Saako mummi olla mummi omalla tavallaan?
Aamulehden maksumuurin takana olevan jutun mainoksessa tuo kysymys.
Montaa mummia varmaan stressaa kun on tarkat säännöt jopa miten pitää puhua ja sanoittaa, saati nukkuma-ajoista, päiväunista, mitä saa laittaa ruuaksi ( vaikkei allergioita), kuinka monta tuntia ulkoilla.
Itseä joskus harmitti kun alakouluikäisten kanssa lautapeli kesken ha äidiltä alkaa puhelinrinkutus 19.30. Nyt hampaanpesulle ja sitten mummi voi lujea 2 lukua peppi pitkätossua.
Mistä oikeesti loukkaannuin kun olin viikon ollut lasten kanssa ja äitinsä sanoi että nyt taas saa noilta murretta kitkeä viikon pois.
Kommentit (3008)
Tämä ketju elää, enkä halua sitä kokonaan lukea. On surkeaa, että tänä päivänä anoppia inhotaan kuten ennen kotimaisissa leffoissa. Se appiukko jää sivummalle ;D Reipas terve poika puuttuu kyllä tilanteisiin!
On surkeaa, että pojat eivät nouse nyt vastarintaan, jos äiti liikaa huseeraa. On surkeaa, jos mies/pojat suostuvat kaikkeen, äidin ja vaimon simputukseen. Missä miehet, missä te isät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sukulainen tai puolison sukulainen ei niin ole vaatimustason mukainen tai ei käy ihan täysillä syystä tai toisesta viisaampi osaa siihen suhtautua. Eihän tarvitse samalle tasolle mennä.
Ja sellaisistahan täällä juu kirjoittavat ne, jotka eivät tajua, että joku sukulainen voi olla oikeasti vainooja helvetistä. Kaninkeittäjätasoa. Lähdetään länkyttämään suvaitsevaisuudesta ja kehumaan itseään jne.
Okei, suvaitsevaisuudesta puhuminen on siis asiatonta länkytystä, mutta suvaitsemattomuus, se on hyve? 🤔
On naurettavaa lässyttää suvaitsevaisuudesta, jos joku ei vaan halua yhtä kusipäätä elämäänsä. Ei kaikkia vaan ole pakko raahata mukanaan ja se on ihan fine. Jos joku haluaa raahata kusipäitä matkassaan niin minähän en ole sitä tuominnut eli olen suvaitsevampi kuin nämä jotka kivittävät, jos karsii elämästään yhden epämiellyttävän ihmisen pois.
Sinähän raahaat koko ajan suunnilleen maapallollista kusipäitä mukanasi. Kaiken elämäsi pahan olet kerännyt sisällesi, oikein voimistaen vielä kaikkia tapahtumia. Olet niin täynnä katkeruutta, ja montaa ihmistä kohtaan, että kohta ihan tukehdut siihen itse. Myrkky tihkuu kirjoituksistasi, etkä edes huomaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sukulainen tai puolison sukulainen ei niin ole vaatimustason mukainen tai ei käy ihan täysillä syystä tai toisesta viisaampi osaa siihen suhtautua. Eihän tarvitse samalle tasolle mennä.
Ja sellaisistahan täällä juu kirjoittavat ne, jotka eivät tajua, että joku sukulainen voi olla oikeasti vainooja helvetistä. Kaninkeittäjätasoa. Lähdetään länkyttämään suvaitsevaisuudesta ja kehumaan itseään jne.
Okei, suvaitsevaisuudesta puhuminen on siis asiatonta länkytystä, mutta suvaitsemattomuus, se on hyve? 🤔
On naurettavaa lässyttää suvaitsevaisuudesta, jos joku ei vaan halua yhtä kusipäätä elämäänsä. Ei kaikkia vaan ole pakko raahata mukanaan ja se on ihan fine. Jos joku haluaa raahata kusipäitä matkassaan niin minähän en ole sitä tuominnut eli olen suvaitsevampi kuin nämä jotka kivittävät, jos karsii elämästään yhden epämiellyttävän ihmisen pois.
Tiedätkö, minustakin on ihan fine, jos jonkun yksittäisen ihmisen elämästään pois rajaamalla saa elämäänsä parannettua. Mutta sitten mennään eteenpäin ja eletään sen valinnan kanssa, eikä ruikuteta päivästä toiseen vuosikymmeniä vanhoilla vääryyksillä.
Sitä en usko ollenkaan, että jonkun henkilön ympärillä kaikki ihmiset ovat mätiä tai mielenterveydeltään vajavaisia. Jos kaikki läheiset joutuu rajaamaan elämästä pois, silloin kannattaa etsiä syytä ihan peili kädessä ihan vain itsestään.
ON TÄRKEÄÄ keskustella siitä, koska muuten nämä liibalaaba-paheksujat pauhaavat vain miten oma äiti on oma äiti ja ah ah ah ja meillä on koko lääni yhtä perhettä, eikä kärsivät uskalla irtautua kusipäistään, koska se ei muka ole sosiaalisesti hyväksyttyä.
Sitä en ymmärrä, miksi joku käyttää koko kesän siihen, että kyttää, mitä muut täällä keskustelee ja rakentelee ihmeellisiä kuvitelmia vierasita ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, minustakin on ihan fine, jos jonkun yksittäisen ihmisen elämästään pois rajaamalla saa elämäänsä parannettua. Mutta sitten mennään eteenpäin ja eletään sen valinnan kanssa, eikä ruikuteta päivästä toiseen vuosikymmeniä vanhoilla vääryyksillä.
Sitä en usko ollenkaan, että jonkun henkilön ympärillä kaikki ihmiset ovat mätiä tai mielenterveydeltään vajavaisia. Jos kaikki läheiset joutuu rajaamaan elämästä pois, silloin kannattaa etsiä syytä ihan peili kädessä ihan vain itsestään.
ON TÄRKEÄÄ keskustella siitä, koska muuten nämä liibalaaba-paheksujat pauhaavat vain miten oma äiti on oma äiti ja ah ah ah ja meillä on koko lääni yhtä perhettä, eikä kärsivät uskalla irtautua kusipäistään, koska se ei muka ole sosiaalisesti hyväksyttyä.
Sitä en ymmärrä, miksi joku käyttää koko kesän siihen, että kyttää, mitä muut täällä keskustelee ja rakentelee ihmeellisiä kuvitelmia vierasita ihmisistä.
Tuo ikivanhoihin asioihin rähmälleen jääminen ja niiden kirjallinen kertaaminen monta kertaa päivässä ei oikeasti helpota oloasi yhtään, pikemminkin päin vastoin. Joku terapiassa käynti ammattilaisella voisi helpottaa, mutta sitäkin epäulen.
Sinäkö rutiset miten muut ovat netissä kun olet ihan koko lomasi päivystänyt täällä vauvalla sormi päivitänappulalla joka päivä 7 - 23!
Useimmilla muilla kirjoittajilla on ihan toimivat ihmissuhteet eri sukupolvien kesken.
Miksi sinä räksytät minulle? Ei täällä ole lukupakkoa. Koko ketjua ei ole edes velvollisuus seurata. Etsi itsellesi elämä! Älä tunge minun elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä räksytät minulle? Ei täällä ole lukupakkoa. Koko ketjua ei ole edes velvollisuus seurata. Etsi itsellesi elämä! Älä tunge minun elämääni.
Minusta on tosi yksinkertaista päästä eroon. Painat tämän keskustelun lehden ruksia ja häivyt keskustelusta. Mielellään niin, ettet tule takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ON TÄRKEÄÄ keskustella siitä"
Ei ole tärkeää, sinä pelkästään jankutat samoja asioita ja tuulesta temmattuja väitteitä päivästä toiseen.
Ole onnellinen, että edes saat olla mummi. Minä en saa, sillä bonuspoikani kumppani ei sitä iloa minulle suo. Mieheni saa kyllä olla lapsen ukki, mutta minut on jostain syystä sivuutettu täysin. Surullista on se, että tulemme pikkutaaperon kanssa toimeen tosi hyvin, minun kanssani jopa paremmin kuin virallisten mummojen kanssa. Tuntuu, että minulta viedään jotain :( Tietenkin sitten pitää olla valmiina, jos he apua tarvitsevat. Missäs mummot silloin?