Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alex Stubbin ABSURDI vetoomus suomalaisille miehille!

Vierailija
27.06.2026 |

Siis aivan absurdi vetoomus suomalaisille miehille!!! Minä olen 48 vuotias suomalainen mies, enkä ole koskaan kohdistanut minkäänlaista väkivaltaa naista kohtaan! Älä ALEX STUBB yleistä tuota shittiä koskemaan kaikkia suomalaisia miehiä! KOHDISTA VETOOMUKSESI niihin miehiin, jotka oikeasti käyttäytyvät väkivaltaisesti naisia kohtaan!!!

MIES 48

Kommentit (725)

Vierailija
501/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 

Miksi mies ottaa tämän vetoomuksen syytöksenä? Tähän ei vieläkään ole yksikään mies vastannut.

koska se syyttää miehiä siitä, etteivät nämä hoida poliisin tehtäviä, vaikka heillä ei ole siihen oikeasti valtuutusta. Kummalista vielä että tämä syyttely tulee presidentin taholta, jolla on valtuuksia tehdä asialle jotain muutakin kuin syytellä muita.

USA:n pressa esimerkiksi tarttui toimeen ja perusti ICE joukot.

Ei tavoitteena ole vähentää väkivaltaa. Luuletko, että Stubbin kaltaista koulukiusaajaa kiinnostaa joku naisiin kohdistuva väkivalta? 

Idea on maksua vastaan luoda polarisaatiota, jotta voidaan lisätä haittamaahanmùyttöa. Siis aivan selkeä tapaus. Syötetään propagandaa, jotta ihmiset eivät lisäänny, ja sitten paikataan syntynyttä "työvoimapulaa" tuomalla maahan 100 000 pakostanilaista, jotka vielä tuottavat enemmän väkivaltaa. Rinse and repeat 

Vierailija
502/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee ketjun naisten kommentteja, on teidän turha ihmetellä miksi teitä hakataan

Sinusta väkivalta on okei? En yllättynyt.

Lue se kommentti ihan ajatuksen kanssa.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vai hyväksytkö itse naisten loputtoman perseilyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin arvelin, että ketju kerää kaikki tuhkamunat ja muut mielenvikaiset, jotka eivät ymmärrä, että naisten kokema väkivalta on Suomessa ongelma. 

Eihän se ole ongelma kuin vain niille naisille jotka joutuvat uhreiksi. Ja tässäkin keskustelussa on heille annettu monta hyvää neuvoa miten välttää joutumasta ikävyyksiin. Muuta emme voi tehdä.

Kyllä me voimme tehdä muuta, ja meidän täytyy. Sinäkin vastuutat uhreiksi joutuneita naisia, sen sijaan että tuomitsisit naisiin kohdistuvan väkivallan. 

Ikäänkuin uhriksi joutuneilla ei olisi väliä, ikäänkuin naiset eivät joutuisi pienestä pitäen miettimään miten välttää joutumasta ikävyyksiin, kute asian ilmaiset, miesten taholta.

Vierailija
504/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku jo kertoa, miksi presidentti ei voisi puuttua naisiin kohdistuvaan väkivaltaan?

Voisiko joku kertoa miksi hän ei ole puuttunut siihen?

Juurihan hän puuttui, puhumalla väkivaltaa vastaan levittämällä tietoa aiheesta?

Montaako lähisuhdeväkivallan uhria ajattelet tämän auttavan?

Hiljaako pitäisi sitten olla ? 

Ei riehumisestasi ainakaan apua ole kenellekään.

Vierailija
505/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee ketjun naisten kommentteja, on teidän turha ihmetellä miksi teitä hakataan

Sanoo Joonas, joka on nähnyt raitista ilmaa viimeksi helmikuussa 2018.

Vierailija
506/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin arvelin, että ketju kerää kaikki tuhkamunat ja muut mielenvikaiset, jotka eivät ymmärrä, että naisten kokema väkivalta on Suomessa ongelma. 

Eihän se ole ongelma kuin vain niille naisille jotka joutuvat uhreiksi. Ja tässäkin keskustelussa on heille annettu monta hyvää neuvoa miten välttää joutumasta ikävyyksiin. Muuta emme voi tehdä.

Kyllä me voimme tehdä muuta, ja meidän täytyy. Sinäkin vastuutat uhreiksi joutuneita naisia, sen sijaan että tuomitsisit naisiin kohdistuvan väkivallan. 

Ikäänkuin uhriksi joutuneilla ei olisi väliä, ikäänkuin naiset eivät joutuisi pienestä pitäen miettimään miten välttää joutumasta ikävyyksiin, kute asian ilmaiset, miesten taholta.

No mitä sinä aiot tehdä? Minä ehdotin tuossa aiemmin että menisit imaamin luo juttelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
507/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soldiers of odin katupartiointi oli hyvä idea. 

Poliisi on kaikesta äärimmäisen mustasukkainen.

Ei ole kuin yksi joka voi suomessa kantaa sankarin viittaa.

 

Oikeasti stubbin pitäisi kannustaa katupartiointiin ja väärintekijöiden ohentamiseen eikä jeesustella.

 

Eihän sitä kiinnosta se vaan sanoo asioita mitkä ei tarkoita mitään. Stubbi on EUn lähettämä ropotti. 

Vierailija
508/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Minä en ala puuttumaan toisten pariskuntien asioihin. Jos nainen haluaa olla väkivaltaisen miehen kanssa kimpassa, ei ole minun asiani puuttua aikuisen omiin päätöksiin. Ottakoon nainen itse vastuun elämästään. Minäkin poistin kaikki naiset elämästäni, koska heistä oli vain harmia. Pärjäilkää ja kysykää vaikka karhulta metsästä apua jos tarvii.

Ei kyse ole pariskuntien asioihin puuttumisesta, vaan miesten käytöksestä... rautalankaa... 

esimerkki ihan misogyniaan puuttumisesta siinä miesporukassa. Mille se miesporukka yhdessä nauraa. Joku kertoo törkeän vitsin vaikka s-ksiin pakottamisesta? Nauratko vai oletko hiljaa vai sanotko että toi oli typerä läppä? Varmaan suurin osa porukasta pitää tuollaisia vitsejä noloina mutta sanooko kukaan sille idiootille, että ei ole ok? Vai peesaako kaikki? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
509/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee ketjun naisten kommentteja, on teidän turha ihmetellä miksi teitä hakataan

Sinusta väkivalta on okei? En yllättynyt.

Lue se kommentti ihan ajatuksen kanssa.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vai hyväksytkö itse naisten loputtoman perseilyn?

Kuvail minulle naisten loputon perseily niin ymmärrän mistä puhut.

Vierailija
510/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin kaipaamaan konkretiaa, mihin tässä pitäisi ryhtyä?

Tiedosta, hyvä ihminen, tiedosta. Se on avain kaikkeen: ajattelu oikealla tavalla.

miten minun tiedostamiseni ratkaisee rikoksia, en ole oikeastaan edes ollut paikalla kun mainitun laisia tekoja on tapahtunut

Se on vaan tätä feministien sanahelinää. Mitään konkretiaa ei ikinä tule. Sinun pitää pyytää anteeksi muiden rikoksia ja madella feministien edessä.

Anteeksiantoa vaan ei koskaan tule, koska woke-jumalan alttarilla olet mies eli ainakin syntinen.

Kuulostaa että foliohattua kiristää.


Rautalangasta: tiedosta että naisviha on olemassa ja naisvihaan perustuvaa väkivaltaa tapahtuu. Jos nämä ovat sinusta pahoja asioista, voit auttaa ongelman ratkaisussa puhumalla naisvihaa vastaan ja antamalla tukesi naisille.

Jos et välitä ongelmasta, olet minusta  piittaamaton. Jos olet naisvihan puolella niin olet perseestä.

Jo päiväkodissa opetetaan, että ei saa lyödä.

Olen lähtökohtaisesti kaikkea väkivaltaa vastaan, paitsi jos puolustetaan omaa henkeä, läheisiä tai omaisuutta. Tai laajemmin valtion rajoja.

Miten se jotenkin auttaa, että menen tuolla kadulla huutamaan, että naisia/miehiä/lapsia ei saa hakata? Se on itsestään selvää, lukee laissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
511/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen somali bussikuski ja tiedän hyvin mitä toisen somalin päässä liikkuu. Minun linjalle ei mahdu kuin yksi somali kerrallaan ja se olen minä itse, somaleista somalein mies.

Mikään ei ole sen söpömpää kuin persu leikkii somalia vauva-palstalla. 

 

Ostaisitko tälläiselta persulta käytetyn auton? En minäkään.

Vierailija
512/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku jo kertoa, miksi presidentti ei voisi puuttua naisiin kohdistuvaan väkivaltaan?

Voisiko joku kertoa miksi hän ei ole puuttunut siihen?

Juurihan hän puuttui, puhumalla väkivaltaa vastaan levittämällä tietoa aiheesta?

Montaako lähisuhdeväkivallan uhria ajattelet tämän auttavan?

Hiljaako pitäisi sitten olla ? 

Ei riehumisestasi ainakaan apua ole kenellekään.

Miehet riehuu tässä ketjussa koska ego tutisee, naiset riehuu koska reagoivat naisvihaan negatiivisesti.


Stubb ei riehunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
513/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee ketjun naisten kommentteja, on teidän turha ihmetellä miksi teitä hakataan

Sinusta väkivalta on okei? En yllättynyt.

Lue se kommentti ihan ajatuksen kanssa.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vai hyväksytkö itse naisten loputtoman perseilyn?

Voitko täsmentää perseilyn, joka oikeuttaa väkivallan? Itse näkisin että kiukkuisimmatkin naiset tässä keskustelussa ovat juuri se metsä joka vastaa miesten huutoon. 

Vierailija
514/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää miehenä auta naisia pulassa. Olen auttanut useita kertoja, myös miehiä ja mitään muuta en ole saanut kiitokseksi kun valitusta siitä kuinka me kaikki miehet ollaan kamalia ja väkivaltaisia. Selvä! Minä

en enää ikinä osallistu millään muotoa väkivaltaan, en edes auttajana. Selvittää itse jos me ollaan kerta niin kamalia 

Miehen herkkä ego koki kolauksen.

Mitäs sitten? Eikö miehillä saisi mielestäsi olla tunteita? Onko mies jotenkin mielestäsi heti pilkan kohde jos on herkkä? Sellaista sieltä sitten… 

Tietenkin miehellä saa olla tunteita, mutta kun tilastollisesti ne miehen tunteet purkautuvat väkivaltana naisiin. Miksi?

En tiedä. Tilastosi ei koske minua.

Harmi kun et ole somali. Voisit haastaa tuon naisen oikeuteen vihapuheesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
515/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin kaipaamaan konkretiaa, mihin tässä pitäisi ryhtyä?

Tiedosta, hyvä ihminen, tiedosta. Se on avain kaikkeen: ajattelu oikealla tavalla.

miten minun tiedostamiseni ratkaisee rikoksia, en ole oikeastaan edes ollut paikalla kun mainitun laisia tekoja on tapahtunut

Se on vaan tätä feministien sanahelinää. Mitään konkretiaa ei ikinä tule. Sinun pitää pyytää anteeksi muiden rikoksia ja madella feministien edessä.

Anteeksiantoa vaan ei koskaan tule, koska woke-jumalan alttarilla olet mies eli ainakin syntinen.

Kuulostaa että foliohattua kiristää.


Rautalangasta: tiedosta että naisviha on olemassa ja naisvihaan perustuvaa väkivaltaa tapahtuu. Jos nämä ovat sinusta pahoja asioista, voit auttaa ongelman ratkaisussa puhumalla naisvihaa vastaan ja antamalla tukesi naisille.

Jos et välitä ongelmasta, olet minusta  piittaamaton. Jos olet naisvihan puolella niin olet perseestä.

Jo päiväkodissa opetetaan, että ei saa lyödä.

Olen lähtökohtaisesti kaikkea väkivaltaa vastaan, paitsi jos puolustetaan omaa henkeä, läheisiä tai omaisuutta. Tai laajemmin valtion rajoja.

Miten se jotenkin auttaa, että menen tuolla kadulla huutamaan, että naisia/miehiä/lapsia ei saa hakata? Se on itsestään selvää, lukee laissakin.

Sanoiko joku että mene huutamaan kadulle? Kai sinä jotain normaalimpaakin keksit, kuten vaikka puhua naisvihaa vastaan tällä foorumilla? Jo se auttaa.

Vierailija
516/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku jo kertoa, miksi presidentti ei voisi puuttua naisiin kohdistuvaan väkivaltaan?

Voisiko joku kertoa miksi hän ei ole puuttunut siihen?

Juurihan hän puuttui, puhumalla väkivaltaa vastaan levittämällä tietoa aiheesta?

Montaako lähisuhdeväkivallan uhria ajattelet tämän auttavan?

Hiljaako pitäisi sitten olla ? 

Ei riehumisestasi ainakaan apua ole kenellekään.

Meitä on monta, olen vain yksi monista jos tajuat 

Vierailija
517/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Minä en ala puuttumaan toisten pariskuntien asioihin. Jos nainen haluaa olla väkivaltaisen miehen kanssa kimpassa, ei ole minun asiani puuttua aikuisen omiin päätöksiin. Ottakoon nainen itse vastuun elämästään. Minäkin poistin kaikki naiset elämästäni, koska heistä oli vain harmia. Pärjäilkää ja kysykää vaikka karhulta metsästä apua jos tarvii.

Ei kyse ole pariskuntien asioihin puuttumisesta, vaan miesten käytöksestä... rautalankaa... 

esimerkki ihan misogyniaan puuttumisesta siinä miesporukassa. Mille se miesporukka yhdessä nauraa. Joku kertoo törkeän vitsin vaikka s-ksiin pakottamisesta? Nauratko vai oletko hiljaa vai sanotko että toi oli typerä läppä? Varmaan suurin osa porukasta pitää tuollaisia vitsejä noloina mutta sanooko kukaan sille idiootille, että ei ole ok? Vai peesaako kaikki? 

Sulla on häiriintynyt olettama miesten välisestä dynamiikasta jota et tule koskaan ymmärtämäänkään koska et ole mies.

Vierailija
518/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä antaisi henkeäni minkään maapalan puolesta jonka hallitsijana on stubbin ja purran kaltaiset ihmiset. Hah hah. 

 

Ottakoot jeesustelija feministit ite kuulan kalloon jos ryss ä tulee rajanyli. En usko että veteraanit paljon arvostaa stubbin kaltaista pyrkyri hompsua.

Vierailija
519/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku jo kertoa, miksi presidentti ei voisi puuttua naisiin kohdistuvaan väkivaltaan?

Voisiko joku kertoa miksi hän ei ole puuttunut siihen?

Juurihan hän puuttui, puhumalla väkivaltaa vastaan levittämällä tietoa aiheesta?

Montaako lähisuhdeväkivallan uhria ajattelet tämän auttavan?

Hiljaako pitäisi sitten olla ? 

Onko tärkeää muuttaa asioita vai puhua itsestäänselvyyksiä? Jos asiat eivät muutu niin sitten on ihan sama olla vaikka hiljaa. Tässä koko keskustelussa on näköjään ajatus, että asia muuttuu sillä että kaikki ne jotka ovat jo valmiiksi samaa mieltä kertovat olevansa samaa mieltä.

Lapsellisten pyytelyiden sijaan tasavallan presidentti voisi ottaa vaikkapa asiakseen ajaa lähisuhdeväkivallan uhrien turvaverkkojen parantamista ym. konkreettisia asioita. Ei vaikkapa suhteesta lähteminen muutu väkivallan uhrille vähemmän vaaralliseksi sillä, että joku mies joka ei ole eläessään ollut väkivaltainen sanoo miten tuhmaa ja hyi hyi on lyödä naisia. Varsinkin kun saman voi sanoa sellainenkin, joka suljettujen ovien takana todellisuudessa on väkivaltainen.

Vierailija
520/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan kun kaikkia mmmuuttajia vaadittiin vastuuseen siitä että osa rikostelee. Ai niin, niinhän niitä vaaditaan edelleen. Ja vaatijoita just nämä uhriutujaäijät kuten ap.

Eli olet siis sitä mieltä että kaikkia mmmuuttajia voidaan vaatia ottamaan vastuu joidenkin rikoksista. Hyvä hyvä.