Pitääkö sukulaisen hautajaisiin mennä
Kommentit (24)
Korkeintaan vanhempiensa. Jos ollut väleissä.
Pitää, pitää mennä saattamaan sukulainen viimeiselle matkalle
Täällä on juuri peräänkuulutettu vastavuoroisuutta. Ei tietenkään pidä, koska eivät hekään tule sinun hautajaisiisi.
Ihmettelen ihmisten halua mennä toisten hautajaisiin. Itse ainakin muistelen ihmistä mieluummin elossa kuin kuolleena. Kun hautajaiset skippaa, ihminen on ikäänkuin elossa jossain, ei vaan olla enää yhteyksissä.
Jokainen kuolee. Aivan kaikki. Joten parempi vaan alkaa treenaamaan asian hyväksymistä.
Lainsäädännössä ei määrätä ketään menemään minkäänlaisiin sukujuhliin joten se on sitten jokaisen oma valinta.
En minä ainakaan mene. On parempaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää, pitää mennä saattamaan sukulainen viimeiselle matkalle
Se on kuallu. Olisit mennyt mieluummin jättämään jäähyväiset kun se vielä eli.
Ei tartte kun omiin. Ole silloin paikalla.
Joskus lapsena pakotettuna ollut. Enää ei voi pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus lapsena pakotettuna ollut. Enää ei voi pakottaa.
Itse 40 vee. Vieläkin vanhemmat pakottaa osallistumaan 100% vieraiden sukulaisten hautajaisiin. Tyyliin tiedän nämä kuolleet ihmiset nimeltä ja mitä sukua ovat olleet, mutta ikinä en ole puhunut heidän kanssaan mistään tai ollut ikinä missään tekemisissä.
Anteeksi. Mutta en vaan ymmärrä. En itsekään odota, että minun hautajaisiin saapuu sata vierasta ihmistä, koska ne on pakotettu osallistumaan. Mieluummin nolla ihmistä kun sata pakotettua.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ihmisten halua mennä toisten hautajaisiin. Itse ainakin muistelen ihmistä mieluummin elossa kuin kuolleena. Kun hautajaiset skippaa, ihminen on ikäänkuin elossa jossain, ei vaan olla enää yhteyksissä.
Aiot siis skipata omien vanhempiesi, sisarustesi, puolisosi ja lastesi hautajaiset. Sinunhan ei tarvitse edes olla vastuussa niiden JÄRJESTÄMISESTÄ. Jokainen on kuitenkin tavalla tai toisella haudattava. Mutta sehän ei kuulu sinulle, denialisti.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan mene. On parempaakin tekemistä.
Ei minunkaan eksäni tullut yhteisen lapsemme hautajaisiin. Kas kun hänellä oli parempaa tekemistä: juoda perseet.
Ei ole pakko. Jos et halua niin et mene. En mennyt isän hautajaisiin koska inhosin sitä äijää. Siellä ei ollut mitään mitä olisin halunnut nähdä tai tavata.
Vainajan tuhkat voi suntio vetästä vessanpytystä alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus lapsena pakotettuna ollut. Enää ei voi pakottaa.
Itse 40 vee. Vieläkin vanhemmat pakottaa osallistumaan 100% vieraiden sukulaisten hautajaisiin. Tyyliin tiedän nämä kuolleet ihmiset nimeltä ja mitä sukua ovat olleet, mutta ikinä en ole puhunut heidän kanssaan mistään tai ollut ikinä missään tekemisissä.
Anteeksi. Mutta en vaan ymmärrä. En itsekään odota, että minun hautajaisiin saapuu sata vierasta ihmistä, koska ne on pakotettu osallistumaan. Mieluummin nolla ihmistä kun sata pakotettua.
Joku sinut silti hoitaa hautaan, mutta kuka? Yhteiskuntako?
Vierailija kirjoitti:
Vainajan tuhkat voi suntio vetästä vessanpytystä alas.
Se on ympäristörikos, idiootti.
Ja hei, kuka sinulle järjestää tuhkauksen?
Ei tarvitse. Eihän teiltä ole koskaan kuollut ketään, ettekä te ole koskaan olleet siinä tilanteessa että joutuisitte itse hautaamaan ketään. Helppo huudella.
Riippuu onko läheistä sukua ja onko kutsuttu.