen ajatus. 

Vierailija
22/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Siitä pitää seurata elämän parannus.

Sekä vankilatuomio maallisen lain edessä.

Itse kyllä antaisin mielelläni kaikille pedareille lopullisen vankilatuomion. Tarkoittaa, että linnaan koko loppuiäksi.

Mutta entä jos ei seuraa katumus ja parannus? Onko sillä synninpäästöllä mitään merkitystä? Ja jos ei ole, niin mikä merkitys tuommoisella teatterilla lopulta on? 

Ihminen voi vain kylvää, Jumala antaa kasvun. Ei siemen jää läheskään aina elämään, mutta silti on käsketty kylvää Jumalan sanaa.

Vierailija
24/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Apostolien teot:
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Sanoi Jeesus omille 12 opetuslapsillee, jotka jätti jatkamaan työtään. 

 

Mitä ajatusakrobatiaa on ajatella yli 2000 vuotta tuon jälkeen, että hei, tuo tarkoittaa meitä!

Jos hän ei olisi jättänyt tuota tehtävää (ja Pyhää Henkeä) kaikille seuraajilleen, kukaan ei enää saarnaisi evankeliumia maan päällä.

Voi noinkin ajatella.  Mutta ei niin, että maailmassa on vain 100 000 ihmistä,lähinnä Suomessa(!), joita tuo koskee. Ihan absurdi ja narsistinen ajatus. 

Monikin uskovainen haluaisi ainakin omasta mielestään olla erityinen ja valittu vaikka mihin. Kuitenkin suurin osa ihan taviksia. Onhan pelastuminen turmeluksesta hyvä asia, mutta sitä ei kannata liika rummuttaa.

Vierailija
25/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Vierailija
26/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Siitä pitää seurata elämän parannus.

Sekä vankilatuomio maallisen lain edessä.

Itse kyllä antaisin mielelläni kaikille pedareille lopullisen vankilatuomion. Tarkoittaa, että linnaan koko loppuiäksi.

Mutta entä jos ei seuraa katumus ja parannus? Onko sillä synninpäästöllä mitään merkitystä? Ja jos ei ole, niin mikä merkitys tuommoisella teatterilla lopulta on? 

Kun lopulta on kuitenkin niin, että vain Jumala näkee ihmisen ajatukset, sydämen tilan. Eikö? Niin miksi moinen performanssi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Siitä pitää seurata elämän parannus.

Sekä vankilatuomio maallisen lain edessä.

Itse kyllä antaisin mielelläni kaikille pedareille lopullisen vankilatuomion. Tarkoittaa, että linnaan koko loppuiäksi.

Mutta entä jos ei seuraa katumus ja parannus? Onko sillä synninpäästöllä mitään merkitystä? Ja jos ei ole, niin mikä merkitys tuommoisella teatterilla lopulta on? 

Kun lopulta on kuitenkin niin, että vain Jumala näkee ihmisen ajatukset, sydämen tilan. Eikö? Niin miksi moinen performanssi?

Noin se on Raamatussa ohjeeksi annettu.

Vierailija
28/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on koko kristinuskon pointti. 

Vierailija
30/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Apostolien teot:
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Sanoi Jeesus omille 12 opetuslapsillee, jotka jätti jatkamaan työtään. 

 

Mitä ajatusakrobatiaa on ajatella yli 2000 vuotta tuon jälkeen, että hei, tuo tarkoittaa meitä!

Sitä minäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Raiskaajat, juopot ja muut väkivaltaiset antaa itselleen helposti kaiken anteeksi. (Rikosten uhreja tuo ei kuitenkaan hyödytä. Samat tekijät julistaa uhreilleen: Kaikki ovat syntisiä, sinäkin olet..

Vastaan sivusta. On olemassa oikeasti niin väkivaltaisia ihmisiä, että kaikkien kannalta olisi paras, että heidät suljettaisiin linnaan loppuiäksi.

Muutamat ovat luonnevikaisia. Luulen, että ihminen voi olla synnynnäisesti luonnevikainen ja/tai psykopaatti.

Se taas itselleni on arvoitus, voiko psykopaatti olla uskovainen, koska psykopaatti ei häpeä eikä kadu mitään.

Kuitenkin Raamatussa on luvattu, että jokainen katuva saa synnit anteeksi.

Itse en ole pedofilian uhri, mutta pedofiliassa mennään sellaiselle levelille etten halua olla missään tekemisissä pedofiliaan syyllistyneen kanssa. 

Minulla on kuitenkin ihmisen tunteet.

Vierailija
32/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

en itse niin ajattele. Hyvin voi Jumala vaikuttaa eläintenkin kautta tai sää tilojen tai unissa. Mutta on myös huomattu tosiasiassa että myös uskovaisten keskuudessa Luoja toimii ja vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on koko kristinuskon pointti. 

Kristknuskon pointti on usko  Jeesukseen ja Jumalaan. Ei se toinen ihminen tai se yhteisö. 

Vierailija
34/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

Johanneksen evankeliumi 20:22–23:

“Tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päälleen ja sanoi: ‘Ottakaa Pyhä Henki. Joille te annatte synnit anteeksi, niille ne ovat anteeksi annetut; joilta te kiellätte anteeksiannon, niiltä se on kielletty.’


Raamatun mukaan uskovaiset ihmiset välittävät evankeliumia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

Se löytyy Raamatusta.

Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:

"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Vierailija
36/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Apostolien teot:
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Sanoi Jeesus omille 12 opetuslapsillee, jotka jätti jatkamaan työtään. 

 

Mitä ajatusakrobatiaa on ajatella yli 2000 vuotta tuon jälkeen, että hei, tuo tarkoittaa meitä!

Matteuksen evankeliumi:

28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

 

Jeesus antoi opetuslapsillensa tehtävän mennä "tekemään kaikki kansat minun opetuslapsikseni". Opetuslapsilla oli siis valta "tehdä" uusia opetuslapsia ympäri maailmaa.

"Ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." Jeesus kehoitti opettamaan uusia opetuslapsia pitämään kaikki (käskyt ja neuvot), mitä minä (Jeesus) oli käskenyt teidän (opetuslasten) pitää, ja Jeesus lupaa olla opetuslasten kanssa joka päivä maailman loppuun asti. Jeesuksen aikaiset opetuslapsethan ovat kuolleet jo ajat sitten, joten keiden opetuslasten kanssa Jeesus on tänä päivänä, koska maailmahan ei ole vielä loppunut? Jeesus vahvistaa tässä, että kaikkina aikoina maailman loppuun saakka maailmasta löytyy hänen opetuslapsiaan, joilla on sama tehtävä kuin hänen aikaisillaan opetuslapsilla.

Kyse ei ole akrobatiasta.

Vierailija
37/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Apostolien teot:
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Sanoi Jeesus omille 12 opetuslapsillee, jotka jätti jatkamaan työtään. 

 

Mitä ajatusakrobatiaa on ajatella yli 2000 vuotta tuon jälkeen, että hei, tuo tarkoittaa meitä!

Sitä minäkin. 

Jeesus kutsui kaikkia siskoikseen ja veljikseen.  Kristinusko on maallisia hierarkioita välttävä usko.

Vierailija
38/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armo on Jumalan valinta ihmistä kohtaan.

Armosta Hän antaa pelastuksen. Jumala ottaa vastaan sen jolle ei mitään kuuluisi ( kuten isä tuhlaajapojan).

 

Kannattaa olla varovainen siinä, ettei pilkkaa tai katso vähätellen Jumalan valintaa. Loppupeleissähän on niin, että Jumala ei salli itseään pilkattavan.

Vierailija
39/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettu joskus miehestä joka myönsi ettei osannut katua, ja oli näin löytänyt uskon ja rauhan.

Vierailija
40/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettu joskus miehestä joka myönsi ettei osannut katua, ja oli näin löytänyt uskon ja rauhan.

Tuota lienee se ”paatumuksen rauha”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän