Eikö maalla asuessa kaipaa kaupungin palveluja vai oppiiko sitä vaan tyytymään siihen mitä saa?
Kun ajattelen omaa arkea niin ensinnäkin käyn töissä yliopistolla mikä olisi hankalaa maalta käsin tai ainakin matkoihin menisi julmetusti aikaa ja rahaa. Sitten toiseksi, tykkään käydä erilaisissa kulttuuririennoissa kuten teatteri tai jokin näyttely. Maalta olisi isompi kynnys lähteä varta vasten tällaisiin kun itse taas lyhyen matkan vuoksi voin vain piipahtaa jossain. Kolmanneksi, rakastan eksoottisia ruokia niin maalla noita ravintoloita on kovin vähän, täytyisi itse kokata sushit ja tapakset kun täällä riittää että kävelee sisään valmiiseen pöytään. Neljänneksi, reissaaminen on todella helppoa kun lähimmälle lentokentälle ja satamaan on vain muutaman kilometrin matka.
Olen joskus heikkona hetkenä miettinyt millaista se maalla oleminen sitten olisi mutta menisikö siellä sitten aika sen oman tontin puleraamiseen ja lasten kuskaamiseen ympäri kyliä ettei tulisi kaivanneeksikaan mitään jumppaa kummempaa harrastustakaan.
Vai miten siellä menee?
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainoa asia, jota itse nyt muutaman vuoden asumisen jälkeen ikävöin kaupungista, on ravintolaruoka. Täällä todella suuri osa ns. kunnon ravintoloista tarjoaa samaa Lappi-menua (poronkäristys, burger, poroburger, siika, pihvi), ja vaihtoehtoina on sitten grilliruoka eli pizza, kebab tai hampurilainen. Haluaisin vaikka kunnolliseen sushibuffetiin tai jotain ihania pastaruokia! Toisaalta ulkona syömisestä nauttii enemmän sitten, kun sinne Rovaniemelle asti on asiaa ja pääsee siinä yhteydessä herkuttelemaan. Olen myös huomannut, että omat standardini ovat nousseet, enkä enää tykkää esim. ketjuhampparipaikoista tai Subwaysta, joita ennen kaupungissa asuessa tuli kulutettua urakalla. Pari kertaa aina Rollossa käydessä on maistanut, kun sitä on helppo napata mukaan ajomatkalle, mutta joka kerralla on tullut sellainen "tästäkö mä oikeasti olen tykännyt?" -reaktio. Sama Lidlin paistopisteessä, nekin leivonnaiset ja croisut ja kausituotteet oli joskus kovaa herkkua, mutta nykyään kun harvoin sinne pääsee, ei olekaan oikein mistään kotoisin. Nykyään ajan vaan ohi, kun Sodankylän läpi ajelen kotiinpäin. Paljon enemmänhän täällä tulee itse kokattua, ja jonkin verran siinäkin on kehittynyt. Kaupan valmisruokaa tai grilliruokaa sitten, jos ei muuta jaksa. "
En ole varma, että tarkoititko että tuo standardien nousu johtuu sinun kohdallasi pikkupaikassa asumisesta, mutten usko, että tuo välttämättä siitä pienemmästä paikasta on kiinni. Minulle iän myötä käynyt aivan samoin, vaikka olenkin muuttanut suurempaan kaupunkiin.
Rakastan kauppahalleja, laaturavintoloita ja myös harrastan itse ruoanlaittoa. Jotkut subit tai pancho villat jätän nykyään suosiolla väliin. Nuorempana niissä kyllä kävin.
Muuten ihan kivoja pointteja. Tosin itse arvostan aikaani niin paljon, että tuntien ajaminen on minulle ehdoton ei. Ja kyllä täällä kaupungissakin on aivan valtavasti nuoria ongella. Enkä myöskään oloani turvattomaksi tunne.
-eri
Minä en ole nähnyt missään kaupungissa valtavasti nuoria ongella.
Vanhankaupungin rannat on täynnä onkijoita, niin myös monet sillat Helsingissä.
Keskustassa kauppatorilla tietysti ei ongita, mutta heti kun vähän kulkee ulospäin keskustasta niin onkijoita on rantapaikat täynnä.
Juuri eilen juoksin Lauttasaarensillan yli, ja siinä oli helposti viisikymmentä onkijaa. Kivaa näytti lapsilla olevan, innoissaan saaliistaan.
Sepä mielenkiintoista. Minä olen kyllä kulkenut töissä Helsingissä, ajellut siellä täällä niin pyörällä kuin autolla. Kulkenut lukuisia kertoja eri kohteissa vapaa-ajallakin.
Larun sillalla oon nähnyt vain kerran jonkun papparaisen ongella/virvelöimässä. Vanhankaupungin rannoilla oo ikinä ketään nähnyt onki kädessä. Oon kävellyt siellä ja käynyt myös Tervasaaressa ja Korkeasaaressa ynnä muualla rannan läheisyydessä. Todellakaan rantapaikat ei oo ollu täynnä. Ei hietsussa eikä missään..😁
Hietsussa ei tietenkään ongita. Mutta ihmettelen kyllä todella suuresti jos onkijoita et ole nähnyt Vanhassakaupungissa tai Larunsillalla vaikka Helsingissä liikutkin. Ehkä et ole ollut liikkeellä kauniilla säällä päiväsaikaan? Tervasaaresta en osaa sanoa, Korkeasaaressa en kyllä myöskään ole onkijoita nähnyt, enkä oikeastaan edes tiedä pääseekö sitä eläintarhaa helposti kiertämään. Eikös siinä ole aitaa ympärillä? En ole käynyt kuin joskus 30v sitten.
Tosiaan liikuin pyörällä pitkin rantaraitteja jopa töihin. Kuljin rantaraitteja koiran kanssa kävellen jopa 10 km etäisyyksissä.
Kuulostaa todella erikoiselta sitten. Suosittelen menemään katsomaan sinne Vanhankaupunginkoskelle joku päivä kauniilla säällä. Kyllä niitä onkijoita siellä on.
Joku kirjoitti, että enkö liiku kauniina kesäpäivänä tai jotain siihen tyyliin. Noh turhaan ne onkijat onkii päivällä kun kala syö eli nappaa parhaiten koukkuun ilta-yö-aamuaikoihin
Kauniilla säällä ihmiset kuitenkin siellä rannassa paremmin viihtyvät. Ja kyllä sieltä näkyisi kalaakin nousevan.
Onpas kummaa. En minä täällä maallakaan saa kalaa kauniina kesäpäivänä. Kokeiltu on. Mutta aamuisin varhain ja iltahämärissä nappaa.
Siellä etelärannikolla kävin pilkillä keskellä päivää. Yhtään kalaa en saanut.
Noh, sinä et usko että Helsingissä ongitaan. Minä tiedän omalta osaltani, että kyllä ongitaan, enkä sinua tästä varmaankaan mitenkään saa vakuutettua.
Tällaisen uutisen löysin, eiköhän näitä kaivamalla löytyisi enemmänkin.
https://yle.fi/a/3-10200170?utm_source=social-media-share&utm_medium=so…;
Miksihän ne onkii keskellä kaunista kesäpäivää kun kala ei edes syö tuohon vuorokauden aikaan. Nii missä muualla kuin jo mainitsemasi vanhakaupunki ja larun silta sä oot niitä aivan valtavasti nuoria nähnyt ongella? Mitä ne rannat oikein on, jossa ne nuoret kokoontuu onkimaan.
En jaksa avata linkkiäsi, mutta kerro sinä kun oot nähnyt ne paikat.
Juu en voisi kuvitellakaan asuvani maaseudulla. Kyllä siellä välillä käy ja ihan kaunistakin on, mutta parin päivän kuluttua on päästävä pois. Sopivan kokoinen tontti ja nätti puutarha lähellä isomman kaupungin keskustaa on minun paratiisini.
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla maalla on halpaa asua mutta siellä on kallis asunto joka jää käteen kun sitä ei voi myydä?
Luulen, että tämä meidän hirsitalo Saimaan rannalta menee kaupaksi hyvin helposti. Meidän edellinen talokin kirkonkylältä meni parissa viikossa ja se tuotti ihan hyvän tekopalkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainoa asia, jota itse nyt muutaman vuoden asumisen jälkeen ikävöin kaupungista, on ravintolaruoka. Täällä todella suuri osa ns. kunnon ravintoloista tarjoaa samaa Lappi-menua (poronkäristys, burger, poroburger, siika, pihvi), ja vaihtoehtoina on sitten grilliruoka eli pizza, kebab tai hampurilainen. Haluaisin vaikka kunnolliseen sushibuffetiin tai jotain ihania pastaruokia! Toisaalta ulkona syömisestä nauttii enemmän sitten, kun sinne Rovaniemelle asti on asiaa ja pääsee siinä yhteydessä herkuttelemaan. Olen myös huomannut, että omat standardini ovat nousseet, enkä enää tykkää esim. ketjuhampparipaikoista tai Subwaysta, joita ennen kaupungissa asuessa tuli kulutettua urakalla. Pari kertaa aina Rollossa käydessä on maistanut, kun sitä on helppo napata mukaan ajomatkalle, mutta joka kerralla on tullut sellainen "tästäkö mä oikeasti olen tykännyt?" -reaktio. Sama Lidlin paistopisteessä, nekin leivonnaiset ja croisut ja kausituotteet oli joskus kovaa herkkua, mutta nykyään kun harvoin sinne pääsee, ei olekaan oikein mistään kotoisin. Nykyään ajan vaan ohi, kun Sodankylän läpi ajelen kotiinpäin. Paljon enemmänhän täällä tulee itse kokattua, ja jonkin verran siinäkin on kehittynyt. Kaupan valmisruokaa tai grilliruokaa sitten, jos ei muuta jaksa. "
En ole varma, että tarkoititko että tuo standardien nousu johtuu sinun kohdallasi pikkupaikassa asumisesta, mutten usko, että tuo välttämättä siitä pienemmästä paikasta on kiinni. Minulle iän myötä käynyt aivan samoin, vaikka olenkin muuttanut suurempaan kaupunkiin.
Rakastan kauppahalleja, laaturavintoloita ja myös harrastan itse ruoanlaittoa. Jotkut subit tai pancho villat jätän nykyään suosiolla väliin. Nuorempana niissä kyllä kävin.
Muuten ihan kivoja pointteja. Tosin itse arvostan aikaani niin paljon, että tuntien ajaminen on minulle ehdoton ei. Ja kyllä täällä kaupungissakin on aivan valtavasti nuoria ongella. Enkä myöskään oloani turvattomaksi tunne.
-eri
Minä en ole nähnyt missään kaupungissa valtavasti nuoria ongella.
Vanhankaupungin rannat on täynnä onkijoita, niin myös monet sillat Helsingissä.
Keskustassa kauppatorilla tietysti ei ongita, mutta heti kun vähän kulkee ulospäin keskustasta niin onkijoita on rantapaikat täynnä.
Juuri eilen juoksin Lauttasaarensillan yli, ja siinä oli helposti viisikymmentä onkijaa. Kivaa näytti lapsilla olevan, innoissaan saaliistaan.
Sepä mielenkiintoista. Minä olen kyllä kulkenut töissä Helsingissä, ajellut siellä täällä niin pyörällä kuin autolla. Kulkenut lukuisia kertoja eri kohteissa vapaa-ajallakin.
Larun sillalla oon nähnyt vain kerran jonkun papparaisen ongella/virvelöimässä. Vanhankaupungin rannoilla oo ikinä ketään nähnyt onki kädessä. Oon kävellyt siellä ja käynyt myös Tervasaaressa ja Korkeasaaressa ynnä muualla rannan läheisyydessä. Todellakaan rantapaikat ei oo ollu täynnä. Ei hietsussa eikä missään..😁
Hietsussa ei tietenkään ongita. Mutta ihmettelen kyllä todella suuresti jos onkijoita et ole nähnyt Vanhassakaupungissa tai Larunsillalla vaikka Helsingissä liikutkin. Ehkä et ole ollut liikkeellä kauniilla säällä päiväsaikaan? Tervasaaresta en osaa sanoa, Korkeasaaressa en kyllä myöskään ole onkijoita nähnyt, enkä oikeastaan edes tiedä pääseekö sitä eläintarhaa helposti kiertämään. Eikös siinä ole aitaa ympärillä? En ole käynyt kuin joskus 30v sitten.
Tosiaan liikuin pyörällä pitkin rantaraitteja jopa töihin. Kuljin rantaraitteja koiran kanssa kävellen jopa 10 km etäisyyksissä.
Kuulostaa todella erikoiselta sitten. Suosittelen menemään katsomaan sinne Vanhankaupunginkoskelle joku päivä kauniilla säällä. Kyllä niitä onkijoita siellä on.
Joku kirjoitti, että enkö liiku kauniina kesäpäivänä tai jotain siihen tyyliin. Noh turhaan ne onkijat onkii päivällä kun kala syö eli nappaa parhaiten koukkuun ilta-yö-aamuaikoihin
Kauniilla säällä ihmiset kuitenkin siellä rannassa paremmin viihtyvät. Ja kyllä sieltä näkyisi kalaakin nousevan.
Onpas kummaa. En minä täällä maallakaan saa kalaa kauniina kesäpäivänä. Kokeiltu on. Mutta aamuisin varhain ja iltahämärissä nappaa.
Siellä etelärannikolla kävin pilkillä keskellä päivää. Yhtään kalaa en saanut.
Noh, sinä et usko että Helsingissä ongitaan. Minä tiedän omalta osaltani, että kyllä ongitaan, enkä sinua tästä varmaankaan mitenkään saa vakuutettua.
Tällaisen uutisen löysin, eiköhän näitä kaivamalla löytyisi enemmänkin.
https://yle.fi/a/3-10200170?utm_source=social-media-share&utm_medium=so…;
Miksihän ne onkii keskellä kaunista kesäpäivää kun kala ei edes syö tuohon vuorokauden aikaan. Nii missä muualla kuin jo mainitsemasi vanhakaupunki ja larun silta sä oot niitä aivan valtavasti nuoria nähnyt ongella? Mitä ne rannat oikein on, jossa ne nuoret kokoontuu onkimaan.
En jaksa avata linkkiäsi, mutta kerro sinä kun oot nähnyt ne paikat.
Tuollahan kuvissa näkyi että saalista oli saatu kauniina kesäpäivänä.
Kuvateksti: Helsingin vanhankaupunginkosken suvannolla on aina runsaasti kalastajia.
Miksi et avaa linkkiä? Oma on ongelmasi jos et avaa. Kerroin, että Helsingissä on onkijoita, ja annoin siitä jopa todisteita. En jaksa inttää inttämisen vuoksi kun voisit vain klikata linkkiä.
Me asumme maaseudulla 40 km päässä suuresta kaupungista. Emme kaipaa mitään, omasta kunnastamme löytyy. yhä enenevässä määrin kaikkia mahdollisia palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainoa asia, jota itse nyt muutaman vuoden asumisen jälkeen ikävöin kaupungista, on ravintolaruoka. Täällä todella suuri osa ns. kunnon ravintoloista tarjoaa samaa Lappi-menua (poronkäristys, burger, poroburger, siika, pihvi), ja vaihtoehtoina on sitten grilliruoka eli pizza, kebab tai hampurilainen. Haluaisin vaikka kunnolliseen sushibuffetiin tai jotain ihania pastaruokia! Toisaalta ulkona syömisestä nauttii enemmän sitten, kun sinne Rovaniemelle asti on asiaa ja pääsee siinä yhteydessä herkuttelemaan. Olen myös huomannut, että omat standardini ovat nousseet, enkä enää tykkää esim. ketjuhampparipaikoista tai Subwaysta, joita ennen kaupungissa asuessa tuli kulutettua urakalla. Pari kertaa aina Rollossa käydessä on maistanut, kun sitä on helppo napata mukaan ajomatkalle, mutta joka kerralla on tullut sellainen "tästäkö mä oikeasti olen tykännyt?" -reaktio. Sama Lidlin paistopisteessä, nekin leivonnaiset ja croisut ja kausituotteet oli joskus kovaa herkkua, mutta nykyään kun harvoin sinne pääsee, ei olekaan oikein mistään kotoisin. Nykyään ajan vaan ohi, kun Sodankylän läpi ajelen kotiinpäin. Paljon enemmänhän täällä tulee itse kokattua, ja jonkin verran siinäkin on kehittynyt. Kaupan valmisruokaa tai grilliruokaa sitten, jos ei muuta jaksa. "
En ole varma, että tarkoititko että tuo standardien nousu johtuu sinun kohdallasi pikkupaikassa asumisesta, mutten usko, että tuo välttämättä siitä pienemmästä paikasta on kiinni. Minulle iän myötä käynyt aivan samoin, vaikka olenkin muuttanut suurempaan kaupunkiin.
Rakastan kauppahalleja, laaturavintoloita ja myös harrastan itse ruoanlaittoa. Jotkut subit tai pancho villat jätän nykyään suosiolla väliin. Nuorempana niissä kyllä kävin.
Muuten ihan kivoja pointteja. Tosin itse arvostan aikaani niin paljon, että tuntien ajaminen on minulle ehdoton ei. Ja kyllä täällä kaupungissakin on aivan valtavasti nuoria ongella. Enkä myöskään oloani turvattomaksi tunne.
-eri
Minä en ole nähnyt missään kaupungissa valtavasti nuoria ongella.
Vanhankaupungin rannat on täynnä onkijoita, niin myös monet sillat Helsingissä.
Keskustassa kauppatorilla tietysti ei ongita, mutta heti kun vähän kulkee ulospäin keskustasta niin onkijoita on rantapaikat täynnä.
Juuri eilen juoksin Lauttasaarensillan yli, ja siinä oli helposti viisikymmentä onkijaa. Kivaa näytti lapsilla olevan, innoissaan saaliistaan.
Sepä mielenkiintoista. Minä olen kyllä kulkenut töissä Helsingissä, ajellut siellä täällä niin pyörällä kuin autolla. Kulkenut lukuisia kertoja eri kohteissa vapaa-ajallakin.
Larun sillalla oon nähnyt vain kerran jonkun papparaisen ongella/virvelöimässä. Vanhankaupungin rannoilla oo ikinä ketään nähnyt onki kädessä. Oon kävellyt siellä ja käynyt myös Tervasaaressa ja Korkeasaaressa ynnä muualla rannan läheisyydessä. Todellakaan rantapaikat ei oo ollu täynnä. Ei hietsussa eikä missään..😁
Hietsussa ei tietenkään ongita. Mutta ihmettelen kyllä todella suuresti jos onkijoita et ole nähnyt Vanhassakaupungissa tai Larunsillalla vaikka Helsingissä liikutkin. Ehkä et ole ollut liikkeellä kauniilla säällä päiväsaikaan? Tervasaaresta en osaa sanoa, Korkeasaaressa en kyllä myöskään ole onkijoita nähnyt, enkä oikeastaan edes tiedä pääseekö sitä eläintarhaa helposti kiertämään. Eikös siinä ole aitaa ympärillä? En ole käynyt kuin joskus 30v sitten.
Tosiaan liikuin pyörällä pitkin rantaraitteja jopa töihin. Kuljin rantaraitteja koiran kanssa kävellen jopa 10 km etäisyyksissä.
Kuulostaa todella erikoiselta sitten. Suosittelen menemään katsomaan sinne Vanhankaupunginkoskelle joku päivä kauniilla säällä. Kyllä niitä onkijoita siellä on.
Joku kirjoitti, että enkö liiku kauniina kesäpäivänä tai jotain siihen tyyliin. Noh turhaan ne onkijat onkii päivällä kun kala syö eli nappaa parhaiten koukkuun ilta-yö-aamuaikoihin
Kauniilla säällä ihmiset kuitenkin siellä rannassa paremmin viihtyvät. Ja kyllä sieltä näkyisi kalaakin nousevan.
Onpas kummaa. En minä täällä maallakaan saa kalaa kauniina kesäpäivänä. Kokeiltu on. Mutta aamuisin varhain ja iltahämärissä nappaa.
Siellä etelärannikolla kävin pilkillä keskellä päivää. Yhtään kalaa en saanut.
Noh, sinä et usko että Helsingissä ongitaan. Minä tiedän omalta osaltani, että kyllä ongitaan, enkä sinua tästä varmaankaan mitenkään saa vakuutettua.
Tällaisen uutisen löysin, eiköhän näitä kaivamalla löytyisi enemmänkin.
https://yle.fi/a/3-10200170?utm_source=social-media-share&utm_medium=so…;
Miksihän ne onkii keskellä kaunista kesäpäivää kun kala ei edes syö tuohon vuorokauden aikaan. Nii missä muualla kuin jo mainitsemasi vanhakaupunki ja larun silta sä oot niitä aivan valtavasti nuoria nähnyt ongella? Mitä ne rannat oikein on, jossa ne nuoret kokoontuu onkimaan.
En jaksa avata linkkiäsi, mutta kerro sinä kun oot nähnyt ne paikat.
Kalaa voi saada päivälläkin. Onkiminen on joillekin hauskaa ajankulua, saalista ei niin väliä, jos nyt jonkun sintin joskus saa. On onkimista ja sitten on toisenlaista onkimista. Toinen hupia, toinen saalistusta. Ihan missä vain, kaupungissa tai maalla.
Maalla asuvat kyllä suhtautuvat ihmeen aggressiivisesti, kun joku kommentoi ettei tykkäisi. Ikään kuin sen olisi pakko olla jokaisen juttu. Ja jos ei maalle halua tai siellä viihdy, on vain kateellinen tai ei oikeasti tiedä minkälaista siellä on.
Sehän on vain mahtavaa että moni tykkää. Hyvähän se olisi, jos maaseudutkin pysyisivät elävinä ja virkeinä. Kaikki eivät kuitenkaan tykkää eivätkä ihan aikuisten oikeasti sinne halua, ja se on ihan yhtä ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainoa asia, jota itse nyt muutaman vuoden asumisen jälkeen ikävöin kaupungista, on ravintolaruoka. Täällä todella suuri osa ns. kunnon ravintoloista tarjoaa samaa Lappi-menua (poronkäristys, burger, poroburger, siika, pihvi), ja vaihtoehtoina on sitten grilliruoka eli pizza, kebab tai hampurilainen. Haluaisin vaikka kunnolliseen sushibuffetiin tai jotain ihania pastaruokia! Toisaalta ulkona syömisestä nauttii enemmän sitten, kun sinne Rovaniemelle asti on asiaa ja pääsee siinä yhteydessä herkuttelemaan. Olen myös huomannut, että omat standardini ovat nousseet, enkä enää tykkää esim. ketjuhampparipaikoista tai Subwaysta, joita ennen kaupungissa asuessa tuli kulutettua urakalla. Pari kertaa aina Rollossa käydessä on maistanut, kun sitä on helppo napata mukaan ajomatkalle, mutta joka kerralla on tullut sellainen "tästäkö mä oikeasti olen tykännyt?" -reaktio. Sama Lidlin paistopisteessä, nekin leivonnaiset ja croisut ja kausituotteet oli joskus kovaa herkkua, mutta nykyään kun harvoin sinne pääsee, ei olekaan oikein mistään kotoisin. Nykyään ajan vaan ohi, kun Sodankylän läpi ajelen kotiinpäin. Paljon enemmänhän täällä tulee itse kokattua, ja jonkin verran siinäkin on kehittynyt. Kaupan valmisruokaa tai grilliruokaa sitten, jos ei muuta jaksa. "
En ole varma, että tarkoititko että tuo standardien nousu johtuu sinun kohdallasi pikkupaikassa asumisesta, mutten usko, että tuo välttämättä siitä pienemmästä paikasta on kiinni. Minulle iän myötä käynyt aivan samoin, vaikka olenkin muuttanut suurempaan kaupunkiin.
Rakastan kauppahalleja, laaturavintoloita ja myös harrastan itse ruoanlaittoa. Jotkut subit tai pancho villat jätän nykyään suosiolla väliin. Nuorempana niissä kyllä kävin.
Muuten ihan kivoja pointteja. Tosin itse arvostan aikaani niin paljon, että tuntien ajaminen on minulle ehdoton ei. Ja kyllä täällä kaupungissakin on aivan valtavasti nuoria ongella. Enkä myöskään oloani turvattomaksi tunne.
-eri
Minä en ole nähnyt missään kaupungissa valtavasti nuoria ongella.
Vanhankaupungin rannat on täynnä onkijoita, niin myös monet sillat Helsingissä.
Keskustassa kauppatorilla tietysti ei ongita, mutta heti kun vähän kulkee ulospäin keskustasta niin onkijoita on rantapaikat täynnä.
Juuri eilen juoksin Lauttasaarensillan yli, ja siinä oli helposti viisikymmentä onkijaa. Kivaa näytti lapsilla olevan, innoissaan saaliistaan.
Sepä mielenkiintoista. Minä olen kyllä kulkenut töissä Helsingissä, ajellut siellä täällä niin pyörällä kuin autolla. Kulkenut lukuisia kertoja eri kohteissa vapaa-ajallakin.
Larun sillalla oon nähnyt vain kerran jonkun papparaisen ongella/virvelöimässä. Vanhankaupungin rannoilla oo ikinä ketään nähnyt onki kädessä. Oon kävellyt siellä ja käynyt myös Tervasaaressa ja Korkeasaaressa ynnä muualla rannan läheisyydessä. Todellakaan rantapaikat ei oo ollu täynnä. Ei hietsussa eikä missään..😁
Hietsussa ei tietenkään ongita. Mutta ihmettelen kyllä todella suuresti jos onkijoita et ole nähnyt Vanhassakaupungissa tai Larunsillalla vaikka Helsingissä liikutkin. Ehkä et ole ollut liikkeellä kauniilla säällä päiväsaikaan? Tervasaaresta en osaa sanoa, Korkeasaaressa en kyllä myöskään ole onkijoita nähnyt, enkä oikeastaan edes tiedä pääseekö sitä eläintarhaa helposti kiertämään. Eikös siinä ole aitaa ympärillä? En ole käynyt kuin joskus 30v sitten.
Tosiaan liikuin pyörällä pitkin rantaraitteja jopa töihin. Kuljin rantaraitteja koiran kanssa kävellen jopa 10 km etäisyyksissä.
Kuulostaa todella erikoiselta sitten. Suosittelen menemään katsomaan sinne Vanhankaupunginkoskelle joku päivä kauniilla säällä. Kyllä niitä onkijoita siellä on.
Joku kirjoitti, että enkö liiku kauniina kesäpäivänä tai jotain siihen tyyliin. Noh turhaan ne onkijat onkii päivällä kun kala syö eli nappaa parhaiten koukkuun ilta-yö-aamuaikoihin
Kauniilla säällä ihmiset kuitenkin siellä rannassa paremmin viihtyvät. Ja kyllä sieltä näkyisi kalaakin nousevan.
Onpas kummaa. En minä täällä maallakaan saa kalaa kauniina kesäpäivänä. Kokeiltu on. Mutta aamuisin varhain ja iltahämärissä nappaa.
Siellä etelärannikolla kävin pilkillä keskellä päivää. Yhtään kalaa en saanut.
Noh, sinä et usko että Helsingissä ongitaan. Minä tiedän omalta osaltani, että kyllä ongitaan, enkä sinua tästä varmaankaan mitenkään saa vakuutettua.
Tällaisen uutisen löysin, eiköhän näitä kaivamalla löytyisi enemmänkin.
https://yle.fi/a/3-10200170?utm_source=social-media-share&utm_medium=so…;
Miksihän ne onkii keskellä kaunista kesäpäivää kun kala ei edes syö tuohon vuorokauden aikaan. Nii missä muualla kuin jo mainitsemasi vanhakaupunki ja larun silta sä oot niitä aivan valtavasti nuoria nähnyt ongella? Mitä ne rannat oikein on, jossa ne nuoret kokoontuu onkimaan.
En jaksa avata linkkiäsi, mutta kerro sinä kun oot nähnyt ne paikat.
Tuollahan kuvissa näkyi että saalista oli saatu kauniina kesäpäivänä.
Kuvateksti: Helsingin vanhankaupunginkosken suvannolla on aina runsaasti kalastajia.
Miksi et avaa linkkiä? Oma on ongelmasi jos et avaa. Kerroin, että Helsingissä on onkijoita, ja annoin siitä jopa todisteita. En jaksa inttää inttämisen vuoksi kun voisit vain klikata linkkiä.
Miksihän sinä et voi kertoa tänne suoraan omilla sanoillasi sitä, että mitkä ne muut rannat ovat, joissa nuoret aivan valtavin joukoin kalastelevat onkimalla. Siis muut paikat kuin ne laru ja vanhakaupunki? Mikä sun ongelma on? Kirjoita vaan vaikka luettelona ne rannat, niin minun ei tarvitse lukea linkittämiäsi artikkeleita.
Vierailija kirjoitti:
Maalla asuvat kyllä suhtautuvat ihmeen aggressiivisesti, kun joku kommentoi ettei tykkäisi. Ikään kuin sen olisi pakko olla jokaisen juttu. Ja jos ei maalle halua tai siellä viihdy, on vain kateellinen tai ei oikeasti tiedä minkälaista siellä on.
Sehän on vain mahtavaa että moni tykkää. Hyvähän se olisi, jos maaseudutkin pysyisivät elävinä ja virkeinä. Kaikki eivät kuitenkaan tykkää eivätkä ihan aikuisten oikeasti sinne halua, ja se on ihan yhtä ok.
Ihan kuten kaupunkilaiset jos ilmoittaa ettei tykkää asua kaupungissa. Tää on sitä anonyymin keskustelupalstan ”ihanuutta”
Vierailija kirjoitti:
Maalla asuvat kyllä suhtautuvat ihmeen aggressiivisesti, kun joku kommentoi ettei tykkäisi. Ikään kuin sen olisi pakko olla jokaisen juttu. Ja jos ei maalle halua tai siellä viihdy, on vain kateellinen tai ei oikeasti tiedä minkälaista siellä on.
Sehän on vain mahtavaa että moni tykkää. Hyvähän se olisi, jos maaseudutkin pysyisivät elävinä ja virkeinä. Kaikki eivät kuitenkaan tykkää eivätkä ihan aikuisten oikeasti sinne halua, ja se on ihan yhtä ok.
Mun mielestä aika neutraalisti tässä on vastailtu, jos ottaa huomioon ap:n kysymyksenasettelun.
Onhan ketjussa ollut paljon oletuksia maalla asumisesta, jotka eivät pidä paikkaansa. Kai vääriä käsityksiä saa oikoa, jos on aihetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainoa asia, jota itse nyt muutaman vuoden asumisen jälkeen ikävöin kaupungista, on ravintolaruoka. Täällä todella suuri osa ns. kunnon ravintoloista tarjoaa samaa Lappi-menua (poronkäristys, burger, poroburger, siika, pihvi), ja vaihtoehtoina on sitten grilliruoka eli pizza, kebab tai hampurilainen. Haluaisin vaikka kunnolliseen sushibuffetiin tai jotain ihania pastaruokia! Toisaalta ulkona syömisestä nauttii enemmän sitten, kun sinne Rovaniemelle asti on asiaa ja pääsee siinä yhteydessä herkuttelemaan. Olen myös huomannut, että omat standardini ovat nousseet, enkä enää tykkää esim. ketjuhampparipaikoista tai Subwaysta, joita ennen kaupungissa asuessa tuli kulutettua urakalla. Pari kertaa aina Rollossa käydessä on maistanut, kun sitä on helppo napata mukaan ajomatkalle, mutta joka kerralla on tullut sellainen "tästäkö mä oikeasti olen tykännyt?" -reaktio. Sama Lidlin paistopisteessä, nekin leivonnaiset ja croisut ja kausituotteet oli joskus kovaa herkkua, mutta nykyään kun harvoin sinne pääsee, ei olekaan oikein mistään kotoisin. Nykyään ajan vaan ohi, kun Sodankylän läpi ajelen kotiinpäin. Paljon enemmänhän täällä tulee itse kokattua, ja jonkin verran siinäkin on kehittynyt. Kaupan valmisruokaa tai grilliruokaa sitten, jos ei muuta jaksa. "
En ole varma, että tarkoititko että tuo standardien nousu johtuu sinun kohdallasi pikkupaikassa asumisesta, mutten usko, että tuo välttämättä siitä pienemmästä paikasta on kiinni. Minulle iän myötä käynyt aivan samoin, vaikka olenkin muuttanut suurempaan kaupunkiin.
Rakastan kauppahalleja, laaturavintoloita ja myös harrastan itse ruoanlaittoa. Jotkut subit tai pancho villat jätän nykyään suosiolla väliin. Nuorempana niissä kyllä kävin.
Muuten ihan kivoja pointteja. Tosin itse arvostan aikaani niin paljon, että tuntien ajaminen on minulle ehdoton ei. Ja kyllä täällä kaupungissakin on aivan valtavasti nuoria ongella. Enkä myöskään oloani turvattomaksi tunne.
-eri
Minä en ole nähnyt missään kaupungissa valtavasti nuoria ongella.
Vanhankaupungin rannat on täynnä onkijoita, niin myös monet sillat Helsingissä.
Keskustassa kauppatorilla tietysti ei ongita, mutta heti kun vähän kulkee ulospäin keskustasta niin onkijoita on rantapaikat täynnä.
Juuri eilen juoksin Lauttasaarensillan yli, ja siinä oli helposti viisikymmentä onkijaa. Kivaa näytti lapsilla olevan, innoissaan saaliistaan.
Sepä mielenkiintoista. Minä olen kyllä kulkenut töissä Helsingissä, ajellut siellä täällä niin pyörällä kuin autolla. Kulkenut lukuisia kertoja eri kohteissa vapaa-ajallakin.
Larun sillalla oon nähnyt vain kerran jonkun papparaisen ongella/virvelöimässä. Vanhankaupungin rannoilla oo ikinä ketään nähnyt onki kädessä. Oon kävellyt siellä ja käynyt myös Tervasaaressa ja Korkeasaaressa ynnä muualla rannan läheisyydessä. Todellakaan rantapaikat ei oo ollu täynnä. Ei hietsussa eikä missään..😁
Hietsussa ei tietenkään ongita. Mutta ihmettelen kyllä todella suuresti jos onkijoita et ole nähnyt Vanhassakaupungissa tai Larunsillalla vaikka Helsingissä liikutkin. Ehkä et ole ollut liikkeellä kauniilla säällä päiväsaikaan? Tervasaaresta en osaa sanoa, Korkeasaaressa en kyllä myöskään ole onkijoita nähnyt, enkä oikeastaan edes tiedä pääseekö sitä eläintarhaa helposti kiertämään. Eikös siinä ole aitaa ympärillä? En ole käynyt kuin joskus 30v sitten.
Tosiaan liikuin pyörällä pitkin rantaraitteja jopa töihin. Kuljin rantaraitteja koiran kanssa kävellen jopa 10 km etäisyyksissä.
Kuulostaa todella erikoiselta sitten. Suosittelen menemään katsomaan sinne Vanhankaupunginkoskelle joku päivä kauniilla säällä. Kyllä niitä onkijoita siellä on.
Joku kirjoitti, että enkö liiku kauniina kesäpäivänä tai jotain siihen tyyliin. Noh turhaan ne onkijat onkii päivällä kun kala syö eli nappaa parhaiten koukkuun ilta-yö-aamuaikoihin
Kauniilla säällä ihmiset kuitenkin siellä rannassa paremmin viihtyvät. Ja kyllä sieltä näkyisi kalaakin nousevan.
Onpas kummaa. En minä täällä maallakaan saa kalaa kauniina kesäpäivänä. Kokeiltu on. Mutta aamuisin varhain ja iltahämärissä nappaa.
Siellä etelärannikolla kävin pilkillä keskellä päivää. Yhtään kalaa en saanut.
Noh, sinä et usko että Helsingissä ongitaan. Minä tiedän omalta osaltani, että kyllä ongitaan, enkä sinua tästä varmaankaan mitenkään saa vakuutettua.
Tällaisen uutisen löysin, eiköhän näitä kaivamalla löytyisi enemmänkin.
https://yle.fi/a/3-10200170?utm_source=social-media-share&utm_medium=so…;
Miksihän ne onkii keskellä kaunista kesäpäivää kun kala ei edes syö tuohon vuorokauden aikaan. Nii missä muualla kuin jo mainitsemasi vanhakaupunki ja larun silta sä oot niitä aivan valtavasti nuoria nähnyt ongella? Mitä ne rannat oikein on, jossa ne nuoret kokoontuu onkimaan.
En jaksa avata linkkiäsi, mutta kerro sinä kun oot nähnyt ne paikat.
Tuollahan kuvissa näkyi että saalista oli saatu kauniina kesäpäivänä.
Kuvateksti: Helsingin vanhankaupunginkosken suvannolla on aina runsaasti kalastajia.
Miksi et avaa linkkiä? Oma on ongelmasi jos et avaa. Kerroin, että Helsingissä on onkijoita, ja annoin siitä jopa todisteita. En jaksa inttää inttämisen vuoksi kun voisit vain klikata linkkiä.
Miksihän sinä et voi kertoa tänne suoraan omilla sanoillasi sitä, että mitkä ne muut rannat ovat, joissa nuoret aivan valtavin joukoin kalastelevat onkimalla. Siis muut paikat kuin ne laru ja vanhakaupunki? Mikä sun ongelma on? Kirjoita vaan vaikka luettelona ne rannat, niin minun ei tarvitse lukea linkittämiäsi artikkeleita.
Katso karttaa, etsi sieltä hyviä kohtia Laajalahden, Seurasaarenselän ja Vanhankaupunginselän ympäristöstä. Ne ovat suuria alueita, ja joskus niitä kalastajia on yhdessä paikassa, joskus toisessa.
Nuo kaksi ovat sellaisia joissa on samassa kohdassa hyvin usein, käytännössä aina kun sää on siihen sopiva. Vantaanjoen varrella on kalastajia myös, en tosin ole varma onko se aivan sallittua. Mätäjoen suulla olen myös nähnyt aika usein.
Ihmellistä jankkaamista. Miksi ne eksaktit paikat ovat sinulle niin tärkeitä?
Mielestäni asumis mahdollisuus pitää taata kaupungissa ja maalla. Ihmiset sopeutuvat kukin siihen ympäristöön mikä sopii parhaiten hänen tarpeisiinsa.
40:n kaupungissa asutun vuoden jälkeen maalla on I H A N A A. Kaupunkiin ajaa 30min, joten palvelut ovat kyllä helposti saatavilla, jos niitä tarvitsee. En kaipaa kulttuurimenoja, ei huvita enää matkustaa ja ravintoloissa käytiin ennen maallemuuttoa vielä harvemmin kuin nyt. Kaikkein parasta on oma rauha pienen järven rannalla. Sitä ei ylitä mikään. Puoliso ja 2 koiraa riittää seuraksi. Tekemistä löytyy kyllä, jos huvittaa.
Ainiin, ja reilu viikko sitten siinä Otaniemen kärjessä oli paljon nuorisoa onkineen. Siinä on paikka jossa polttelevat nuotiota, tuli makkaran tuoksu nenään kun juoksin ohi.
Me asumme maalla, täällä on Sale, jossa tulee tehtyä ruokaostokset. Lisäksi on pari lounaskahvilaa, joissa en ole käynyt koskaan. Ja muutama baari, en ole käynyt. Kunnalta löytyy kuntosali, jos sitä haluaa. Joitain tapahtumiakin on ympäri vuoden, kesäteatteria ja esiintyjiä. En ole käynyt.
Lähimpiin kaupunkeihin on puolen tunnin ajomatka, julkisia ei ole. Eikä noissa kaupungeissa ole mitään isompia kauppoja. Jos haluaa Prismaan, Puuiloon tai vaikka johonkin parempaan ravintolaan, niin sellaiseen kaupunkiin on 1h15 min ajomatka. Riittää aivan hyvin, tuolla käydään ehkä 2 kk välein. Sellaiset ostokset joita läheltä ei saa, kirjoitetaan ylös, ja ne ostetaan sitten kun tuonne isompaan kaupunkiin mennään. Ja sekään kaupunki ei pääkaupunkilaisten mittapuun mukaan ole mikään "isompi kaupunki" 😂
Emme kaipaa teattereita tai näyttelyitä, erikoisia ravintoloita, lentokenttiä tai julkisia. Arvostamme luontoa ja omaa rauhaa. Meillä on oma vaihtuva näyttely, kun seuraa peltomaisemaa, auringonlaskuja, kauriita, kettuja, satoja lintuja jne. SE on meille tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainoa asia, jota itse nyt muutaman vuoden asumisen jälkeen ikävöin kaupungista, on ravintolaruoka. Täällä todella suuri osa ns. kunnon ravintoloista tarjoaa samaa Lappi-menua (poronkäristys, burger, poroburger, siika, pihvi), ja vaihtoehtoina on sitten grilliruoka eli pizza, kebab tai hampurilainen. Haluaisin vaikka kunnolliseen sushibuffetiin tai jotain ihania pastaruokia! Toisaalta ulkona syömisestä nauttii enemmän sitten, kun sinne Rovaniemelle asti on asiaa ja pääsee siinä yhteydessä herkuttelemaan. Olen myös huomannut, että omat standardini ovat nousseet, enkä enää tykkää esim. ketjuhampparipaikoista tai Subwaysta, joita ennen kaupungissa asuessa tuli kulutettua urakalla. Pari kertaa aina Rollossa käydessä on maistanut, kun sitä on helppo napata mukaan ajomatkalle, mutta joka kerralla on tullut sellainen "tästäkö mä oikeasti olen tykännyt?" -reaktio. Sama Lidlin paistopisteessä, nekin leivonnaiset ja croisut ja kausituotteet oli joskus kovaa herkkua, mutta nykyään kun harvoin sinne pääsee, ei olekaan oikein mistään kotoisin. Nykyään ajan vaan ohi, kun Sodankylän läpi ajelen kotiinpäin. Paljon enemmänhän täällä tulee itse kokattua, ja jonkin verran siinäkin on kehittynyt. Kaupan valmisruokaa tai grilliruokaa sitten, jos ei muuta jaksa. "
En ole varma, että tarkoititko että tuo standardien nousu johtuu sinun kohdallasi pikkupaikassa asumisesta, mutten usko, että tuo välttämättä siitä pienemmästä paikasta on kiinni. Minulle iän myötä käynyt aivan samoin, vaikka olenkin muuttanut suurempaan kaupunkiin.
Rakastan kauppahalleja, laaturavintoloita ja myös harrastan itse ruoanlaittoa. Jotkut subit tai pancho villat jätän nykyään suosiolla väliin. Nuorempana niissä kyllä kävin.
Muuten ihan kivoja pointteja. Tosin itse arvostan aikaani niin paljon, että tuntien ajaminen on minulle ehdoton ei. Ja kyllä täällä kaupungissakin on aivan valtavasti nuoria ongella. Enkä myöskään oloani turvattomaksi tunne.
-eri
Minä en ole nähnyt missään kaupungissa valtavasti nuoria ongella.
Vanhankaupungin rannat on täynnä onkijoita, niin myös monet sillat Helsingissä.
Keskustassa kauppatorilla tietysti ei ongita, mutta heti kun vähän kulkee ulospäin keskustasta niin onkijoita on rantapaikat täynnä.
Juuri eilen juoksin Lauttasaarensillan yli, ja siinä oli helposti viisikymmentä onkijaa. Kivaa näytti lapsilla olevan, innoissaan saaliistaan.
Sepä mielenkiintoista. Minä olen kyllä kulkenut töissä Helsingissä, ajellut siellä täällä niin pyörällä kuin autolla. Kulkenut lukuisia kertoja eri kohteissa vapaa-ajallakin.
Larun sillalla oon nähnyt vain kerran jonkun papparaisen ongella/virvelöimässä. Vanhankaupungin rannoilla oo ikinä ketään nähnyt onki kädessä. Oon kävellyt siellä ja käynyt myös Tervasaaressa ja Korkeasaaressa ynnä muualla rannan läheisyydessä. Todellakaan rantapaikat ei oo ollu täynnä. Ei hietsussa eikä missään..😁
Hietsussa ei tietenkään ongita. Mutta ihmettelen kyllä todella suuresti jos onkijoita et ole nähnyt Vanhassakaupungissa tai Larunsillalla vaikka Helsingissä liikutkin. Ehkä et ole ollut liikkeellä kauniilla säällä päiväsaikaan? Tervasaaresta en osaa sanoa, Korkeasaaressa en kyllä myöskään ole onkijoita nähnyt, enkä oikeastaan edes tiedä pääseekö sitä eläintarhaa helposti kiertämään. Eikös siinä ole aitaa ympärillä? En ole käynyt kuin joskus 30v sitten.
Tosiaan liikuin pyörällä pitkin rantaraitteja jopa töihin. Kuljin rantaraitteja koiran kanssa kävellen jopa 10 km etäisyyksissä.
Kuulostaa todella erikoiselta sitten. Suosittelen menemään katsomaan sinne Vanhankaupunginkoskelle joku päivä kauniilla säällä. Kyllä niitä onkijoita siellä on.
Joku kirjoitti, että enkö liiku kauniina kesäpäivänä tai jotain siihen tyyliin. Noh turhaan ne onkijat onkii päivällä kun kala syö eli nappaa parhaiten koukkuun ilta-yö-aamuaikoihin
Kauniilla säällä ihmiset kuitenkin siellä rannassa paremmin viihtyvät. Ja kyllä sieltä näkyisi kalaakin nousevan.
Onpas kummaa. En minä täällä maallakaan saa kalaa kauniina kesäpäivänä. Kokeiltu on. Mutta aamuisin varhain ja iltahämärissä nappaa.
Siellä etelärannikolla kävin pilkillä keskellä päivää. Yhtään kalaa en saanut.
Noh, sinä et usko että Helsingissä ongitaan. Minä tiedän omalta osaltani, että kyllä ongitaan, enkä sinua tästä varmaankaan mitenkään saa vakuutettua.
Tällaisen uutisen löysin, eiköhän näitä kaivamalla löytyisi enemmänkin.
https://yle.fi/a/3-10200170?utm_source=social-media-share&utm_medium=so…;
Miksihän ne onkii keskellä kaunista kesäpäivää kun kala ei edes syö tuohon vuorokauden aikaan. Nii missä muualla kuin jo mainitsemasi vanhakaupunki ja larun silta sä oot niitä aivan valtavasti nuoria nähnyt ongella? Mitä ne rannat oikein on, jossa ne nuoret kokoontuu onkimaan.
En jaksa avata linkkiäsi, mutta kerro sinä kun oot nähnyt ne paikat.
Tuollahan kuvissa näkyi että saalista oli saatu kauniina kesäpäivänä.
Kuvateksti: Helsingin vanhankaupunginkosken suvannolla on aina runsaasti kalastajia.
Miksi et avaa linkkiä? Oma on ongelmasi jos et avaa. Kerroin, että Helsingissä on onkijoita, ja annoin siitä jopa todisteita. En jaksa inttää inttämisen vuoksi kun voisit vain klikata linkkiä.
Miksihän sinä et voi kertoa tänne suoraan omilla sanoillasi sitä, että mitkä ne muut rannat ovat, joissa nuoret aivan valtavin joukoin kalastelevat onkimalla. Siis muut paikat kuin ne laru ja vanhakaupunki? Mikä sun ongelma on? Kirjoita vaan vaikka luettelona ne rannat, niin minun ei tarvitse lukea linkittämiäsi artikkeleita.
Katso karttaa, etsi sieltä hyviä kohtia Laajalahden, Seurasaarenselän ja Vanhankaupunginselän ympäristöstä. Ne ovat suuria alueita, ja joskus niitä kalastajia on yhdessä paikassa, joskus toisessa.
Nuo kaksi ovat sellaisia joissa on samassa kohdassa hyvin usein, käytännössä aina kun sää on siihen sopiva. Vantaanjoen varrella on kalastajia myös, en tosin ole varma onko se aivan sallittua. Mätäjoen suulla olen myös nähnyt aika usein.
Ihmellistä jankkaamista. Miksi ne eksaktit paikat ovat sinulle niin tärkeitä?
Sen takia kun on kiva tietää, missä ovat hyvät kalamestat. Minullahan asuu läheisiä juuri noilla seuduilla ja siellä käyn. Kyllähän sinäkin haluaisit tietää missä päin täällä on hyvät marja-apajat jos sua marjastaminen kiinnostaisi. Täällä on hyviä hillajänkiä, puolukkamestoja ja mustikkamestoja. Paljon ollaan kerätty marjoja marjojen poiminta-aikoina.
"Ja sekään kaupunki ei pääkaupunkilaisten mittapuun mukaan ole mikään "isompi kaupunki" 😂"
Ei se mitään, ei Helsinkikään mikään iso kaupunki ole. 😊
Mukavan kokoinen ja vihreä pikkukaupunki. Itse tykkään Helsingistä, pidän myös Porvoosta, ja Kuopiosta kovasti. Oulukin on kiva kesällä.
Kuulostaa siltä, että sinun paikkasi ei ole maalla vaan olet kaupunkiasuja.
Itse puolestani ahdistun kaupungissa ja rauhoitun luonnossa, maaseudun rauhassa, kaukana hälystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainoa asia, jota itse nyt muutaman vuoden asumisen jälkeen ikävöin kaupungista, on ravintolaruoka. Täällä todella suuri osa ns. kunnon ravintoloista tarjoaa samaa Lappi-menua (poronkäristys, burger, poroburger, siika, pihvi), ja vaihtoehtoina on sitten grilliruoka eli pizza, kebab tai hampurilainen. Haluaisin vaikka kunnolliseen sushibuffetiin tai jotain ihania pastaruokia! Toisaalta ulkona syömisestä nauttii enemmän sitten, kun sinne Rovaniemelle asti on asiaa ja pääsee siinä yhteydessä herkuttelemaan. Olen myös huomannut, että omat standardini ovat nousseet, enkä enää tykkää esim. ketjuhampparipaikoista tai Subwaysta, joita ennen kaupungissa asuessa tuli kulutettua urakalla. Pari kertaa aina Rollossa käydessä on maistanut, kun sitä on helppo napata mukaan ajomatkalle, mutta joka kerralla on tullut sellainen "tästäkö mä oikeasti olen tykännyt?" -reaktio. Sama Lidlin paistopisteessä, nekin leivonnaiset ja croisut ja kausituotteet oli joskus kovaa herkkua, mutta nykyään kun harvoin sinne pääsee, ei olekaan oikein mistään kotoisin. Nykyään ajan vaan ohi, kun Sodankylän läpi ajelen kotiinpäin. Paljon enemmänhän täällä tulee itse kokattua, ja jonkin verran siinäkin on kehittynyt. Kaupan valmisruokaa tai grilliruokaa sitten, jos ei muuta jaksa. "
En ole varma, että tarkoititko että tuo standardien nousu johtuu sinun kohdallasi pikkupaikassa asumisesta, mutten usko, että tuo välttämättä siitä pienemmästä paikasta on kiinni. Minulle iän myötä käynyt aivan samoin, vaikka olenkin muuttanut suurempaan kaupunkiin.
Rakastan kauppahalleja, laaturavintoloita ja myös harrastan itse ruoanlaittoa. Jotkut subit tai pancho villat jätän nykyään suosiolla väliin. Nuorempana niissä kyllä kävin.
Muuten ihan kivoja pointteja. Tosin itse arvostan aikaani niin paljon, että tuntien ajaminen on minulle ehdoton ei. Ja kyllä täällä kaupungissakin on aivan valtavasti nuoria ongella. Enkä myöskään oloani turvattomaksi tunne.
-eri
Minä en ole nähnyt missään kaupungissa valtavasti nuoria ongella.
Vanhankaupungin rannat on täynnä onkijoita, niin myös monet sillat Helsingissä.
Keskustassa kauppatorilla tietysti ei ongita, mutta heti kun vähän kulkee ulospäin keskustasta niin onkijoita on rantapaikat täynnä.
Juuri eilen juoksin Lauttasaarensillan yli, ja siinä oli helposti viisikymmentä onkijaa. Kivaa näytti lapsilla olevan, innoissaan saaliistaan.
Sepä mielenkiintoista. Minä olen kyllä kulkenut töissä Helsingissä, ajellut siellä täällä niin pyörällä kuin autolla. Kulkenut lukuisia kertoja eri kohteissa vapaa-ajallakin.
Larun sillalla oon nähnyt vain kerran jonkun papparaisen ongella/virvelöimässä. Vanhankaupungin rannoilla oo ikinä ketään nähnyt onki kädessä. Oon kävellyt siellä ja käynyt myös Tervasaaressa ja Korkeasaaressa ynnä muualla rannan läheisyydessä. Todellakaan rantapaikat ei oo ollu täynnä. Ei hietsussa eikä missään..😁
Hietsussa ei tietenkään ongita. Mutta ihmettelen kyllä todella suuresti jos onkijoita et ole nähnyt Vanhassakaupungissa tai Larunsillalla vaikka Helsingissä liikutkin. Ehkä et ole ollut liikkeellä kauniilla säällä päiväsaikaan? Tervasaaresta en osaa sanoa, Korkeasaaressa en kyllä myöskään ole onkijoita nähnyt, enkä oikeastaan edes tiedä pääseekö sitä eläintarhaa helposti kiertämään. Eikös siinä ole aitaa ympärillä? En ole käynyt kuin joskus 30v sitten.
Tosiaan liikuin pyörällä pitkin rantaraitteja jopa töihin. Kuljin rantaraitteja koiran kanssa kävellen jopa 10 km etäisyyksissä.
Kuulostaa todella erikoiselta sitten. Suosittelen menemään katsomaan sinne Vanhankaupunginkoskelle joku päivä kauniilla säällä. Kyllä niitä onkijoita siellä on.
Joku kirjoitti, että enkö liiku kauniina kesäpäivänä tai jotain siihen tyyliin. Noh turhaan ne onkijat onkii päivällä kun kala syö eli nappaa parhaiten koukkuun ilta-yö-aamuaikoihin
Kauniilla säällä ihmiset kuitenkin siellä rannassa paremmin viihtyvät. Ja kyllä sieltä näkyisi kalaakin nousevan.
Onpas kummaa. En minä täällä maallakaan saa kalaa kauniina kesäpäivänä. Kokeiltu on. Mutta aamuisin varhain ja iltahämärissä nappaa.
Siellä etelärannikolla kävin pilkillä keskellä päivää. Yhtään kalaa en saanut.
Noh, sinä et usko että Helsingissä ongitaan. Minä tiedän omalta osaltani, että kyllä ongitaan, enkä sinua tästä varmaankaan mitenkään saa vakuutettua.
Tällaisen uutisen löysin, eiköhän näitä kaivamalla löytyisi enemmänkin.
https://yle.fi/a/3-10200170?utm_source=social-media-share&utm_medium=so…;
Miksihän ne onkii keskellä kaunista kesäpäivää kun kala ei edes syö tuohon vuorokauden aikaan. Nii missä muualla kuin jo mainitsemasi vanhakaupunki ja larun silta sä oot niitä aivan valtavasti nuoria nähnyt ongella? Mitä ne rannat oikein on, jossa ne nuoret kokoontuu onkimaan.
En jaksa avata linkkiäsi, mutta kerro sinä kun oot nähnyt ne paikat.
Tuollahan kuvissa näkyi että saalista oli saatu kauniina kesäpäivänä.
Kuvateksti: Helsingin vanhankaupunginkosken suvannolla on aina runsaasti kalastajia.
Miksi et avaa linkkiä? Oma on ongelmasi jos et avaa. Kerroin, että Helsingissä on onkijoita, ja annoin siitä jopa todisteita. En jaksa inttää inttämisen vuoksi kun voisit vain klikata linkkiä.
Miksihän sinä et voi kertoa tänne suoraan omilla sanoillasi sitä, että mitkä ne muut rannat ovat, joissa nuoret aivan valtavin joukoin kalastelevat onkimalla. Siis muut paikat kuin ne laru ja vanhakaupunki? Mikä sun ongelma on? Kirjoita vaan vaikka luettelona ne rannat, niin minun ei tarvitse lukea linkittämiäsi artikkeleita.
Katso karttaa, etsi sieltä hyviä kohtia Laajalahden, Seurasaarenselän ja Vanhankaupunginselän ympäristöstä. Ne ovat suuria alueita, ja joskus niitä kalastajia on yhdessä paikassa, joskus toisessa.
Nuo kaksi ovat sellaisia joissa on samassa kohdassa hyvin usein, käytännössä aina kun sää on siihen sopiva. Vantaanjoen varrella on kalastajia myös, en tosin ole varma onko se aivan sallittua. Mätäjoen suulla olen myös nähnyt aika usein.
Ihmellistä jankkaamista. Miksi ne eksaktit paikat ovat sinulle niin tärkeitä?
Sen takia kun on kiva tietää, missä ovat hyvät kalamestat. Minullahan asuu läheisiä juuri noilla seuduilla ja siellä käyn. Kyllähän sinäkin haluaisit tietää missä päin täällä on hyvät marja-apajat jos sua marjastaminen kiinnostaisi. Täällä on hyviä hillajänkiä, puolukkamestoja ja mustikkamestoja. Paljon ollaan kerätty marjoja marjojen poiminta-aikoina.
No, minä en ole kalastaja ja heitä näkyy eri paikoissa eri päivinä. En osaa sanoa siirtyvätkö syönnin vuoksi vaiko aivan siksi että huvittaa, tai että aurinko paistaa toiseen paikkaan kivemmin.
Harrastan juoksua ja noita rantareittejä tulee kuljettua todella paljon (30-40km/viikko), joskus menen aivan omissa maailmoissa enkä edes varsinaisesti kiinnitä siihen tarkkaan sijaintiin huomiota...tiedostan vain että kalalla porukkaa...jossain.
Tällainen toinen löytyi:
Lauttasaaren sillan yksi ajokaista ollaan poistamassa, onkijoille ja pyöräilijöille tulossa paremmat olot – ”Onnellisten saarella” virisi vastarinta
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000005858385.html