Haluan erota vauvavuonna
Esikoinen, eikä ole mitenkään erityisen vaikea vauva. Ainoa vaikea on isänsä, jonka kanssa ei mitään voida keskustella enää, joka luulee tekevänsä ison osan vauvaan liittyvistä asioista eikä näe totuutta edes silloin, kun on ollut vauvan kanssa kaksin, jolloin olen jo helpottanut tilannetta järjestelemällä asiat puolivalmiiksi, ja mies on näiden hetkien jälkeen ihan poikki ja sekaisin uupumuksesta. Kuvittelee että minulle vauva on jotenkin helpompi. Sitten esiintyy jonkinlaisena vauvaguruna, vaikkei ota edes selvää mistään vauvoihin liittyvästä. En tiedä mistä kuvittelee tietävänsä asioita, mutta jo pikainen googletus yleensä paljastaa että eipä tiennyt. Olen niin kyllästynyt ja väsynyt ja haluaisin vaan erota ja olla rauhassa hänen päsmäröinniltään. Poika on ihana, ikää nyt 8kk. Aina sanotaan ettei vauvavuonna saa erota. Mutta entä jos tuntuu että silmät aukesivat vasta lapsen myötä toisen luonteelle? Ollaan oltu yhdessä kuitenkin yli viisi vuotta mistä asuttu yhdessä valtaosa. En tiedä mitä haen aloituksella. Vertaistukea ja kokemuksia varmaan.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai imetys on lepohetkiä, voi luoja. Se sattuu niin, että silmistä valuu kyyneleet, rinnat on verillä ja jos maitoa ei tule tarpeeksi, imetys kestää pitkään. Muualla huiteleva mies ei ole edes tuomassa juotavaa tai röyhtäytä vauvaa.
Vauvavuonna ero tulee siksi, että nainen ei koe, että siinä ollaan yhdessä veneessä huolehtimassa vauvasta vaan nainen jää yksin. Pahimmassa tapauksessa kun nainen saa illalla vauvan nukahtamaan, mies tulee kotiin ja alkaa vaatia seksiä. Ei ihme, jos mies alkaa inhottaa.
Muusta syystä eroa ei voi tulla?
Aika jännä.
Mitä veen JÄÄNNÄÄ VANHAPIIKA. JÄNNÄÄÄ JÄNNÄÄ. SYÖ LÄÄKKEITÄSI.
Noh virossa jokainen on oman onnensa nojassa. Ei kauaa naiset katsele jos ei pärjää. Voit juoda jos haluat jos et tienaa tarpeeksi tai valitat saat potkut ja nopeasti. Elämä on. Suomessa sitten kaikki vaatii ja valittaa kauheasti ja kuitenkin elää muiden maksamista veroista. Ihan hullu maa.
T. Mummeli
Minun mieheni joka on jo kuollut oli suomalainen ja parempi mies kuin ikäluokkani virolaiset sanon senkin asian kuten se on. Nykynaiset taas virossa huomattavasti parempia kuin suomalaiset - eivät jaa feministi arvoja eivätkä ajattele samalla tavalla että rahaa saa aina seinästä joku muu maksaa huolehtii jne. Olette kiittämätöntä ja etuoikeutettua hemmoteltua porukkaa.
T. Mummeli
Oon mielellään kiittämätön jos vaihtoehto on tyytyä juopon miehen miellyttäjäksi ja muiden naisten alaspainajaksi
Noh kuka muukaan kun minä voin teitä enää kasvattaa, kun äitisi on sen tehtävän niin pahasti laiminlyönyt. Olisit kiitollisempi.
T. Mummeli
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni joka on jo kuollut oli suomalainen ja parempi mies kuin ikäluokkani virolaiset sanon senkin asian kuten se on. Nykynaiset taas virossa huomattavasti parempia kuin suomalaiset - eivät jaa feministi arvoja eivätkä ajattele samalla tavalla että rahaa saa aina seinästä joku muu maksaa huolehtii jne. Olette kiittämätöntä ja etuoikeutettua hemmoteltua porukkaa.
T. Mummeli
Suomalaiset naiset käy töissä, saa palkkaa ja maksavat omat kulunsa. Miehillä maksattaminen taitaa olla virolaisten naisten tyyliä.
Voi Anneli-Mummeli sentään. Sun elämäsi Neuvosto-Virossa oli kurjaa. Se ei kuitenkaan muutu paremmaksi sillä, että kiusaat muita ja valehtelet itsellesi paremman elämän.
Parasta mitä mies voi tehdä on maksaa perheensä elämä. Se antaa merkityksen.
Typerys ei ymmärrä, että rahaa joko on tai sitten sitä ei ole. Jos ei ole olet kusessa, ellei ole sossua maksamassa sulle sun elämää. Ilman sossua ei tosta noin vaan lapsiperheen äiti eroa yhtään minnekään. Eikä pidäkään jos yhtään lapsistaan piittaa!
T. Mummeli
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni joka on jo kuollut oli suomalainen ja parempi mies kuin ikäluokkani virolaiset sanon senkin asian kuten se on. Nykynaiset taas virossa huomattavasti parempia kuin suomalaiset - eivät jaa feministi arvoja eivätkä ajattele samalla tavalla että rahaa saa aina seinästä joku muu maksaa huolehtii jne. Olette kiittämätöntä ja etuoikeutettua hemmoteltua porukkaa.
T. Mummeli
Taitaa mummelilta puuttua tieto, että suomalainen nainen käy töissä ihan yhtä ahkerasti, kuin suomalainen mieskin. Töissä käynti prosentti on ihan sama molemmilla. Ei odota suomalainen nainen rahaa sosusta tai seinästä. Tai jos hakeekin rahaa seinästä on hän se sinne työllään hankkinut.
Feminismi on tasa-arvoa ja se ei liene pahaksi ja miksi niitä miehiä, terveitä aikuisia ihmisiä pitäisi paapoa. Kerskuvat vielä olevansa se kestävämpi astia joten kai ne nyt voi vähän enemmän sitten tehdä perheensä eteen, kuin se heikko astia, eli nainen.
Sossu, päiväkoti, koulu, jne. kaikki palvelut on BKT mielessä korkeakoulutettujen hyvä palkkaisten maksamia veroista, tätä ryhmää edustaa hyvin suurelta osin miehet. Ilman heitä Suomessa ei olisi kenelläkään yhtään mitään. Tätäkään asiaa ei nuori nainen pysty mitenkään hahmottamaan. Virossa nämä herrat laittavat 20% tasaveroon ja sillä sipuli. Minusta se on reilu peli. Kaikki toimii hyvin, mutta ilmaista rahaa ei ole kenellekään juuri annettavana. Siksi mietit tarkkaan kenet nait ja kenen kanssa teet lapset jne. otat vastuuta elämästä.
T. Mummeli
Kerrohan mummeli, miksi muutit tähän kurjaan Suomeen sieltä onnelasta
Niin kävi minullekin, että totuus lävähti silmille, kun lapsi syntyi. Naiset, älkää suostuko synnyttämään sitä ensimmäistäkään. Lapsi on rakas, mutta enpä tiennyt, että miesvauvakin sain samalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin kävi minullekin, että totuus lävähti silmille, kun lapsi syntyi. Naiset, älkää suostuko synnyttämään sitä ensimmäistäkään. Lapsi on rakas, mutta enpä tiennyt, että miesvauvakin sain samalla.
Minä kyllä mielellään tulin äidiksi, enkä kadu vaikka tuli ero. Valitettavasti mies ei välttämättä ole kuin riesa mutta sen voi heittää ulos jos ei ole aikuinen.
Minä olin Siperiassa leirillä monta vuotta. Pelastuin. Pakenin Suomeen. Suomi oli tietysti Neuvostoviroa edellä aivan kaikessa miljoona kilometriä. Nyt Viro on kirinyt nopeasti matkan umpeen ja mennyt edelle. Minulla on Suomen kansalaisuus ja hallitsen kielen. Virolainen olen silti tottakai.
T. Mummeli
Vierailija kirjoitti:
Minä olin Siperiassa leirillä monta vuotta. Pelastuin. Pakenin Suomeen. Suomi oli tietysti Neuvostoviroa edellä aivan kaikessa miljoona kilometriä. Nyt Viro on kirinyt nopeasti matkan umpeen ja mennyt edelle. Minulla on Suomen kansalaisuus ja hallitsen kielen. Virolainen olen silti tottakai.
T. Mummeli
Virossa ja varsinkin Tallinnan alueella on hieno teknologinen kehitys. Toivottavasti naisten oikeudet ja asema kehittyy samaa tahtia
Vierailija kirjoitti:
Noh virossa jokainen on oman onnensa nojassa. Ei kauaa naiset katsele jos ei pärjää. Voit juoda jos haluat jos et tienaa tarpeeksi tai valitat saat potkut ja nopeasti. Elämä on. Suomessa sitten kaikki vaatii ja valittaa kauheasti ja kuitenkin elää muiden maksamista veroista. Ihan hullu maa.
T. Mummeli
Tietoisuus ei kehity jos kaikki tekevät matalan tason orjatöitä. Siksi ihmiset erikoistuvat eri juttuihin, ja jotta raha ei hallitsisi kaikkea on parempi että osa tekee tätä työtä myös kapitalistisen järjestelmän ulkopuolella. Jos maailma on täysin rahan kontrollissa niin se on täysin korruptoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Niin kävi minullekin, että totuus lävähti silmille, kun lapsi syntyi. Naiset, älkää suostuko synnyttämään sitä ensimmäistäkään. Lapsi on rakas, mutta enpä tiennyt, että miesvauvakin sain samalla.
Jeps jos miehen identiteetti ei ole jo ennen lapsen tuloa ankkuroitunut provideriuteen eli siihen että huolehtii naisesta, niin taantuu helposti mieslapsesta aikuisvauvaksi lapsen tulon myötä. Tämän vuoksi ei pidä koskaan sotkeentuakaan mihinkään 50/50 miehiin vaan vaatia sitä provideriutta. Poislukien sellaiset miehet kenen seurasta haluaa nauttia ilman lapsia , mutta mieslapsille ei lapsia synnytellä.
Maailma on nukkukoti, jonka nyörejä vetelee juutalaiset. Eppsteinit, Rothschildet ja muut pahat ihmiset. Kaikenlainen naisten oikeuksista jauhaminen ja muu feminismi ym. vastakkainasettelu on näiden ihmisten median kautta tekemää keppostelua. Mitä ne oikeudet on mitä minulla ei naisena Virossa ole tai Suomessa? Nimeä ne yksikerrallaan, kiitos.
T. Mummeli
Haluan penetroida naisen rektumia
Ai, toisten runkkariksi ja pässinpääksi haukkuminen tekee sinusta virolaisen yli-ihmisen 🤔