Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi arvioi Pirde-kulkueen osanottajamääräksi noin 300'000 kansalaista

Vierailija
27.06.2026 |

wow

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pirde ? 

Siellä marssii vain pirdeitä ihmisiä pirdsakkaasti pirdelöä juoden.

-winner-

Vierailija
102/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hienoa jos suomalaiset marssisivat jonkin kiinnostavan asian puolesta, eikä vessa-asioihin liittyvän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju on esimerkki miksi pridea ja marssia edelleen tarvitaan.

Ihmiskunta ei koskaan tule olemaan samaa mieltä mistään asiasta, joten turha kuvitella että Pride-porukka saavuttaisi universaalin hyväksynnän ensimmäistä kertaa historiassa. 

Pride on yksi ajallinen vouhotus muiden joukossa. On ollut fasismi, kommunismi, metoo, ym. Unholaan ovat menneet.

Fasismi ja kommunismi olivat ihmisten yhdenmukaistamisen puolesta, pride ja metoo ihmisoikeuksien puolesta.

Onko persut oikeasti noin tyhmiä?

Ihmiso ikeudet ovat siis suk ueli nten nostaminen ihmisen tärkeimmäksi asiaksi.

Vierailija
104/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju on esimerkki miksi pridea ja marssia edelleen tarvitaan.

Ihmiskunta ei koskaan tule olemaan samaa mieltä mistään asiasta, joten turha kuvitella että Pride-porukka saavuttaisi universaalin hyväksynnän ensimmäistä kertaa historiassa. 

Pride on yksi ajallinen vouhotus muiden joukossa. On ollut fasismi, kommunismi, metoo, ym. Unholaan ovat menneet.

Fasismi ja kommunismi olivat ihmisten yhdenmukaistamisen puolesta, pride ja metoo ihmisoikeuksien puolesta.

Onko persut oikeasti noin tyhmiä?

Sinä et näköjään tiedä mitä fasismi on mutta se ei yllätä ollenkaan. Vasemmistossahan fasismi = natsismi mutta näin se ei tosielämässä mennyt ollenkaan.

"Fasismilla tarkoitetaan Italian kansallisen fasistipuolueen (Partito Nazionale Fascista) ja Saksan kansallissosialistisen työväenpuolueen (NSDAP) 1920–1940-luvuilla edustamaa ideologiaa. Historiallisesti ja virallisesti fasistisina puolueina pidetään näitä klassisia, nykyään lakkautettuja liikkeitä. 

Nykypolitiikassa mitkään merkittävät parlamentaariset puolueet eivät avoimesti kutsu itseään fasisteiksi, mutta termiä käytetään yhteiskuntatieteellisessä keskustelussa ja poliittisessa retoriikassa.

Avoimesti fasistisiksi tai uusfasistisiksi luokitellut puolueet

Pienemmät ääriliikkeet ja rekisteröidyt puolueet, joiden ideologia ammentaa suoraan klassisesta fasismista ja rasismista: 

Sinimusta Liike (Suomi): Puolueohjelma on luokiteltu tutkijoiden toimesta avoimen rasistiseksi ja fasistiseksi.

Kultainen aamunkoitto (Kreikka): Kreikkalainen uusfasistinen puolue, jonka toiminta on oikeudessa todettu rikolliseksi. 

Puolueet, joihin liitetään fasistisia piirteitä

Monia Euroopan oikeistopopulistisia ja kansallismielisiä puolueita (niin sanottu radikaali oikeisto tai äärioikeisto) syytetään poliittisessa keskustelussa fasistisista tai autoritaarisista piirteistä, kuten äärinationalismista ja muukalaisvihasta. Tutkijat ja poliittiset vastustajat käyttävät näistä usein termiä uusfasismi tai post-fasismi. Esimerkkejä: 

Vaihtoehto Saksalle (AfD) (Saksa)

Kansallinen liittouma (Italia, nykyisin Fratelli d'Italia)

Kansallinen liittouma (Ranska, nykyisin Kansallinen rintama)"

Vierailija
105/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ensi vuonna myös me perussuomalaiset natsihomot saamme oman marssin, jossa varmasti on ainakin tuplaten tuo määrä osallistuja kuin toisen ääripään homoilla.

No olihan siinä "aito avioliitto" kulkueessa ainakin 15 ihmistä. 

Ja kokoontuivat Kolmen sepän patsaalla, jossa kolme alastonta miestä keskenään. Freudilaista lipsahtelua parhaimmillaan ;DDDD

-winner- 

Normaalit ihmiset eivät näe kolmessa alastomassa miehessä tai naisessa mitään pervoa. Vain alastomia kehoja.

Aito avioliitto ei ole Suomessa mahdollista kolmen miehen eikä edes 15 "normaalin" heteron kesken. Kannattavatko he aitoavioliittolaiset siis homoliittoja vai tulivatko ihan vaan alastomia kehoja ihastelemaan, kun kokoontuivat nimenomaan siihen? Kerropa nyt tyhmälle.

-winner-

Minkäs takia sinä homo et ole tuolla kulkueessa?

Jos mulla vaikka on töitä ihan toisessa päässä Suomea eilen ja tänään? Tietenkään se ei sovi sun kategoriointiin työttömistä vihervassariluusereista roikkumassa Vauvassa, mutta ei voi mitään.

-winner-

Mutta kun sinulla ei ole. Tekosyitä.

Vierailija
106/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti yksi nolla liikaa

Ap on pistänyt vähän omiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Fasismilla tarkoitetaan Italian kansallisen fasistipuolueen (Partito Nazionale Fascista) ja Saksan kansallissosialistisen työväenpuolueen (NSDAP) 1920–1940-luvuilla edustamaa ideologiaa. Historiallisesti ja virallisesti fasistisina puolueina pidetään näitä klassisia, nykyään lakkautettuja liikkeitä. "

 

Ei tarkoiteta. Jo tässä menee pieleen aivan täysin. Kansallissosialismi ja fasismi ovat täysin erillisiä ideologioita ja liikkeitä niin alkuperänsä ja sisältönsä suhteen.

Vierailija
108/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ensi vuonna myös me perussuomalaiset natsihomot saamme oman marssin, jossa varmasti on ainakin tuplaten tuo määrä osallistuja kuin toisen ääripään homoilla.

No olihan siinä "aito avioliitto" kulkueessa ainakin 15 ihmistä. 

Kyllä nyt naurattaa. Mutta kun Tuomiopäivänä kootaan kaikki kansat Jumalan eteen tuomittavaksi, niin sinä päivänä moni toivoo, että olisi seissyt sen 15 joukossa.

Niin, nuo olivat ne päivän aidosti rohkeat ja arvoistaan tinkimättömät ihmiset.

Työttömiltä juopoilta lähinnä näyttivät. Kukaan ei ainakaan selvin päin ollut. 

Heillä kaikilla oli vain vettä pulloissaan kun he tulivat Kolmen sepän patsaalle. Siellä Taivaasta ilmestyi iso käsi ja kosketti juomaa muuttaen sen viiniksi.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan päästä sairaita tyyppejä. Onko edes suomalaisia.

Vierailija
110/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Fasismilla tarkoitetaan Italian kansallisen fasistipuolueen (Partito Nazionale Fascista) ja Saksan kansallissosialistisen työväenpuolueen (NSDAP) 1920–1940-luvuilla edustamaa ideologiaa. Historiallisesti ja virallisesti fasistisina puolueina pidetään näitä klassisia, nykyään lakkautettuja liikkeitä. "

 

Ei tarkoiteta. Jo tässä menee pieleen aivan täysin. Kansallissosialismi ja fasismi ovat täysin erillisiä ideologioita ja liikkeitä niin alkuperänsä ja sisältönsä suhteen.

Taidat olla sinimusta, kun puolustat fasismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on sellainen yleiskarnevaali, johon porukkaa menee mukaan vaikka ei hirveästi jaksaisi noita asioita miettiä. Hyvä keli houkuttelee vielä enemmän porukkaa kuin normaalisti. Taitaa ns. aktivisteja olla porukasta alle 5 prosenttia. Mutta mikäs siinä. Yleensä noissa ei ole häiriöitä, toisin kuin äärioikeiston paskamarsseilla.

Vierailija
112/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://images.sanoma-sndp.fi/c71928e973094afca8781c4067e2d704/normal/9…

Siinä on kyllä aika terveen näköinen olento.

Hyi stna!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Fasismilla tarkoitetaan Italian kansallisen fasistipuolueen (Partito Nazionale Fascista) ja Saksan kansallissosialistisen työväenpuolueen (NSDAP) 1920–1940-luvuilla edustamaa ideologiaa. Historiallisesti ja virallisesti fasistisina puolueina pidetään näitä klassisia, nykyään lakkautettuja liikkeitä. "

 

Ei tarkoiteta. Jo tässä menee pieleen aivan täysin. Kansallissosialismi ja fasismi ovat täysin erillisiä ideologioita ja liikkeitä niin alkuperänsä ja sisältönsä suhteen.

Taidat olla sinimusta, kun puolustat fasismia.

En ole puolustanut yhtään mitään vaan todennut ettet tiedä ollenkaan mistä puhut.

Vierailija
114/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi kuin talonpoikaismarssi 💪

Se se olisikin kun nuo marssisivat eduskuntatalolle ja vaatisivat herra hallitusherrojen eroa. Sitten Stubb ilmoittaisi että hallitus kaatuisi, tulisi uudet vaalit ja vihervasemmisto voittaisi murskaenemmistöllä. Äärioikeiston toiminta kiellettäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ensi vuonna myös me perussuomalaiset natsihomot saamme oman marssin, jossa varmasti on ainakin tuplaten tuo määrä osallistuja kuin toisen ääripään homoilla.

No olihan siinä "aito avioliitto" kulkueessa ainakin 15 ihmistä. 

Ja kokoontuivat Kolmen sepän patsaalla, jossa kolme alastonta miestä keskenään. Freudilaista lipsahtelua parhaimmillaan ;DDDD

-winner- 

Normaalit ihmiset eivät näe kolmessa alastomassa miehessä tai naisessa mitään pervoa. Vain alastomia kehoja.

Aito avioliitto ei ole Suomessa mahdollista kolmen miehen eikä edes 15 "normaalin" heteron kesken. Kannattavatko he aitoavioliittolaiset siis homoliittoja vai tulivatko ihan vaan alastomia kehoja ihastelemaan, kun kokoontuivat nimenomaan siihen? Kerropa nyt tyhmälle.

-winner-

Minkäs takia sinä homo et ole tuolla kulkueessa?

Jos mulla vaikka on töitä ihan toisessa päässä Suomea eilen ja tänään? Tietenkään se ei sovi sun kategoriointiin työttömistä vihervassariluusereista roikkumassa Vauvassa, mutta ei voi mitään.

-winner-

Sulla töitä 😂😂. Kaikkea sitä saa lukea kun tarpeeksi elää 😂

Vierailija
116/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ensi vuonna myös me perussuomalaiset natsihomot saamme oman marssin, jossa varmasti on ainakin tuplaten tuo määrä osallistuja kuin toisen ääripään homoilla.

No olihan siinä "aito avioliitto" kulkueessa ainakin 15 ihmistä. 

Ja kokoontuivat Kolmen sepän patsaalla, jossa kolme alastonta miestä keskenään. Freudilaista lipsahtelua parhaimmillaan ;DDDD

-winner- 

Normaalit ihmiset eivät näe kolmessa alastomassa miehessä tai naisessa mitään pervoa. Vain alastomia kehoja.

Aito avioliitto ei ole Suomessa mahdollista kolmen miehen eikä edes 15 "normaalin" heteron kesken. Kannattavatko he aitoavioliittolaiset siis homoliittoja vai tulivatko ihan vaan alastomia kehoja ihastelemaan, kun kokoontuivat nimenomaan siihen? Kerropa nyt tyhmälle.

-winner-

Minkäs takia sinä homo et ole tuolla kulkueessa?

Jos mulla vaikka on töitä ihan toisessa päässä Suomea eilen ja tänään? Tietenkään se ei sovi sun kategoriointiin työttömistä vihervassariluusereista roikkumassa Vauvassa, mutta ei voi mitään.

-winner-

Ei sinulla ole töitä.

On on on on on on on on! Mut mistäs sulle niitä saataisiin? Tai edes joku jota rakastaa ja jonka puolesta/kanssa käydä marssilla?

-winner-

Vierailija
117/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Suomea enää maana jota kannattaa puolustaa. 

Vierailija
118/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yläkanttiin:

"Mielenterveyden häiriöt ovat Suomessa hyvin yleisiä. Arviolta yli 60 % suomalaisista saa jonkin mielenterveyden häiriön diagnoosin elämänsä aikana. Esimerkiksi Kelan sairauspäivärahaa tai kuntoutustukea mielenterveysoireiden vuoksi saavia on vuosittain yli 100 000, ja pelkästään psykoosidiagnoosin saaneita on elossa lähes 86 000"

Vierailija
119/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kulkueessa on työttömiä loisia ja muiden työllä eläviä mielenterveyspotilaita.

Vierailija
120/150 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti osallistujat on ohjeistettu kävelemään hitaasti, koska verkkaisesti etenevä kulkue luo uutisvideoihin illuusion siitä, että osallistujia on enemmän kuin todellisuudessa onkaan. Tai sitten osallistujien yleiskunto on niin heikko, ettei voi kävellä normaalia kävelyvauhtia. Tuollainen löntystely vaan ei luo katsojille mielikuvaa, että ollaan ylpeästi edustamassa omaa ideologiaa, vaan kulkueesta tulee itseään halventava paraati, jossa osallistujat näyttäytyvät lähinnä sääliä herättävinä erityistarpeisina yksilöinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan