Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö maalla asuessa kaipaa kaupungin palveluja vai oppiiko sitä vaan tyytymään siihen mitä saa?

Vierailija
28.06.2026 |

Kun ajattelen omaa arkea niin ensinnäkin käyn töissä yliopistolla mikä olisi hankalaa maalta käsin tai ainakin matkoihin menisi julmetusti aikaa ja rahaa. Sitten toiseksi, tykkään käydä erilaisissa kulttuuririennoissa kuten teatteri tai jokin näyttely. Maalta olisi isompi kynnys lähteä varta vasten tällaisiin kun itse taas lyhyen matkan vuoksi voin vain piipahtaa jossain. Kolmanneksi, rakastan eksoottisia ruokia niin maalla noita ravintoloita on kovin vähän, täytyisi itse kokata sushit ja tapakset kun täällä riittää että kävelee sisään valmiiseen pöytään. Neljänneksi, reissaaminen on todella helppoa kun lähimmälle lentokentälle ja satamaan on vain muutaman kilometrin matka.

Olen joskus heikkona hetkenä miettinyt millaista se maalla oleminen sitten olisi mutta menisikö siellä sitten aika sen oman tontin puleraamiseen ja lasten kuskaamiseen ympäri kyliä ettei tulisi kaivanneeksikaan mitään jumppaa kummempaa harrastustakaan.

Vai miten siellä menee? 

Kommentit (396)

Vierailija
341/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te maalaiset olette kateellisia meidän tuloille täällä Helsingissä. Myöntäkää vaan.

Höpsispöpsis! ;D

Vierailija
342/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ketkä asuu pienessä kylässä ravaa aika usein viereisessä isommassa kaupunginssa tekemässä isompia ostoksia. Ei se autolla ole ku parin minuutin matka yleensä. Tiedän koska olen myös asunut ja tehnyt tätä. Eli ei kukaan ole jumissa sielä. 

Ja elämä menee todella vaikeaksi jos auto leviää syystä tai toisesta.

Miksi auton pitäisi levitä?Millaisilla romuilla kuvittelet ihmisten ajavan?Täällä maalla on melkein kaikilla kaksi autoa joten vaikka hajoaa niin se ei ole ongelma.

Maaseudulla tosiasiallisesti ajetaan usein aika hurjilla romuilla, erityisesti idässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ketkä asuu pienessä kylässä ravaa aika usein viereisessä isommassa kaupunginssa tekemässä isompia ostoksia. Ei se autolla ole ku parin minuutin matka yleensä. Tiedän koska olen myös asunut ja tehnyt tätä. Eli ei kukaan ole jumissa sielä. 

Parin minuutin???? Missä asutaan maalla jossa kaupunkiin on parin minuutin matka?

Vaikka Hattulassa.

Ei tuo ole maalla vaan kaupungin kupeessa.

Silti maalla, vaikka olisikin kaupungin kupeessa. Maalla on laaja käsite. Ei ainoastaan Kainuun korpi.

Voihan sitä asua vaikka Espoossa ja silti asua maalla. Espoossakin on osa maaseutua.

Ehkä kehäkolmosen sisäpuolelta katsottuna.                                    

Mutta samalla logiikalla jotain pikkukylää kutsutaan kaupungiksi? :D

Kyllä kehä III:n sisäpuolella on ihan maataloustuottajia mm. Espoossa, usko tai älä. Helsinki on kuitenkin aika pieni ja harvaan asuttu paikkakunta, jota kuitenkin voi kutsua myös kaupungiksi.

Ei ole sama logiikka. Pikkukylä on kaupunki kuntalain vuoksi. Käsitettä maaseutu ei määritellä kuntalain kautta.

Vierailija
344/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla maalla on halpaa asua mutta siellä on kallis asunto joka jää käteen kun sitä ei voi myydä?

Jos ostat maalla 100k:lla saman tasoisen talon kuin kaupungissa 500k:lla. Saat myydessä muutaman kymppitonnin maalla ja kaupungissa vaikka 350k niin kummassa oli halvempaa asua?

Jos ostat 100k asunnon maalta, joka ei mee myyntiin edes 5k, olet hävinnyt täydet 100k.

Jos ostat kaupungista asunnon jonka arvo on 350k ja myyt sen 420k, olet voittanut 70k.

Olen joka ikisen asunnon myynyt kaupungissa voitolla tähän asti.

Maaseudulla asuvalla sukulaisella meni käytännössä leijonanosa omaisuudesta, kun asiat eivät menneet ihan kuten suunnitteli. Ensin meni työt, ei löydy uutta. Uusi työ olisi löytynyt eri paikkakunnalta, mutta eipä tuosta noin vain muuteta pois. Jäi pieni määrä velkaa kun oli palkan hassannut lainan nopeaan lyhennykseen ja nyt taloa ei ole kukaan ostamassa. Talolle ei löytynyt edes vuokralaista ennen kun madalsi vuokran hyvin alhaiseksi. Asuu nyt kerrostalossa kaksiossa vuokralla uudella paikkakunnalla, jossa on työ. Meni tosi putkeen tää unelma maaseudulla. Hän pohtii nyt, kannattaako ennemmin jäädä työttömäksi ja asua omistusasunnossa, mutta toistaiseksi on vielä työelämässä mielummin kiinni.

Täällä maaseudulla talojen hinnat 200-300 tuhatta ja käyvät myös kaupaksi.Vuokrata halutaan ilmoituksia on jopa kaupan seinällä ja vuokralaisa riittää.Kaikki maaseutu ei ole mitään korpea.

Vierailija
345/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ketkä asuu pienessä kylässä ravaa aika usein viereisessä isommassa kaupunginssa tekemässä isompia ostoksia. Ei se autolla ole ku parin minuutin matka yleensä. Tiedän koska olen myös asunut ja tehnyt tätä. Eli ei kukaan ole jumissa sielä. 

Pari minuuttia? Vaikka Konnevedeltä? 

Tai vaikka Nurmes?

Vierailija
346/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ketkä asuu pienessä kylässä ravaa aika usein viereisessä isommassa kaupunginssa tekemässä isompia ostoksia. Ei se autolla ole ku parin minuutin matka yleensä. Tiedän koska olen myös asunut ja tehnyt tätä. Eli ei kukaan ole jumissa sielä. 

Parin minuutin???? Missä asutaan maalla jossa kaupunkiin on parin minuutin matka?

Vaikka Hattulassa.

Ei tuo ole maalla vaan kaupungin kupeessa.

Nyt on pakko kysyä, että mikä paikkakunnasta tekee mielestäsi maaseutua?

Pitkät välimatkat kaupunkiin. En pidä maaseutuna paikkaa mikä sijaitsee kaupungin kupeessa. Jos sieltä on tosiaan 2min kaupunkiin, niin se on kaupunginosa eikä maaseutua. Eihän 2min ole aika eikä mikään. Monesta kaupunginosastakaan ei pääse yhtä pian kaupungin keskustaan eikä niitä silti pidetä maaseutuna.

Me asutaan maalla. Ympärillä on perunatilan pellot, naapurissa muutamakin hevostila. Meiltä on 9 minuuttia kaupungin keskustaan, torille. Mutta kun siinä kaupungissakin on vain 14 000 asukasta. 

Kyllä me asumme maalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
347/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ketkä asuu pienessä kylässä ravaa aika usein viereisessä isommassa kaupunginssa tekemässä isompia ostoksia. Ei se autolla ole ku parin minuutin matka yleensä. Tiedän koska olen myös asunut ja tehnyt tätä. Eli ei kukaan ole jumissa sielä. 

Parin minuutin???? Missä asutaan maalla jossa kaupunkiin on parin minuutin matka?

Vaikka Hattulassa.

Ei tuo ole maalla vaan kaupungin kupeessa.

Nyt on pakko kysyä, että mikä paikkakunnasta tekee mielestäsi maaseutua?

Pitkät välimatkat kaupunkiin. En pidä maaseutuna paikkaa mikä sijaitsee kaupungin kupeessa. Jos sieltä on tosiaan 2min kaupunkiin, niin se on kaupunginosa eikä maaseutua. Eihän 2min ole aika eikä mikään. Monesta kaupunginosastakaan ei pääse yhtä pian kaupungin keskustaan eikä niitä silti pidetä maaseutuna.

Me asutaan maalla. Ympärillä on perunatilan pellot, naapurissa muutamakin hevostila. Meiltä on 9 minuuttia kaupungin keskustaan, torille. Mutta kun siinä kaupungissakin on vain 14 000 asukasta. 

Kyllä me asumme maalla.

Se on sinun mielipiteesi. Minulla on omani.                                       

Vierailija
348/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ketkä asuu pienessä kylässä ravaa aika usein viereisessä isommassa kaupunginssa tekemässä isompia ostoksia. Ei se autolla ole ku parin minuutin matka yleensä. Tiedän koska olen myös asunut ja tehnyt tätä. Eli ei kukaan ole jumissa sielä. 

Parin minuutin???? Missä asutaan maalla jossa kaupunkiin on parin minuutin matka?

Vaikka Hattulassa.

Ei tuo ole maalla vaan kaupungin kupeessa.

Nyt on pakko kysyä, että mikä paikkakunnasta tekee mielestäsi maaseutua?

Pitkät välimatkat kaupunkiin. En pidä maaseutuna paikkaa mikä sijaitsee kaupungin kupeessa. Jos sieltä on tosiaan 2min kaupunkiin, niin se on kaupunginosa eikä maaseutua. Eihän 2min ole aika eikä mikään. Monesta kaupunginosastakaan ei pääse yhtä pian kaupungin keskustaan eikä niitä silti pidetä maaseutuna.

Minusta taas maaseutu on sellaista missä viljellään maata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
349/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla maalla on halpaa asua mutta siellä on kallis asunto joka jää käteen kun sitä ei voi myydä?

Jos ostat maalla 100k:lla saman tasoisen talon kuin kaupungissa 500k:lla. Saat myydessä muutaman kymppitonnin maalla ja kaupungissa vaikka 350k niin kummassa oli halvempaa asua?

Jos ostat 100k asunnon maalta, joka ei mee myyntiin edes 5k, olet hävinnyt täydet 100k.

Jos ostat kaupungista asunnon jonka arvo on 350k ja myyt sen 420k, olet voittanut 70k.

Olen joka ikisen asunnon myynyt kaupungissa voitolla tähän asti.

Maaseudulla asuvalla sukulaisella meni käytännössä leijonanosa omaisuudesta, kun asiat eivät menneet ihan kuten suunnitteli. Ensin meni työt, ei löydy uutta. Uusi työ olisi löytynyt eri paikkakunnalta, mutta eipä tuosta noin vain muuteta pois. Jäi pieni määrä velkaa kun oli palkan hassannut lainan nopeaan lyhennykseen ja nyt taloa ei ole kukaan ostamassa. Talolle ei löytynyt edes vuokralaista ennen kun madalsi vuokran hyvin alhaiseksi. Asuu nyt kerrostalossa kaksiossa vuokralla uudella paikkakunnalla, jossa on työ. Meni tosi putkeen tää unelma maaseudulla. Hän pohtii nyt, kannattaako ennemmin jäädä työttömäksi ja asua omistusasunnossa, mutta toistaiseksi on vielä työelämässä mielummin kiinni.

Täällä maaseudulla talojen hinnat 200-300 tuhatta ja käyvät myös kaupaksi.Vuokrata halutaan ilmoituksia on jopa kaupan seinällä ja vuokralaisa riittää.Kaikki maaseutu ei ole mitään korpea.

Onko tämä maaseutu mahdollisesti 50 km päässä Helsingistä tai Turusta? :D Tai liittyykö tähän ihan käyttökelpoista peltoa hyvältä kasvuvyöhykkeeltä hehtaareittain? 

Vierailija
350/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa asuessani en tuntenut yhtäkään saman talon asukasta. Kolmeen vuoteen en nähnyt seinänaapureitani kertaakaan.

Täällä maalla tunnen kaikki samalla kadulla asuvat sekä osan asuinalueella asuvistakin, hyvänpäiväntuttuja vähintään ja ei täällä erotella kuka mistäkin on muuttanut. Naapurin thaimaalainen vaimokin ja toisen naapurin puolalainen morsian on otettu hyvin vastaan.

Et sitten asu missään sisäänpäin lämpiävässä pikkukunnassa missä ollaan huonoissa väleissä siksi että vuosikymmeniä sitten aikaisemmilla sukupolvilla oli jotain riitaa keskenään, tai opettaja inhoaa oppilasta koska tämän isä oli aikoinaan nenäkäs.

Ei täällä ainakaan lähikoulussa ole koulun lähellä asuvia opettajia. 

Ja miksi niiden ihmisten kanssa pitäisi olla väleissä? En ole nähnyt naapurianikaan kymmeniin vuosiin.

Koska elämä on helpompaa kun olet väleissä.

Et asu kovin pienellä paikkakunnalla jos siellä on useampi koulu. (Kirjoitit lähikoulu).

Juu en asu pienellä paikkakunnalla vaan kaupungissa mutta maalla. Se pienempi paikka kunta yhdistyi kaupunkiin. Ja kyllä täällä on useampi koulu.

Aivan. On eri asia asua todella pienellä paikkakunnalla kuin isommalla vaikka sekin olisi pieni. Isäin synnit kolmanteen sukupolveen, ei korppi korpin silmää noki jne.

Et tutustu naapureihin. Se on paha paha asia. Olet outo ja tulet saamaan sen mukaisen kohtelun. Tämä siis todella pienellä paikkakunnalla.

Mistä päättelet että en tutustu naapureihin? Naapurini on aika erakko eikä oikeikein käsittääkseni halua olla ihmisten kanssa tekemisissä.. Enkä minäkään näe siiheen mitään syytä miksi pitäisi tutustua.

Miten se elämä nyt sitten helpottuisi jos tutustuisin?

Kirjoitit Ja miksi niiden ihmisten kanssa pitäisi olla väleissä? En ole nähnyt naapurianikaan kymmeniin vuosiin.

Tästä päättelin, mutta olin väärässä.

 

Hyvin pienellä paikkakunnalla helpottaa elämää. Tosiaan jos asukkaita on 1000-4000 niin elämä on helpompaa kun tuntee muita.

Vaikea selittää sellaiselle joka ei ole koskaan asunut oikeasti pienellä paikkakunnalla. Se kulttuuri ja tietynlainen nepotismi on syvällä. 

Se kenet tunnet määrittää aika pitkälle sen millaista elämäsi on. Perusasiat varmasti onnistuvat, mutta pinnan alla on paljon sellaista mikä ei näy päällepäin.

Vähän vaikea on edelleen kuvtella että ainoa vaihtoehto on tutustua naspuriin ja pitää yhteyttä heidän kanssa. Toki täällä maalla naapuruus on tietysti hieman toisenlaista, naspuriksi voi kutsua vaikka ystävää joka asuu 5 km päässä eikä ihan lähinaapurissa. Ihmisten kanssa kun voi olla tekemisissä asuivat he puolen kilometrin päässä tai 300 kilometrin päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
351/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Helsingissä suuret tulot ( noin 2-3 kertaa suuremmat) niin en muuttaisi sinne.

Koti Helsingissä ja mökki maalla, saan molemmista parhaat puolet.

Vierailija
352/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ketkä asuu pienessä kylässä ravaa aika usein viereisessä isommassa kaupunginssa tekemässä isompia ostoksia. Ei se autolla ole ku parin minuutin matka yleensä. Tiedän koska olen myös asunut ja tehnyt tätä. Eli ei kukaan ole jumissa sielä. 

Pari minuuttia? Vaikka Konnevedeltä? 

😂 Taitaa kommentoija kuvitella, että ratikalla pääsee mistä vain minne vain parissa minuutissa. Vaikuttaa tyypilliseltä cityvihreältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
353/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te maalaiset olette kateellisia meidän tuloille täällä Helsingissä. Myöntäkää vaan.

Miksi? Meillä on asuminen halvempaa, meidän ei tarvitse harrastaa ja kuluttaa aikaa kaikenlaisen maksullisen toiminnan parissa, meidän ei tarvitse vuokrata mökkejä, että päästään joskus kaupungin vilinästä pois, meidän ei tarvitse matkustaa etelään tai pohjoiseen lomille, kylpylöihin tai risteilyille, koska "kaikki muutkin" tai kun mieli kaipaa maiseman vaihdosta, meillä on kaikki mielenkiintoinen tässä ja nyt. Meidän ei tarvitse pitää kallista citymaasturia, maksaa autopaikoista ja parkkeeraamisesta, vain että päästään pari kertaa vuodessa Lappiin ja mökille. Me voidaan myös helposti elää osittain omavaraisesti, mikä säästää ruokakuluista pitkän siivun. Ravintolaruokaan ei ole tarvetta, koska puolet vuodesta metsistä, järvistä, kasvimaalta ja puutarhasta tulee niin tuoretta syötävää, että mikään ravintola ei ikinä samaan pysty. Mistään tuskin saa alle tunti pyynnistä kalat lautaselle ymv. Tänään poimin metsämansikat aamupalalle ja vielä lämpimät munat kanalasta. Me ei tarvita kaupunkilaisten palkkoja, koska saadaan laadukkaampaa elämää paljon vähemmällä. 

Vierailija
354/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on tarpeeksi vastattu, miten asutaan maalla, jossa talot maksaa 300 000 euroa ja menevät kuumille kiville ja kaupunkiin hurauttaa alle 10 minuutissa, niin olisi kiva saada vastauksia sellaisilta, joilla niitä kaupunkien palveluja ei ole parin ajominuutin päässä, vasn ne palvelut ovat vähintään 100 km päässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
355/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kait se ihminen täyttää niillä kulttuuririennoilla tyhjää oloa...täällä maalla ei tartte, riittää ihan tämmönen oleilu ja ruokaa syön polttoaineeksi, joskus herkuttelen mutta en kaipaa sitä jatkuvasti. Varmaan tylsää jonkun mielestä mutta multa ei puutu mitään...paitsi töitä vois olla vähemmän..

Vierailija
356/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me täällä maalla poltetaan jäteöljyä tynnyrissä, jotta ette kaupunkilaiset aivan yksin ehdi maapalloa tuhota. Kivaa sekin on.

Vierailija
357/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, tästähän on vanha satukin, Maalaishiiri ja Kaupunkilaishiiri. Maalaishiiri haaveili kaupungista koska siellä on "kalliita makkaroita ja juustoja" yms. Mutta sinne mennessään tajusikin että maalla on rauhallisempaa ja turvallisempaa. Joten palasi kotiin.

Se riippuu niin siitä miten asiat arvottaa.

Vierailija
358/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kait se ihminen täyttää niillä kulttuuririennoilla tyhjää oloa...täällä maalla ei tartte, riittää ihan tämmönen oleilu ja ruokaa syön polttoaineeksi, joskus herkuttelen mutta en kaipaa sitä jatkuvasti. Varmaan tylsää jonkun mielestä mutta multa ei puutu mitään...paitsi töitä vois olla vähemmän..

Samalla logiikalla maalainen täyttää omaa tyhjää oloaan jollain puutarhaharrastuksella tai vastaavalla. Huomaatko, miten ylimielinen sun kommentti on? Maalaisten harrastukset ovat jotenkin parempia, kuin vaikkapa musiikista ja taiteesta nauttiminen?

Vierailija
359/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on tarpeeksi vastattu, miten asutaan maalla, jossa talot maksaa 300 000 euroa ja menevät kuumille kiville ja kaupunkiin hurauttaa alle 10 minuutissa, niin olisi kiva saada vastauksia sellaisilta, joilla niitä kaupunkien palveluja ei ole parin ajominuutin päässä, vasn ne palvelut ovat vähintään 100 km päässä. 

No meillä on lähimpään Prismaan tuon verran, se laskettaneen kaupungiksi. Mihin sä nyt siis haluat vastauksia?

Vierailija
360/396 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te maalaiset olette kateellisia meidän tuloille täällä Helsingissä. Myöntäkää vaan.

Miksi? Meillä on asuminen halvempaa, meidän ei tarvitse harrastaa ja kuluttaa aikaa kaikenlaisen maksullisen toiminnan parissa, meidän ei tarvitse vuokrata mökkejä, että päästään joskus kaupungin vilinästä pois, meidän ei tarvitse matkustaa etelään tai pohjoiseen lomille, kylpylöihin tai risteilyille, koska "kaikki muutkin" tai kun mieli kaipaa maiseman vaihdosta, meillä on kaikki mielenkiintoinen tässä ja nyt. Meidän ei tarvitse pitää kallista citymaasturia, maksaa autopaikoista ja parkkeeraamisesta, vain että päästään pari kertaa vuodessa Lappiin ja mökille. Me voidaan myös helposti elää osittain omavaraisesti, mikä säästää ruokakuluista pitkän siivun. Ravintolaruokaan ei ole tarvetta, koska puolet vuodesta metsistä, järvistä, kasvimaalta ja puutarhasta tulee niin tuoretta syötävää, että mikään ravintola ei ikinä samaan pysty. Mistään tuskin saa alle tunti pyynnistä kalat lautaselle ymv. Tänään poimin metsämansikat aamupalalle ja vielä lämpimät munat kanalasta. Me ei tarvita kaupunkilaisten palkkoja, koska saadaan laadukkaampaa elämää paljon vähemmällä. 

Näin maalta poismuuttaneena ei voi kuin nauraa näin läpensä kiillotellulle idyllille. Ehkä kaikista pahinta maaseudulla olivat juuri sinun kaltaiset ihmiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi