Minkä ikäinen on iäkäs?
Iltalehden juttu: "Seitsenkymppistä naista odotti järkyttävä näky pikkuveljensä kotitilalla Kiuruvedellä 19. maaliskuuta. Iäkäs veli lojui kuolleena traktorihallin lattialla.".
Eli kuollut mies oli alle 70. Iäkäs?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/af67db56-6524-4000-bacb-3d7f86e0ab54
Kommentit (40)
Ketä kiinnostaa vattuakkan? Paitsi niitä jotka haluavat päästä meistä eroon. Niitä kyllä kiinnostaa.
Ei ole muuten vitsi.
23v. nainen on iäkäs.
67v. mies on iäkäs.
30 vuotias iäkäs. Kaikki 40 ovat vanhuksis
65+ on iäkäs. Jos on eläkkeellä on iäkäs.
Vierailija kirjoitti:
Yli 60 v on jo melko iäkäs.
60+ on vielä työikäinen.
Vierailija kirjoitti:
40 on uusi 80.
Hih.
Mitä ihminen sitten on, jos ei iäkäs?
Iätön?
IS mukaan mies oli 71v, jos maaliskuussa kuolleesta kyse.
Iäkkääksi luokitellaan usein yli 65-vuotiaat, mutta vanhuuden katsotaan toimintakyvystä riippuen alkavan yleensä noin 75 - 80 vuoden iässä. Ikääntyminen on kuitenkin yksilöllistä.
Minulle opetettiin yläasteella vajaa 20 vuotta sitten että vanhuus alkaa noin 68-vuotiaana. Tosin kyseinen opettaja kertoi myös että hän ei pitänyt omaa, silloin tuon ikäistä isäänsä vielä vanhuksena.
En oikein tarkkaan tiedä minkä ikäisestä ihmisestä sanoisin että tämä on iäkäs, mutta hankala minun on nähdä että esimerkiksi 75-vuotias ei olisi iäkäs. Ei välttämättä vanhus mutta iäkäs kyllä.
Vanhemmat ihmiset sanoo yhtä ja nuoremmat toista.
Itse nuorena tyttönä pidin jo 50 vuotiaita vanhoina kääkkinä.
Nyt kun olen +50 vee niin sanoisin että iäkäs ihminen on eläkkeellä.
Sitten on niitä joilla on oma agenda nostattaa eläkeikää niin 65 veekin on vielä nuori heidän mielestään.
Vierailija kirjoitti:
65+ on iäkäs. Jos on eläkkeellä on iäkäs.
Kolmekymppinenkin voi olla eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Yli 60 v on jo melko iäkäs.
Suhteessa aivopestyihin i-diootteihin? Onnekkan kaukana noista. Sanoisin siunattuja lähtökohtaisesti.
Mutta tämähän se juuri raivostuuttakin. Että. Saitte Ymmärrystä: Mikä.
Meiltä. Ryövättiin.
Kysymys. Kuka ryöväsi teiltä tuon ymmärryksen? Voisitteko saada sen vielä takaisin?
Minä sanon: kyllä voisitte. Kyllä voisitte.
30-vuotias? Ikääntyminen kiihtyy ja raihnaistuminen alkaa. Rypyt tulee ja nivelet soi viimeisiään.
Vierailija kirjoitti:
80+
Tämä. Yli kasikymppinen. Ja aika harva tuonne kiipeää.
Niin kuin saatanan valtakunta sitä arvostaisi mitenkään.
joka vihaa ja halveksii jokaista hengittävää ihmistä, ei niitä torakoita, luteita ja täitä joita ilman meitä ei varmaan olisikaan. Näin sen täytyy jo olla. Uudet kuninkaamme.
Nyt vain kumarratte noita tästä eteenpäin. Älkää ajatelko mitään. Niin on ihanaa.
80+