Haluan erota vauvavuonna
Esikoinen, eikä ole mitenkään erityisen vaikea vauva. Ainoa vaikea on isänsä, jonka kanssa ei mitään voida keskustella enää, joka luulee tekevänsä ison osan vauvaan liittyvistä asioista eikä näe totuutta edes silloin, kun on ollut vauvan kanssa kaksin, jolloin olen jo helpottanut tilannetta järjestelemällä asiat puolivalmiiksi, ja mies on näiden hetkien jälkeen ihan poikki ja sekaisin uupumuksesta. Kuvittelee että minulle vauva on jotenkin helpompi. Sitten esiintyy jonkinlaisena vauvaguruna, vaikkei ota edes selvää mistään vauvoihin liittyvästä. En tiedä mistä kuvittelee tietävänsä asioita, mutta jo pikainen googletus yleensä paljastaa että eipä tiennyt. Olen niin kyllästynyt ja väsynyt ja haluaisin vaan erota ja olla rauhassa hänen päsmäröinniltään. Poika on ihana, ikää nyt 8kk. Aina sanotaan ettei vauvavuonna saa erota. Mutta entä jos tuntuu että silmät aukesivat vasta lapsen myötä toisen luonteelle? Ollaan oltu yhdessä kuitenkin yli viisi vuotta mistä asuttu yhdessä valtaosa. En tiedä mitä haen aloituksella. Vertaistukea ja kokemuksia varmaan.
Kommentit (273)
Aina voi soittaa suutaan, mutta jos ei ole ollut oikeita vastoinkäymisiä niin ei sitä psyykkistä voimaakaan sitten juurikaan ole. Noh nyt on sota lähempänä kun taas koskaan eiköhän se muuta asenteita kun tulee kohdalle. Siinä kun ihminen taistelee hengestään psyyke muuttuu. Jotkut sekoaa toiset vahvistuu. Teidän pitäisi ruikuttaa niin kovaa, että saatte kaiken pahan olon pois. Kohdata oma tyhjyys, tyhmyys, sieluttomuus. Sieltä sitten löytää jotain positiivista omaan elämään. Nyt en jaksa enää kirjoittaa, parantumattomia tapauksia.
T. Mummeli
En suosittele eroa. Kuulostaa sitä että teillä on negatiivisuuden kierre, huomaatte molemmat vain pahan ettekä hyvää. Hyvää kannattaa opetella huomaamaan. Se parisuhde ei ole että tehtäis puoliksi kaikki, vaan että molemmat tekee niitä asioita missä on hyvä ja lopputulos on parempi kuin yksin. Sitten ne mitkä sujuu molemmilla huonosti, on ne mistä keskustellaan ja koetetaan jakaa ne ja kiitetään toista jos on tehnyt niitä. Muista pyytää myös puolisolta kiitosta.
Lisäksi lapselle täyssisarus on aika iso rikkaus sitten aikuisena, vrt puolisisarukseen.
Sisarukset on aikuisiällä aivan yhtä tyhjän kanssa. Lapsena ne ovat kaiken A ja O opettaamaan, ettet ole yksin tässä maailmassa ja kaikkialla kaikesta on kilpailua. Saat verrokkeja.
Siksi yksilapsisen perheen lapset ovat näitä ruikuttajia jotka kasvaa aina kieroon kun eivät joudu jakamaan vanhempien huomiota.
T. Mummeli
Vierailija kirjoitti:
En suosittele eroa. Kuulostaa sitä että teillä on negatiivisuuden kierre, huomaatte molemmat vain pahan ettekä hyvää. Hyvää kannattaa opetella huomaamaan. Se parisuhde ei ole että tehtäis puoliksi kaikki, vaan että molemmat tekee niitä asioita missä on hyvä ja lopputulos on parempi kuin yksin. Sitten ne mitkä sujuu molemmilla huonosti, on ne mistä keskustellaan ja koetetaan jakaa ne ja kiitetään toista jos on tehnyt niitä. Muista pyytää myös puolisolta kiitosta.
Ei vaan miehet ovat s ikoja! Siat pitää jâttää tai tèurastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikalapsi on jokaisen äidin suurin haave ja unelmien täyttymys. Minulle niitä siunaantui kaksi kappaletta.
T. Mummeli
Hyi, ei kyllä ole. Miksi kukaan haluaisi alempaa elämänmuotoa synnyttää.
Aamen! Itsekin feministi!
Vihaan miehiä! Poikavauvat uuniin!
Kiinassa tyttövauvojen roskikseen heittamisellä on pitkät perinteet. Tietää ketkä pärjää ja ketkä ruikuttaa ja vie rahat. Osaavat priorisoida.
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa tyttövauvojen roskikseen heittamisellä on pitkät perinteet. Tietää ketkä pärjää ja ketkä ruikuttaa ja vie rahat. Osaavat priorisoida.
Tämä on vihapuhetta senkin toksinen maskuliini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa tyttövauvojen roskikseen heittamisellä on pitkät perinteet. Tietää ketkä pärjää ja ketkä ruikuttaa ja vie rahat. Osaavat priorisoida.
Tämä on vihapuhetta senkin toksinen maskuliini
Pyh. Ihan hemmetin fiksua toimintaa. Naiset ei tienaa ja tuota laitetaan ne roskiin.
T. Mummeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa tyttövauvojen roskikseen heittamisellä on pitkät perinteet. Tietää ketkä pärjää ja ketkä ruikuttaa ja vie rahat. Osaavat priorisoida.
Tämä on vihapuhetta senkin toksinen maskuliini
Pyh. Ihan hemmetin fiksua toimintaa. Naiset ei tienaa ja tuota laitetaan ne roskiin.
T. Mummeli
Itsekin feministi...
Eiku
Menkää muualle trollaamaan, tää on mun aluetta :a
💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩