En rakasta lapsiani
Minulla on kaksi lasta, 19 v ja 15v. Kumpaakaan en halunnut. Elin silloin uskonyhteisössä jossa ei tullut kuuloonkaan olla hankkimatta lapsia. Olen kyllä aina hoitanut heidät hyvin ja päältäpäin näytän varmaan upealta äidiltä, mutta mitään tunnesidettä ei ole. Kivoja nuoria mutta siinäpä se. Vanhin asuu omillaan, nuorempi muuttaa vuoden päästä toiseen kaupunkiin lukioon.
Onneksi olin nuori kun nuorinkin syntyi niin elämä ei ole kokonaan mennyt ohi.
Lasken päiviä että nuorin muuttaa jonka jälkeen elämäni voi vihdoin alkaa.
En käsitä miten jotkut käyvät vuosia lapsettomuushoitoja, eivätkä ymmärrä että lapseton elämä on parasta. N38
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Ap on mulkku. Oli taustasi mikä hyvänsä, tuo omien lasten halveksunta on pelkkää pahuutta. He eivät pyytäneet saada syntyä ja silti he ovat sinulle vain roskaa. Surullista, mikäli olet elänyt sairaassa yhteisössä lastentekoon pakotettuna, mutta se ei ole lastesi syytä.
Toivottavasti kuolemasi on pitkä, kivulias ja yksinäinen. Olet ihan yhtä lailla roisto kuin ne yhteisösi johtohahmot.
Aika värittynyttä tulkintaa.
Ap kirjoitti, ettei rakasta lapsiaan mutta että on kuitenkin pitänyt heistä huolta parhaansa mukaan. Tuo ei tarkoita että ap halveksuisi lapsiaan tai että he olisivat roskaa ap:n mielestä.
Kai ymmärrät, että se että ei rakasta jotakuta, ei tarkoita sitä että vihaisi tai halveksuisi heitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harva rakastaa lapsiaan ainakaan vuokralähiöissä. siellä lapsia tehtaillaan, että saisi tukia.
Ei sinuakaan kukaan rakasta. Olet olemassa vain tukien vuoksi.
Tämän voin uskoa, asenteensa on sietämätön.
Sen sijaan aika harva äiti on noin keskimäärin rakastamatta lastaan. Se rakkaus syntyy yleensä jo, kun vauva on kohdussa. Vaikka lapsesta saisikin lapsilisiä tai muita tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko sanaakaan, ap meni paskajuttusi harakoille.
Valitettavasti tämä maailma on täynnä meitä joiden vanhemmat eivät ole meitä halunneet eivätkä rakastaneet.
Ja niitä jotka ovat pistäneet oman etunsa edelle lisääntymällä valmiiksi liikakansoitetulle saastuneelle pallolle ja pakottamalla lapsensa kuolemaan.
Minkä oman etunsa?
Täällä on paljon ihmisiä joo, mutta ei planeetta ole saastunut. Ja toi kuolemaan pakottamis- väite nyt on vaan niin nolo.
Vierailija kirjoitti:
Eivät sinunkaan lapsesi rakasta sinua, ap.
Voi ne rakastaa. Hän kirjoitti olleensa hyvä äiti. Tuskin hän on julistanut lapsilleen, ettei rakasta heitä
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista lapsen kannalta että vanhempi kylmä, etäinen ja usein itsekäs... Vanhemmasta en välitä pätkääkään mut lapsia käy sääliksi koska tuollainen vanhempi on paholainen...
Mielummin näin että vanhempi myöntää ja on rehellinen. Voi sitten ehkä jopa puhua aiheesta lasten aikuistuttua. Omat vanhempani kummatkin esimerkillisiä narsisteja, muilla mt-ongelmilla (klassinen alkoholismi) höystettyinä. Kovat kulissit koko lapsuuden, mutta kotona ei tullut rakkauden puute epäselväksi.
En tiedä miten aapee on kohdellut lapsiaan henkisesti, mutta jos ei ole ollut avoimen vihamielinen kuten edellämainitut, on hän mielestäni yrittänyt. Lapsilta kysymällähän se selviää, olettaisin että jos konflikteja ei ole ollut on asiat olleet ihan ok mallilla.
Ehkä aapee voisi luoda suhdetta lapsiin jatkossa enemmänkin henkilöpohjalta, eikä äidin roolin kautta, jos niin haluaa.
Minulla on vain yksi lapsi, nyt jo aikuinen. Halusin lapsen ja oli ihan suunniteltu. Mitään suurta rakkautta lasta kohtaan ei syntynyt, mutta hoidin hänet sellaisella vastuullisella rakkaudella ja nyt kun lapsi on aikuinen nähdään usein ja ollaan melkeinpä toistemme parhaita kavereita:) Pikkulapsiaika oli hirveää ja silloin kun lapsi oli 18 ja muutti pois kotoa niin olin helpottunut. Mies olisi halunnut lisää lapsia ja sen vuoksi erosimme.
En ymmärtänyt mitään ihmeellistä äidin rakkautta kunnes hankin koiran. Tätä en tule koskaan ikinä kertomaan kenellekään mutta tuo koira on minulle niin rakas ja nyt ymmärrän mitä on äidin rakkaus. Mitään traumoja tai muutakaan ei elämässäni ole ollut, ehkä me kaikki ei vaan olla sellaisia äitityyppejä.
Tänä vuonna minusta tulee ensimmäistä kertaa mummi ja hoidan senkin roolini hyvin ja välittävästi, kunhan nyt eivät ihan jatkuvasti ole tuomassa lasta hoitoon:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe on ilmiselvästi niin tabu, että hirveä hyökkäys käynnissä etteikö asiasta saisi edes puhua. Tämä on totta varmasti useammalle, mutta asiasta ei puhuta. Kiitos AP ulostulosta. En siis ole yksin asian kanssa.
Miksi sitten poi'itte lisää, vaikka ihmisiä on liikaa?
Etkö ole oppinut tältä palstalta että suomalaiset on kuolemassa sukupuuttoon? Sitäkö sä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe on ilmiselvästi niin tabu, että hirveä hyökkäys käynnissä etteikö asiasta saisi edes puhua. Tämä on totta varmasti useammalle, mutta asiasta ei puhuta. Kiitos AP ulostulosta. En siis ole yksin asian kanssa.
On varmaan syystäkin tabu, kuten vaikkapa kulissiavioliitot, lähisuhdeväkivalta tai lasten seks. hyväksikäyttö Tunnekylmä vanhempi harvoin tuottaa ehjiä lapsia. Kaikki tuntemani vanhemmat antaisivat oman henkensä tuosta vaan lapsen vuoksi. Se on luonnollista, vaisto pitää huolta jälkeläisistään, rakastaa ja suojella heitä.
On silti hyvä, että tabuja rikotaan.
Olisi mielenkiintoista kuulla lisää ap:n ajatuksia vanhemmuuden eri vaiheilta, ja miten rakkauden puute ilmeni.
Se, että vanhempi ei rakasta lastaan, ei tarkoita sitä että hän pahoinpitelisi tai käyttäisi heitä hyväkseen, eikä sitä että hän olisi tunnekylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta asia painaa sinua, koska otat sen esille. Vaikka et rakastaisikaan lapsiasi nyt, niin sen voi opetella myöhemminkin. Vietä heidän kanssaan aikaa. Sinua voi alkaa kaduttaa myöhemmin, jos et sitä tehnyt.
Ei voi. Jos ei ole mitään tunteita pientä vauvaa kohtaan, eivät ne sieltä tule myöhemminkään. Voi olla, että ap on esim. psykopaatti, he raportoivat usein vastaavaa tunteettomuutta lapsiaan kohtaan.
Tai vaikka kliinisesi masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on mulkku. Oli taustasi mikä hyvänsä, tuo omien lasten halveksunta on pelkkää pahuutta. He eivät pyytäneet saada syntyä ja silti he ovat sinulle vain roskaa. Surullista, mikäli olet elänyt sairaassa yhteisössä lastentekoon pakotettuna, mutta se ei ole lastesi syytä.
Toivottavasti kuolemasi on pitkä, kivulias ja yksinäinen. Olet ihan yhtä lailla roisto kuin ne yhteisösi johtohahmot.
Aika värittynyttä tulkintaa.
Ap kirjoitti, ettei rakasta lapsiaan mutta että on kuitenkin pitänyt heistä huolta parhaansa mukaan. Tuo ei tarkoita että ap halveksuisi lapsiaan tai että he olisivat roskaa ap:n mielestä.
Kai ymmärrät, että se että ei rakasta jotakuta, ei tarkoita sitä että vihaisi tai halveksuisi heitä?
Millainen ihminen edes pystyy kirjoittamaan ap:n tapaan😵💫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe on ilmiselvästi niin tabu, että hirveä hyökkäys käynnissä etteikö asiasta saisi edes puhua. Tämä on totta varmasti useammalle, mutta asiasta ei puhuta. Kiitos AP ulostulosta. En siis ole yksin asian kanssa.
Miksi sitten poi'itte lisää, vaikka ihmisiä on liikaa?
Etkö ole oppinut tältä palstalta että suomalaiset on kuolemassa sukupuuttoon? Sitäkö sä haluat?
Jos suomalaisia ihmisiä olisi yhtä paljon kuin suomalaisia susia, eli 300, myönnettäisiin jo metsästyslupia kannan pienentämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta asia painaa sinua, koska otat sen esille. Vaikka et rakastaisikaan lapsiasi nyt, niin sen voi opetella myöhemminkin. Vietä heidän kanssaan aikaa. Sinua voi alkaa kaduttaa myöhemmin, jos et sitä tehnyt.
Ei voi. Jos ei ole mitään tunteita pientä vauvaa kohtaan, eivät ne sieltä tule myöhemminkään. Voi olla, että ap on esim. psykopaatti, he raportoivat usein vastaavaa tunteettomuutta lapsiaan kohtaan.
En minä ole tuntenut mitään suurta rakkautta vastasyntynyttä kohtaan, välillä jopa katunut miksi tuommoisen huutavan käärön tein, siinä sumuisen väsymyksen keskellä
Siinä sumuisen väsymyksen keskellä, eli kun sulla on ollut synnytyksen jälkeinen masennus. Ei ihmekään, jos et ole tuntenut silloin rakkautta
Lapsiparat.
Rankaiset heitä tilanteesta, jossa sinä elit.
Epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Tässäkö se totuus todella tiivistyi🤔
Valitettavasti
Kyllä. Siinä on yhden äänekkään palstahullun totuus. Oikeasta maailmasta se ei tietenkään kerro mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos rehellisyydestä. Aihe on tabu.
Totta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan suuresti äitiä joka hoitaa lapsensa huolella ilman tunnesidettä. Eikö se ole puhdasta rakkautta joka ei saa mitään takaisin. Ap olet tehnyt oikean ja hyvän työn ja arvostan sinua.
Koira huomaa, jos luu viskataan sille koska se nyt on vaan vahingossa otettu saman kanton alle elätettäväksi. Kaltoin ja kylmästi kohdeltu kissa lähtee oitis paremmille metsästysmaille.
Miten tämä liittyy aloitukseen? Ap ei ole kohdellut kaltoin lapsiaan.
Voin todeta aplle että elämää on todellakin vielä tämän ikäisenä! Itse täytin 39,ei ole lapsia mutta olen paremmassa kunnossa kuin nuorena, on ystäviä, harrastuksia ja yksinkertaisesti elämä on ihanaa.
Kaikkea hyvää sinulle ap, elämäsi ei ole ohi vaikka lapsia saitkin. Tämä on uusi kirja elämässäsi ja saat kirjoittaa sen miten haluat<3
Vierailija kirjoitti:
Ap on mulkku. Oli taustasi mikä hyvänsä, tuo omien lasten halveksunta on pelkkää pahuutta. He eivät pyytäneet saada syntyä ja silti he ovat sinulle vain roskaa. Surullista, mikäli olet elänyt sairaassa yhteisössä lastentekoon pakotettuna, mutta se ei ole lastesi syytä.
Toivottavasti kuolemasi on pitkä, kivulias ja yksinäinen. Olet ihan yhtä lailla roisto kuin ne yhteisösi johtohahmot.
Kiitos samoin sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe on ilmiselvästi niin tabu, että hirveä hyökkäys käynnissä etteikö asiasta saisi edes puhua. Tämä on totta varmasti useammalle, mutta asiasta ei puhuta. Kiitos AP ulostulosta. En siis ole yksin asian kanssa.
Miksi sitten poi'itte lisää, vaikka ihmisiä on liikaa?
Etkö ole oppinut tältä palstalta että suomalaiset on kuolemassa sukupuuttoon? Sitäkö sä haluat?
Jos suomalaisia ihmisiä olisi yhtä paljon kuin suomalaisia susia, eli 300, myönnettäisiin jo metsästyslupia kannan pienentämiseksi.
Suomalaisia ihmisiä on enemmän kuin suomalaisia susia, eli 300. Mitä ihmettä sä yrität sanoa?
Et rakasta itseäsi, sen vuoksi et pysty rakastamaan ketään toista. Olen pahoillani, että sinut pakotettiin elämään toisin kun toivoit. Toivottavasti eheydyt ja opit rakastamaan itseäsi.