Kysymys teille, jotka sanotte, että nykymusiikki on paskaa
Mitä seuraavista genreistä kuuntelette?
Gothic rock, Folk rock, Stoner rock, Desert rock, Surf rock, Punk rock, Heavy metal, Thrash metal, Death metal, Black metal, Doom metal, Progressive metal, Power metal, Symphonic metal, Folk metal, Melodic death metal, Metalcore, Deathcore, Djent, Sludge metal, Groove metal, Industrial metal, Avant-garde metal, Atmospheric black metal, Boom bap, Trap, Drill, Conscious rap, Jazz rap, Cloud rap, Alternative hip-hop, Horrorcore, Phonk, Memphis rap, Rage rap, Emo rap, Lo-fi hip-hop, EDM, House, Deep house, Tech house, Progressive house, Electro house, Future house, Techno, Minimal techno, Hard techno, Trance, Psytrance, Goa trance, Drum & Bass, Liquid DnB, Jungle, Dubstep, Brostep, UK Garage, Future garage, Breakbeat, Big beat, IDM, Ambient, Downtempo, Chillout, Vaporwave, Synthwave, Retrowave, Darkwave, Witch house, Glitch, Glitch hop, Electro swing, Hardstyle, Hardcore, Gabber, Speedcore, Breakcore, Contemporary R&B, Neo soul, Soul, Funk, P-Funk, Quiet storm, Gospel, Blue-eyed soul, Indie folk, Contemporary folk, Americana, Celtic folk, Nordic folk, Neo-folk, Singer-songwriter, Afrobeat, Afrobeats, Amapiano, Highlife, Rai, Gnawa, Bhangra, Qawwali, Flamenco, Fado, Tuvan throat singing, Mongolian folk, Reggaeton, Latin pop, Bachata, Salsa, Merengue, Cumbia, Samba, Bossa nova, Country, Country pop, Alt-country, Bluegrass, Outlaw country, Americana, Contemporary classical, Neoclassical, Minimalism, Cinematic, Film score, Orchestral, Lo-fi, Chiptune, Video game music, Anime music, Soundtrack, Musical theatre, Experimental, Noise, Drone, Musique concrète, Sound collage, Dungeon Synth, Zeuhl, Skweee, Lowercase, Vaportrap, Slushwave, Mallsoft, Signalwave, Blackgaze, Darksynth, Kawaii Future Bass, Future Funk, Cybergrind, Gorenoise, Powerviolence, Crust Punk, Mathcore, No Wave, Japanoise, Electroacoustic, Microhouse, Deconstructed Club, Wonky, UK Funky, Baile Funk, Kuduro, Jersey Club, Footwork, Gqom, Electroclash
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että et ole löytänyt paikkaasi maailmassa. Mammapalstalla tehdyt lapselliset trollailuyritelmät eivät ole mikään saavutus.
Mikä tästä tekee trollin? Ihan asiallinen kysymys.
Mää kuuntelen nyt: italo-disco/spacesynth
Ne, jotka sanoo nykymusan olevan paskaa eivät kuuntele ikinä mitään kaupallisten kanavien ulkopuolelta.
Ainakin muutamia listasta löytyi joita kuuntelen. Metallin variaatioista edm:n variaatioihin ja moneen muuhun suomirokista lähtien. Enkä edes tiedä mitä suurin osa noista leimoista käytännössä tarkoittaa.
En jaksa olla niin kiinnostunut siitä mitä genreä jotain on kuin siitä miten hyvältä kappale kuulostaa.
Ja jotain nykybändejä radiosta koitan kuunnella niin ei jää mitään mieleen kappaleesta. Suomalaiset uudet naisartistit taas tungeaan tähän "räväkkä sanoitus, muuta ei tarvita" lokeroon joka ei hirveästi minua kiinnosta musiikillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka sanoo nykymusan olevan paskaa eivät kuuntele ikinä mitään kaupallisten kanavien ulkopuolelta.
Siksipä sanonkin että suomalainen radiosoitto/listamusa on paskaa. Parempaa kamaa löytyy muualta kuin noista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että et ole löytänyt paikkaasi maailmassa. Mammapalstalla tehdyt lapselliset trollailuyritelmät eivät ole mikään saavutus.
Mikä tästä tekee trollin? Ihan asiallinen kysymys.
Jotkut ihmiset vain julistavat oikopäätä trolliksi tai vitsiksi kaiken, mikä on tarkoitettu herättämään keskustelua ja pohtimaan asioita.
Kuuntelen hyvän kuuloisia kappaleita, artistista ja tyylilajista viis.
Nykymusiikki mikä on ihme ähkimistä ja ininää, ei kuulosta hyvältä
Omista suosikeistani jäivät gabberdisco sekä suomisaundi listalta pois.
Yleisesti on kuraa. Poikkeuksia toki on, niinkuin kaikissa asioissa. Kyllä vanhempi musiikki on ollut sielukkaampaa. Edes lempiartisteiltani ei tänä päivänä synny yhtä hyvää materiaalia kuin esim. vuosikymmen pari sitten.
Nykyisin riittää että jokin tulee pomppimaan puolialasti lavalle kuin heikkopäinen.
Autotune/ai hoitaa loput.
Nykymusiikki on aina ollut paskaa ja nuoriso pilalla, ei mitään uutta auringon alla.
En huomannut listassasi rock 'n' rollia, rockabillya ja bebop-jazzia. Ne ovat suuria suosikkejani.
Voisin väittää, että noista "genreistä" 90% on täysin samaa p*skaa.
Ei joku kilkutusmusiikki ole eri genre, jos sitä kilkuttaa joku tuvalainen jonkun nauru-saarelaisen sijaan.
Hyvä musiikki on yleismaailmallista, niin kuin Beatles ja Elvis. Kyllä silloinkin oli kaikenlaisia genrejä ja suurinta osaa niistä ei jaksanut kuunnella edes yhtä kokonaista kappaletta. Parhaita sen ajan kappaleita soitetaan edelleen ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Omista suosikeistani jäivät gabberdisco sekä suomisaundi listalta pois.
Minulta puuttuvat hardbass ja UK bass.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen hyvän kuuloisia kappaleita, artistista ja tyylilajista viis.
Nykymusiikki mikä on ihme ähkimistä ja ininää, ei kuulosta hyvältä
Mutta mitä noista yllämainituista genreistä on nykyään ähkimistä ja ininää?
Vierailija kirjoitti:
Voisin väittää, että noista "genreistä" 90% on täysin samaa p*skaa.
Ei joku kilkutusmusiikki ole eri genre, jos sitä kilkuttaa joku tuvalainen jonkun nauru-saarelaisen sijaan.
Hyvä musiikki on yleismaailmallista, niin kuin Beatles ja Elvis. Kyllä silloinkin oli kaikenlaisia genrejä ja suurinta osaa niistä ei jaksanut kuunnella edes yhtä kokonaista kappaletta. Parhaita sen ajan kappaleita soitetaan edelleen ja paljon.
Ja montaako noista genreistä olet oikeasti edes kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Voisin väittää, että noista "genreistä" 90% on täysin samaa p*skaa.
Ei joku kilkutusmusiikki ole eri genre, jos sitä kilkuttaa joku tuvalainen jonkun nauru-saarelaisen sijaan.
Hyvä musiikki on yleismaailmallista, niin kuin Beatles ja Elvis. Kyllä silloinkin oli kaikenlaisia genrejä ja suurinta osaa niistä ei jaksanut kuunnella edes yhtä kokonaista kappaletta. Parhaita sen ajan kappaleita soitetaan edelleen ja paljon.
Hyvä musiikki on sitä josta itse tykkää. Jostain musiikista tykkäävät useammat, jostain harvemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin väittää, että noista "genreistä" 90% on täysin samaa p*skaa.
Ei joku kilkutusmusiikki ole eri genre, jos sitä kilkuttaa joku tuvalainen jonkun nauru-saarelaisen sijaan.
Hyvä musiikki on yleismaailmallista, niin kuin Beatles ja Elvis. Kyllä silloinkin oli kaikenlaisia genrejä ja suurinta osaa niistä ei jaksanut kuunnella edes yhtä kokonaista kappaletta. Parhaita sen ajan kappaleita soitetaan edelleen ja paljon.
Hyvä musiikki on sitä josta itse tykkää. Jostain musiikista tykkäävät useammat, jostain harvemmat.
Ei minua pätkän vertaa kiinnosta kuunnella mitään Beatlesejä ja Elviksiä, mutta arvostan heidän saavutuksiaan ja kunnioitan heidän musiikin tärkeyttä monille ihmisille. Musiikki on kuitenkin niin makuasia että siitä on turha kiistellä, ellei nyt arvioida lyriikoita runouden tyylisesti tai pureuduta jonkin subgenren yksityiskohtiin.
Vierailija kirjoitti:
En huomannut listassasi rock 'n' rollia, rockabillya ja bebop-jazzia. Ne ovat suuria suosikkejani.
Mutta tehdäänhän näitäkin genrejä nykyään
Ikävää, että et ole löytänyt paikkaasi maailmassa. Mammapalstalla tehdyt lapselliset trollailuyritelmät eivät ole mikään saavutus.