Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alex Stubbin ABSURDI vetoomus suomalaisille miehille!

Vierailija
27.06.2026 |

Siis aivan absurdi vetoomus suomalaisille miehille!!! Minä olen 48 vuotias suomalainen mies, enkä ole koskaan kohdistanut minkäänlaista väkivaltaa naista kohtaan! Älä ALEX STUBB yleistä tuota shittiä koskemaan kaikkia suomalaisia miehiä! KOHDISTA VETOOMUKSESI niihin miehiin, jotka oikeasti käyttäytyvät väkivaltaisesti naisia kohtaan!!!

MIES 48

Kommentit (725)

Vierailija
521/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee ketjun naisten kommentteja, on teidän turha ihmetellä miksi teitä hakataan

Sinusta väkivalta on okei? En yllättynyt.

Lue se kommentti ihan ajatuksen kanssa.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vai hyväksytkö itse naisten loputtoman perseilyn?

Voitko täsmentää perseilyn, joka oikeuttaa väkivallan? Itse näkisin että kiukkuisimmatkin naiset tässä keskustelussa ovat juuri se metsä joka vastaa miesten huutoon. 

Tuo on joku incel. Harva asia oikeuttaa väkivaltaa.

Ainoa oma esimerkki on exästä, joka alkoi riehua, hajottaa tavaroita ja heitti minua painavalla maljakolla päähän (arpi löytyy vieläkin). Piti hetki istua päällä ja antaa naisen rauhoittua. On syystäkin ex.

Mielestäni toimin oikein, koska suojelin omaa omaisuuttani, henkeäni ja terveyttäni. Joku feministi on tästäkin varmaan eri mieltä. 

Vierailija
522/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä valveutunut kansalainen voi muuta tehdä kuin soittaa virkavallalle. Ei ole minun asia puuttua. En minä ala mitään zorroa leikkimään jonkun random bimbon takia.

M48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet ei vaan voi kuunnella naisia ja olla vaikka että ”on todella ikävää että koette vihaa sukupuolenne perusteella, ei huolta, me hyvät miehet ollaan teidän tukena”.


Miksi on niin vaikea auttaa naisia tai edes tukea naisia?

Vierailija
524/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku jo kertoa, miksi presidentti ei voisi puuttua naisiin kohdistuvaan väkivaltaan?

Voisiko joku kertoa miksi hän ei ole puuttunut siihen?

Juurihan hän puuttui, puhumalla väkivaltaa vastaan levittämällä tietoa aiheesta?

Montaako lähisuhdeväkivallan uhria ajattelet tämän auttavan?

Hiljaako pitäisi sitten olla ? 

Ei riehumisestasi ainakaan apua ole kenellekään.

Meitä on monta, olen vain yksi monista jos tajuat 

Monta riehujaa. Mitä ajattelitte tehdä?

Vierailija
525/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kampanja, tärkeä asia ja hieno viesti, että pressa on ensimmäisenä mukana.

"– Tiesitkö, että Suomi on tilastojen mukaan yksi Euroopan turvattomimmista maista naisille? Tähän tarvitaan muutos. Minun viestini kaikille miehille on: me emme saa vaieta. Tehdään Suomesta yhdessä turvallinen maa naisille, Stubb sanoo tiedotteen mukaan.

Kaikkien miesten asia -kampanja avattiin Suomiareena-tapahtumassa keskiviikkona."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f9afffe2-7167-41e1-bf1b-f9c49db4c77c

Vierailija
526/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin kaipaamaan konkretiaa, mihin tässä pitäisi ryhtyä?

Tiedosta, hyvä ihminen, tiedosta. Se on avain kaikkeen: ajattelu oikealla tavalla.

miten minun tiedostamiseni ratkaisee rikoksia, en ole oikeastaan edes ollut paikalla kun mainitun laisia tekoja on tapahtunut

Se on vaan tätä feministien sanahelinää. Mitään konkretiaa ei ikinä tule. Sinun pitää pyytää anteeksi muiden rikoksia ja madella feministien edessä.

Anteeksiantoa vaan ei koskaan tule, koska woke-jumalan alttarilla olet mies eli ainakin syntinen.

Kuulostaa että foliohattua kiristää.


Rautalangasta: tiedosta että naisviha on olemassa ja naisvihaan perustuvaa väkivaltaa tapahtuu. Jos nämä ovat sinusta pahoja asioista, voit auttaa ongelman ratkaisussa puhumalla naisvihaa vastaan ja antamalla tukesi naisille.

Jos et välitä ongelmasta, olet minusta  piittaamaton. Jos olet naisvihan puolella niin olet perseestä.

Jo päiväkodissa opetetaan, että ei saa lyödä.

Olen lähtökohtaisesti kaikkea väkivaltaa vastaan, paitsi jos puolustetaan omaa henkeä, läheisiä tai omaisuutta. Tai laajemmin valtion rajoja.

Miten se jotenkin auttaa, että menen tuolla kadulla huutamaan, että naisia/miehiä/lapsia ei saa hakata? Se on itsestään selvää, lukee laissakin.

Ei kukaan ole pyytänyt huutamaan kadulle, riittää kun toteaa että väkivalta on väärin ja elää sen mukaisesti. Kaikille se ei ole itsestään selvää, jos olisi, ei tätä keskustelua tarvittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
527/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku jo kertoa, miksi presidentti ei voisi puuttua naisiin kohdistuvaan väkivaltaan?

Voisiko joku kertoa miksi hän ei ole puuttunut siihen?

Juurihan hän puuttui, puhumalla väkivaltaa vastaan levittämällä tietoa aiheesta?

Montaako lähisuhdeväkivallan uhria ajattelet tämän auttavan?

Hiljaako pitäisi sitten olla ? 

Onko tärkeää muuttaa asioita vai puhua itsestäänselvyyksiä? Jos asiat eivät muutu niin sitten on ihan sama olla vaikka hiljaa. Tässä koko keskustelussa on näköjään ajatus, että asia muuttuu sillä että kaikki ne jotka ovat jo valmiiksi samaa mieltä kertovat olevansa samaa mieltä.

Lapsellisten pyytelyiden sijaan tasavallan presidentti voisi ottaa vaikkapa asiakseen ajaa lähisuhdeväkivallan uhrien turvaverkkojen parantamista ym. konkreettisia asioita. Ei vaikkapa suhteesta lähteminen muutu väkivallan uhrille vähemmän vaaralliseksi sillä, että joku mies joka ei ole eläessään ollut väkivaltainen sanoo miten tuhmaa ja hyi hyi on lyödä naisia. Varsinkin kun saman voi sanoa sellainenkin, joka suljettujen ovien takana todellisuudessa on väkivaltainen.

No sanos muuta. Mutta kun edelleenkään se idea ei ole lähisuhdeväkivallan uhrien aseman parantaminen vaan miesten vihaaminen ja polarisaation lisääminen.

Kohta presidentin kanslia kertoo, että karhu on turvallisempi, joten miesopettajat korvataan karhuilla.

Vierailija
528/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Oletko sinä naisena osa ongelmaa kun vauvoja murhataan? Tai osa ongelmaa kun äidit käyttävät isiä enemmän fyysistä väkivaltaa lapsiinsa? 

Tässä saatta olla sinulle liikaa sanoja, mutta:


En ole osa ongelmaa koska puhun mielenterveyshoidon puolesta ja että siihen pitäisi laittaa resursseja paljon enemmän, jotta synnytysmasennuksesta kärsivät naiset saavat helpommin apua. Yhdistätkö langat? Se että

minä en velana tule surmaamaan omia lapsiani ei tarkoita etten voisi edistää sitä että asiat tulisi paremmiksi.


Toista väitettäsi en usko ennen kuin annat todisteet ja tilastot.

Pyyhkiikö se vastuusi kun puhut mielenterveyshoidon puolesta? Eli riittääkö se kun mies puhuu mielenterveyshoidon puolesta kavereilleen? Vai onko pakko ladata itselleen somekanavat että se kelpaa sinulle? 

Se, että aloitat puheenvuorosi ensimmäisenä haukkumalla sitä kenelle kirjoitat kertookin sinusta jo sen, että ei sinua mitkään mielenterveysasiat oikeasti kiinnosta, kunhan kiillotat omaa egoasi ja voit kuvitella sitten olevasi jotenkin tosi hyvä ihminen. 

Tässä kyseisessä tapauksessa mies voi aloittaa sillä ettei vähättele ongelmaa eli naisten kokemaa väkivaltaa. Seuraava askel voisi olla että puhuisit, tällä foorumilla vaikka (tämäkin on sosiaalinen media muuten), naisvihaa ja väkivaltaa vastaan. Kolmanneksi voisit puuttua jos kuulet miesten puhuvan naisista rumasti tai halventavasti. Neljänneksi voit puuttua jos näet jotakuta ahdisteltavan, ottaen toki huomioon oma turvallisuutesi.


Kaikki väkivalta on väärin, mutta puhun nyt naisvihasta koska se on koko vetoomuksen pointti. Suomi on tilastollisesti Euroopan vaarallisin maa naisille joten tällä hetkellä miesten väkivalta ja naisviha ovat täällä iso ongelma. Siksi hyvien miesten pitää korjata asenteita.

Eli vaikka Suomi on miehille vaarallisempi kuin naisille, niin miesten pitää nyt naisten vuoksi ryömiä tuhkassa. Lisäsit taas piirulla nais.vihaa. Mä olen miehenä luonnostaan puuttunut väkivaltaan, uhreina ollut miehiä ja naisia. Ja olen maksanut siitä monenlaista hintaa koskaan saamatta mitään. Jatkossa yritän muistaa sut, jos näen naisen hädässä. Ehkä se vähän hillitsee maskuliinisia tarpeitani leikkiä sankaria. Ollaan kaikki vaan naisia ja katsotaan toisaalle.

Minä katson muualle tästä lähtien myös jos nainen on uhrina.

Väkivalta ei kuulu minun miehen elämääni.

Antaa vetää pataan vaan. Katselessa voi nauttia oluen.

Ei ihme että miehet jää yksin. Kauas on jääneet ajat herrasmiehistä.

Ei ihme ettei miehet enää pysy perässä. Halutaan tasa-arvoa mutta miehen pitäisi kuitenkin puolustaa hengellään muita ja maksaa kaikki. Eihän kukaan järkevä mies tähän järjestelyyn suostu. 

Aika katkeran miehen kommentti. Lähtikö naisesi upseerin vai kiinteistösijoittajan matkaan, vai mistä moinen katkeruus?

Noh? miten oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
529/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi NAISET  pakastaa vauvojaan ja insuliinimurhaa potilaitaan?

Muistaakseni presidentti Tarja Halonen jo aikanaan esitti vetoomuksen suomalaisille naisille, että lopettaisivat tällaiset teot ja että puuttuisivat ja tuomitsisivat nämä teot myös.

Oli kyse juurikin myrkkyhoitajan tapauksesta. 

Työtoverit olisivat voineet ajoissa puuttua toimintaan.

 

https://yle.fi/a/74-20233007

 

Viisi vanhusta murhannut ”myrkkyhoitaja” Aino Nykopp anoo vapauttamistaan neljättä kertaa. Gyllgren perustelee vaatimustaan pitkällä vankilassaoloajalla. Hän on suorittanut rangaistustaan 17 vuotta. Viidestä murhasta ja viidestä murhan yrityksestä vuonna 2010 tuomittu nainen on Suomen lähihistorian pahin sarjamurhaaja.

Hän myrkytti uhrejaan lääkkeillä Helsingissä vuosina 2004–2009. Osa teoista tapahtui sairaalassa, osa uhrien kotona, kun Nykopp työskenteli perushoitajana ja kotihoitajana.

Oikeudessa kävi ilmi, että kaikki murhat eivät ehkä paljastuneet. Helsingin Seniorisäätiön Kannelkodissa kuoli Nykoppin työssäoloaikana parin kuukauden sisällä poikkeuksellisesti yli kymmenen vanhusta.

Yhtä lukuun ottamatta kaikki vainajat oli ehditty tuhkata ennen rikosepäilyä.

Vetoomus on ollut siinä mielessä onnistunut, että vastaavia tapauksia ei ole esiintynyt enää vuosikausiin.

Voi kun olisikin noin. Paljon on vielä tehtävää.

 

"Naisten tekemät ja heihin kohdistuneet henkirikokset olivat usein lähisuhdeväkivaltaa: naisten tekemistä henkirikoksista 45 % kohdistui tekijän nykyiseen tai entiseen kumppaniin ja viidennes teoista tekijän omaan lapseen."

 

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/yhteiskunta-ja-oppiminen/henkirikoks…

 

https://helda.helsinki.fi/items/60ae19c1-47a4-4c9c-a3dd-329277df2b88

 

https://helda.helsinki.fi/bitstreams/ecf3502a-ea66-4a47-9af6-56531e263d…

Vierailija
530/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä valveutunut kansalainen voi muuta tehdä kuin soittaa virkavallalle. Ei ole minun asia puuttua. En minä ala mitään zorroa leikkimään jonkun random bimbon takia.

M48

Vai että ihan bimbon, joopa joo. Jos ymmärrät naisvihan niin ymmärtänet tuon halventavaksi termiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
531/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet ei vaan voi kuunnella naisia ja olla vaikka että ”on todella ikävää että koette vihaa sukupuolenne perusteella, ei huolta, me hyvät miehet ollaan teidän tukena”.


Miksi on niin vaikea auttaa naisia tai edes tukea naisia?

Estääkö tuon sanominen naisiin kohdistuvan väkivallan. Jo se estää niin miksi sitä ei ole kokeiltu aiemmin.

Vierailija
532/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet ei vaan voi kuunnella naisia ja olla vaikka että ”on todella ikävää että koette vihaa sukupuolenne perusteella, ei huolta, me hyvät miehet ollaan teidän tukena”.


Miksi on niin vaikea auttaa naisia tai edes tukea naisia?

Miksi luulet että miehet eivät ole naisten tukena? Miksi luulet että miehet eivät auta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
533/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä antaisi henkeäni minkään maapalan puolesta jonka hallitsijana on stubbin ja purran kaltaiset ihmiset. Hah hah. 

 

Ottakoot jeesustelija feministit ite kuulan kalloon jos ryss ä tulee rajanyli. En usko että veteraanit paljon arvostaa stubbin kaltaista pyrkyri hompsua.

Onko sulla paha olla?


Teidän äänestämä oikeistohallitus on vallassa.  Nauttikaa nyt kunnolla.

Vierailija
534/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet ei vaan voi kuunnella naisia ja olla vaikka että ”on todella ikävää että koette vihaa sukupuolenne perusteella, ei huolta, me hyvät miehet ollaan teidän tukena”.


Miksi on niin vaikea auttaa naisia tai edes tukea naisia?

Miksi luulet että miehet eivät ole naisten tukena? Miksi luulet että miehet eivät auta?

Tämä ketju ei anna oikein luottavaista kuvaa miehistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
535/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä valveutunut kansalainen voi muuta tehdä kuin soittaa virkavallalle. Ei ole minun asia puuttua. En minä ala mitään zorroa leikkimään jonkun random bimbon takia.

M48

Jos nainen on miehelle random bimbo, niin sehän jo kertoo asenteesta naisia kohtaan. Virkavallalle soittaminen on asiaan puuttumista.

Vierailija
536/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen avaatko reidet somalille jos kauniisti pyytää? Mitä jos pyytää vähemmän kauniisti?

 

T. Somali, haiseva somali

Vierailija
537/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin kaipaamaan konkretiaa, mihin tässä pitäisi ryhtyä?

Tiedosta, hyvä ihminen, tiedosta. Se on avain kaikkeen: ajattelu oikealla tavalla.

miten minun tiedostamiseni ratkaisee rikoksia, en ole oikeastaan edes ollut paikalla kun mainitun laisia tekoja on tapahtunut

Se on vaan tätä feministien sanahelinää. Mitään konkretiaa ei ikinä tule. Sinun pitää pyytää anteeksi muiden rikoksia ja madella feministien edessä.

Anteeksiantoa vaan ei koskaan tule, koska woke-jumalan alttarilla olet mies eli ainakin syntinen.

Kuulostaa että foliohattua kiristää.


Rautalangasta: tiedosta että naisviha on olemassa ja naisvihaan perustuvaa väkivaltaa tapahtuu. Jos nämä ovat sinusta pahoja asioista, voit auttaa ongelman ratkaisussa puhumalla naisvihaa vastaan ja antamalla tukesi naisille.

Jos et välitä ongelmasta, olet minusta  piittaamaton. Jos olet naisvihan puolella niin olet perseestä.

Jo päiväkodissa opetetaan, että ei saa lyödä.

Olen lähtökohtaisesti kaikkea väkivaltaa vastaan, paitsi jos puolustetaan omaa henkeä, läheisiä tai omaisuutta. Tai laajemmin valtion rajoja.

Miten se jotenkin auttaa, että menen tuolla kadulla huutamaan, että naisia/miehiä/lapsia ei saa hakata? Se on itsestään selvää, lukee laissakin.

Ei kukaan ole pyytänyt huutamaan kadulle, riittää kun toteaa että väkivalta on väärin ja elää sen mukaisesti. Kaikille se ei ole itsestään selvää, jos olisi, ei tätä keskustelua tarvittaisi.

Se nimenomaan on nyky-Suomessa kaikille itsestään selvää. Siis kaikille muille paitsi niille, jotka ovat väkivaltaisia. Heitä taas ei tasavallan presidentin pyytelyillä muuteta kun ei se onnistu lainsäädännölläkään.

Vierailija
538/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet ei vaan voi kuunnella naisia ja olla vaikka että ”on todella ikävää että koette vihaa sukupuolenne perusteella, ei huolta, me hyvät miehet ollaan teidän tukena”.


Miksi on niin vaikea auttaa naisia tai edes tukea naisia?

Estääkö tuon sanominen naisiin kohdistuvan väkivallan. Jo se estää niin miksi sitä ei ole kokeiltu aiemmin.

”ei huolta, me hyvät miehet ollaan teidän tukena” -> utopia jossa hyvät miehet olisi tuon sanottuaan oikeasti naisten puolella eli hyvät miehet muuttaisi asenteita eli naisviha vähenisi eli väkivalta naisia kohtaan vähenisi.


Ei ne sanat vaan teot.

Vierailija
539/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet ei vaan voi kuunnella naisia ja olla vaikka että ”on todella ikävää että koette vihaa sukupuolenne perusteella, ei huolta, me hyvät miehet ollaan teidän tukena”.


Miksi on niin vaikea auttaa naisia tai edes tukea naisia?

Miksi luulet että miehet eivät ole naisten tukena? Miksi luulet että miehet eivät auta?

Tämä ketju ei anna oikein luottavaista kuvaa miehistä.

Tähän ketjuun niinkuin ei sosiaaliseen mediaan yleensäkään ei kannata omaa maailmankuvaansa perustaa.

Vierailija
540/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuositasolla Suomessa tehdään nykyisin noin 70–90 henkirikosta. Historiallisesti suurin osa (noin kaksi kolmasosaa) henkirikosten uhreista on miehiä. Naisiin kohdistuvia henkirikoksia on viime vuosina ollut vuosittain noin 20–24.

 

Joten kannattaisi keskittyä miesuhrien vähentämiseen niin kokonaismäärä putoaisi enemmän 

Ongelma on, että ketään ei kiinnosta kuollut mies. Samoin lasten tapoissa, jos tappaja on nainen, tapaus ei ylitä juuri uutiskynnystä. Jos tekijä olisi mies, A-Studio ja Sofia Virta olisivat äänessä. Lehdistö määrää nykyään yhteiskunnan suunnan. Vauvat kärsivät.

Ketään ei kiinnosta kuollut mies? Uutisoitiinko mistään niin paljon kuin Janne Puhakan henkirikoksesta? Onko uutisoitu mistään niin paljon kuin Jukka S. Lahden surmasta? Ja kivenkovaan väität, että ketään ei kiinnosta kuollut mies?

Virantoimituksessa kuolleista poliiseista uutisoidaan vuodesta toiseen lehdissä ja somettajat tekevät kilvan videoita. Taitaa olla kaikki surmatut miehiä. Surmaajina ketkäs muutkaan kuin miehet. 

 

Miesten luoma ongelma, joten toivottavasti miehet myös ratkaisevat ongeman. Vai tarvitaanko taas naista?

Ei ole miesten luoma ongelma. Murhaaja on vastuussa, ei muut miehet. Sinun pitää mennä vaatimaan ongelman ratkaisua tekijöiltä, niiltä murhaajilta.  

Miehet tappavat miehiä ja miehet tutkivat miesten tekemiä tappoja, missä miehet ovat tappaneet miehiä, mutta ei ole millään tavalla miesten luoma ongelma. Sinun kaltaista pelleä ei ole nähty sitten Pelle Hermannin.

Ai naiset eivät ole murhaajia? Ok. 🤣🤣🤣 Luin varsin mielenkiintoisen jutun siitä, miten eräässä laitoksessa teinitytöt julmasti kiduttivat yhtä tyttöä ja tunkesivat hänen alapäähän muun muassa ison kokispullon. Mutta tämäkin tietysti patriarkaatin syy. 

Listaa ihmeessä kaikki ne naiset, jotka ovat tappaneet suomalaisen poliisin virantoimituksessa? Siitähän nimenomaan haluan keskustella. Odotan, että kykenet antamaan listan meille kaikille. Toivottavasti miehenä et aiheuta pettymystä. 

Odotamme edelleen, että miehet löytävät pallinsa ja listaavat ne naiset, jotka ovat tappaneet suomalaisen poliisin virantoimituksessa? 

Pallit ovat edelleen hukassa. Eikö niitä edes kukaan mies ymmärrä etsiä?

 

Odotamme siis edelleen vastausta, että miehet listaavat ne naiset, jotka ovat tappaneet suomalaisen poliisin virantoimituksessa? 

 

Älkää pettäkö toisia miehiä, vaan kertokaa tutkimuksenne tulokset?