Suviseuroja häiritty öisin aiempaa enemmän
Suviseurojen turvatoimia jouduttu kiristämään öisin
Suviseuroilla on jouduttu puuttumaan ulkopuolisten nuorten aiheuttamiin häiriöihin jokaisena iltana. Turvallisuusjohdon mukaan kyse on tämän vuoden trendistä. Turvallisuusjärjestelyjä on kiristetty yö yöltä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/63f7fdb2-b3c9-42a1-8625-4340e297550f
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan nuorta porukkaa nyt kiinnostaisikin seksi ja päihteet, enemmän kuin sana? Hmmm…
No öisin sitä sanaa ei ole tarjolla. Päihteitä ei muutenkaan. Seksille on varmasti parempiakin paikkoja kuin leiriolosuhteet huonoilla peseytymismahdollisuuksilla. Ja harvoilla festareilla sitä ryhmäseksiä harrastetaan, en tiedä onko tapana esim. Provinssissa?
Koti, uskonto ja isänmaa.
Alkaa maanpuolustustahto heiketä kun tässä on kanssasuomalaisten kunnioitus erilaisia ihmisiä kohtaan.
Siis noi nuorethan nimenomaan pannakseen tonne leirille lähtee. Ja sen takia noi muutkin nuoret roikkuu siellä apajilla, kun ne yrittää saada lestoilta.
En ihmettelis vaikka puolet palstan insseleistäkin olis tuolla kärkyllä, tosin ne taitais ikänsä puolesta kuulua sinne invalidiosastolle.Harvemmin häirikset varmaankaan panemaan pääsee sillä omalla käyttäytymisellään huomiota herätämällä. Ainakaan selvistä päin olevia. Että siinä mielessä epätoivoinen ja tuhoontuomittu yritys jo etukäteen.
No eivät pääse panemaan kuin sitä omaa heimoaan. Mutta on tuo vieraille häiriköinti mukavaa vaihtelua arkipäivään niiden mielestä. Tuommoisella seudulla ei muuten tapahdu mitään. Vuoden kohokohta on jos joku hankkii uuden maatalouskoneen.
Täällä muualla on nyt ihanan rauhallista, kuten aina suviseura-aikaan. Ensi viikolla alkaa taas nuorison ja aikuisten jatkuva rälläily autoilla, traktorimönkijöillä, mopoilla ja muilla pöristimillä. Ratti toisessa kädessä ja puhelin toisessa.
Pride-hörhöt olisivat varmaan sielläkin sankemmin joukoin häiriköimässä, jos eivät olisi marssimassa samaan aikaan Helsingissä kullit paljaana.
Miksi siellä häiriköidään? Lestadiolaiset tukevat aina oikeistohallituksia. Onko häiriköinti poliittista?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, itse häiritsevät koko paikkakuntaa päivisin.
Avaisitko hieman, että millä tavalla häiritsee paikallisia, mikä poikkeaa normaalista ihmisen käytöksestä ja normaalista, ehkä isosta väkijoukosta ja tuollaisiin juhliin kuuluvista aktiviteeteista aiheutuneesta äänistä.
Onhan se lapsellista, mutta sellaisia nuoret on.
Jos alueella on paljon uskonnollisuutta, se saattaa olla kapinointia omia vanhempiaan kohtaan, sellaista mitä ei kotona uskalla ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Kauhavalla joku nuorisorikollisten jengi?
Eikö siellä suviseuroilla ihan kaiken ikäisiä ole?
On tietysti. Mutta tämä porukka tuli peltojen yli, kun ensin kaahailtuaan ja aiheutettuaan vaaratilanteita tiet piti sulkea. Paikallinen väki ylpeä jälkikasvustaan? Kolmena yönä peräkkäin häiriköinti on jo idiotismia. Onkohan kovinkin ylpeänä tekemisistään.
Kun seurat järjesetään "häjyjen" valtakunnassa niin todennäköisesti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se lapsellista, mutta sellaisia nuoret on.
Jos alueella on paljon uskonnollisuutta, se saattaa olla kapinointia omia vanhempiaan kohtaan, sellaista mitä ei kotona uskalla ilmaista.
Kauhava ei ole kovin uskonnollista seutua eikä varsinkaan lestaadiolaista joten tuskin tuo on kapinointia omia vanhempia tai ylipäätään kauhavalaisia kohtaan.
Nuo häiriköt nyt vertautuvat niihin reppanoihin mitkä näyttelee esim tienvarressa keskisormeaan kaikille tuntemattomille ohikulkijoille mutta jos joku pysähtyy kysymään jotain niin luikkivat äitinsä helmoihin turvaan.
Harvemmin häirikset varmaankaan panemaan pääsee sillä omalla käyttäytymisellään huomiota herätämällä. Ainakaan selvistä päin olevia. Että siinä mielessä epätoivoinen ja tuhoontuomittu yritys jo etukäteen.