Vinkki teille sinkuille mammoille: Kun Maaret 46v rakastui Mattiin 78v , epäilijöitä riitti: ”Minulle sanottiin, että suhteemme on törkeä
Kun Maaret rakastui Mattiin, epäilijöitä riitti: ”Minulle sanottiin, että suhteemme on törkeä”
Maaret ja Matti kävivät ikäeroon liittyvät asiat tarkasti läpi jo suhteen alkuvaiheessa. Arkirakkaus on pitänyt pitkässä parisuhteessa kipinää yllä.
Maaret, 46, ja Matti Siltanen, 78, ovat olleet yhdessä jo lähes kolme vuosikymmentä.
Heidän rakkaustarinansa lähti liikkeelle Maaretin ollessa lukioikäinen.
Matti toimi rehtorina lukiossa, jossa Maaret oli oppilaana. Matti ei opettanut Maaretia, eikä muutoinkaan ollut lukiolaisen arjessa läsnä, mutta jokin hänen persoonassaan vetosi Maaretiin.
https://kotiliesi.fi/ihmiset/tarinat/maaret-ja-matti-rakkaustarina/
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Omituinen palsta. Aina haetaan näistä ikäerotapauksista ällöttävyyttä ja vastakkainasettelua.
Mutta se ero että kun vanha nainen on löytänyt nuoren miehen niin sitä kyllä kannustetaan ja kehutaan. Näin päin aina mies on hyväksikäyttäjä, pervo ja vielä petofiili
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituinen palsta. Aina haetaan näistä ikäerotapauksista ällöttävyyttä ja vastakkainasettelua.
Mutta se ero että kun vanha nainen on löytänyt nuoren miehen niin sitä kyllä kannustetaan ja kehutaan. Näin päin aina mies on hyväksikäyttäjä, pervo ja vielä petofiili
Ihan yleisesti miehet ovat vähän liian usein. Lähes sataprosenttia rikoksista 🧢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte vaan kateellisia kun tolla on noin hyvä mies.
Vanha lääkesieppo kääpä 🧓👩🦲👴🏻
Sellainen sinäkin joskus vanhuksena olet, jos sairastut. Aina yhtä huvittavaa tuo vanhempien ihmisten solvaaminen. Joku päivä sieltä katsoo juuri se mitä olet pilkannut. Mitä silloin sanot elämäsi ehtoopäiviään viettävälle itsellesi?
Ota huomioon se, että ovat olleet kymmeniä vuosia yhdessä. Monille jo parin vuoden avioliitto on maksimi.
Tuo pariskunta on "me" ja sellainen tiimi, joka on mennyt monesta vaikeasta paikasta läpi. Ovat saaneet kokea aidon onnen. Mutta jää sinä kasvamaan ja toivo että kehityt psyykkisesti.
Jos joku katselee kymmeniä vuosia nuorempaa lukiolaista, siinä ei ole mitään ihailtavaa. Voi olla vain häiriintyneiden taipumusten peittely-yritys. Ja lapsia sitten kuvioon vielä 🤢
Maarit taisi katsella tuota miestä ja alkoi ottaa kirjeineen yhteyttä. Mies tyrmäsi ajatuksen ja sanoi EI. Kohtalo päätti myöhemmin toisin. Aikuiset avioituivat. Kertovat olevansa onnellisia.
Outoa että vieläkin, nykyaikana, paheksutaan muiden ihmisten henkilökohtaisia ratkaisuja, vaikka itse ei tiedetä asiasta mitään, eikä ole koettu vastaavaa isosta ikäerosta. Silti asiantuntijoina täällä neuvotaan ja "hyi olkoon, vanhus, teinipimu, lääkkeitä, yök, sairasta"...mutta tätähän nykymeno on, sairasta mässäilyä muiden elämällä.
Naisen nimi on MAARET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 v enkä todellakaan ottaisi 78-vuotiasta miestä.
En minäkään. Olen 67 enkä voisi kuvitellakaan että olisin itseäni 30 vuotta vanhemman miehen kanssa.
Onneksi tämä Maaret ei ollut ikärasisti. Heidän välillään näyttää olevan aitoa rakkautta.
Eikä taida mikään rikaskaan Matti olla. Opettajan palkka ollut. Lapsiakin on jo aiemmin tehtynä, heidän elatukseen on mennyt penni jos toinenkin. Ovat eläneet täyttä elämää. Ihana tarina. Toivon monia yhteisiä hyviä vuosia lisää!
Yläkoulun rehtorin kuukausipalkka on keskimäärin 6000 euroa. Kyllä se lukiolaisesta(kin) tuntuu isolta.
Nätti nainen on tämä Maarit, olisi saanut vaikka millaisen insinöörin halutessaan. Tuskin reksin palkka houkutti. Sen verran ovat saaneet kuraa niskaansa, että helpommallakin olisi päässyt.
Rakkautta tuo on, eri asia jos puhuttaisiin jostain miljonääristä. Ja siellä ovat käsi ojossa myös Matin lapset, toivottavasti heillä kaikilla on keskenään lämpimät välit tai ainakin hyväksyntää isän uudelle elämälle ja uusille sisaruksille. Joku kuusi tonnia ei mikään iso raha ole kun aletaan viisihenkistä perhettä elättämään.
Kuusi tonnia on enemmän kuin kaksi tonnia. Tuskinpa Maaritkaan olisi ryhtynyt tuntemaan vastustamatonta vetoa jotakuta pikkupalkkaista miestä kohtaan. Rehtorilla muuten on paljon enemmän valtaa kuin keskivertotoimitusjohtajalla.
Osaan laskea. Mutta kuusi tonnia tuskin on syy siihen, että parikymppinen nainen haluaa viisikymppisen miehen. Eihän sellaisella ole kuin 15-20v aikaa tienatakaan ja eläkeikä pudottaa tulot melkeinpä puoleen. Äitiyslomat ja raskaudet ovat pienentäneet Maaritin tuloja monelta vuodelta, joten rahaa on palanut. Ehkä olikin kolmen pienen kanssa kotona pitkään...
Valtaa voi olla tietyissä piireissä, mutta eipä muuta. Olen muuten rehtorin tytär itse, eikä isäukko mikään "Stubbin kaveri" ole, eikä mikään miljonäärikään. Viisi lasta meitä on ja jos elämästä vähänkään nauttii, niin se maksaa.
Kuuden tonnin kuukausipalkka on hyvinkin monelle syy katsoa muita juttuja läpi sormien.
Bruttona ja siitä pois elatusmaksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juupa juu. Ja sitten kun yksi on haudassa voi ottaa toisen. Tutulla eka mies oli 30 v vanhempi ja viimeisen vuosikymmenen vanhuudenheikko. Seuraava mies sitten muutaman vuoden nuorempi häntä. Itse en olisi huolinut vanhaa ensimmäiseksikään, enkä varsinkaan lisääntymistarkoituksessa, mutta kukin tavallaan. Lapsesta ei tullut aivan terve. Samoin kahdella muulla tutulla, joista toinen sai lapsen noin 35 vuotiaana noin 50 v miehen kanssa ja toinen oli itse 45 v, kun sai noin 45 v "siittäjänsä" kanssa lapsen, myös luomusti ja lievillä älyllisillä lasten kehityshäiriöillä.
Ikäriski on aina ikäriski, niin biologisena kuin sosiaalisenakin. Ja jos ei vaan viehätä ikäistään vanhemmat, niin kuin ei minua viehätä, niin ei rakastukaan.
n47 v
Muistathan sen, että tällaiset ovat aika yksilökohtaisia päätöksiä ja yksityisasioita. Maailma on täynnä liittoja, joissa on unohdettu ikä ja eletään aivan muiden kriteerien mukaan. Esim. Hilkka Ahde oli nuori telinevoimistelijalupaus, kun rakastui itseään vanhempaan Mattiin, ja jäiSuomeen, vaikka oli lähdössä ulkomaille opiskelemaan. Kaikesta näki kuinka onni huokui siitä naisesta. Ne katseet ja rakkaus. Suri pitkään, ihan kuin Elina Kiikko-Kanerva Ilkkaansa.
Ja nyt hänellä on uusi kumppani. Elämä on elämisen arvoista. Muistoja ei vie kukaan.
Kaikenlaista voi myös näytellä. Ilkka tunnettiin kiinnostuksestaan liian nuoriin blondeihin ja Martti ahdisteli naisia töissä. Ihmeellistä että Ilkan tiedetyt naisystävät kumpikin tummia
Seksiaddiktiokin on sairaus, johon voi saada hoitoa. Ei poissulje rakkautta niihin tärkeimpiin läheisiin. Verrokiksi voisin ottaa vaikka Ozzy Osbornen.
Riippuu ihan siitä, miten rakastaminen määritellään. Jollekulle rakastaminen voi sisältää sen, että aiheuttaa rakkautensa kohteelle henkistä tuskaa juoksemalla vieraiden perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyh. Kun heidän romanssinsa alkoi 30 vuotta sitten, Maaret oli vasta teini ja Matilla oli aikuiset lapset.
Nythän Maaretilla ja Matilla on jo kaksi aikuista lasta ja kolmas lähes täysi-ikäinen asuu vielä kotona. Heillä on on hyvä ja lämmin avioliitto.
Mitä sinä sanot kun sinun lukiolaistyttäresi rakastuu keski-ikäiseen opettajaan ja menee tämän kanssa naimisiin? Et mitään. Sinulta ei kysytä.
Viimeistään kymmenen vuoden kuluttua tuokin Maaret on miehensä omaishoitaja ennen kuin on itse edes kuuttakymmentä.
Kuuskymppinen omaishoitaja jaksaa paremmin kuin kasikymppinen ja voihan kuuskymppinen joutua vanhempiensa omaishoitajaksikin. Eivätkä kaikki mene siihen kuntoon, että tarvitsisivat omaishoitajaa.
huh huh 50 saanu timmiä 18 kesäisyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 v enkä todellakaan ottaisi 78-vuotiasta miestä.
En minäkään. Olen 67 enkä voisi kuvitellakaan että olisin itseäni 30 vuotta vanhemman miehen kanssa.
Onneksi tämä Maaret ei ollut ikärasisti. Heidän välillään näyttää olevan aitoa rakkautta.
Eikä taida mikään rikaskaan Matti olla. Opettajan palkka ollut. Lapsiakin on jo aiemmin tehtynä, heidän elatukseen on mennyt penni jos toinenkin. Ovat eläneet täyttä elämää. Ihana tarina. Toivon monia yhteisiä hyviä vuosia lisää!
Yläkoulun rehtorin kuukausipalkka on keskimäärin 6000 euroa. Kyllä se lukiolaisesta(kin) tuntuu isolta.
Nätti nainen on tämä Maarit, olisi saanut vaikka millaisen insinöörin halutessaan. Tuskin reksin palkka houkutti. Sen verran ovat saaneet kuraa niskaansa, että helpommallakin olisi päässyt.
Rakkautta tuo on, eri asia jos puhuttaisiin jostain miljonääristä. Ja siellä ovat käsi ojossa myös Matin lapset, toivottavasti heillä kaikilla on keskenään lämpimät välit tai ainakin hyväksyntää isän uudelle elämälle ja uusille sisaruksille. Joku kuusi tonnia ei mikään iso raha ole kun aletaan viisihenkistä perhettä elättämään.
Kuusi tonnia on enemmän kuin kaksi tonnia. Tuskinpa Maaritkaan olisi ryhtynyt tuntemaan vastustamatonta vetoa jotakuta pikkupalkkaista miestä kohtaan. Rehtorilla muuten on paljon enemmän valtaa kuin keskivertotoimitusjohtajalla.
Osaan laskea. Mutta kuusi tonnia tuskin on syy siihen, että parikymppinen nainen haluaa viisikymppisen miehen. Eihän sellaisella ole kuin 15-20v aikaa tienatakaan ja eläkeikä pudottaa tulot melkeinpä puoleen. Äitiyslomat ja raskaudet ovat pienentäneet Maaritin tuloja monelta vuodelta, joten rahaa on palanut. Ehkä olikin kolmen pienen kanssa kotona pitkään...
Valtaa voi olla tietyissä piireissä, mutta eipä muuta. Olen muuten rehtorin tytär itse, eikä isäukko mikään "Stubbin kaveri" ole, eikä mikään miljonäärikään. Viisi lasta meitä on ja jos elämästä vähänkään nauttii, niin se maksaa.
Kuuden tonnin kuukausipalkka on hyvinkin monelle syy katsoa muita juttuja läpi sormien.
Bruttona ja siitä pois elatusmaksut.
On se enemmän kuin samat menot kolmesta tai kahdesta tuhannesta. Tai työmarkkinatuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto.
Sitä samaa ajattelee sun ikäiset miehet susta. Kannattaa tähdätä sellaisiin mihin sulla olis edes teoriassa jotain saumaa.
Mistäs sinä tiedät tuon kommentoijan iän ja mitä ne miehet hänestä ajattelee?
Onhan tuo hurja ikäero. Mulla ja miehelle on 6 vuotta ja nyt vanhana tuntuu, että sekin on liikaa. Mies on vähän yli 70v ja elää menneessä ajassa, ei edes yritä elää tätä päivää. manailee vaan, että kun nykyään kaikki on tehty niin vaikeiksi. No ei ole vaan helpoksi, mutta kun ei viitsinyt opetella nettipankkia eikä omista henkkareita niin onhan se elämä vaikeata. Saarnaa nuorille 70-luvun työoloista, no ketä ne kiinnostaa, nuorilla on ihan erilainen työ ja elämä, kuin 70-luvulla.
Tuntuu, että mies ja minä ollaan ihan eri sukupolvea.
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 v enkä todellakaan ottaisi 78-vuotiasta miestä.
Ei kaikkien toki tarvitsekaan mutta Maaret otti ja pitkä liitto yhdessä,onnittelut heille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 v enkä todellakaan ottaisi 78-vuotiasta miestä.
En minäkään. Olen 67 enkä voisi kuvitellakaan että olisin itseäni 30 vuotta vanhemman miehen kanssa.
Onneksi tämä Maaret ei ollut ikärasisti. Heidän välillään näyttää olevan aitoa rakkautta.
Eikä taida mikään rikaskaan Matti olla. Opettajan palkka ollut. Lapsiakin on jo aiemmin tehtynä, heidän elatukseen on mennyt penni jos toinenkin. Ovat eläneet täyttä elämää. Ihana tarina. Toivon monia yhteisiä hyviä vuosia lisää!
Yläkoulun rehtorin kuukausipalkka on keskimäärin 6000 euroa. Kyllä se lukiolaisesta(kin) tuntuu isolta.
Nätti nainen on tämä Maarit, olisi saanut vaikka millaisen insinöörin halutessaan. Tuskin reksin palkka houkutti. Sen verran ovat saaneet kuraa niskaansa, että helpommallakin olisi päässyt.
Rakkautta tuo on, eri asia jos puhuttaisiin jostain miljonääristä. Ja siellä ovat käsi ojossa myös Matin lapset, toivottavasti heillä kaikilla on keskenään lämpimät välit tai ainakin hyväksyntää isän uudelle elämälle ja uusille sisaruksille. Joku kuusi tonnia ei mikään iso raha ole kun aletaan viisihenkistä perhettä elättämään.
Kuusi tonnia on enemmän kuin kaksi tonnia. Tuskinpa Maaritkaan olisi ryhtynyt tuntemaan vastustamatonta vetoa jotakuta pikkupalkkaista miestä kohtaan. Rehtorilla muuten on paljon enemmän valtaa kuin keskivertotoimitusjohtajalla.
Osaan laskea. Mutta kuusi tonnia tuskin on syy siihen, että parikymppinen nainen haluaa viisikymppisen miehen. Eihän sellaisella ole kuin 15-20v aikaa tienatakaan ja eläkeikä pudottaa tulot melkeinpä puoleen. Äitiyslomat ja raskaudet ovat pienentäneet Maaritin tuloja monelta vuodelta, joten rahaa on palanut. Ehkä olikin kolmen pienen kanssa kotona pitkään...
Valtaa voi olla tietyissä piireissä, mutta eipä muuta. Olen muuten rehtorin tytär itse, eikä isäukko mikään "Stubbin kaveri" ole, eikä mikään miljonäärikään. Viisi lasta meitä on ja jos elämästä vähänkään nauttii, niin se maksaa.
Kuuden tonnin kuukausipalkka on hyvinkin monelle syy katsoa muita juttuja läpi sormien.
No heh, just joo. Olisi nyt edes Matti ollut vaikka ministeri tai vastaava, ja kertonut haaveistaan pyrkiä presidentiksi, niin sitten jo alkaisin uskoa, että kiipijä tämä Maare voisi ollakin. Nyt en siihen todellakaan usko.
Maaretin naama ok mut keho kuvissa jo nuorena tanttamainen yli 80 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 v enkä todellakaan ottaisi 78-vuotiasta miestä.
En minäkään. Olen 67 enkä voisi kuvitellakaan että olisin itseäni 30 vuotta vanhemman miehen kanssa.
Onneksi tämä Maaret ei ollut ikärasisti. Heidän välillään näyttää olevan aitoa rakkautta.
Eikä taida mikään rikaskaan Matti olla. Opettajan palkka ollut. Lapsiakin on jo aiemmin tehtynä, heidän elatukseen on mennyt penni jos toinenkin. Ovat eläneet täyttä elämää. Ihana tarina. Toivon monia yhteisiä hyviä vuosia lisää!
Yläkoulun rehtorin kuukausipalkka on keskimäärin 6000 euroa. Kyllä se lukiolaisesta(kin) tuntuu isolta.
Nätti nainen on tämä Maarit, olisi saanut vaikka millaisen insinöörin halutessaan. Tuskin reksin palkka houkutti. Sen verran ovat saaneet kuraa niskaansa, että helpommallakin olisi päässyt.
Rakkautta tuo on, eri asia jos puhuttaisiin jostain miljonääristä. Ja siellä ovat käsi ojossa myös Matin lapset, toivottavasti heillä kaikilla on keskenään lämpimät välit tai ainakin hyväksyntää isän uudelle elämälle ja uusille sisaruksille. Joku kuusi tonnia ei mikään iso raha ole kun aletaan viisihenkistä perhettä elättämään.
Kuusi tonnia on enemmän kuin kaksi tonnia. Tuskinpa Maaritkaan olisi ryhtynyt tuntemaan vastustamatonta vetoa jotakuta pikkupalkkaista miestä kohtaan. Rehtorilla muuten on paljon enemmän valtaa kuin keskivertotoimitusjohtajalla.
Osaan laskea. Mutta kuusi tonnia tuskin on syy siihen, että parikymppinen nainen haluaa viisikymppisen miehen. Eihän sellaisella ole kuin 15-20v aikaa tienatakaan ja eläkeikä pudottaa tulot melkeinpä puoleen. Äitiyslomat ja raskaudet ovat pienentäneet Maaritin tuloja monelta vuodelta, joten rahaa on palanut. Ehkä olikin kolmen pienen kanssa kotona pitkään...
Valtaa voi olla tietyissä piireissä, mutta eipä muuta. Olen muuten rehtorin tytär itse, eikä isäukko mikään "Stubbin kaveri" ole, eikä mikään miljonäärikään. Viisi lasta meitä on ja jos elämästä vähänkään nauttii, niin se maksaa.
Kuuden tonnin kuukausipalkka on hyvinkin monelle syy katsoa muita juttuja läpi sormien.
No heh, just joo. Olisi nyt edes Matti ollut vaikka ministeri tai vastaava, ja kertonut haaveistaan pyrkiä presidentiksi, niin sitten jo alkaisin uskoa, että kiipijä tämä Maare voisi ollakin. Nyt en siihen todellakaan usko.
Ei tarvitse olla kiipijä, kunhan vain varmistelee kohtuuleveän leivän loppuiäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 v enkä todellakaan ottaisi 78-vuotiasta miestä.
En minäkään. Olen 67 enkä voisi kuvitellakaan että olisin itseäni 30 vuotta vanhemman miehen kanssa.
Onneksi tämä Maaret ei ollut ikärasisti. Heidän välillään näyttää olevan aitoa rakkautta.
Eikä taida mikään rikaskaan Matti olla. Opettajan palkka ollut. Lapsiakin on jo aiemmin tehtynä, heidän elatukseen on mennyt penni jos toinenkin. Ovat eläneet täyttä elämää. Ihana tarina. Toivon monia yhteisiä hyviä vuosia lisää!
Yläkoulun rehtorin kuukausipalkka on keskimäärin 6000 euroa. Kyllä se lukiolaisesta(kin) tuntuu isolta.
Nätti nainen on tämä Maarit, olisi saanut vaikka millaisen insinöörin halutessaan. Tuskin reksin palkka houkutti. Sen verran ovat saaneet kuraa niskaansa, että helpommallakin olisi päässyt.
Rakkautta tuo on, eri asia jos puhuttaisiin jostain miljonääristä. Ja siellä ovat käsi ojossa myös Matin lapset, toivottavasti heillä kaikilla on keskenään lämpimät välit tai ainakin hyväksyntää isän uudelle elämälle ja uusille sisaruksille. Joku kuusi tonnia ei mikään iso raha ole kun aletaan viisihenkistä perhettä elättämään.
Kuusi tonnia on enemmän kuin kaksi tonnia. Tuskinpa Maaritkaan olisi ryhtynyt tuntemaan vastustamatonta vetoa jotakuta pikkupalkkaista miestä kohtaan. Rehtorilla muuten on paljon enemmän valtaa kuin keskivertotoimitusjohtajalla.
Osaan laskea. Mutta kuusi tonnia tuskin on syy siihen, että parikymppinen nainen haluaa viisikymppisen miehen. Eihän sellaisella ole kuin 15-20v aikaa tienatakaan ja eläkeikä pudottaa tulot melkeinpä puoleen. Äitiyslomat ja raskaudet ovat pienentäneet Maaritin tuloja monelta vuodelta, joten rahaa on palanut. Ehkä olikin kolmen pienen kanssa kotona pitkään...
Valtaa voi olla tietyissä piireissä, mutta eipä muuta. Olen muuten rehtorin tytär itse, eikä isäukko mikään "Stubbin kaveri" ole, eikä mikään miljonäärikään. Viisi lasta meitä on ja jos elämästä vähänkään nauttii, niin se maksaa.
Kuuden tonnin kuukausipalkka on hyvinkin monelle syy katsoa muita juttuja läpi sormien.
No heh, just joo. Olisi nyt edes Matti ollut vaikka ministeri tai vastaava, ja kertonut haaveistaan pyrkiä presidentiksi, niin sitten jo alkaisin uskoa, että kiipijä tämä Maare voisi ollakin. Nyt en siihen todellakaan usko.
Ei tarvitse olla kiipijä, kunhan vain varmistelee kohtuuleveän leivän loppuiäkseen.
Kohtuuleveää varmaan elellä eläkeläisen kanssa, jonka kk-tulot ovat olleet 6 tonnia bruttona? :'D Ja leskeneläkekin tosi hulppea? No ihan miten vaan. Jos olisin kiipijä, tähtäin olisi aika paljon korkeammalla. Saattaa myös olla, että Matti, kiltti ja fiksukin kun on, on kenties auttanut vanhimpia lapsiaan taloudellisesti jne. Ehkä ok-talokin on jäänyt ex-vaimolle/lapsille ja nämä kaksi ovat joutuneet ottamaan isot asuntolainat jne? Kun ei taustoista oikein tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juupa juu. Ja sitten kun yksi on haudassa voi ottaa toisen. Tutulla eka mies oli 30 v vanhempi ja viimeisen vuosikymmenen vanhuudenheikko. Seuraava mies sitten muutaman vuoden nuorempi häntä. Itse en olisi huolinut vanhaa ensimmäiseksikään, enkä varsinkaan lisääntymistarkoituksessa, mutta kukin tavallaan. Lapsesta ei tullut aivan terve. Samoin kahdella muulla tutulla, joista toinen sai lapsen noin 35 vuotiaana noin 50 v miehen kanssa ja toinen oli itse 45 v, kun sai noin 45 v "siittäjänsä" kanssa lapsen, myös luomusti ja lievillä älyllisillä lasten kehityshäiriöillä.
Ikäriski on aina ikäriski, niin biologisena kuin sosiaalisenakin. Ja jos ei vaan viehätä ikäistään vanhemmat, niin kuin ei minua viehätä, niin ei rakastukaan.
n47 v
Muistathan sen, että tällaiset ovat aika yksilökohtaisia päätöksiä ja yksityisasioita. Maailma on täynnä liittoja, joissa on unohdettu ikä ja eletään aivan muiden kriteerien mukaan. Esim. Hilkka Ahde oli nuori telinevoimistelijalupaus, kun rakastui itseään vanhempaan Mattiin, ja jäiSuomeen, vaikka oli lähdössä ulkomaille opiskelemaan. Kaikesta näki kuinka onni huokui siitä naisesta. Ne katseet ja rakkaus. Suri pitkään, ihan kuin Elina Kiikko-Kanerva Ilkkaansa.
Ja nyt hänellä on uusi kumppani. Elämä on elämisen arvoista. Muistoja ei vie kukaan.
Kaikenlaista voi myös näytellä. Ilkka tunnettiin kiinnostuksestaan liian nuoriin blondeihin ja Martti ahdisteli naisia töissä. Ihmeellistä että Ilkan tiedetyt naisystävät kumpikin tummia
Seksiaddiktiokin on sairaus, johon voi saada hoitoa. Ei poissulje rakkautta niihin tärkeimpiin läheisiin. Verrokiksi voisin ottaa vaikka Ozzy Osbornen.
Riippuu ihan siitä, miten rakastaminen määritellään. Jollekulle rakastaminen voi sisältää sen, että aiheuttaa rakkautensa kohteelle henkistä tuskaa juoksemalla vieraiden perässä.
Ja kumppanilla on mahdollisuus erota tai haluta olla yhdessä. Ei ole kenenkään oikeus tai tehtävä määrittää tai alentaa muiden kokemaa rakkautta. Olkoon se sitten läheisriippuvuutta, pelkkää periksiantamattomuutta tai mitä tahansa. Kahden ihmisen suhde on aina vain parin oma asia. Jokainen tuntee ja tekee oman määritelmänsä.
Tunnen minäkin jopa pari naista jotka ottavat säännöllisesti turpaansa. Olen yrittänyt puhua järkeä päähän, turhaan. Asia ei minulle kuulu, kuten jo totesin, mutta koetan vain pelastaa ihmishenkiä, ei muuta. Yksi mies joutui pyörätuoliin, kun putosi rännistä alas, ollessaan kiipeämässä exänsä partsille. On minulla myös fiksujakin tuttuja. Ammatin varjopuolena minuun otetaan yhteyttä ja pyydetään apua viime tingassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 v enkä todellakaan ottaisi 78-vuotiasta miestä.
En minäkään. Olen 67 enkä voisi kuvitellakaan että olisin itseäni 30 vuotta vanhemman miehen kanssa.
Onneksi tämä Maaret ei ollut ikärasisti. Heidän välillään näyttää olevan aitoa rakkautta.
Eikä taida mikään rikaskaan Matti olla. Opettajan palkka ollut. Lapsiakin on jo aiemmin tehtynä, heidän elatukseen on mennyt penni jos toinenkin. Ovat eläneet täyttä elämää. Ihana tarina. Toivon monia yhteisiä hyviä vuosia lisää!
Yläkoulun rehtorin kuukausipalkka on keskimäärin 6000 euroa. Kyllä se lukiolaisesta(kin) tuntuu isolta.
Nätti nainen on tämä Maarit, olisi saanut vaikka millaisen insinöörin halutessaan. Tuskin reksin palkka houkutti. Sen verran ovat saaneet kuraa niskaansa, että helpommallakin olisi päässyt.
Rakkautta tuo on, eri asia jos puhuttaisiin jostain miljonääristä. Ja siellä ovat käsi ojossa myös Matin lapset, toivottavasti heillä kaikilla on keskenään lämpimät välit tai ainakin hyväksyntää isän uudelle elämälle ja uusille sisaruksille. Joku kuusi tonnia ei mikään iso raha ole kun aletaan viisihenkistä perhettä elättämään.
Kuusi tonnia on enemmän kuin kaksi tonnia. Tuskinpa Maaritkaan olisi ryhtynyt tuntemaan vastustamatonta vetoa jotakuta pikkupalkkaista miestä kohtaan. Rehtorilla muuten on paljon enemmän valtaa kuin keskivertotoimitusjohtajalla.
Osaan laskea. Mutta kuusi tonnia tuskin on syy siihen, että parikymppinen nainen haluaa viisikymppisen miehen. Eihän sellaisella ole kuin 15-20v aikaa tienatakaan ja eläkeikä pudottaa tulot melkeinpä puoleen. Äitiyslomat ja raskaudet ovat pienentäneet Maaritin tuloja monelta vuodelta, joten rahaa on palanut. Ehkä olikin kolmen pienen kanssa kotona pitkään...
Valtaa voi olla tietyissä piireissä, mutta eipä muuta. Olen muuten rehtorin tytär itse, eikä isäukko mikään "Stubbin kaveri" ole, eikä mikään miljonäärikään. Viisi lasta meitä on ja jos elämästä vähänkään nauttii, niin se maksaa.
Kuuden tonnin kuukausipalkka on hyvinkin monelle syy katsoa muita juttuja läpi sormien.
No heh, just joo. Olisi nyt edes Matti ollut vaikka ministeri tai vastaava, ja kertonut haaveistaan pyrkiä presidentiksi, niin sitten jo alkaisin uskoa, että kiipijä tämä Maare voisi ollakin. Nyt en siihen todellakaan usko.
Ei tarvitse olla kiipijä, kunhan vain varmistelee kohtuuleveän leivän loppuiäkseen.
Kohtuuleveää varmaan elellä eläkeläisen kanssa, jonka kk-tulot ovat olleet 6 tonnia bruttona? :'D Ja leskeneläkekin tosi hulppea? No ihan miten vaan. Jos olisin kiipijä, tähtäin olisi aika paljon korkeammalla. Saattaa myös olla, että Matti, kiltti ja fiksukin kun on, on kenties auttanut vanhimpia lapsiaan taloudellisesti jne. Ehkä ok-talokin on jäänyt ex-vaimolle/lapsille ja nämä kaksi ovat joutuneet ottamaan isot asuntolainat jne? Kun ei taustoista oikein tiedä.
Ei aina ole kyse ääripäistä. Joku yrittää kiivetä korkealle, toiselle riittää turvattu elämä. Lukiolaistyllerön mielestä rehtori voi olla tosi hyvä saalis.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 68 vuotias nainen ja mieheni on 46 vuotias.
Tätä yläpeukutetaan mutta auta armias jos sukupuolet olisi tässä kommentissa toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyh. Kun heidän romanssinsa alkoi 30 vuotta sitten, Maaret oli vasta teini ja Matilla oli aikuiset lapset.
Nythän Maaretilla ja Matilla on jo kaksi aikuista lasta ja kolmas lähes täysi-ikäinen asuu vielä kotona. Heillä on on hyvä ja lämmin avioliitto.
Mitä sinä sanot kun sinun lukiolaistyttäresi rakastuu keski-ikäiseen opettajaan ja menee tämän kanssa naimisiin? Et mitään. Sinulta ei kysytä.
Viimeistään kymmenen vuoden kuluttua tuokin Maaret on miehensä omaishoitaja ennen kuin on itse edes kuuttakymmentä.
mutta onhan heillä jo 30v yhteiseloa takana. onhan tämä suuri ikäero, jutun lukemalla kuitenkin avautui sekin että mies oli aluksi toppuutellut moneenkin kertaan ettei tämä toimi. Ja eihän he olisi 30v yhdessä olleet. Jos vanhempi tyyppi on järkevä, kuten tässä ilmeisesti on, niin hän tuo suhteeseen sitä turvaa ja vakautta ja elämännäkemystäkin mitä iän myötä tulee. Ihmeen paljon muut jaksaa toisten suhteista ja ikäeroista vetää pulttia. Tossakaan ei ollut suoraan opettaja-oppilassuhdetta ja suhde alkoi viriämään vasta koulun jälkeen vaikka tyttö olikin ollut koulussa jo vähän ihastunut. Omissa suhteissa kumppani on ollut korkeintaan 10v vanhempi, toisaalta mitä enemmän ikää tulee sitä vähemmän tarjontaa omassa ikäluokassa on. Mieluummin itsekin ottaisin vaikka 20v vanhemman fiksun ja aidosti välittävän miehen vs. samanikäisen kunhan on joku setillä. En tosin itse etsi miestä, edellinen jätti sen verran karut jäljet.
Kuuden tonnin kuukausipalkka on hyvinkin monelle syy katsoa muita juttuja läpi sormien.