Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkki teille sinkuille mammoille: Kun Maaret 46v rakastui Mattiin 78v , epäilijöitä riitti: ”Minulle sanottiin, että suhteemme on törkeä

Vierailija
27.06.2026 |

Kun Maaret rakastui Mattiin, epäilijöitä riitti: ”Minulle sanottiin, että suhteemme on törkeä”

Maaret ja Matti kävivät ikäeroon liittyvät asiat tarkasti läpi jo suhteen alkuvaiheessa. Arkirakkaus on pitänyt pitkässä parisuhteessa kipinää yllä.

Maaret, 46, ja Matti Siltanen, 78, ovat olleet yhdessä jo lähes kolme vuosikymmentä.

Heidän rakkaustarinansa lähti liikkeelle Maaretin ollessa lukioikäinen.

Matti toimi rehtorina lukiossa, jossa Maaret oli oppilaana. Matti ei opettanut Maaretia, eikä muutoinkaan ollut lukiolaisen arjessa läsnä, mutta jokin hänen persoonassaan vetosi Maaretiin.

https://kotiliesi.fi/ihmiset/tarinat/maaret-ja-matti-rakkaustarina/

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu. Ja sitten kun yksi on haudassa voi ottaa toisen. Tutulla eka mies oli 30 v vanhempi ja viimeisen vuosikymmenen vanhuudenheikko. Seuraava mies sitten muutaman vuoden nuorempi häntä. Itse en olisi huolinut vanhaa ensimmäiseksikään, enkä varsinkaan lisääntymistarkoituksessa, mutta kukin tavallaan. Lapsesta ei tullut aivan terve. Samoin kahdella muulla tutulla, joista toinen sai lapsen noin 35 vuotiaana noin 50 v miehen kanssa ja toinen oli itse 45 v, kun sai noin 45 v "siittäjänsä"  kanssa lapsen, myös luomusti ja lievillä älyllisillä  lasten kehityshäiriöillä.

 

Ikäriski on aina ikäriski, niin biologisena kuin sosiaalisenakin. Ja jos ei vaan viehätä ikäistään vanhemmat, niin kuin ei minua viehätä, niin ei rakastukaan.

 

n47 v

Muistathan sen, että tällaiset ovat aika yksilökohtaisia päätöksiä ja yksityisasioita. Maailma on täynnä liittoja, joissa on unohdettu ikä ja eletään aivan muiden kriteerien mukaan. Esim. Hilkka Ahde oli nuori telinevoimistelijalupaus, kun rakastui itseään vanhempaan Mattiin, ja jäiSuomeen, vaikka oli lähdössä ulkomaille opiskelemaan. Kaikesta näki kuinka onni huokui siitä naisesta. Ne katseet ja rakkaus. Suri pitkään, ihan kuin Elina Kiikko-Kanerva Ilkkaansa. 

Ja nyt hänellä on uusi kumppani. Elämä on elämisen arvoista. Muistoja ei vie kukaan.

Kaikenlaista voi myös näytellä. Ilkka tunnettiin kiinnostuksestaan liian nuoriin blondeihin ja Martti ahdisteli naisia töissä. Ihmeellistä että Ilkan tiedetyt naisystävät kumpikin tummia

Seksiaddiktiokin on sairaus, johon voi saada hoitoa. Ei poissulje rakkautta niihin tärkeimpiin läheisiin. Verrokiksi voisin ottaa vaikka Ozzy Osbornen.

Vierailija
102/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin nuori kuin vanha, jos iso ikäero. Esim jokin korskea kaksvitonen poju kelpais hyvin näin nelikymppisenä naisena. Ei edes yhtä isoa ikäeroa kuin tuossa otsikon esimerkissä.

Ja vanhojen väsyneiden kääkkämiesten sappi kiehuu ulos korvista 🥸

 

Tåi Seppå ei OgElta. 😂

Ei myöskään 'ota vanhus

lääkkeet.' x

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeustapaus. Suurin osa ei halua ikäerosuhdetta. 

He vaikuttavat kuitenkin aidosti rakastuneilta ja se on aina hieno asia, vaikka ikäeroa onkin. Mies selvästi ihan kunnollinen, koska ei mitenkään groomannut nuorta naista ja otti heti ikäeron haasteet puheeksi jne.

Kaikkea hyvää heille, ja ikävä että ap käyttää heitä jonain esimerkkinä omaan agendaansa.

Vierailija
104/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saulin ja Jennin rakkaustarina pysyi vuosia salassa: Kun avioliittoon astuttiin, oli Sauli 60 ja Jenni 31:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005551422.html

Se on ihan eri asia.

Millä tavalla se on eri asia?

Vierailija
105/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu. Ja sitten kun yksi on haudassa voi ottaa toisen. Tutulla eka mies oli 30 v vanhempi ja viimeisen vuosikymmenen vanhuudenheikko. Seuraava mies sitten muutaman vuoden nuorempi häntä. Itse en olisi huolinut vanhaa ensimmäiseksikään, enkä varsinkaan lisääntymistarkoituksessa, mutta kukin tavallaan. Lapsesta ei tullut aivan terve. Samoin kahdella muulla tutulla, joista toinen sai lapsen noin 35 vuotiaana noin 50 v miehen kanssa ja toinen oli itse 45 v, kun sai noin 45 v "siittäjänsä"  kanssa lapsen, myös luomusti ja lievillä älyllisillä  lasten kehityshäiriöillä.

 

Ikäriski on aina ikäriski, niin biologisena kuin sosiaalisenakin. Ja jos ei vaan viehätä ikäistään vanhemmat, niin kuin ei minua viehätä, niin ei rakastukaan.

 

n47 v

Muistathan sen, että tällaiset ovat aika yksilökohtaisia päätöksiä ja yksityisasioita. Maailma on täynnä liittoja, joissa on unohdettu ikä ja eletään aivan muiden kriteerien mukaan. Esim. Hilkka Ahde oli nuori telinevoimistelijalupaus, kun rakastui itseään vanhempaan Mattiin, ja jäiSuomeen, vaikka oli lähdössä ulkomaille opiskelemaan. Kaikesta näki kuinka onni huokui siitä naisesta. Ne katseet ja rakkaus. Suri pitkään, ihan kuin Elina Kiikko-Kanerva Ilkkaansa. 

Ja nyt hänellä on uusi kumppani. Elämä on elämisen arvoista. Muistoja ei vie kukaan.

Kaikenlaista voi myös näytellä. Ilkka tunnettiin kiinnostuksestaan liian nuoriin blondeihin ja Martti ahdisteli naisia töissä. Ihmeellistä että Ilkan tiedetyt naisystävät kumpikin tummia

Taisin sanoa, että Elina suri vuosia. Ei ole varmaan vieläkään toipunut. Hän antoi kaiken anteeksi, mikä taas ei kuulu muille mitenkään. Rakkaus on, edelleen. Petettykin voi rakastaa.

No, jos on tottunut miesten väkivaltakäytökseen. Voi tuntua jopa rakkaudelta. Ei siitä hyvää tee. 

Vierailija
106/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu. Ja sitten kun yksi on haudassa voi ottaa toisen. Tutulla eka mies oli 30 v vanhempi ja viimeisen vuosikymmenen vanhuudenheikko. Seuraava mies sitten muutaman vuoden nuorempi häntä. Itse en olisi huolinut vanhaa ensimmäiseksikään, enkä varsinkaan lisääntymistarkoituksessa, mutta kukin tavallaan. Lapsesta ei tullut aivan terve. Samoin kahdella muulla tutulla, joista toinen sai lapsen noin 35 vuotiaana noin 50 v miehen kanssa ja toinen oli itse 45 v, kun sai noin 45 v "siittäjänsä"  kanssa lapsen, myös luomusti ja lievillä älyllisillä  lasten kehityshäiriöillä.

 

Ikäriski on aina ikäriski, niin biologisena kuin sosiaalisenakin. Ja jos ei vaan viehätä ikäistään vanhemmat, niin kuin ei minua viehätä, niin ei rakastukaan.

 

n47 v

Muistathan sen, että tällaiset ovat aika yksilökohtaisia päätöksiä ja yksityisasioita. Maailma on täynnä liittoja, joissa on unohdettu ikä ja eletään aivan muiden kriteerien mukaan. Esim. Hilkka Ahde oli nuori telinevoimistelijalupaus, kun rakastui itseään vanhempaan Mattiin, ja jäiSuomeen, vaikka oli lähdössä ulkomaille opiskelemaan. Kaikesta näki kuinka onni huokui siitä naisesta. Ne katseet ja rakkaus. Suri pitkään, ihan kuin Elina Kiikko-Kanerva Ilkkaansa. 

Ja nyt hänellä on uusi kumppani. Elämä on elämisen arvoista. Muistoja ei vie kukaan.

Kaikenlaista voi myös näytellä. Ilkka tunnettiin kiinnostuksestaan liian nuoriin blondeihin ja Martti ahdisteli naisia töissä. Ihmeellistä että Ilkan tiedetyt naisystävät kumpikin tummia

Seksiaddiktiokin on sairaus, johon voi saada hoitoa. Ei poissulje rakkautta niihin tärkeimpiin läheisiin. Verrokiksi voisin ottaa vaikka Ozzy Osbornen.

Pettäminen sulkee. Ad-dikti on krooninen pettäjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että alaikäinen ja nelikymppinen. Laitonta ja sairasta.

Vierailija
108/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte vaan kateellisia kun tolla on noin hyvä mies.

Vanha lääkesieppo kääpä 🧓👩‍🦲👴🏻

Sellainen sinäkin joskus vanhuksena olet, jos sairastut. Aina yhtä huvittavaa tuo vanhempien ihmisten solvaaminen. Joku päivä sieltä katsoo juuri se mitä olet pilkannut. Mitä silloin sanot elämäsi ehtoopäiviään viettävälle itsellesi? 

Ota huomioon se, että ovat olleet kymmeniä vuosia yhdessä. Monille jo parin vuoden avioliitto on maksimi.

Tuo pariskunta on "me" ja sellainen tiimi, joka on mennyt monesta vaikeasta paikasta läpi. Ovat saaneet kokea aidon onnen. Mutta jää sinä kasvamaan ja toivo että kehityt psyykkisesti.

Jos joku katselee kymmeniä vuosia nuorempaa lukiolaista, siinä ei ole mitään ihailtavaa. Voi olla vain häiriintyneiden taipumusten peittely-yritys. Ja lapsia sitten kuvioon vielä 🤢

Maarit taisi katsella tuota miestä ja alkoi ottaa kirjeineen yhteyttä. Mies tyrmäsi ajatuksen ja sanoi EI. Kohtalo päätti myöhemmin toisin. Aikuiset avioituivat. Kertovat olevansa onnellisia.

Outoa että vieläkin, nykyaikana, paheksutaan muiden ihmisten henkilökohtaisia ratkaisuja, vaikka itse ei tiedetä asiasta mitään, eikä ole koettu vastaavaa isosta ikäerosta. Silti asiantuntijoina täällä neuvotaan ja "hyi olkoon, vanhus, teinipimu, lääkkeitä, yök, sairasta"...mutta tätähän nykymeno on, sairasta mässäilyä muiden elämällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto.

Sitä samaa ajattelee sun ikäiset miehet susta. Kannattaa tähdätä sellaisiin mihin sulla olis edes teoriassa jotain saumaa.

En tiedä, mistä.puhut, mun aviomies on 2 vuotta mua nuorempi. Oliko muuta?

Olen eri, mutta äidinkielen tunnit ei olisi pahitteeksi

Vierailija
110/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän naisen nimi on Maaret. Lopettakaa siis se Maaritista puhuminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt niin on mammat että tuossa nyt vaan on se teidän kaapin paikka, ettekä sille mitään voi vaikka kuinka paljon täällä räksytätte. Se on joko nuori pimatsu mulle täällä suomessa tai sitten haen teinivaimon thaimaasta.

T. Pena 66v

Älä sitten itke kun thaimaalainen vie kaikki rahat ja ostamasi maa ei ole nimissäsi, ja lennät kuvioista kuin leppäkeihäs ja nainen ottaa ikäisensä thaimaalaismiehen.

Vierailija
112/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu. Ja sitten kun yksi on haudassa voi ottaa toisen. Tutulla eka mies oli 30 v vanhempi ja viimeisen vuosikymmenen vanhuudenheikko. Seuraava mies sitten muutaman vuoden nuorempi häntä. Itse en olisi huolinut vanhaa ensimmäiseksikään, enkä varsinkaan lisääntymistarkoituksessa, mutta kukin tavallaan. Lapsesta ei tullut aivan terve. Samoin kahdella muulla tutulla, joista toinen sai lapsen noin 35 vuotiaana noin 50 v miehen kanssa ja toinen oli itse 45 v, kun sai noin 45 v "siittäjänsä"  kanssa lapsen, myös luomusti ja lievillä älyllisillä  lasten kehityshäiriöillä.

 

Ikäriski on aina ikäriski, niin biologisena kuin sosiaalisenakin. Ja jos ei vaan viehätä ikäistään vanhemmat, niin kuin ei minua viehätä, niin ei rakastukaan.

 

n47 v

Muistathan sen, että tällaiset ovat aika yksilökohtaisia päätöksiä ja yksityisasioita. Maailma on täynnä liittoja, joissa on unohdettu ikä ja eletään aivan muiden kriteerien mukaan. Esim. Hilkka Ahde oli nuori telinevoimistelijalupaus, kun rakastui itseään vanhempaan Mattiin, ja jäiSuomeen, vaikka oli lähdössä ulkomaille opiskelemaan. Kaikesta näki kuinka onni huokui siitä naisesta. Ne katseet ja rakkaus. Suri pitkään, ihan kuin Elina Kiikko-Kanerva Ilkkaansa. 

Ja nyt hänellä on uusi kumppani. Elämä on elämisen arvoista. Muistoja ei vie kukaan.

Kaikenlaista voi myös näytellä. Ilkka tunnettiin kiinnostuksestaan liian nuoriin blondeihin ja Martti ahdisteli naisia töissä. Ihmeellistä että Ilkan tiedetyt naisystävät kumpikin tummia

Taisin sanoa, että Elina suri vuosia. Ei ole varmaan vieläkään toipunut. Hän antoi kaiken anteeksi, mikä taas ei kuulu muille mitenkään. Rakkaus on, edelleen. Petettykin voi rakastaa.

No, jos on tottunut miesten väkivaltakäytökseen. Voi tuntua jopa rakkaudelta. Ei siitä hyvää tee. 

Kukin tuntee ja kokee rakkauden omalla laillaan. En ole mistään väkivallasta kuullut. Pettäminen on henkistä väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että alaikäinen ja nelikymppinen. Laitonta ja sairasta.

Luepas koko juttu ensin, ennen kuin syytät ketään laittomuuksista aiheetta.

Vierailija
114/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä POTTA 🚽

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää isoista ikäeroista

Ei sinun ole pakko tykätä. Tuskin tuokaan pari meni yhteen ikäeron vuoksi.

Vierailija
116/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo peruukki? 

Vierailija
117/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa laittomalta. Petofiili gruumannu itelleen teinipimpulan.

Et taida tyttörukka vielä tietää mikä se semmonen edes on. Tuo tyttö ollut kumminkin jo 19-20 vuotias kun suhteen aloittanut. Joo onhan tuo ihan sika iso ikäero mutta joku roti näihin juttuihin.

Vierailija
118/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 56 v enkä todellakaan ottaisi 78-vuotiasta miestä. 

En minäkään. Olen 67 enkä voisi kuvitellakaan että olisin itseäni 30 vuotta vanhemman miehen kanssa.

Joo. Minä olen 38v einkä voisi kuvitella olevani tuollaisen mummon kanssa

Vierailija
119/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori Maaret on saanut hyvää seksiä kokeneelta ketulta. Noinhan sen kuuluu mennäkin. 

Mutta saako edelleen? En oikein jaksa uskoa. 46-vuotias nainen on elämänsä vedossa, 78-vuotiaalla miehellä ei enää seiso.

Ei ole seisonut sinun kanssa vai? 

M81

Htvä yritys taata, suurin osa teistä on jo lerppamunia. Jos sinä panet vielä kaikkea millä oli pulssi vielä viikko sitten, todennäköisesti saat kiittää vain lääketeollisuutta. Tuon ikäisellä kaikki roikkuu.

Vierailija
120/144 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46v ja en ottaisi ikinä itseäni vanhempaa miestä. Sopiva ikä olisi 36-46v välillä.

Hox . . . olisi, ei ilmeisesti ole. . . . Sääli sitä neliseiskaa, jos sattuisi sinuun ihastumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme